Jednoznačne tvrdo na všetkých agresívnych (nad)vodičov ktorí ako jediní sa niekam ponáhľajú a neuvedomujú si, že auto je v podstate smrtiaca zbraň ktorá môže spôsobiť veľké škody. A všetky tieto prípady verejne zverejňovať v médiach nech si ostatní berú príklad a zamyslia sa nad svojim konaním. Ja som bol svedkom kedy vodič v Subaru Impreza STi predbiehal v meste cez dvojitú plnú a nabral asi v 100km/h chodca ktorému tí ostatní v pravom pruhu dávali na prechode pre chodcov prednosť. 34 ročný otec dvoch detí bol na mieste mŕtvy, strašný pohľad ktorý mám pred očami ešte dnes. Neviem ako dopadol vinník no asi za 10 minút po nehode pristavilo tmavé BMW (asi jeho právnik) a celý čas tam "asistoval" polícií.... ;-\
To je fakt hrozný ten tvůj zážitek) a chudák ta rodina, ale tam to bylo aspoň jasný. Jenže by mě zajímalo, kolik let dostane ten řidič, který jel úmyslně v levým pruhu, když v tom pravým se evidentně dalo jet a úmyslně tak brzdil rychlejší řidiče. Kdyby se nechoval jak zakomplexovanej de.bil a nevadilo mu, že ho někdo předjíždí, tak k celý tý situaci vůbec nemuselo dojít. On byl ta příčina. Že jednou potká "sobě rovného" musel čekat (pokud má iq vyšší než kámen).
Ano musim uvolnit prostor rychleji jedoucimu vozidlu, ale to neznamena, ze si sednu do auta jak si mnozi mysli, zavazu si oci, a proste slapnu na plny plyn a kazdy mi "MUSI" uhnout z cesty at jedu 130 nebo 190km/h.
Ja samosebou vzdy uhnu rychleji jedoucimu vozidlu, ale take vzdy "MUSIM" mit bezpecne dost mista na druhe strane kde auta nekdy jedou jako vlacek. Takze si ono rychle jedouci vozidlo "MUSI" pockat abych se mohl "BEZPECNE" preradit do pomalejsiho pruhu.
Samozřejmě, že pokud jede vláček třeba 100 km/h a ty ho předjíždíš třeba 120 km/h, je vše v pořádku (pokud se po předjetí zařadíš). Pokud jedeš vlevo a někdo tě podjede zprava, znamená to, že vpravo bylo dostatek místa, aby jsi se zařadil (samozřejmě nemusí platit ve 100% případů).
Jestli ne ve 100%, tak to k nim nemá daleko. I kdybych jel 350 a za mnou by se řítil Veyron 400, tak mu mám z levýho uhnout, je-li to možné. Samozřejmě je blbost zkoušet najet do pravýho, když jsem zrovna vedle 40t kamionu.
Ale jde mi o to, že ten chlápek v tom druhým autě se vlastně přiznal, že úmyslně porušoval pravidla silničního provozu, tak co se stane jemu? Zákaz řízení? Vězení? Poprava? Useknutý malíček levé nohy a odevzdá špunt od vany? CO?
I tak - když bylo pro ML dost místa, tak Levák Bob mu měl uhnout, když jel tak rychle, že to celý stihnul, protože se tam mohl evidentně vejít. Udělat to:
Přejdíždět (dojíždí ML), uhnout do prava, ML by projel, vjet do levýho a pokračovat v klidu dál.
Musíš uhnout, pokud sám sebe neohrozíš a sorry, prudké brždění ze 130 na 90 předjížděného kamionu není zrovna bezpečný manévr, který já osobně rád podstupuju a už vůbec ne pro blikající a troubící piráty silnic, hlavně pokud už tak jedu na limitu nebo přes něj,
Ale na slovensku je max na dialnici 130 km/h , keď chce ísť niekto rýchlejšie musí za to niesť následky. A nemyslím si, že keď ide niekto v ľavom pruhu 130 ,že je brzdou dopravy .(teoreticky on by tam mal byť ten najrychlejší, potom je to O.K.) A tým ,ktorým sa to nepáči
nech predajú autá a môžu chodiť autobusom.
V praxi v levém pruhu nemá být nikdo, pokud nepředjíždí, ať už jede jakoukoliv rychlostí, bohužel v praxi to vypadá jinak. A třeba na D1 při stavu jejího pravého pruhu to i občas chápu.
ale jasne je vo vyhláške dané, že musíš ľavý pruh uvoľniť rýchlejšie idúcemu vozidlu. Napríklad môže viezť niekoho do nemocnice, alebo to môže byť niekto, kto sa musí ponáhľať ( lekár, pyrotechnik atď ). Ale to ako vodič pomalšie idúceho vozidla nie si oprávnený skúmať. Ak sa ti to nepáči, predaj auto a choď autobusom.
To máš sice pravdu, ale většinou se tak normálně děje, že auta uhýbají do pravého. Ovšem je skupinka dementních řidičů typu Trpišovskej, který si myslí, že je ten levej pruh jen pro ně a jakmile není okamžitě volnej tak to berou pravým, odstavným nebo vůbec pangejtem a pádí dál. Pokud mají v hlavě jó nasr..no tak začnou vybržďovat auta, který právě předjeli. Jezdím ohleduplně a snažím se nikomu na silnici nepřekážet, ale už se mi taky párkrát stalo, že si předjíždím levým 150-160 a najednou za mě přiletí pošuk, který mi blikáním dává najevo, že jedu strašně pomalu a brzdím provoz. Samozřejmě se z takovýho idiota nezblázním, takže dokončím předjíždění a při nejbližší možný příležitosti mu uhnu. Už na mě ale kolikrát po uhnutí do pravého pruhu předjíždějící řidič ukazoval pěsti, fakáče, paroháče atd. Naštěstí se mi nikdy nestalo, že bych musel kvůli někomu takovýmu prudce brzdit.
Ja ziji a jezdim v UK a velmi casto se stane, ze v pomalem pruhu jedou lide tech 70 mil a v rychlejsim jedeme dalsi 3-4 auta kolem 80+... a to ti povim, ze nikdo nejak neuhne nikam auto zrovna prijizdejicimu vozidlu 110-30mil...proste je rada rychelji jedoucich vozidel v rychlem pruhu a ti drzi konstantni rychlo jizdu...a kvuli jednomu paku ve Ferrari se nikdo nepo-s.e.re. A to jsem kolikrat sledovat tuto scenu jako ridic plouzicise v pomalem pruhu tou 70kou.
Já ale z debaty zde namám pocit, že by někdo toto kritizoval. Pokud jsou v pravém pomaleji jedoucí vozidla a ty se tam nemůžeš zařadit, nikdo tě nemůže nutit se nějak omezovat. Jiné je to v případě, že se do pravého (levého ;-) ) pruhu zařadit lze.
Problém je ten, že často jsou tihle agresivní idioti schopni blikat ať uhneš, i když není kam. A od "člověka", který pak vybrzdí někoho, bych nějaké ohleduplné čekání neočekával.
