Čo je na diódach navyše výhodné? Treba ich vyrobiť, treba ich zaplatiť. Čo ušetríme?
"Další výhodou je úspora energie, neboť při používání LED denních světel nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Zanedbatelné není ani prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna, popř. výměna napájecího zařízení, je finančně nákladnější. " - zaujímalo by ma, ako využijem tú usporenú energiu? Že nesvietia koncové svetlá, považujem za mínus voči bezpečnosti - auto so zapnutými stretávacími svetlami cez deň (a tým aj koncovými) je na ceste určite lepšie viditeľným objektom.
A tiež by ma zaujímalo, či predĺženie životnosti žiaroviek, alebo aspoň xenónov, sa svojou hodnotou aspoň priblíži sume 6900,- Kč za diódové debnné svetlá?
Klaudie, ušetřenou energii využiješ tím, že spotřeba klesne o 0,05 litru na 100 km. >:D Ale reálná úspora za dobu životnosti auta je podle mého názoru taky nulová. To už si namísto těch denních světel namontuji automatické spínání hlavních světel.
Většina nových aut už to dnes má. Já spíš myslel pro starší kousky, kde ty denní bastly vídám nejčastěji (a obvykle v podobě naprosto neviditelných bludiček z nejlevnějších nesvítících diodiček).
Nemozes to tak hrotit. Vela ludi ma napr disel, aj ked sa im vobec financne nevyplati, ale paci sa im ten tah a sila Nm a hreje ich pocit nizkej spotreby. Ber to ako "tuning", co ma aspon nejake opodstatnenie. Kazdopadne tento set od Helly je hrozne predrazeny. Taiwanske su ovela lacnejsie (nekupovat najlacnejsie CInske).
Ja mám diesel, lebo sa mi vyplatí. A nemám pocit nízkej spotreby, tá spotreba niízka je. ;-)
Ak je dôvodom na tuning zníženie bezpečnosti (pri denných svetlách koncové nesvietia), tak taký tuning by sa mal zakázať, a nie ho ešte odôvodňovať.
Na co su ti koncove svetla cez den? Uz len samotny fakt, ze tak prisne predpisy ako vyhlaska EHK a Zakon o cestnej premavke nevyzaduju zadne stretavacie svetla cez den, dokazuje, ze pre bezpecnost su irelevantne.
Ja mam LEDky a dlho som ich zvazoval, ci sa mi vyplatia. Nakoniec zvytazit ten "pocit" ze pri mojich jazdach 99%casu v meste a cez den nemusim svietit a o nic sa starat (automatika) a nenicim alternator sustavnym dobyjanim baterie ktoru zmyka 150W. A vobec nelutujem a nemenil by som.
Presne na to, na čo predné - aby si to auto videl. nejazdíš iba po diaľnici...a pomimo sú saj stromy, prechody zo svetla do tieňa a opačne a to si píš, že rozsvietené zadné svetlá vtedy môžu hodne pomôcť....hlavne keď sú dnes skoro všetky autá šedé, strieborné a tmavé, a splývajú s okolím.
A ten pocit starania sa, a ničenie alternátora a baterky - také sprostosti rozprávaj babke, ktorá nevie, čo je auto.
Že zákon neprikazuje svietiť stretávacími je blbosť a nedokonalosť zákona. Ledky sú polovičné riešenie, ktoré si zaplatíš navrch - o to zrejme niekomu išlo.
Ja svietim, nezabúdam svietiť ani zhasínať, lebo to auto robí samo a úplne jednoducho: Stačí nechať svetlá zapnuté, zhasnutím motora sa samé vypnú a po naštartovaní zase rozsvietia. No problem.
Vzadu světla přes den nejsou k ničemu. Třeba jsou funkční brzdová a zpátečka. Diody jsou fajn, protože vydrží a když se posere jedna dioda, tak pořád svítíš narozdíl od žárovky.
Který * vymyslel, že světla pro denní svícení mohou být umístěna dole ve spoileru předního nárazníku?! To byl ale * .... Týká se nejenom KIA, ale také Škody a dalších opruzů, kteří neuznávají, že světla pro denní svícení jsou užitečná a že by tedy měla být tam, kde jsou nejviditelnější - na úrovni hlavních světel!
