Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi vs Ferrari: Těžká nehoda v Le Mans (video)

V právě probíhajícím závodě 24h Le Mans došlo už v první hodině k těžké nehodě.
Zpět na článek
11. 6. 2011 17:46
11. 6. 2011 18:28
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 18:34
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 18:56
11. 6. 2011 19:19
11. 6. 2011 19:35
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 22:07
11. 6. 2011 23:04
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 23:52
12. 6. 2011 00:22
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 00:45
12. 6. 2011 05:43
12. 6. 2011 11:31
12. 6. 2011 10:19
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 11:19
12. 6. 2011 11:32
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 11:39
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 14:04
12. 6. 2011 13:55
12. 6. 2011 11:41
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 13:57
12. 6. 2011 14:58
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 15:03
12. 6. 2011 16:07
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 16:34
12. 6. 2011 23:47
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 20:41
11. 6. 2011 20:56
11. 6. 2011 22:24
12. 6. 2011 09:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 6. 2011 11:04
13. 6. 2011 23:04
neregistrovaný "Laki"
11. 6. 2011 17:46
Uf
Jáj..
To je ... Schovanej za jiným autem a pak se vyřítí jak zběsilý, mám skoro pocit, že tak blbý ten řidič ani být nemohl, skoro mi to přijde, že mu nefungovaly brzdy..

P.S. Je nádherný, ajk je vidět, že ty prototypy mají tu kapotáž jen jako, je to an tom navěšený, tak tak to drží, páč z toho auta to začalo odlívtávat ještě než vůbec narazilo....
:-(

Můj tip... Technická závada.
Rozbalit vlákno
26
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 18:28
Re: Uf
Taky to nechápu. tohle přece nemohl čekat že mu vyjde. Když to do zatáčky napálí dvojnásobnou rychlostí než jeho týmové auto. Navíc tam jel v podstatě kačírkem tak nechápu kam počítal že se nacpe. Odneslo to ferrari které v tom bylo z mého pohledu hodně nevinně...
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 18:34
Re: Uf
Podle mě to závada brzd nebyla. Nesvítily mu totiž brzdová světla. Nezdá se mi že bu mu v jednom okamžiku selhal brzdový okruh i elektrika :-/
A´t se na mě nikdo nezlobí ale ferrari podle mě jelo ideální stopu a to Audi to tam prostě v plné rychlosti poslalo ideální stopou napříč... To se pak nemůže divit že sejme všechno co tam bude v cestě. Bohužel v závodě stejně jako v životě na chyby doplácejí i nevinní...
Avatar - Starfighter
11. 6. 2011 18:56
Re: Uf
Asi opravdu nebrzdil, začal brzdit až když byl (letěl) v kačírku-je to vidět např. v čase 1:21. Důvodů ale může být hodně, jsou to závody...
Avatar - gld
11. 6. 2011 19:19
Re: Uf
Čo som chvíľu počul žvatľať komentátorov, tak na vine mohlo byť že sa jazdci dostatočne nevideli..nie som si istý ale príliš dobrý výhľad z takého špeciálu asi nie je.
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 19:35
Re: Uf
není ale to si ten pilot myslel že jeho stájový kolega jede se zataženou ručkou nebo co?
Avatar - white label
11. 6. 2011 22:07
Re: Uf
Kajfíku, pusť si to video ještě párkrát a možná ti dojde, že toho jeho kolegu brzdilo právě to Ferrari, které pak změnilo směr výrazněji doprava. Možná chtělo jen uvolnit tomu Audi za ním místo a přitom přehlídlo to druhé, rychlejší, které chtělo využít volného místa vedle něj. Každopádně tohle není jízda v pruzích po městském okruhu, ale závody, ke kterým podobné kolize občas prostě patří. Rozhodně to zavinění nebylo tak černobílé, jak se jej tu opakovaně snažíš vylíčit... ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
11. 6. 2011 23:04
Re: Uf
Spíš popřemýšlej nad svou odpovědí... To mu nedošlo že toho týmového kolegu tam asi něco brzdí? Se domníval že se stájový kolaga kochá krajinou že? Tys zas pobavil...
Avatar - white label
11. 6. 2011 23:52
Re: Uf
Já aspoň bavím, ty ani to ne... ;-)
Samozřejmě, že zezadu viděl, že stájového kolegu tam brzdí to Ferrari, i proto chtěl využít to místo na vnitřní straně zatáčky, které tam pro něj bylo (viz video), jenže v momentě, kdy oba vozy předjížděl ho tam to Ferrari prostě zavřelo (podívej se dobře na úhel Audi k vnitřnímu okraji vozovky a na úhel toho Ferrari v době střetu). Netvrdím, že umýslně, klidně ho v té rychlosti mohl řídič Ferrari prostě přehlédnout..., jen netuším co je na tom pro tebe tak hrozně nepochopitelného...
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 00:22
Re: Uf
Nepochopitelné je třeba to že profesionální závodník čeká že proletí okruh s cihlou na plynu a jízdou v přímce... Tedy že takový řidič neví že v sérii zatáček mají ostatní piloti tendenci jet ideální stopu a přejíždět od kraje ke kraji... I tak tam ale bylo málo místa. Takže jízdu v pruzích tady prosazuješ spíš ty. Běž se vyspat, musel si mít těžký den.
Avatar - white label
12. 6. 2011 00:45
Re: Uf
Neboj neměl, dneska jsem nikoho podobného tobě nepotkal, až teď večer... ;-) >:-[]