To je pravda. Ja jsem to bral obecne. Ja, jakozto pomalejsi uhnu, hned jak je to mozne a zaroven se tam necpu, kdyz vidim, ze se zdalky blizi nekdo rychlejsi, ikdyz bych mel zpomalit za kamionem... To, ze jsou tihle rychli piloti obcas agresivni, to uz je uplne neco jineho. Nehazejme ale vsechny rychlejsi do jednoho pytle.
Áno, máš pravdu, aj mne lezú na nervy vodiči ktorí na výpadovkach alebo dialnici idú pomalšie alebo predpisovo v ľavom pruhu aj keď je pravý voľný a ani po bliknutí na ne sa nezaradia do správneho pruhu, no nikto (okrem polícii) by nemal brať právo do svojich rúk a trestať ich za to...
Samosebou ja mile rad pustim jakekoliv rychlejsi vozidlo pred sebe, uz jen z toho duvodu, abych se podival co je to za fajn super karu.
Kdyz uz budu polemizovat, k cemu je rychly pruh? K predjizdeni, ze? V poradku, souhlasim.
A povolena rychlost je dejmo tomu 130km/h, tak jake pravo pote ma vozidlo jedouci konstantne 170 km/h ? Ono predjizdi nebo jede konstatni nepovolenou nelegalni rychlosti ?
Neco jineho je v zemich kde jsou useky bez limitu.
Ano, je tu samozřejmě ona formulka "rychlostní limit", kterou se může ohánět každej, ale můj názor je ten, že základem chování na silnici má být "slušnost, ohleduplnost, neohrozit a neomezit". To poslední je nutno brát trošku s rezervou, protože třeba při průjezdu křižovatkou rovně musíte toho, co chce odbočit vlevo, "omezit", ale snad víte, jak to myslím, ne?
Přesně. Já si jedu tempomatových 120 a když jedu v levým pruhu (občas je to v pravým o nápravu), ale někdo mě dojede, tak ještě než bude muset zpomalit, tak najedu do pravýho, on/ona si profrčí kolem a já zpět do levýho 8) Naštěstí udělali na asi 5km úseku nový povrch, takže teď je to lepší, že se dá i v pravým :-)
Tvůj názor je irelevantní a v konečném důsledku nikoho nezajímá. Podstatné je znění zákona.
Chápu, taky nemám rád, když někdo zbytečně brzdí levý pruh nebo v případě tříproudové silnice jede neustále v prostředním, ale přece jej pak nevyrzdím.
Já se nezastávám Trp. a už vůbec neschvaluju jeho chování (vybrždění je jedno z největších svinstev, co může někdo na silnici udělat), ale štve mě, že média odsuzujou jen jeho a Leváka Boba oslavujou jako hrdinu, že se postavil fuj, fuj manažerovi ve velkým fuj, fuj neekologickým SUV. Když už trestat, tak všem stejným metrem.
To je tvůj problém, že chceš to brát takto jako plebs, pokud to vnímáš jinak, tak to vnímej, třeba správně, ale svět těch jednodušších tím nezměníš.
Postavil? Nedobrzdil.
A jeho čin, že předjížděl a byl v levém pruhu nikoho neohrozil, cílené chování onoho pána je opravdu odsouzení hodné. Mimochodem i soud nebude řešit, jestli jeli v trabantech nebo Mercedesech, tolik se zase o podjatost soudců nebojím.
Nevím, jak celá situace byla, ale klidně mohl jet v levém prohu, protože se blížilo pomaleji jedoucí auto, které on chtěl předjet a nechtěl dělat myšku na poslední chvíli, takže si najel do levého. To že se tak "pablb" Trpišovský ještě nacpal mezi ně nic neznamená. Skoro denně vídámn předjíždění zleva a takovou myšku, že se tam sotva to auto protáhne.
Akurát včera som pozeral jednu maďarskú reláciu a tam moderátor išiel autom po meste a ukazoval agresívnych vodičov ako naňho trúbia bla bla... to bolo v poriadku, no keď vyšiel na diaľnicu a bezdôvodne išiel v ľavom pruhu a rozčuľoval sa že všetci naňho blikajú, trúbia tak to ma fakt dostalo.. a celú cestu vravel "však idem 130".
Prepacte chalani, ale nezda sa vam to na hlavu postavene, ze ak je najvyssia dovolena rychlost 130 km/h, tak na va nema nikto co trubit a bliket, to je vsetko. Asi je to dost divne, ak nejaky idiot za vami vas nuti k tomu, aby ste zrychlovali uz iba z toho dovdu, ze hned neide uhnut do praveho pruhu, a tym porusovali predpisy... ?
12 let za toto a tresty do 10 let za vraždy? No ať se ten pán zachoval sebehůř, tohle mi přijde extrakruté. Mělo by se brát taky v potaz, že ho někdo vyprovokoval. Ano, neměl to brát jako provokaci a asi mu trochu "ruplo v bedně" a měl by být potrestán. Ale stejně tak by měl být exemplárně potrestán ten "pan brzda" v levém pruhu.
Ještě jednou opakuji. 12 let za tohle je prostě příliš. Minimálně do té doby, než se za opravdu závážné zločiny nebudou dávat vyšší tresty.
Vyprovokoval je asi spatne slovo. Ale ten pan v mercedesu brzdil levy pruh a kdyz nechtel uhnout, ruplo tomuhle v bedne a udelal to co udelal. To samozrejme nechci nejak obhajovat. Jen sem chtel rict, ze to melo nejakou pricinu.
Ten tvor, který úmyslně jel bezdůvodně v levým pruhu (provokace a "učení správné jízdy" není důvod). Trp... měl vpravo dost místa, aby tam najel, předjel toho v levým a zase najel před něj, takže co dělal ten druhý blb v levým?
Fajn, brzdil ľavý pruh, OK, tento ho zobral z prava - OK, ale prečo sa pred neho strčil s skočil na brzdu? To je hlavný problém... Skrátka ho nemal čo "trestať" za zaberanie ľavého pruhu, to je všetko! :-!
Nemal ho trestat. A ten pan vlevo ho nemel brzdit... Melo by se to dostat do povedomi lidi, ze brzdit levy pruh je protizakone. Spousta lidi si to neuvedomuje nebo to dokonce vubec nevi.
Přesně tak. O to jde. Oba udělali kravinu, kterou dělat neměli a nesou na celým případě stejný podíl viny. Jenomže ten Levák Bob je označován jen jako nešťastná oběť, protože jezdit pomalu a brzdit ostatní je v Kocourkovstánu správné, áno. :-(
No, nalejme si cisteho vina, stejny podil viny nenesou. Neuhnout v levem pruhu mi sice vadi ale ten Trp. ho mohl objet, zatroubit a jet dal... Pak by oba udelali prestupek. Trp to ale "vylepsil" a proto je vinen zcela jiste vic. Potrestani by ale meli byt oba.
Jeden je příčina, druhej následek. Levák Bob nemohl přece počítat s tím, že bude štvát ostatní a nic se mu nikdy nestane. Já když budu v hospodě pořád bouchat do nějakejch nabušenejch svalovců, tak mi jednoho dne taky dá někdo přes hubu a bude to moje vina. A tohle je něco podobnýho. Názor na poměr viny máme holt oba jinej, ale evidentně se shodnem na tom, že potrestaný maj bejt oba.