Podla normy je to nejakych min 24cm nad zemou a staci to, lebo su to denne svetla, nie nocne svetla, kde v tme nevidim obrysy aut.
Za 6900kc to asi spadli z jahody.
24 cm nestačí!!! Denní světla musí být vidět i pro chodce ve městech (to je stejně důležité jako mimo město) a zde platí: čím níž, tím méně viditelné! Už mě fakt sere tupost přispívatelů...
Tyhle svetla jsou uplne k nicemu a zakazal bych je na vsechny auta, protoze tyhle svetla jsou integrovany vetsinou pod svetlomety na urovni narazniku a nize, pokud mas nizsi auto,
jsou videt akorat svetlomety a nize uz nic, tudiz to auto ktery ma tenhle nesmysl neni videt a je jako neosvetlene. kdyz mas naopak vyssi auto a auto s temito svetly je blizko za tebou, tak to taky nevidis, protoze jsou moc nizko.... Meli by to zakazat, nechapu jak to mohlo dostat povoleni do provozu, je to velmi nestastne reseni, lobbing byl zase silnejsi.
Souhlasim. Kurna, jak ja tahle LED svetla nenavidim. Neuveritelne blbe to vypada na cemkoli, navic vetsina je udelana tak, ze nesviti zadni svetla, coz si ridici casto neuvedomuji a pouzivaji tato "uzasna" denni svetla i za sera, "bo prece sviti". Ze takove auto je za trochu horsiho svetla a deste podstatne hure viditelne, to uz nikoho nezajima. Jsem jednoznacne pro denni sviceni, ale ne temito blbostmi.
Toho jsem si už taky všiml. Slejvák jak sviň, není pořádně vidět, ale tihle jezdí jen na denní světla. A druhý extrém je snad ještě horší, totiž syndrom "vánočního stromečku", kdy na autě svítí všechno, co jde a kdyby světel bylo dvacet pro různé příležitosti, tak jsou lidé schopni rozsvítit všechna.
Taky nepatřím mezi příznivce denního svícení z továrny a už vůbec ne mezi fanoušky těchto dodatečných úprav. Je sice hezké, že se jim automaticky rozsvítí a zhasnou, ale někteří řidiči nepoznají, kdy už je šero a pořád svítí denními světly, takže když potkáš takové auto v protisměru, tak si ještě tak nějak všimneš, ale ze zadu už vůbec není vidět. Ty škodovky z výroby mají alespoň světelný senzor, který automaticky přepne na potkávací světla, když vjedeš do tunelu nebo na dálnici překročíš rychlost 130 km/hod. To už je trochu snesitelnější, ale pořád mi chybí to osvětlení vzadu, to přece nemůže být takový problém, namontovat pár červených diod do světel pro denní svícení….
Nejlepší volba je automatické ovládání potkávacích světel, kdy se nemusím o světla vůbec starat, vypnu motor a světla se automaticky zhasnou. Tuto funkci má dnes už hodně aut, vždyť ji má i naše Punto v úplně základní výbavě r. v. 2003! Auto je vidět ze všech stran a nejde přehlídnout v provozu za každých světelných podmínek.
tak tak, současné denní svícení také nemám rád, a když jedu, tak u automatických aut to hned přepínam ručně na klasické svícení. Jednak mám při denním divný pocit jakobych nesvítil, a pak mi vadí, že nesvítím vzadu. A jak tu někdo píše, že ve dne zezadu není třeba svítít, tak nesouhlasím. Je bomba vjet ze slunce za zatáčkou do lesa (šero), a tam narazit na auto, co je tmavé, pomalejší a nesvítí... Ano vidím ho i tak (dříve tot ak také bylo), ale s červenými zadními bych ho viděl dřív a lépe. To, že se zavedlo svícení přes den kvůli větší bezpečnosti, a přitom nemusím být bezpečnější ze zadu jsem dodnes nepochopil.
Proste nase typicke ceske zakony (no nyni spis evropske). Jako kdysi pred nekolika lety, kdy bylo treti brzdove svetlo zakazane, najednou se zjistilo, ze je to naramne dobra vec a prakticky ze dne na den se stalo povinnym :-)