Jsou to závody! Kdyby tam nikdo nikdy neriskoval a všichni jezdili bez jediné chybičky a na jistotu, byla by to trochu nuda. Kdyby si ho řidič ve Ferrari všiml, tak by svoji stopu přizpůsobil, což se v závodech běžně stává. Určitě by mu ten "bodyček" nedal vědomě... , prostě to předjetí nedopadlo, ale napsat, že za to může jednoznačně pouze jeden z nich je až příliš jednoduché..
12. 6. 2011 05:43
Re: Uf
Pokud prototyp dojíždí GT, je na prototypu, aby našel cestu, jak GTčko objet. GT MUSÍ držet závodní linii, prototyp má na předjetí dost výkonu.
Tohle je jednoznačně McNishova chyba, on sice má za úkol jet v prvních hodinách co nejagresivněji, ale napálit to naslepo do rychlé zatáčky už je opravdu trochu moc. Navíc ve spojení s tím, že Audi mají podle všeho malý přítlak na přední nápravě...

Druhá havárie je nämlich to stejné, Ferrari prostě musí ve 320 km/h trefit apex zatáčky, jinak by se poslal do svodidel sám. Že ho při tom Rockenfeller sestřelil byla dost smůla.

Tak jako tak jsem rád, že jsou všichni v pořádku a Audin je opravdu škoda. Aspoň, že ta poslední se drží na špici.
Avatar - white label
12. 6. 2011 11:31
Re: Uf
Taky nikde netvrdím, že by to vůbec nebyla McNishova chyba, přesto si troufám napsat, že kdyby o něm řidič Ferrari "věděl", nemuselo nakonec k tak vážné kolizi dojít...
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 10:19
Re: Uf
No jo při setkání s intelektuálem se musíš zapotit, to chápu. 3těstí pro tebe že jich ve svém okolí evidentně nemáš mnoho.

Podívej v bleděmodrém co já napsal i Cara. S tvým názorem že u závodních aut brzd netřeba jdi na pískoviště. Mě to nebaví... To už je v podstatě jako bys tvrdil že závodění je jen o rychlém autě a trať a co se na ní děje sledovat netřeba... Vážně mě to nebaví..
Avatar - white label
12. 6. 2011 11:19
Re: Uf
Tak konečně si začal trochu bavit, ty a intelektuál!!! >:D :yes:

P.S. Podle tvé "logiky", když tu napíšu, že je tráva fialová a někdo se tu k mému názoru přidá, tak mám vlastně automaticky pravdu já a ne někdo, kdo tady "sám" tvrdí, že je zelená...
Že si rád hraješ na intelektuála je mi jasné už od tvého komického výstupu v diskusi na "mojeauto" jen jsem přitom doufal, že jsi aspoň trošku dospělejší... ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 11:32
Re: Uf
Jestli tě štve, že toho vím o focení víc než ty i Ronault tak se z toho klidně rozbreč. Mě to žíly netrhá.