Ale vsichni vi, ze nemaji brzdit levy pruh. Jenze pokud jedu 130, nemam prece dle zakona koho brzdit, protoze nikdo prece vice jak 130 jet nesmi, ne? :-) Ja chapu, ze jsou lide, co porusuji zakon, nebudu jim v tom branit, ale je pravda, ze uz nekolikrat jsem predjizdel kamion v 130, byla to prava zatacka a najednou mam v zrcatku nekoho az na narazniku a neslo absolutne videt, ze prijizdel, docela jsem se lekl. Ovsem v takovem pripade staci tomu ridici 3s na to, aby zacal blikat a kdyz ma silne auto, tak se hned po mojem predjeti kamionu v klidku pode me dostane, ja ho tam vidim, tzn tam prece nepojedu a neni problem me vybrzdit.
At je mira spoluviny ridice eSka jakakoliv, Trpisovsky by si mel jit exemplarne sednout, mohl zabit a je jen stesti, ze se nic nestalo. je to prasarna at tomu predchazelo cokoliv, tohle musi vymizet.
Diky Lacinovi si mysku taky vsichni rozmysli (kdyz uz by to nekoho nedje boze napadlo)
Promin ale jak se nekdo, kdo jede za tebou, muze dostat do praveho pruhu po predjeti napriklad kamionu driv nez ty, to moc nechapu. Dalsi vec je 130. Jsou duvody, diky nimz muzes porusit 130km/h proto brzdit nekoho skolackou 130kou je trestne - nikdy nemuzes vedet, proc ten dotycny rychlost porusuje. Nehlede na to, ze drzet se v levem pruhu kdyz zrovna nepredjizdis (mimo mesto), je taky trestne.
Silnym autem to oproti slabemu zvladnes docela hrave, kdyz chces, ale uznavam, ze je to divne. Jasne, kdyz jedu po D1 v levem aby to bylo trosku komfortni, koukam, kdo se * a hned uhybam, to by mel udelat samozrejme kazdy, jinak je to taky hovado. Nicmene:
Jasne,muze mit duvod porusovat predpisy (rodici zena atd,) nicmene pokud ma cas me jeste vybrzdit, asi zas tak nespechal :-) Ja bych tu proste neobhajoval neobhajitelne, stejne jako Lacina je to vicemene jasne, ze pouziva klicky a uskoky, kdo by to nedelal, ale ML 63 AMG s SPZ 2222 , ciste umysly a nezavineni by mu veril snad jen naivka :-) A nerikejte mi, ze soudim lidi podle auta/SPZ, vsichni moc dobre vime, co jsou takovi lide zac, bylo to tak a bude. Normalni clovek nema nic z toho zapotrebi
Ja preci vubec nerikam, ze je nevinej :-) Ja jen rikam, ze brzdit v levem pruhu, nepoustet naschval atp je taky pekna svinarna... znacka neznacka. Tohle se mi nestava moc s temahle peknejma autama ale hlavne s octaviema, fabiema, passatama a dalsima hojne rozsirenejma modelama aut.
To je pravda. Ale stejne se pausalizujou i ti s drahymi neprilis rozsirenymi vozy. Proto sem psal znacka neznacka, udelat to muze kterykoliv auto a ne jen to drahe s SPZ 2222...
Běžte s rodící ženou někde, pokud jste nikdy u porodu nebyli, tak nesuďte dle TV seriálu.
Porod je v 99% plánovaná záležitost, rodí se v termínu, žena poslední dva týdny chodí na kontroly pomalu 3x do týdne, když se porod rozběhne, tak např. u prvorodiček trvá klidně i 12h, i prasklá voda může počkat 24h.
Když by došlo k překotnému porodu, tak se volá stejně rychlá.
A popravdě, jestli přiveze rodičku rychlá, tak je to v 90% romka, která kašle na prohlídky a jen se ji nechce dojet jinak.
Po dálnici stejně zraněného autem nepovezeš, sanitce uhneš, na delší vzdálenosti se používá stejně vrtulník.
Kolil je těch, co mají opravěný důvod překračovat rychlost na dálnici? Jeden z milionu? Jestli vůbec.
Jj, teoreticky by duvod mit mohl, prakcticky je to blbost, navic kdyz ma jeste cas pribrzdit :-) Vetsinou ospravedlnuji ti, co k tomu maji logicky blize, tzn jezdi rychleji a obcas jim nekdo pri predjizdeni vadi, je pak jasne, ze clovek tihne tak trochu k jeho obhajobe. Nemyslim to zle, ale je to logicke. Nastesti se tu drtiva vetsina lidi shodne, ze je to prasecina, nicmene neopousteni leveho pruhu taky, howg! :-)
To je velmi zajimava formulace, lide co porusuji zakon tak jim v tom nebudu branit na silnici samosebou od toho je policie...
Pokud bych to vytrh z kontextu, tak kazdy kdo je svedkem porusovani zakona a nenahlasito tak, sam porusuje zakon preci.
Jenze na silnici to neplati... tam ma kazdy drzet pusu a krok v ramci predpisu a delat jen to co ma, jenze pokud se to tyka jineho porusovani zakona jako zpronevera. vydirani, unos, tyrani je kazdy povinnen to nahlasit ;-).
Nechci nikoho hájit, ale možná za to trošku může i ten druhý řidič. Měl taky silné auto a třeba mu chtěl jen ukázat, tak si k němu prostě najel a pak to T. zadupnul a bum, bylo to.
Každopádně ani jedno z aut nebylo na šrot, ten druhý Mercedes měl jen trošku poničený předek kufru, nebyla to pecka.
Nebyla to pecka??? nesmíš pevnost všech aut soudit podle 30 let starýho žigulíka...když už to téměř nový eSko měla takto pomíčený předek, byla to pořádná rána...kdyby na místě eSka byla dejme tomumnohem lehčí fabie...byt nová..i přesto že je to kvalitní auto...dopadla by mnohem hůř.....a i kdby k němu eSko najeloaž na nárazník...neohrozil ho řidič eSka...nebo ano? zatímco T. ho ohrozil na životě.....a není mi vubec jasný proč tu někdo spekuluje o tom jestli za situaci mohl nebo nemohl T. když se přihlásilo už mnboho lidí, kteří s T. měli stejný konflikt...a dokonce minimálně v jednom případě je to i natočené...tak o co jde...12 let mimo dosah ostatních lidí není vubec mnoho, takový člověk by neměl mít vubec řidičské oprávnění...čím dýl bude zavřený tím více lidí bude ochráněno
nic ve zlem ale to Sko melo podle fotky hlavne ohlou kapotu motoru a to se casto deje proto, ze ma dobrou ochranu proti chodcum a ta kapota se naschval takhle zlomi aby to chodce tolik neznicilo. takze je klidne mozny, ze to nebyla rana...
Nemyslim si, ze ho chtel zabit. Podle me ho chtel "potrestat". O jeho pohnutkach muzeme polemizovat. Ja nechci hajit to, co provedl. Jen rikam, ze ten trest je podle me vysoky. Pokud to vsak beres jako pokus o vrazdu...
Je to klasifikováno aktuálně jinak než pokus o vraždu, ale kdyby z toho byla nehoda, což při 130 km/h může být už velmi vážná nehoda, tak by k zabití mohlo dojít.
