jj, nový Colt bude brzy, tak uvidíme, co zbyde z konceptu, popřípadě jestli ho ještě nevylepší, protože koncept taky nebyl nic příliš extra.
Jinak je to dobře, že se jim daří - dělají krásná spolehlivá auta s dobrými motory, tak jim to hrozně přeju :-)
A jsem rád, že se ukázalo to, co je dávno pravda. L200 a Hilux jsou auta na práci, kterým díky ověřené spolehlivosti dá přednost více zákazníků, když je chtějí na práci, než Amaroku. To mě asi těší nejvíc, přestože by to čistě teoreticky pro mě nemělo nic znamenat >:D
No s tím Amarokem je to ve skutečnosti tak, že ta auta prostě nejsou. Zadání do výroby v Argentině je už teď s čekací lhůtou nad 6 měsíců. Reálné dodávky pro ČR v režimu na který jsme u VW u nás zvyklí, včetně podstatného rozšíření možností individuální konfigruace, začnou až s podzimním náběhem výroby v Německu v Hannoveru.
No ono s tím Amarokem je to ještě trochu jinak - většina dosud zaregistrovaných jsou předváděcí vozy prodejců. Prodeje skutečným zákazníkům se ještě nerozjely. Jestli se rozjedou, to je otázka, to uvidíme v budoucnu.
Pokud jde o dodací lhůty, japonští výrobci na tom nemusí být o moc lépe - co se objedná do výroby, má dodací lhůtu kolem 6 měsíců od objednávky. Přesto ale registrují slušně. :-)
Teda ta Dacia mi přišla vždycka tak hnusná... a nakonec jsem se na ni naučil dívat >:D Dneska se mi docela líbí... to je v háji >:D
Ovšem to u ASX neplatí...když mitsubishi poprve vyjelo s timto designem na EVU...byla to pecka... ale jak to začali roubovat na všechna auta, no to je děs >:D
Jak kdy... Třeba Colt a Outlander se jim moc nepovedl, ale ASX a obyč. Lancer jsou celkem pěkní. Taky je to vidět na prodejích.
Jinak na Duster se dá dívat bohužel jen zvenku. Ale samozřejmě jinej bude mít pohled na věc majitel Renaultu a jinej majitel Mitsubishi >:D
Ňoumové zdejších diskusí většinou opovržlivě komentují každé příchozí SUV, hnus, obluda, k čemu to je, do svého civica narvu všechno co potřebuju... atd., atp. Může být, jenže odpověď na otázku, proč automobilky přinášejí další nové modely typu crossoverů nebo esůvéček všech možných tříd je zakleta třeba právě v úspěchu dacie duster. Tam je to číslo, číslo tužeb, odhalující, co lidé skutečně chtějí, v čem by chtěli jezdit, čemu se rovnat. Koupí dusteru říkají, chci velký "teréňák", ale nemám na něj, a proto si kupuju auto, které mi mi objektivně nejspíš nepřinese nic víc než cokoliv z nižší střední, kde za stejný peníz dostanu lépe jezdící, lépe zpracované, lépe fungující auto vyrobené z hodnotnějších materiálů... jenže když já chci ten "teréňák" jako má soused, že na něm není logo s hvězdou to už nějak přežiju. Proto je dnes modelový výčet ve třídě malých suv pomalu větší než celá nižší střední. ;-)
Jako správnej diskusní ňouma to vidím trochu jinak. To co tady popisuješ spíš platí víc pro nagelované hochštaplery, kráčící s podepsanou úvěrovou smlouvou do nějakého eurobazaru pro vrtulku, hvězdu nebo kolečka, než pro DusterMany. ;-)
Vidim to podobne - v Dusteru si nikdo na hogofogo hrat nebude - to auto je proste urcene na neco jineho - cenove pristupna ctyrkolka pro praci - lesnici, zememerici, prip. lide, kteri ziji v oblastech, kde ctrykolka je nutna.
Nouma, ktery si chce na neco hrat, zamiri do bazaru, aby zde zakoupil vuz, ktery povysi jeho spolecensky status mezi soberovnymi - nevadi, ze je to 10 let stare, ale je to vrtule ci hvezda.
Jistě, Duster je určen pro ty, kteří ho skutečně potřebují a využijí. Nebudete s ním dělat dojem na holky, tedy, pokud si nevyhlédnete nějakou milovnici přírody a koní :-)
Přál bych ti jednou nahlédnout do duše toho, kdo těžce vydřené peníze vynaloží na Dustera, a toho, kdo sebere půlroční úrok a koupí si tu ixpětku od BMW.
