Novinky
XTad
0
Spoiler slouzi take k zajisteni lepsiho odtoku vzduchu. Samozrejme nevim, jak je to v tomto pripade, jenom me zarazilo, ze "nejzavodnejsim" doplnek byl prave ten spoiler no a zrovna ten sundali.
Přejít do diskuze
To zelené véčko je logem Škody Motorsport. Proč na ostrovech označují RS jako vRS je mi záhadou, ale možná, že došlo ke "zkomolení" právě toho loga ŠM a písmen RS...a už to tak zůstalo 😄
Myslim, ze pri tejto rychlosti podtlak nehrozi - a obzvlast z karoseriou Octavie 😄 99,99% modelov seriovych aut sa zufalo snazi aspon znizit vztlak v rychlostiach nad 120 kmh...
Řekněte to někdo ve škodovce, ušetří několik desítek mega za spornou propagaci, která krmí v tomto vyjímečném případě i anglický tunery 😄 A na české úpravce zase někdo zapomenul?
Řekněte to někdo ve škodovce, ušetří několik desítek mega za propagaci, která krmí jenom německý tunery 😢
Máš recht, speciály na Bonneville nevypadají jako kapka, spíš jako V2. >😁 Já myslím, že význam spoileru na odtrhové hraně auta je vcelku jasný. 😄
To mas naprostou pravdu, ale preci jenom kazdy nasinec v CR musi byt rad, ze jmeno Skoda neni jen symbolem aut pro chalupare...dalsich 30 let.
A pokud to pomuze rustu image Skody a jejich prodeji v zahranici je to jen vec vitana.
A pokud to pomuze rustu image Skody a jejich prodeji v zahranici je to jen vec vitana.
To jo, ale "lepší" aerodynamika se nemusí vždy rovnat jen co nejmenšímu odporu vzduchu, proto ani speciály na "absolutní" rychlostní rekordy nevypadají tak jednoduše, jako kapka, ale mají i různá křídla/"kormidla", aby se daly řídit a pohybovali se žádoucím směrem...
A Dacia ide na Pikes Peak... Este Tata (nie Tatra) na Dakar, Lada na Le Mans a hostia su kompletni.
Totalny nezmysel a lacny marketingovy tah, ale priemernym zakaznikom Skody to stacit bude.
Totalny nezmysel a lacny marketingovy tah, ale priemernym zakaznikom Skody to stacit bude.
Urcite neni zadna legrace to dobre vypocitat, protoze prilis velky "podtlak" pod autem zvysuje valivy odpor pneumatik, ale zase je nutno prenest vykon na podlozku, aby se kola neprotacela...
:yes: Jo, vyjádřil jsem se trošku nemotorně 😄 Já to psal v narážce na XTada; tam by standardní spoiler, co má Octavia RS, byl jenom na škodu.
To máš sice samozřejmě pravdu, ale určitý přítlak potřebuješ (při takto vysokých rychlostech) i na rovince, protože v těchto rychostech působí na auto i vztlak, "díky" kterému se může auto (v těchto rychlostech) případně klidně i trochu (nekontrolovaně) "proletět"...
Samozřejmě, že např.klasické křídlo (s opačným efektem) na zádi, nebo přední "radlice", není jediný způsob, jak nežádoucí vztlak eliminovat...
Samozřejmě, že např.klasické křídlo (s opačným efektem) na zádi, nebo přední "radlice", není jediný způsob, jak nežádoucí vztlak eliminovat...
No nie kamarát, očividne to bolo projektované na maximálnu možnú spoľahlivosť pri každodennom dochádzaní do kauflandu.. ;-\
Co je na tom zajímavého? Spoiler slouží k zajištění většího přítlaku, což je nezbytnost v rychlých zatáčkách (píši o závodních autech). Na rychlostních závodech, což je i Bonneville, je jen rovinka a spoiler by sloužil jako aerodynamická brzda.
Už samotné označení "spoiler" naznačuje, že tam není kvůli lepší aerodynamice. 😉 Není ono nakonec lepší i nemít vzadu brzdy? >😁
Ved v nemecku je jedno polo ktore ma z 1.8T 1000PS. To vobec nie je umenie. Ved stary Ford RS200 2.1 Turbo mal 700 koni. Nie je to nic prevratne "funknut" auto na vysoky vykon.
Problem potom byva skor v prevodovkach, differakoch a samozrejme v zivotnosti :-! to je mimochodom jeden z dvovodou preco taky HEMI alebo Cummins vydrzi nekonecne dlho kym rovnako vykonny turbo-motor je po 200-300k v *...
Problem potom byva skor v prevodovkach, differakoch a samozrejme v zivotnosti :-! to je mimochodom jeden z dvovodou preco taky HEMI alebo Cummins vydrzi nekonecne dlho kym rovnako vykonny turbo-motor je po 200-300k v *...
Zajimave je, ze zlepseni aerodynamiky bylo docileno, mimo jine, take odstranenim zadniho spoileru... Krapet paradox.
Malinko více do hloubky, co se týče specifikace rekordní Octavie vRS Bonneville, jsme si dovolili jít na AUTOFUN 😉 [odkaz]
No nevim jestli je toto [odkaz] original clanku, ze ktereho cerpala zdejsi redakce, ale udaje z nej sedi...
jaky je skutecny kroutak? na 600 koni je 450 Nm docela malo, auta na rallycros maji pri stejnem poctu koni pres 550 Nm.
Já vim moc dobře, že se umí víc. Zabývám se tuningem už dlouho a ted jsem i začal v tomhle podnikat a jedno z mejch propagačních aut -> Škoda Octavia RS 1,8T bude mít přes 450koní a to to neni žádná hardcore úprava. 😉
Netlačí. V celym tomhle článku jsou co se týče technických údajů blbosti.
1) RS má ve standartu turbo od KKK nikoliv IHI
2) 440kw je celkem možný a není to nic až tak převratnýho v tuningovým světě. Jenže páni redaktoři si evidentně nepřevedli krouták z liber na palec (nebo jak to je) na Nm klasickym převodem, ale převodem 1:1 >😁
3) Co se týče origo tlaku, tak 1,2baru tlačí v základu 195kW verze, takže 1,35baru u 147kw verze bude taky blbost.
Tenhle článek by zasloužil vyvěsit někam do průvanu i s redaktorem >😁
1) RS má ve standartu turbo od KKK nikoliv IHI
2) 440kw je celkem možný a není to nic až tak převratnýho v tuningovým světě. Jenže páni redaktoři si evidentně nepřevedli krouták z liber na palec (nebo jak to je) na Nm klasickym převodem, ale převodem 1:1 >😁
3) Co se týče origo tlaku, tak 1,2baru tlačí v základu 195kW verze, takže 1,35baru u 147kw verze bude taky blbost.
Tenhle článek by zasloužil vyvěsit někam do průvanu i s redaktorem >😁
Ale z povídání a chování některých mám pocit, že si spousta lidí myslí že takovou mají v garáži... octavii c má nejmíň 500 koní a v podstatě je to závodní auto >😁
Standartní RSo (2.0 TSI) tlačí 1,38 baru ? Vzhledem k objemu motoru a jeho výkonu se mi to zdá trochu dost. ;-\