On není orgán činný v trestním řízení aby mohl kohokoliv trestat, jen jeho rodiče ho málo fackovali, evidentně
To je ale problem, ktery se objevuje cim dal casteji. Kdyz tak nad tim premyslim, po historkach od dvou ucitelek co znam, zacinam mit strach, jak to na silnicich bude vypadat za takovych 15 let :-)
No, myslim, ze horni hranice trestni sazby za vrazdu je 18 let... tak nevim kde beres ty argumenty na obranu toho *. § 140 TZ. Jinak, pri umyslnem usmrceni se to posouva na 15 az 20 let, tak aby se to postavilo do stejne roviny, tady ten 'clovek' sice nikoho nezabil ale vazne ohrozoval zivoty dost lidi, jelikoz se to vsechno stalo na dalnici, navic, jak to vyplyva z cele situace, mel i umysl vystrasit toho dalsiho v S-klasse, navic, tu celou situaci pro jitotu vyzkousel na nekolika lidech... jestli za to muze dostat az 12 let, tak je to celkem v pohode. Stejne 12 nedostane, jestli ho vubec zavrou, tak tipuju max na 6 az 8 ...
Jasny, 20 let je maximum (nebylo to driv 25?) ale kolik lidi na tolik let odsoudej ? Jen minimum... A za tohle by mel dostat podobny trest? Ale co, kaslu na to. Kdyz bude zavrenej, pro me asi lip. Jen mi ty tresty nejak nejdou do hlavy.
Tak ja uz nevim jak to vysvetlit, "Za pokus o ublížení na zdraví a poškozování cizí věci mu hrozí až 12 let vězení" ... AZ, to znamena, ze to horni hranice, kterou muze soud vymerit bude 12 let... to je zakonem stanoveny strop. U vrazdy to je ted max 18, a v jistych pripadech to muze byt i vyssi. Myslim, ze je to adekvatni, lidi by meli zapomenout na to, ze se o tr. cin jedna, jen kdyz nekomu ublizi, nebo zabijou... Zvlaste v pripadech jako tohle, kde uz z jenom z okolnosti plyne vyssi mira nebezpecnosti takoveho jednani.
*Podle svědků Trpišovský na konci roku 2011 ve dvou případech předjel svým černobílým Mercedesem-Benz ML 63 AMG pomaleji jedoucí vozidla v levém pruhu, a když se před ně zařadil, začal prudce brzdit.* opravte si to ;-)
K tematu: ma se jezdit max 130(a to je limit, ne predepsana rychlost, vazeni), rychleji muzou jet jen auta s majackem atd. Jestli se ma prasatum uvolnovat pruh nebo ne je jedno, ona si to vynuti sama.
Budu rad, kdyz alespon jedno z nich ted bude kvíkat za katrem, i kdyz dobre zaplacenej pravnik zmuze hodne a Trpisovskej se zle mit nebude, se nebojte. Hlavni je, aby byl odsouzenej. Zadnej exemplarni pripad, jen spravedlnost pro vsechny.
Rychleji můžeš jet i když třeba spěcháš do porodnice, nikdy nevíš, kdo v tom autě za tebou sedí, takže úmyslně blokovat levý pruh je prostě prasárna (neříkám, že to dělalo to druhé auto, to ví jen on sám).
Ten zip byl zezipovaný už dávno. Onen pán kameraman chtěl ostatní vyt a předjet. Ve předu totiž je totiž nájezd, kde to stojí a ve špičce před Kuřimi u kruháče, takže ten zip je sice fajn, ale ono zúžení, které má řešit, je pro tuto situaci na prd.
Toho Oktávkáře chápu, místo znám, čeká se na zasekaný kruháč, ne na seřazení do jednoho pruhu a plynulé pokračování dál. Mimochodem tam ani značka zipu není.
Je to podobné jako bys stál ve městě na křižovatce na červenou, levý pruh by byl odbočovací, ale prázdnější, tvůj prostřední by byl rovně. Čekal bys 10 minut na červenou a v tom by celou kolonu celým odbočovacím levým pruhem předjel chlap a zařadil se před sebe.
Takže autor videa by se měl spíše stydět za své chování a necpat tu nějaký zip, který v tomhle místě ani není.
Zip je zip aj tam kde to nieje označené značkou... skrátka kde sa zbiehajú dva pruhy do jedného hoc aj následkom dopravnej nehody. Ja viem, že to n@serie keď ty čakáš v kolóne a niekto to strihne rovno dopredu ale v práve je ten čo sa chce zaradiť a nie ten čo ho blokuje. Prechádzal som okolo keď riešili policajti dvoch takých kohútov ale netuším koho a ako potrestali. :-!
Bohužel to tak není... ano, chtěl je předjet, proto je taky předjížděl, ale ostatní byli hloupí, když nejeli sami. Je to mimo město, je to jednosměrka, 2 pruhy. Jediné co porušil, byla ta plná čára na začátku.
Ten oktávkář je pravděpodobně někdo s malým P, když má tendenci takhle školit lidi. Očividně ho naštvalo jen to, že sám nepředjel.
Zip, který v tom místě není? Ty zipuješ jen tam, kde jsou značky?
PS: Ten příklad, který jsi uvedl, je naprostá hloupost. Jednak všichni řidiči by podjeli tu kolonu (resp. alespoň ti, kteří to místo znají), a pak tohle je úplně jiná situace, ukážu ti v čem:
1) jsou tam 2 pruhy pro regulaci dopravy, mají se využít oba
2) jedná se o jednosměrnou ulici, kde nejsou žádné odbočovací pruhy
Neměli kam jet, ta kolona stála, popojížděla buď po jednom autě na kruháči před Kuřimi nebo to brzdila hned další světelná křižovatka, ve špičce to je jeden z hlavních tahů z Brna na okolní satelity.
A ten pruh je odbočovací, celý, protože se pak napojuje ještě před kruháčem na silnici od České a Řečkovic.
Jestli ti příjde slušné předjet stojící kolonu (tohle není zipující se a spojující se pruhy, to by ty auta dávno tak jela), kde vepředu klidně může být nehoda, tak ano, onem pán s Oktávkou má malé péro, ale aspoň krapet slušnosti.
Vidím značku jednosměrky, 2 pruhy, jeden nevyužitý. Tak logicky pojedu do toho nevyužitého, protože to pro mě bude rychlejší.
Lidé rádi stojí v kolonách a nadávají. Takovéhle situace jsou v Praze pořád a pořád. Dorazíš k semaforu, kde jsou 2 pruhy po 10 autech a jeden po dvou.
Ten s Oktávkou nemá krapet slušnosti, je to takzvaný školitel, není o nic lepší než Trpišovský na dálnici. Tohle se prostě nedělá, už z principu.
To rozbočení do dvou směrů ma jediný důvod v tomto místě a tím rozhodně není urychlení. Stejně tak mě nezajímá, jestli ty jako jedinec budeš v cíli rychleji, ale celkově provoz bude rychlejší.
Ale zpět k tomu pruhu. Ten tam je proto, že je to "dálniční" sjezd, tak aby auta nestála dlouhou frontu na "dálnici", kde by je to mohlo ohrožovat, tak budou stát, v tom rozdvojení. Žádné urychlení provozu se nestane, proto tam ani není vyznačený zip, protože vpředu, jak už tu píšu, je napojení na hlavní, kruháč a řada světelná křižovatka, takže zipování pomůže asi jako mtrvému zimník.