Nikdo tak neřeší jaké dokonalé "dělo" si pořídil, než ten, co se k němu dopracoval po strastiplné střádací pětiletce...
no pravda bude tak nějak mezi.. ostatně jako je tomu vždy v životě lidském. SUV především líbí, vypadají bytelně, dá se s nimi přeskočit obrubník, je z nich lepší výhled. Tak proč to nekoupit? Navíc SUV stále nevypadají jako unisex modely, ale vypadají "chlapácky".
Tak černobíle bych to neviděl... kdo chce prostě "stylovou" náhradu nižší střední, kupuje za 400 Quashqai. Duster je více... řekněme pracovní auto, navazující třeba na Nivu. Za 400 máš 1.5dCi, což je výborný a osvědčený motor, s pohonem 4x4... mnozí ale vystačí i se základem kolem čtvrt mega.
Ostatně, Duster jen kopíruje úspěchy Loganu MCV... a tam žádný "já chci teréňák" efekt nebyl. Je to prostě o tom, že spousta lidí není na všemožné technologické vychytávky moc zvědavá, chtějí levné jednoduché prostorné auto za málo peněz na svých 5000km za rok... a navyklí na starou Škodovku překousnou i ten vnitřek.
S autorizovaným servisem také nemáme příliš dobré zkušenosti - nicméně ale nic vážného. Nutno obratem zmínit, že v rodině jsme měli už celkem 3krát Mitsubishi a jezdí bez poruchy - a to doslova. Jedno je ještě poctivá japonská práce, druhé pochází z Nedcaru, třetí bohužel už není (viz recenze).
Nicméně tohle je spíš záležitost servisů, než značky jako takové. Při praktikách některých z nich bych se ani nedivil, kdyby i některé popisované technické závady nebyli jejich prací. Do AP Spořilov šel náš Outlander jednou na opravu.... a naposled (porucha způsobena ročním stáním na místě v AP).
Na diskusích mě vždycky rozněžní, když mi plakáti náruživě vysvětlují, jak se to má v segmentu SUV mezi prémií a lowendem. Je zajímavé, že jsem snad nikdy nikde nečetl, že by plakát obhajoval nějakou mistrovskou prémii, vždy se krčí v rohu a zkouší, co by svět řekl tomu, kdyby si na třakař vypálil ohnutým hřebem logo SUV, ale tohle je evergreenová faleš malých a ještě menších lidí.
Dinar to samozřejmě nahoře píše správně - každý, podtrhuji, každý majitel Dustera si ho koupil nikoliv proto, že by mu snad dal programovou přednost přes ixpětkou od BMW, nýbrž proto, že levnější SUV nikde nesehnal. A právě tihle jezdci z donucení, to jsou ty největší papírové masírky.
Koneckonců stačí jen malý testík, udělej si ho sám, ani se nemusíš na diskusu podělit s výsledkem - odpověz si na dvě otázky:
Otázka 1 - Kdyby se stal zítra zázrak a BMW X5 by stál tolik co Duster, co by sis z těchto dvou pořídil?
Otázka 2 - Kdyby se stal antizázrak a zítra by Duster stál tolik, co BMW X5, co by sis z těchto dvou pořídil?
No vidíš, roli hrají jenom peníze, tedy v případě Dustera jejich (akutní) nedostatek. Jen mě už tak trochu unavuje, že zcela přirozenou věc tu musíme kvůli několika plakátům opakovat stále dokola.
Věta na závěr - nedomnívej se slepě, že bohatí lidé jsou nějak moc jiní než ty, jsou to v podstatě stejní lidé jako ty, jenom mají o trochu více schopností než ty, o trochu větší hlavu než ty a o trochu větší... garáž než ty. Tvůj problém je, že jim to nevadí... ;-)
Kdyby jim to tak nevadilo, tak by tady nepsali takové ptákoviny, jako ty.
Vysvětlení není v tom, že ten, co kupuje Dustera, chce mít auto jako soused, který má novou nebo spíše ojetou X5, ale proto, že se mu to většinou jen líbí. A lidem se v těchto dobách SUVečka prostě líbí, i když pro většinu z kupců logicky nedávají smysl. Nic více, nic méně, Totéž platí pro Duster, líbí se, ale stojí méně, nic více v tom nehledej.
Mimochodem, ze stejného důvodu si lidi kupují auta jako Roomster Scout, Fabia Scout, Polo Cross, 207 SW Outdoor...