A pokud si myslíš že nižžší kategorie mají v Le Mans povinost strhnout řízení do kačírku v okamžiku kdy se v zrcátku mihne R18 tak si tu klidně dupej nožičkama. Za sebe říkám že je to takový nesmysl, že mě nebaví se nad tím vůbec pozastavovat.
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 11:39
Re: Uf
je jakýmsi pravidlem že v závodech určuje stopu ten kdo je v zatáčce první podle tebe evidentně ten kdo má větší rychlost a méně rozumu.

A zaávodí se od toho abys dojel do cíle závodu (na co nejlepším místě) a né abys jel hlava nehlava a rozsekal dvě auta už pomalu na začátku. Nevím co je na tom nepochopitelného.
Avatar - white label
12. 6. 2011 14:04
Re: Uf
Nepochopitelné je to právě pro tebe, já naopak nemám občasnou podobnou kolizi v závodech problém pochopit. Je dobře, že závodní vozy zatím řídí lidi, nikoli roboti...
Avatar - white label
12. 6. 2011 13:55
Re: Uf
Tak na to, že tě to údajně "vážně nebaví" a "žíly (ti to) netrhá", jsou tvé tři! reakce na jednu mou, docela dost, ne? :-O :*) >:-[]
Na tom MAčku přece primárně vůbec nešlo o tvé znalosti ohledně focení, ale pokud ti to až do dnešní doby nedošlo, je vlastně úplně zbytečné se k tomu vracet...
8-s ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 11:41
Re: Uf
Ti co v iq testech získali 25 bodů se taky jen smáli co to jsou za veselé obrázky >:D trošku analogie :-)
Avatar - white label
12. 6. 2011 13:57
Re: Uf
Konečně ses nad sebou trochu zamyslel a musí uznat, že ti ta sebekritika sluší mnohem víc, než ta původní hra na intelektuála... :yes: >:-[] >:D
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 14:58
Re: Uf
Nepochopils... Chápu, nemohls... :-) Třeba se tu někdy naplno rozjede diskuze o pastelkách... Tam se budeš snad orientovat o malinko líp.
Avatar - white label
12. 6. 2011 15:03
Re: Uf
To víš, že pochopil, právě proto jsem napsal to, co jsem napsal, když trochu přidáš na nadhledu, tak to pochopíš taky... ;-)
Narazil jsem na konkurenční autowebu, na názor jednoho redaktora na tu první bouračku, ne že bych s ním zcela souhlasil, ale dám ti to sem hlavně proto, ať vidíš, že názory na to můžou být různé, který je ten správný, těžko jednoduše říct:
"Rozhodně to bylo předjíždění o kolo, ta auta nebyla ve stejné třídě, takže by to pomalejší auto mělo vyklidit ideální stopu a udělat místo rychlejšímu. Risk určitě, ale tahle havárie byla velmi zbytečná a šlo se jí vyhnout, nebyl to souboj o pořadí. Ale jasně, chyby se stávají... a v tom frmolu na okruhu, kde se prolínají různé vykonostní třídy... to bude vždycky o hubu. Nedovedu si představit totéž na Ringu s 200 posádkami na trati, prostě nedovedu."
Já se spíš přikláním k verzi, že řidič Ferrari chtěl právě udělat místo pro to Audi za ním, ale přehlédl přitom to rychlejší další Audi zevnítř. Ale kdo z nás je nejblíž pravdě, asi ví nejlíp právě řidič z toho Ferrari...
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 16:07
Re: Uf
Díky za post. Nicméně je to názor jaký tady prezentuju já a Cara. Tedy nikde se tam nepíše že jezdec ferrari měl být ten kdo měl kolizi zabránit.