Pán kameraman se snažil s ostatními * a vlastně brzdit provoz těsně před tím napojením na hlavní dalším zipem a narazil. Hlavně by se tam ten zip měl sbíhat dříve, když se to tam začne špatně zipovat, tak to navíc ještě zdržuje, právě tihle "rychlíci"
Je to vždy situace od situace, neplatí obecné shrnutí, ale tadyk tohle je spíše pláč kameramana, kterému nevyšlo jeho negetlemanské chování a je z toho na větvi. Ať se vypláče.
Však nepíšu nic o tom, že to bude rychlejší. Píšu, že to bude rychlejší pro mě.
Seš chytrej kluk, navzájem se chápeme, protože jsi napsal přesně to, co jsem psal já - je to tam kvůli objemu silnice, aby se nestálo ve dlouhé frontě. Očividně to ale spoustě lidí nic neříká, protože stojí v té jedné.
Je logické, že když je něco rychlejší, bude i něco pomalejší - takže ano, zbrzdí účastníky té kolony o délku svého vozu.
Neberu teď jestli je kameraman hovado nebo ne, jde mi o to, že se chlápek v Oktávii nezachoval zrovna 2x getlemansky (stejně jako ten s kamerou). Co se mu ale honilo hlavou ví jen on sám a už se určitě na internetu viděl :-)
Ten s oktávkou má tak stejně slušnosti jako ten kameraman...myslel si jak je vyčuranej..že všechny předjede....pán s oktávkou udělal to samé co kameraman, popojížděl v levém pruhu a dodržoval bezpečnou vzdálenost od před ním jedoucího vozu..malýho kašpárka má asi ten kdo se toho kameramana zastává, protože zřejmě si zřejmě sám myslí že je chytřejší než ostatní co ž je obvykle omyl
No já nevím, žádný odbočovací pruh tam vidět není, jen se dva pruhy spojují do jednoho. Zip platí vždycky, ne jen když tam je značka. To že všichni jak tupci stojí v pravém pruhu je jejich problém, říká se tomu psychologie stáda, sami si tu kolonu vytvářejí. Úplně stejnou situaci teď vidím na Místecké v Ostravě, 2x za sebou. Většina stejně popojíždí v pravém pruhu a to tam ta zipovací značka je!
Asi po 50 m po tom sbíhání do jedno pruhu se to celé napojuje na silnici od České, tak po dalších cca 300 metrech je přerušena kruháčem a hned za ním je světelná, takže odpoledne to tam stojí velmi často a není to díky těm křižovatkám kam popohnat ani patnácti zipy
kam pojedou, když je o kus dále kruháč, světelná a centrum města, kde to celé vázne? V tomto momentě mají dva pruhy význam jen ten, že se do něj naskládají auta, která netrčí na dálnici, proto tam není ani vyznačený zip. Tohle je typická zácpa, která není zapříčiněna zúžením do jednoho pruhu.
Řešením pro tuhle situaci by byly tyhle dva prodloužené pruhy jako nájezdní na onu hlavní, ale na to ta, není moc prostoru.
Píšu kapacitně :-) takže ano, má to význam kvůli tomu, aby se tam naskládalo víc aut.
Představ si situaci, kdy dojedeš takovouhle kolonu a je tam ten druhý pruh kvůli kapacitě. Aby měl smysl, musí v něm být auta, nejlépe rovnoměrně od jeho konce. A jak se tam dostaneš z té kolony? No tak, že ji předjedeš, jak jinak :-) no a v tu chvíli ti tam vjede chlapík s oktávkou, který si myslí, že ho chceš o***, protože on tam stojí už půl hodky, a vjede ti tam.
Takže stojíš si zatím, že onen pán s kamerou měl jediný a jasný motiv být Matkou Terezou silnic a zkrátit onu frontu, vůbec tím nezamýšlel to, že předjede celou čekající frontu? >:D
Je to jak na těch semaforech, co jsem psal před tím, když někdo předjede celou kolonu levým pruhem a na poslední chvíli se zařadí mezi právě se rozjíždějící auta na zelenou, tak taky snížil vlastně tu kolonu vzadu, ne? >:-[] >:D
Ae to platí jen do chvíle než se zaplní oba pruhy..takže asiiiiiii 2 nminuty???? takže pak opět musí všichni projet jedním pruhem...blábolíš a ani to nedomyslíš
Jenže když tam přijedu, tak o žádné křižovatce nevím. Vidím jen dva pruhy, co se v dálce spojují a levý je volný. Vědom si pravidla zipu automaticky pojedu v tom levém až na konec. To že je dlouhá kolona vpravo je pro mě irelevantní. A takového vychovatele, co mi brání v jízdě budu považovat za ... . Mimochodem, tím, že mi brání v jízdě se dopouští dopravního přestupku.
Když tam přijedeš, neznáš to tam, vidíš kolem sebe SPZetky místních, kteří stojí a nevyužívají druhý pruh, protože jsou místní a ví, že se nikam nedostanou, resp. jen předjedou pár lidí a tím je naserou, tak asi předpokládáš, že ti místní asi ví proč tam stojí. Pokud to tam neznáš a vpředu je např. nehoda, tak bys zabránil příjezdu sanitky nebo hasičů... Auta nikdy za sebou nestojí jen tak pro legraci.
Tohle jsou jen výmluvy, jak se chovat na silnici méně ohleduplně, takový předstupeň trpišovského a spol. Lidi poslední léta zapomínají na solidaritu za volantem a chovájí se čím dál, tím hůře.
Kolikrát ti např. za poslední rok ukázal řidič náklaďáku bliknutím pravého blinkru, že můžeš bezpečně předjíždět? Kdysi tak běžná věc na silnicích, dnes prostě i ten řidič náklaďáku jede za sebe.
Nebo všímáš si jak se přestalo upozorňovat na policejní hlídku protijedoucí auta? A poslední dobou dokonce už i méně upozorňují, když zapomeneš zapnout světla.
chlape, ty máš úplně přecrácené hodnoty:
pravidla jak nechat průjezd pro hasiče a záchranku jsou notoricky známá a nespočívají v ponechání jednoho pruhu volného
jsou to právě místní vidláci, kteří znalostí situace zneužívají k porušování pravidel a vlastnímu přinasrávání
docela se těším, jak budeš argumentovat vyšetřovatelům, že za toho sestřeleného mrtvého chlápka v protisměru může řidič náklaďáku, který ti bliknul...
upozorňovat notorické porušovače předpisů v protisměru blikáním, ano, tak tím se opravdu z našeho silničního marasmu opravdu nevyhrabeme nikdy, určitě ti přijde v pořádku taky upozorňovat skořápkáře na blížící se empíky nebo pomáhat utíkajícím kapsářům zadržováním okradeného, viď :no:
Nehrej si tu na mravokárce a pána čistého. Bral bych tvé věty, kdybys tady veřejně přiznal, že nikdy jsi mimo obec na přehledném úseku nejel více jak 90, ve městě (i na obchvatech nebo dojíždění k zelené) vždy držíš padesátku a na dálnici by tě ani v nejhorším snu nenapdlo, že bys překročil 130. Do té doby je to prázdné moralizování.