Já bych to tak tragicky s GTIm neviděl, možná jen občas zbytečně moc provokuje, moc polarizuje no a občas, což se stává jednou za VW rok, když VW opravdu udělá nepodarek, tak je pak s ním horší řeč, ale jinak daleko daleko lepší než se bavit se spoustou hulvátů, hlupáků a pokřikovačů zde na diskuzi ;-)
Nejde vůbec o nějakého souseda, jde vždy výhradně o kupce samotného. A rozdíl mezi majitelem X5 a majitelem Dustera je právě v tom, že ten majitel X5 si mohl koupit Dustera, ale nekoupil, majitel Dustera si však nemůže koupit X5, proto si ho také nekoupí :-)
Ty neumíš rozlišovat mezi extrémem, tedy mezi nejlevnějším na trhu a mezi mainstreamem. V tom tkví až fatální rozdíl v pohledu na danou věc. Také nosíš nejlevnější boty, nejlevnější kalhoty a nejlevnějšího kulicha? Nenosíš viď. Problém těchto a obdobných úvah plakátů spočívá totiž v tom, že to, na co mají a mohou si vybírat - triko, kravatu, ponožky empétrojka, mobil, to mají nastudováno a v kolektivu kamarádů se vytahují jaké mají nové mobilní dělo a podobně, a telefon za korunu by se styděli vytáhnout z kapsy, ale jakmile něco přesahuje jejich možnostní horizont, je vše za ním jen účelová masírka. Postoj prosťáčka.
Na ty otázky nemá smysl odpovídat, protože jsou nesmyslné. Nebo ti odpovím takto: skafandr.
Nemá smysl srovnávat srovnatelné, Duster není konkurentem X5, stejně tak Tiguan není konkurentem X6.
V každé společnosti jsou různé sociální skupiny a pro ně je různě sortováno zboží. A pokud budou SUV v módě, stejně jako bude v módě nosit třeba velké sluneční brýle, tak se budou prodávat v různých kategoriích. A nikdo soudný, pokud tedy není zmanipulován reklamou, což u tebe nepředpokládám, že jsi podlehl reklamě na Duster s kabelkou oné paní, přece nebude porovnávat toto zboží.
Nebo ty oblečený ve značkovém kulichu bys zakázal všem, co nosí levný kulich z tržiště, jej nosit?
Ještě lépe? Když budu mít za nějaký ten pátek své Omegy opravené, taky budu vědět své, že mám na rukou Omegy a i když nebudou tak in jako šmejdy za pár stovek, co mají jiní ;-)
Všechno tohle jsou pro kluky, co si nevydělávají jen hrachy na zdi, to uznávám :-) Pravda, jak tu často píši příchází až s první almužnou od mistra (primáře), tehdy to vše do sebe zaklapne.
Nejde o zákaz levných kulichů, jde o to, aby ti v těch levných kulichách neplácali nesmysly, že kulich za pět tisíc je masírka. Abys to dobře pochopil, právě ti v levném kulichu (ve skorokabelce od Vuitona...) mají jednu velkou touhu - vypadat jako bohatí lidé. U aut tohle moc maskovat nejde, tam je ta pravda zřetelná na tři kilometry :-)
Jinak, já tu nejsem za vysměváčka Dustera, naopak, ty víš, že ho tu vždy chválím. Nechválím však nahoře ty plakáty, co Dinarovi vysvětlujou, že mistří jezdí výhradně právě ty Dustery :-)
Pozor, tihle plakáti a hlavně nikdo v této diskuzi, tady nenapsal, že je to masírka. Samozřejmě, to X5 má svou cenu oprávněnou, je to pořádný kus dobrého auta, ale pro některé, co si jej nakonec dokážou pořídit jen v bazaru nebo ne za své těžce vydřené peníze, to masírka bude. To je prostě výmysl a zveličování neexistujících příspěvků ;-) Důležité je vždy rozlišovat situaci od situace, ne zobecňovat a ten, kdo to nedokáže, ten přece nestoují (alespoň u mne) za diskuzi ;-)
Chápu, co tím chceš říci, ale přecejen si to auto nebo kulich kupuji hlavně pro svou radost a jestli někdo bude pořvávat, že má taky kulich za desetitisíce, tak se můžu rozčilovat, ale stojí to za to? ;-)
Přečti si nahoře kakuse, to je dokonalá esence krhavce, co si ve stínu kouše nehty a diví se, že mu zatím nikdo nenaskočil na ten těžce vydřenej trakař. Nadhled, a vědomí reality, to je čeho se těmhle týpkům nedostává.
Tady jezdí jeden, a ten si na Octavii dal dopředu ledviny z BMW... :-) Fakt.