I nižší kategorie jedou svůj závod a to si je potřeba uvědomit. Uhýbat můžou tak na rovince, těžko v okamžiku kdy už mají najetou zatáčku a někdo se tam přiřítí z boku. V dané rychlosti by se sami odkázali k tomu poroučet se směrem ke svodidlům.
Avatar - white label
12. 6. 2011 16:34
Re: Uf
Tahle pasáž se rozhodně neshoduje s názorem Cara, ani tvým:
"..., takže by to pomalejší auto mělo vyklidit ideální stopu a udělat místo rychlejšímu."

A tady je ještě citace z článku po skončení závodu: "Allan McNish předjížděl druhé Audi a před nimi jedoucí Anthony Beltoise s Ferrari týmu Luxury Racing jej prostě neviděl."
neregistrovaný "Kajfik"
12. 6. 2011 23:47
Re: Uf
Vyklidit ano ale možná tak na rovince. Asi těžko strhne řízení v zatáčce. Rozum do hrsti! Tím spíš když tam vypálí nějaký "blázen" ze stínu druhého vozu...
Avatar - Pekelná Micinka
11. 6. 2011 20:13
Re: Uf
Těžko by mohlo jet auto, ze kterého něco létá. Myslím, že karbon tentokrát přispěl k tomu, že z toho jezdec odešel po svých. Vlastně to nejhorší na celé havárii nebyl zcela bezprostřední následek kolize, ale kombinace faktorů, zejména to že trefil, zřejmě už nad zemí, konec té bariéry. Měli štěstí ti lidé za bariérou. To jedno kolo, co přistálo až po chvíli, to mohlo přeletět i tu druhou bariéru, což by taky mohl být konec celého letošního závodu.
Avatar - WinDiesel
11. 6. 2011 20:39
Allan Mc Nish versus Lewis Hamilton
Není to náhodou ten samý Allan Mc Nish, který nedávno zařídíl penalizaci Hamiltona za "příliš optimistické" předjíždění???
Rozbalit vlákno
0
11. 6. 2011 20:41
bych řek
že pojem The Risk of being Over Motivated tady dostává nový rozměr. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - gld
11. 6. 2011 20:56
Re: bych řek
"If you dont go for a gap, you are no longer a racing driver"

Ayrton Senna
Avatar - Pekelná Micinka
11. 6. 2011 21:02
Re: bych řek
Až jsem celej na křivo, že šli hrábě na pivo! >:-[]
Avatar - white label
11. 6. 2011 21:30
Re: bych řek
Tomu říkám opravdu volný překlad... :yes: >:-[]
Avatar - gld
11. 6. 2011 22:24
Re: bych řek
Ja by som potreboval preklad príspevku od micinky. To je po moravácky či slovácky či ako? >:-[]

Edit: po zhliadnutí textu pesničky od Troch sestier chápem
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
12. 6. 2011 09:56
Re: bych řek
To je sice pravda, ale McNish predbiehal auto z kategorie o par stupnov nizsie, ktore by bol predbehol o dalsich 50 metrov.

Inymi slovami, predbiehal auto, s ktorym nesutazil.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 6. 2011 22:58
Italia Durch Audi 2x
Tohle si ohromně nezaslouží! :-( :-( :-( :-( Snad bude pilot také jaktakž vpořádku. :-|
Rozbalit vlákno
2
11. 6. 2011 23:13
Re: Italia Durch Audi 2x
Tohle vypadá ještě hůř... :-|
Avatar - Pekelná Micinka
11. 6. 2011 23:16
Re: Italia Durch Audi 2x
Bohužel ano, už jen proto, že je tma. Pokud bude pilot vpořádku, tak to nesmí zabalit! Snad Dr. Ulrich bude smýšlet stejně.
Avatar - jenik1
12. 6. 2011 11:04
To je starý
Já myslel, že je to něco nového, tohle už včera vysílaly všechny televize.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Laki"
13. 6. 2011 23:04
Závod je závod
V závodu se nic neřeší rychlejší vyhraje a kdo zaváhá nejede.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
13. 6. 2011 23:15
Re: Závod je závod
Jj. v závodu se závodí, na teoretizování jsou tyhle diskusel, kde je každý generál po bitvě hned jasně ví, kdo udělal chybu a kdo ne... ... ;-)