Když budou policajti stát s radarem na přehledném úseku výpadovky a měřit všechny, co si dovolili jet třeba jen 100-105, tak velmi rád upozorním protijedoucí řidiče.
Každý z místních diskutérů rychlost někdy nějak překročil a byl rád, že jej někdo na měřený, často nesmyslně, úsek upozornil. Nejen vybírání pokut by mělo být prací policie.
Možná máš málo najeto, ale pokud při předjíždění věříš jen tomu řidiči náklaďáku a proto takto bereš můj příspěvek, tak prosím. Tohle blinknutí ti pomůže, ale není všeřešící, kdo to nechápe, skončí v pangejtu tak či tak, jen nějak jinak.
Nikde jsem nenapsal, že dotyčný řidič za kamerou porušil pravidla, tedy porušil je tím, že přejel plnou čáru na samotném začátku, ale že jeho chování není vůbec košér a více než obrazem slušnosti na silnici je to obraz, jak s někým vyt
jistě, protože nikdo nejezdí předpisově, tak budeme všichni pořád před porušováním předpisů zavírat oči a poplácávet se po ramenou, jak jsme si to krásně zařídili (jen ti * cajti nám to pořád kazí)
a kdyby se někdo ozval, tak ho utřem, protože je to prázdný moralista - co na tom, že má pravdu...
jak říkám, máš překroucené hodnoty a nedokážeš si to ani uvědomit, natož přiznat, vážně s takovýmy charaktery jako ty to opravdu vyhrajem, není divu, jak to u nás funguje
(pochopitelně nejenom na silnici, viď)
tak dál blikej a taky nezapomeň hodit echo do rádia
věta o jezdci, který jede podle předpisů a tím vy*vá s ostatními je hodná zarámování 8-s
Buď máš na svět jednodušší pohled nebo to jen hraješ, protože ti to padne do noty. Doufám, že to druhé. Ještě k tomu přidej pár zevšeobecňujících výkřiků, párkrát fuj, překopíruj to a dej do správné diskuze - na seznam.cz, tam uspěješ.
Vidíš to jen černě a bíle, jenže realita není ani černá a ani bílá.
A ještě jednou, kážeš vodu a piješ víno nebo opravdu jezdíš zcela předpisově?
Nepopisuji tu totiž znění vyhlášky, kterou každý řidič musí znát a když ji poruší, tak musí čekat následky. Popisuju tu to, jak to na silnicích vypadá, pokud neřídíš, tak to možná nechápeš, ale každá silnice je jinak stavěná, každý úsek je jinak řešený, všude je ale 50/90/130. A rozhodně nebudu brát za férové, když prekročím na místě přehledné dvouproudovce rychlost o 5 km/h, přestože jsem nikoho nijak neohrozil či neomezil, ale mohu vlastně dle vyhlášky vybrzdit vozidlo za mnou, protože on má dodržovat bezpečnou vzdálenost tak, aby dobrzdil za každé okolnosti. Ze stejného důvodu bylo panu Trpišovskému změn důvod trestního stíhání, protože se dle prvního obvinění ničeho nedopustil.
A ano, i pomocí předpisů můžeš vysrávat ostatní řidiče. není přece nepředpisové např. jet pomaleji než je max. rychlost, takže pokud budeš chtít, tak můžeš mimo obec jet 50 a pokud to nebude přehledné místo k předjetí, tak ty ostatní ke své radosti budeš vysrávat, ke všemu zcela legálně.
Takže ještě jednou, není jen černá a bílá, nebuď jen monochromatický.
zdá se zbytečná diskuze, na to už ani nemá smysl reagovat, jednou snad otevřeš oči...
...mohu dle vyhlášky vybrzdit vozidlo za mnou... 8-s
úchylná představa, že jezdec jedoucí 50 mimo obec tak činí ke své radosti z vysírání ostatních 8-s
normálně váhám, jestli tě ještě chvilku natahovat, abych zjisitl co dál z tebe ještě může vypadnout...
ps: když nad tím tak přemýšlím, tak víno si dám sporadicky - ne že bych měl výčitky, ale smysl to nemá
Ano, můžeš vybrzdit, však se na to odvolával a první obvinění bylo zrušeno, neb nesplňovalo skutkovou podstatu. Machruješ tady pravidly, ale sám je evidentně neznáš.
Pokud nedokážeš příjmout přirovnání, tak nediskutuj, vem svět jako matematickou úlohu, pokud ji budeš umět spočítat.
Věřím, i když je to naivní, že to dokážeš pojmout, možnáaž z tebe vyčpěje adrenalin a vztek.
Při příjezdu na takové místo to beru jako potencionálně nebezpečnou situaci a nestuduji spz. Navíc, když při současném dělení spz podle krajů jsou tam všichni "místní". A stávají tam právě proto, že je ani nenapadne použít levý pruh.
Když všichni dodržují pravidlo zipu je to rozhodně vždy rychlejší než popojíždění v jedné nudli.
Sám se považuji za hodně tolerantního řidiče. Neblokuji levý pruh, neblikám na pomalá auta a nehrozím, nejezdím přehnaně rychle. Myslím ale, že člověk má za volantem taky používat mozek.
To s těma sanitkami a nehodou je úplně mimo. Je jasně daný postup, co mám dělat abych uvolnil průjezd sanitky. To abych vůbec nevyjížděl z domu, aby sanitky měly volné ulice.
Začínám se domnívat, že máš nedostatek představivosti. V tomto případě ti zazipování nepomůže, když na počátku je semafor. Tady dokonce ¨je to ještě naopak, protože zmatečné zipování, což je u nás dost běžné, může spomalit nájezd na onu cestu z České.
Tohle místo znám,ale jedu na statní a dál na Svitavy. Pokud používáš argument,se kterým navíc souhlasím, že je ten pruh především proto, aby kolona nestála na dálnici, pak by ty pruhy měly být přece využity oba.
S blikáním náklaďáků o volnu mám svou velice nepříjemnou osobní zkušenost a jsem rád, že ta silnice byla dost široka, že jsme se tam vešli všichni tři.
Na hlídky PČR jsem přestal upozorňovat už před lety, kdy jsem začal ročně najíždět přes 30000 km a zjistil, že jsem vděčný za každého policajta u silnice, který odmění ty šílence za volantem, které potkávám.
A naopak na neosvětlené se snažím bliknout vždy, když je potkám. Ohrožují svou neviditelností ostatní.
Ano, měla by zkracovat kolonu na dálnici, ta tam naštěstí až tak často nebývá. Nikde jsem nenapsal, že onen pán za kamerou dělá přestupek, jen, že není žádným hrdinou jen proto, že předjíždí stojící kolonu "před" semaforem. řešením pro tohle místo je buď upozornit značkou na využití levého pruhu, ale zároveň jej zkrátit tak, aby nevznikaly prodleby na konci při připojování na cestu z České. Daleko dražší, ale účinnější by bylo to tam celé přestavět, i když při tom provozu ve špičce by ani to nepomohlo.
Samozřejmě, nebudu upozorňovat na radary a hlídky v obcích apod., bohužel teď několikrát jsem se setkal s hlídkou např. na úseku hned za Bělotínem směrem na Příbor, kde jsou dva pruhy, ale 90 km/h omezení, přehledné. Navíc stáli hned za ukončením limitu 130, takže opravdu touha nachytat auta po sjezdu z dálnice, kteří nechtějí a ani nemají objektivní důvod prudce brzdit. Tohle si opravdu upozornění zaslouží.