Hele, viděl jsem to naopak. Na BMW 7-er nápis TDI >:-[];-) Komu není rady, tomu není pomoci. On má dobrý pocit (v obou případech) a my z nich máme dobrou zábavu :-)
Ad. Katikakus. On psal o člověku, který chce jen ten status člověka, který ony peníze vydělal, proto vyrazil do bazaru. Ale to se přece shodnem, že do kvality onoho výkonu, se ti dva neliší. Jen jeden je bazarovej kovboj, nic více, ten druhý jede v novém Dusteru.
no začnu odzadu - poslední odstavec bude zkrátka věc, na které se neshodnem. Nemám problém uznat lepší schopnosti klukovi, kterej od začátku vypiplal stavební firmu a jezdí X5, ale mám problém uznat prémivost dealerovi pika, jehož prémiovost spočívá ve schopnosti rozbít někomu kolena........ a oba jezdí v X5 posledního ražení - a to auto ani za jednoho nemůže.
Ad otázka číslo 1. duster ad otázka č.2duster........... aha - nesmím brát tolik toho Tramalu.......... tak jinak - jasně, že X5, kdo by tvrdil něco jiného, tak si trošku lže do vlastní kapsy - i když pozor - malé promile populace, které neřeší v čem jezdí tu je - a u těch je to asi otázka - ale to je nepatrné promile.........
Nepíšeme o extrémech, píšeme o většinovém jevu - pro úspěšné lidi je zcela přirozené jezdit, chodit, ležet i sedět v tom nejlepším. Proč také ne, snaha "po lepším" je odvěkým motorem lidstva, koneckonců i ten zdejší plakátovec chce mít nejhezčí plakát pod sluncem... :-)
apropos i když to sem úplně nepatří - viděls reklamu na nový golf s tím dítětem na podlaze - dlouho jsem se tak dobře nepobavil - podle mně kandidát na autoreklamu roku..........
Tu reklamu s babičkou fakt žeru, viděl jsem ji snad stokrát a stejně se na ni po čase vždycky rád podívám. Zkus si to třeba zastavit na těch samoforech a dobře si prohlídní ty dva týpky v kšiltovkách v tom vytuzeném Civicu - fakt dokonalé!
P.S. A na začátku i na konci v nenápadném záběru Golf VI, takže relativně nová reklama...
Docela se divím, že je to pro vás taková novinka, protože tahle reklama už opravdu něco pamatuje... Oni ji předělali a dávají teď ke Golfu VI?
Kdo má dobrý postřeh, tak si možná všiml, že dítě si v úvodu hraje s Golfem IV (má jen na černo polepený B-sloupek, jako Golf V), ale na krabičce od něj je v závěru reklamy
Golf V.
:-O tý jo - máš postřeh :yes: , ale mám dojem, že ta, co běží teď to tak detailně nezabírá a ani ten konec s tou krabičkou tam není - nechci kecat - já reklamy moc nemusím a tuhle jsem viděl těsně před nějakými zprávami - a pobavila mne svým nápadem - a protože mám děcko v tomhle věku a taky si rádo hraje s autíčky na podlaze(nechává to tam pěkné rýhy 8-s ). Dobrá byla ještě kdysi reklama na terénní Nisany, jak metamorfovaly......
GTI, máš pravdu, ale čiastočne... Trochu moc si zovšeobecnil a hodil všetko do jedného vreca.
Tvoj príklad má totiž viaceré odpovede. Ono totiž X5 nie je lepšia ako Duster a Duster nie je lepší ako X5. Sú to úplne rôzne autá a v nezrovnateľných segmentoch.
Ak by sa stalo, že máš na výber (zdarma) len medzi X5 a Duster a to raz a navždy, tak máš dve možnosti
1) vyberieš si X5, lebo ... a nemá dôvod rozoberať preoč, každý má ten svoj.
2) vyberieš si Duster,lebo naozaj potrebuješ 4x4, ktoré sa niekam dostane (od X5 sa to neočakáva).
Ale samozrejme, že ak niekto vyhlasuje že naj le Duster, alebo X5, tak si zrejme potrebuje niečo kompenzovať.
Dnes som čítal na inej web stránke, že podstatným dovôdom prečo je medzi Yeti a Dusterom taký rozdiel je to, že na trhy sa Dusteru nedostáva toľko, koľko by sa reálne aj predalo. Čakacia doba je 9 mesiacom.
Mne sa páčia obe autá.
