Technika
Který * vymyslel, že světla pro denní svícení mohou být umístěna dole ve spoileru předního nárazníku?! To byl ale * .... Týká se nejenom KIA, ale také Škody a dalších opruzů, kteří neuznávají, že světla pro denní svícení jsou užitečná a že by tedy měla být tam, kde jsou nejviditelnější - na úrovni hlavních světel!
Souhlasím. Přínos v našich zemích, kde silnice občas překonávají i stoupání a klesání, nebo se všelijak prostě vlní, je nulový.
Podla normy je to nejakych min 24cm nad zemou a staci to, lebo su to denne svetla, nie nocne svetla, kde v tme nevidim obrysy aut.
Za 6900kc to asi spadli z jahody.
Za 6900kc to asi spadli z jahody.
Hezké, vkusné, elegantní...asi tak na úrovni nejnovějšího trendu tuzingu, diod od benzínky přilepených na hejno padlých much :no: :no: :no:
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tyhle svetla jsou uplne k nicemu a zakazal bych je na vsechny auta, protoze tyhle svetla jsou integrovany vetsinou pod svetlomety na urovni narazniku a nize, pokud mas nizsi auto,
jsou videt akorat svetlomety a nize uz nic, tudiz to auto ktery ma tenhle nesmysl neni videt a je jako neosvetlene. kdyz mas naopak vyssi auto a auto s temito svetly je blizko za tebou, tak to taky nevidis, protoze jsou moc nizko.... Meli by to zakazat, nechapu jak to mohlo dostat povoleni do provozu, je to velmi nestastne reseni, lobbing byl zase silnejsi.
jsou videt akorat svetlomety a nize uz nic, tudiz to auto ktery ma tenhle nesmysl neni videt a je jako neosvetlene. kdyz mas naopak vyssi auto a auto s temito svetly je blizko za tebou, tak to taky nevidis, protoze jsou moc nizko.... Meli by to zakazat, nechapu jak to mohlo dostat povoleni do provozu, je to velmi nestastne reseni, lobbing byl zase silnejsi.
Souhlasim. Kurna, jak ja tahle LED svetla nenavidim. Neuveritelne blbe to vypada na cemkoli, navic vetsina je udelana tak, ze nesviti zadni svetla, coz si ridici casto neuvedomuji a pouzivaji tato "uzasna" denni svetla i za sera, "bo prece sviti". Ze takove auto je za trochu horsiho svetla a deste podstatne hure viditelne, to uz nikoho nezajima. Jsem jednoznacne pro denni sviceni, ale ne temito blbostmi.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Toho jsem si už taky všiml. Slejvák jak sviň, není pořádně vidět, ale tihle jezdí jen na denní světla. A druhý extrém je snad ještě horší, totiž syndrom "vánočního stromečku", kdy na autě svítí všechno, co jde a kdyby světel bylo dvacet pro různé příležitosti, tak jsou lidé schopni rozsvítit všechna.
Taky nepatřím mezi příznivce denního svícení z továrny a už vůbec ne mezi fanoušky těchto dodatečných úprav. Je sice hezké, že se jim automaticky rozsvítí a zhasnou, ale někteří řidiči nepoznají, kdy už je šero a pořád svítí denními světly, takže když potkáš takové auto v protisměru, tak si ještě tak nějak všimneš, ale ze zadu už vůbec není vidět. Ty škodovky z výroby mají alespoň světelný senzor, který automaticky přepne na potkávací světla, když vjedeš do tunelu nebo na dálnici překročíš rychlost 130 km/hod. To už je trochu snesitelnější, ale pořád mi chybí to osvětlení vzadu, to přece nemůže být takový problém, namontovat pár červených diod do světel pro denní svícení….
Nejlepší volba je automatické ovládání potkávacích světel, kdy se nemusím o světla vůbec starat, vypnu motor a světla se automaticky zhasnou. Tuto funkci má dnes už hodně aut, vždyť ji má i naše Punto v úplně základní výbavě r. v. 2003! Auto je vidět ze všech stran a nejde přehlídnout v provozu za každých světelných podmínek.
Nejlepší volba je automatické ovládání potkávacích světel, kdy se nemusím o světla vůbec starat, vypnu motor a světla se automaticky zhasnou. Tuto funkci má dnes už hodně aut, vždyť ji má i naše Punto v úplně základní výbavě r. v. 2003! Auto je vidět ze všech stran a nejde přehlídnout v provozu za každých světelných podmínek.
tak tak, současné denní svícení také nemám rád, a když jedu, tak u automatických aut to hned přepínam ručně na klasické svícení. Jednak mám při denním divný pocit jakobych nesvítil, a pak mi vadí, že nesvítím vzadu. A jak tu někdo píše, že ve dne zezadu není třeba svítít, tak nesouhlasím. Je bomba vjet ze slunce za zatáčkou do lesa (šero), a tam narazit na auto, co je tmavé, pomalejší a nesvítí... Ano vidím ho i tak (dříve tot ak také bylo), ale s červenými zadními bych ho viděl dřív a lépe. To, že se zavedlo svícení přes den kvůli větší bezpečnosti, a přitom nemusím být bezpečnější ze zadu jsem dodnes nepochopil.
"Další výhodou je úspora energie, neboť při používání LED denních světel nesvítí obrysová, potkávací ani koncová světla vozidla. Zanedbatelné není ani prodloužení životnosti žárovek či výbojek, kterou pocítí především řidiči vozidel s xenonovými světlomety, jejichž výbojky mají sice delší životnost než běžné žárovky, ale jejich výměna, popř. výměna napájecího zařízení, je finančně nákladnější. " - zaujímalo by ma, ako využijem tú usporenú energiu? Že nesvietia koncové svetlá, považujem za mínus voči bezpečnosti - auto so zapnutými stretávacími svetlami cez deň (a tým aj koncovými) je na ceste určite lepšie viditeľným objektom.
A tiež by ma zaujímalo, či predĺženie životnosti žiaroviek, alebo aspoň xenónov, sa svojou hodnotou aspoň priblíži sume 6900,- Kč za diódové debnné svetlá?
Ak je dôvodom na tuning zníženie bezpečnosti (pri denných svetlách koncové nesvietia), tak taký tuning by sa mal zakázať, a nie ho ešte odôvodňovať.
Ja mam LEDky a dlho som ich zvazoval, ci sa mi vyplatia. Nakoniec zvytazit ten "pocit" ze pri mojich jazdach 99%casu v meste a cez den nemusim svietit a o nic sa starat (automatika) a nenicim alternator sustavnym dobyjanim baterie ktoru zmyka 150W. A vobec nelutujem a nemenil by som.
A ten pocit starania sa, a ničenie alternátora a baterky - také sprostosti rozprávaj babke, ktorá nevie, čo je auto.
Že zákon neprikazuje svietiť stretávacími je blbosť a nedokonalosť zákona. Ledky sú polovičné riešenie, ktoré si zaplatíš navrch - o to zrejme niekomu išlo.
Ja svietim, nezabúdam svietiť ani zhasínať, lebo to auto robí samo a úplne jednoducho: Stačí nechať svetlá zapnuté, zhasnutím motora sa samé vypnú a po naštartovaní zase rozsvietia. No problem.