To je jasny, kdyz jedes do porodnice.. no na nasich silnicich to vypada, ze zensky rodej trikrat za den, je treba to vymytit, aby ty, co skutecne nutne spechaj, nebrzdil nakej idiot. Ale, od prvnich stahu do porodu bys to stihnul do nemocnice v zahranici-tam se vyplati spis bezpecne ;-)
Ja stravil v porodnici 2 dny, nez se synek narodil.. jsem rad, ze nejsem zenska 8-s
No a kdyz vozis v aute deti, hned zacnes brat provoz vic vazne, nez predtim. Na zabavu a ego jsou okruhy a zavody
Já už i něco málo odrodil, takže mám trochu "přehled" :-) Samozřejme druhý nebo třetí porod už bývá rychlejší, ale zažil jsem i předčasný porod prvorodičky tak za 2 hodinky sakum prdum, to byla ale velká výjimka.
Ano, děti mnoho řidičů zklidní, ale jsou někteří, kterým by ani patnáctičlenná rodina nepomohla. :-|
Ale ty jako řidič nemáš právo posuzovat rychlost ostatních. Na víceproudé silnici se jezdí vpravo, levý (levé) pruhy se používají k objíždění/předjíždění. Pokud je v pravém pruhu volno, tak i kdyby jsi jel 300 nemáš v levém pruhu co dělat.
na to se dá odpovědět pouze tak, že ty jako řidič nemáš právo posuzovat, zda ostatní jedou ve správném pruhu. I kdyby bylo v vpravo volno, tak rozhodně je nemáš co předjíždět zprava a ohrožovat vybržďováním ostatní účastníky provozu, tím spíš tímto způsobit dopravní nehodu.
To také netvrdím. Trpišovský očividně předvedl pěknou prasá*nu. Frantiszekk tu 130 nahoře zobecňuje a pokud se tedy budeme bavit obecně, tak pokud jede vozidlo v levém pruhu rychleji, než ty, máš mu uhnout (pokud můžeš a pokud můžeš, nemáš vlevo co dělat).
Přístup jedu 130 vlevo a nemusim uhybat, protože nikdo vlastně nemůže jet rychleji je na stejnou facku, jako Trpišovského vybrždění. :-!
nesouhlasím, úmyslné vybržďování je řádově horší prasárna než prosté blokování levého pruhu a to zejména co do úmyslu, co do nebezpečnosti pro všechny zúčastněné a následků a taky co do míry demence pachatele
ani to "nevinné" předjetí zprava není na stejnou facku, už to je relativně nebezpečný manévr pro ostatní a já to například dělám pouze v situaci, kdy jsme na dálnici sami dva a předchozí pokusy upozornit levopruhaře vyšly naprázdno (a jde tedy o úmyslné blokování)
To ano. Rozlišuji ten přístup. Pokud někdo drží levý pruh jen proto, že si to "jen" neuvědomuje, zas tak moc se neděje. Občas se mi stane, že dotyčný bez žádného blikání uhne a ještě se onluví. Beru, nikdo neřídíme dokonale. Opravdu mi ale vadí některé názory, kdy to držení levého pruhu je jednoznačně úmyslný naschvál všem ostatním. Podívej se na původní Frantizskkův příspěvek. V ten moment je to (pro mne) stejně řízená zlomyslnost a naschvál jako vybrždění. Ve finále to způsobuje stejně nebezpečnou situaci, brždění provozu atd...
já to beru, taky mi to vadí, ale i při stejné míře zlomyslnosti je prostě vybržďování mnohem nebezpečnější než pouhé blokování (tj. předvídatelná jízda ustálenou rychlostí)
To je pravda, ale znas to- predjizdis v cca 140-150 par kamionu a par aut mezi nima a po predjeti se chces zaradit zpatky. Najednou se v zrcatku objevi Trpisovskej, co blika jak ho*ado, protoze jede 220 a ty si dovolujes nezpomalit na 85km/h(coz je skoro stejne, jako musi zpomalit on) a zaradit se mezi auta s kamionama. Nechat predjet a znova zacit predjizdet, coz me stoji dalsi penize, napriklad. Dalo by se o tom mluvit dlouze, ale jak jsem psal: je dobre, ze pujde sedet. doufam
Až na to, že kdo jak rychle jede přesně nevíte a nepřísluší vám podle toho vykonávat spravedlnost. Váš budík může ukazovat 130 a přitom reálně můžete jet míň. Auto co vás dojede, pak jede třeba reálně těch 130. Takže přepisy neporušuje, ale ten jedoucí v levém pruhu ano.
Ja keď sa neponáhľam, tak idem po diaľnici 120 km/h. Pokiaľ sa dá, tak vždy v pravom pruhu.
Ak sa ponáhľam, priznávam, jazdím trocha rýchlejšie. Taktiež sa mi párkrát stalo, že som dobiehal niekoho, kto bol v ľavom pruhu, pričom pravý bol prázdny. Tak som ho obišiel sprava, ale nikdy som sa nesnažil niekoho "učiť", ako sa má jazdiť a nikdy nikoho som nepribrzďoval a pod.
Tým chcem len povedať, pokiaľ sa niekto naozaj ponáhľa, tak asi nemá čas sa pred niekoho pchať a následne ho pribrzďovať, urobí obiehací manéver a pokračuje ďalej.
Mne nevadí ak ide niekto po diaľnici aj 200 km/h a pritom neohrozuje a neobmedzuje ostatných. Keď sa niekto ponáhľa, asi má na to dôvod.
Toto sa však ruší akonáhle po rýchlej jazde niekoho obehne a následne prudko zabrzdí, aby tým postrašil toho za sebou. To už nie je o zdravom rozume. To je obyčajné ignoranstvo a debilizmus. Podľa všetkého sa potom ten človek tak neponáhľa, keď má čas na takéto somariny.
Polícia by mala riešiť takéto veci, a nie len pre nich najjednoduchšie meranie maximálnych povolených rýchlostí.
Hlavne by sa malo riesit to, preco sa po D1 neda ist kludne v pravom pruhu. Staci trochu tvrdsi podvozok (kludne aj seriovy), nizkoprofilove pneu a po prejdenych par metroch clovek len caka, co mu z auta odpadne od tych otrasov.
Takze na D1 sa drzim na usekoch s rozbitym pravym pruhom zasadne vlavo a ked vidim, ze ma nejake auto dobieha, tak sa na chvilu uhnem (ak je kam). Pokial sa nemam kam uhnut, tak obehnem pomalsiu kolonu a uhnem potom.
Tiez nemam rad tych, ktory si funguju v lavom pruhu 120km/h a tacho im ukazuje 130 a neuhnu ani keby traktory padali.
No o vybrzdenie je totalne svinstvo, ktore moze sposobit retazovu havariu.