Mne se Duster libi. Myslim, ze to byl od rendliku spravny pocin. Udelat auto, ktere je zcela syrove, takove, jake ve skutecnosti je, nijak to neskryva a nehraje si na kvalitu a luxus jako vyrobky materske firmy. Proto ma u me Duster :yes:
BTW - na X5 prachy mam, ale protoze mam v zivote jine priority, nekoupil bych si to. Faktem ale ovsem je, ze Dustera take ne. Nejsem natolik bohaty, abych kupoval levne auto s francouzskou technikou. :no:
PS: spis by mne zajimalo, jak vypada tech 5 lidi, kteri si koupili Koleos 8-s
jak vypadá těch pět lidím - tak to Vám soudruzi řeknu docela přesně - jsou to soudruzi, kteří mají podvědomě rádi francouzskou techniku(mám jí také rád od té doby co ::::::::::::::::: nissany do terénu), mají rádi design, který se jen tak nevidí - a to i ve francii a navíc mají rádi auto, které když vjede do terénu(rozumějme na polní cestu) tak za chvíli z něj odpadne i to, co odpadnout nemůže........
Ja som jeden z nich >:D Aj keď som ho kupoval už dávnejšie. Vlastne som sa na záver rozhodoval medzi Dustrom a Koleosom. Tých dôvodou prečo, bolo veľa. Hlavne úžítková hodnota a cena. Keď som bol chlapec, vravel som si, až budem veľký, kúpim si Rover. Na Rover nebolo a tak ďalší bol Koleos. NIe že by bol lepší než Duster (a napr. ani Yeti nie je), ale spĺňa to, čo potrebujem a je naozaj dobrý.
bol by si možno prekvapený, čo Koleos prejde. Treba si uvedomiť, čo všetko ma spoločné X-Trailom.
Keď som na rozmlátených lesáckych zvážniciach šiel za Jeepom, tiež sa čudovali, že som prešiel a zostal aj v celku ;-)
pozor - já si uvědomuji, co všechno je Koleos schopný projet. Pohon 4x4 patří, respektive jeho systém - patří k tomu lepšímu, co je dnes na trhu k dispozi. Tam, kde se to "nepotkává" - to je mechanická odolnost. Takže s tím projedeš poměrně dost a zpravidla i víc, než na co si troufneš.... Neber to nikterak osobně - i když Tvou volbu mezi Dusterem a Koleosem chápu - mně zkrátka Renault jako značka vyrábějící svým způsobem krásná auta u Koleosu totálně korejsky rozhodil ťapičky. Což o to, jsem na Japonce, takže bych si zvykl i na ten design, ale to, jak si neváží svých zákazníků tím, jak "fórově" jsou jejich auta dělaná - to je to, co mne na tom vytáčí. Přečti si stesky majitelů scéniků 4x4, či jak se ta varianta jmenovala - přece ty vozy musí někde zkoušet ne? A motory - to je kapitola sama pro sebe. Za sebe jim nedokážu odpustit to, co provedli Navaře..........
Žial, máš pravdu, aj keď čiastočne (uznáš, že musím aspoň trochu oponovať) ;-)
Design: to je kapitola sama o sebe. Keď som videl Yety, páčil sa mi na prvý pohľad. Rovnako ako Duster (z vonku), či X-Trail (u mňa ten starší model).
Koleos keď vidíš 50ty krát, uvedomíš si (možno), že aj to je predsa svojim spôsobom pekne auto >:D
Interier : X-Trail, či iX35 sa mi zapáčil na prvý raz. Koleos - svojim spôsobom je tiež niečim zaujímavý ...
Jazdné vlastnosti: Zrazu som zistil, že moje požiadavky spĺňa len X-Trail, Q a Koleos (v danej cenovej hladine).
Cena/výbava: Pozrel som ceník a zistil, že rozdiel je cca 25%! (a práve vďaka designu Koleosa)
Spoľahlivosť: Zmieňovaný Scenik 4x4 asi nemá zmysel rozvádzať. Ale s Renaultom mám svoje skúsenosti. Zmieňovaný Scenik RX4 4x4 je viac ako 10 rokov starý model a s dnešným Scenikom už nemá nič spoločného (aj keď mne sa jeho design páčil, žeby úchylka ..) A na záver, na koľko je Koleos Renault?
no tak to je otázka........ to se ukáže časem ;-) . Jestli Q myslíš kvašku od Nissanu - tak - a teď si budu protiřečit se svým příspěvkem, tak kvaška trpí dost na motory, alespoň, co jsem od mechaniků od Nissanu slyšel..... Jinak z toho výčtu bych se já rozhodl pro Subaru Forester :-) a jinak pro Xko první model s budíky na levé straně...... Jinak doufám, že Ti auto vydrží hodně dlouho.......
Forester je podľa môjho názoru kategória sama o sebe. Je to vlastne ikona SUV. Ale žiaľ už mimo rozpočtu.
S tým Nisanom si ma nepotešil. Diesel berie z Renaultu.
A inak ďakujem, Dufam, že Koleos vydrží dlho.