Ja som mal pred cca 2 mesiacmi incident s jednym hlupakom v audi a4. Tupa tuningova hlava jazdila po meste ako pilot f1. na semaforoch odbocoval z ineho pruhu (ohrozil par aut, ktore museli zastat) a potom sa zase lepil na mna. Vdaka protiiducim autam ma vsak nemohol obehnut, tak si ten manever frajer naplanoval na poslednych 70m pred esickom. Asi cakal ze sa z neho poseriem a pribrzdim. Pribrzil som, ale az na konci kedy som ten jeho kram videl letiet smykom cez obrubnik :). Takto sa musi na piratov :-!
Zde v diskuzi máme tři typy lidí. 1 ) Idioty co si myslí, že podle nich se točí Svět a nenávidí každého kdo jede pomaleji a brzdí je. 2 ) Idioty co si myslí, že podle nich se točí Svět a nenávidí každého kdo jede rychleji a tím se na ně dle jejich malomocného ega povyšuje. 3 ) a pak ta třetí což jsou normální lidé. Tosme to ale dopracovali.
Nejsem uz 20-ti lety, testosteronem nabuseny chalan a tak rychleji jedoucim vozum ze sve tachometrove 140 uhybam bez problemu. Pokud se tedy nechovaji bezduvodne agresivne. Myslim ze kazdy muze zapometliveho ridice v levem jizdnim pruhu upozornit vyhozenou smerovkou. Ten vzadu ovsem take nemuze ocekavat, ze ridic v levem pruhu jedouci tech 138kmph bude okamzite prudce brzdit, aby se vmacknul mezi kamiony, jedouci o 40kmph pomaleji. Nicmene asi tak dvakrat tydne se setkavam s tim, ze zezadu prileti nejaky blazen, ktery sviti vsim, co ma na aute nainstalovano, troubi jak sbor prazskych pozounistu, najizdi na mne a zbesile gestikuluje. Takovemu ridici uhybam citelne pomaleji nez tomu, kdo se chova slusne. Pripadne si jeste pred zarazenim do praveho pruhu umyju predni sklo pomoci ostrikovace...
Zajimave na te veci jsou jine faktory. Velice zridkave se jako prase chova ridic opravdu vykonneho, draheho a zanovniho vozu. Spise jde vetsinou o nejakeho bazaroveho kovboje s cernymi foliemi na sklech, pripadne s vylepsenim pomoci nelegalniho modreho majaku. Je mi tehle mentalnich invalidu lito. Naposled mne takhle zkousel jakysi "inteligent" se starsim Range Roverem :-).
Jeste zajimavejsi je, jak tihle lide reaguji na typ vozidla, ktery jim "brani" v dokazovani jejich nadrazenosti. Pokud jedu v relativne novem sluzebnim voze za milion, jsou vyrazne mene agresivnejsi, nez kdyz ridim relativne male cervene auto me zeny (byt je se svym preplnovanym dvoulitrem motoricky vybaveno pomerne slusne). Jet s autem me zeny z Prahy do Bratislavy a zpet prave z duvodu agrese "velkych expertu" rozhodne patri mezi mene prijemne zazitky. Proto tam obvykle jezdim radeji autem jine kategorie, byt jinak se mi s tim autickem me zeny jezdi (m.j. prave z duvodu pekneho pomeru kW/kg) docela prijemne.
;-) Já takové šoféry pustím hned jak je to možné,ale vidět takové prase o pár km dál napasovaného ve svodidlech ,tak mu úkážu Prostředníka Kalouska a frčím dál :yes:
Ak niekto vrazí do auta pred sebou tak je to vôl tak či tak ....
Samozrejme ak niekto zabrzdí schválne, aby toho v zadu "preskúšal" tak je vôl tiež, ale to nemení nič na fakte, že ten "v zadu" musí neustále udržiavať bezpečnú vzdialenosť a ak sa niekto "pchá" pred neho tak musí pribrzdiť aby mal čas na reakciu toho vola pred sebou ...
Ak nemá - tak je spoluvinník ....
Často vidím veľa "slušných" vodičov, ktorým ani netrkne, že ten pred nimi môže začať brzdiť - či už pre subjektívne, alebo objektívne príčiny ...
A nikomu neprináleží súdiť rýchleho vodiča. Netreba nad tým meditovať, ale treba OKAMŽITE UVOLNIŤ ľavý zadný pruh tak ako je bezpečne možné. Okrem toho sú títo "pribrzdení" vodiči často brzdení telefónom pri uchu ...
no tak tu bezpečnou vzdálenost musí dodržet především ten, kdo se před tebe (na)cpe
uplatňováním tvého přístupu by si za chvíli nutně zastavil (pak bys snad měl začít couvat, ne?)
ale v jednom máš pravdu, dojede-li tě v levém auto, mělo by dobrzdit na tvou rychlost v bezpečné vzdálenosti za tebou - nikoliv tedy u/v kufru - a počkat, až bezpečně opustíš rychlejší pruh
To mas naprostou pravdu jenze pokud clovek nekdy nepredvida nepredvidatelne tak to se lehce rekne...
Jako priklad:
Mne se stalo ze jedu v klidku cca. 100 km/h a mezi mnou a pickapem Toyotou byla vzdalenost dvou delek vozu... najednou zniceho nic predemnou udelala Toyota - mysku aby se vyhnula roztrhnuteho plaste z nakladaku co volne lezi uprostred silnice. A jelikoz ten clovek pred sebou zadne auto nemel tak tu roztrhlou pneumatiku videl, jenze Ja nez jsem v setinach casu zjistil, ze mam po prave strane dalsi nakladak, tak mi nezbyvalo nic nez pribrzdit, ale stejne jsem do to plaste vletel nastesti jen odreny lak na narazniku a poskrabany spodek zakrytovaneho auta.
Tim chci jen rict, ze pokud ridic udela pred tebou nepredvidatelny cin tak ani tri delky vozy ci vice nekdy nestaci.
Re: Vodič musí udržiavať "bezpečnú" vzdialenosť ...
Pri 100 km/h. sú "dve dĺžky" dosť málo ...
Auto môže zabrzdiť KEDYKOĽVEK a to z XY-príčin (infarkt, uštipnutie hmyzom, technická porucha, blbosť atď.) a ako sa hovorí: "Čo človek neubrzdí - to neukecá".
Tí najväčší "experti" dokážu toho pred sebou i "tlačiť" nalepený dva metre od nárazníka ...
Kdo dokáže spravedlivě posoudit, kdy začíná lynč úspěšného podnikatele a kdy spravedlivý trest pro prase? Odpověď je až děsivě jednoduchá - my - my řidiči a občané... Planý apel? Snad. Ale dokud budeme tolerovat taková jednání a považovat je "za záležitosti těch druhých" - pořád se to bude stávat. Pokud trend společnosti bude obdivovat silné vozy drtící dvojité plné a problikávající "pomalejší" - nezbavíme se toho. Nechci tu planě moralizovat - a aby to bylo zcela jasné - u mně je největším problémem sebekontrola - jezdím hodně a pohříchu i rychle a u "vajičkářů" bych mohl být někdy označen za agresivního řidiče. Největším problémem je sebekontrola, kdy vlastní pocit schopností vede k progresi mého reakčního schematu do schematu ostatních........ to je můj první krok do průseru(dámy prominou), který si musím dostat z palice, stejně tak, jako občasnou shovívavost k náznakům jednání alá Trpišovský..... Musím začít u sebe............. Pochopili? Díky.....................