fakt dobry a levny shop na dily www.nahradnidily1.cz vypada ze na strankach toho neni moc ale jak jim napisete maji vsechno a za super ceny,odzkouseno nakolikrat
Souhlasím s tebou. Chybu bych nejspíš hledal ve vedení škody auto a v designérech. Chápu, že se každá automobilka chce odlišovat od ostatních a to se jim daří. Bohužel se mi design nelíbí. Fabia by měla zůstat fabii a ne aby z fabie byla romsterfabia. :-|
OI, FI (hlavne po liftu), OII RS,scout, sup...to byly opravdu krasny auta, ale podobnost fabky s roomsterem, lift OII, zadek supu...to uz teda nic moc, v cem je chyba?
po zlevneni je pomer cena/vybava dobry, design je subjektivni (podle me jsou i hezci, ale hnusna mi zas nepripada)...nicmene jde videt ze to TY jsi zaujaty k fabii, uz jen z titulku jde videt, jak jsi objektivni...
To je pekná blbosť - odfláknuť niečo pretože sa zamerala na iné, kde si takú volovinu vzal?
Proste vylepšujú, čo uznajú za vhodné, v rámci balíka peňazí, ktorý na to chcú minúť...
Tak, jelikož , mě tvá námitka velice zaujala a sám jsem byl zvědav zdali to tak je a jestli škodovce opravdu křivdím, tak jsem se teda na to podíval a zjistil jsem že:
.. ve výbavě ambient Fabia II 1.6 77kW je opravdu levnější než Classic s doplňky ovšem stojí 314 900,- + 10 000,- za ESP což dělá 324 900,- což je pořád dražší jako Megane II
Apropo výbava ambiente není lépe vybavená jako základ u Renaultu! Cituji ze stránek Škoda Auto:
"Na karoserii přibývají oproti verzi Classic černé ochranné boční lišty, vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, na kolech velkoplošné kryty se zajímavým designem Hermes a přední mlhové světlomety zabudované v masce vozu.
V šedém nebo modrém interiéru Style se vyjímají součásti paketu Silver (hlavice řadicí páky, madla a kliky dveří, ofukovače, rámeček řazení a knoflík ruční brzdy), užitečná je i středová konzola s 12V zásuvkou, držákem nápojů a odkládací schránkou.
Řidiči pak Ambiente nabízí volant nastavitelný ve dvou osách nebo výškově nastavitelné sedadlo, elektrické ovládání a vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání, SAFE systém nebo multifunkční ukazatel ve sdruženém přístrojovém panelu. Nechybí samozřejmě systém ABS včetně MSR a Dual Rate (brzdový asistent) a u motorizace s automatickou převodovkou ani systém ESP."
...jinýmy slovy Ambiente má v sobě to co jsem u Classicu připlácel, tudíž Ambiente je opravdu chytřejší volba oproti Classic, avšak pořád stále dražší než o třídu vyšší stejně vybavený větší Megane.
Co se týká Clia:
Jen ve zkratce, Clio 1,2 TCE 74 kW/100 k (bohužel 1.6 v nabídce u clia není, tak jsem vybral motor co se papírově nejvíce blíží aspoň výkonově) ve druhé nejvyšší výbavě Expession (která má opravdu snad vše) za 281.900,- Kč, s ESP. Opravdu Clio bych zde určitě netahal, to Škoda projede na celé čáře, ovšem připouštím, že mě překvapila málá nabídka motorů oturbená jednadvojka nemusí vonět každému.
No každopádně, nevím co si se svým příspěvkem se snažil říci, jestli si si opravdu myslel, že Fabie je opravdu levnější, anebo si to věděl a jen zkoušel...
Ostatní značky dnes už prolézat nebudu, neboť je to dost časově náročné, ovšem jeslti na tom budeš trvat rád se na to zítra kouknu.
Ta poslední trojka vychází s takovým motorem 1,6 celkem draze, vím co říkám nedávno jsme vybírali auto...
Nakonec to do rodiny vyhrálo clio grandtour motor 1,2 turbo 100PS 74 kw(Výkonově srovnatelná s motorem 1,6 u fábie).Výbava tzv. lepší-střední tam má skoro všechno.Do auta se např bez problémů vleze i ta nejdelší krabice z ikei.Vyšlo nás to dohromady i s tažným apod. na 330 tis.
Klasická fabka(Ne kombík) lezla v podobné výbavě někam ke 400 tis.
A to se mi zdá rozdíl, clio které je hezčí, bezpečnější a rozhodně pohodlnější než fabka vyhrálo na plné čáře.
Vidíš, a když vezmeš Ambiente Plus + ESP tak tě ta fabka vyjde levněji a má spoustu výbavy oproti tomu Classicu navíc... ono není nad to přidávat něco do základu a pak se divit, že to je tak drahé... ;-) Mimochodem, hoď sem i stejně nakonfigurované Polo, 207, GP,....a hlavně to clio se kterým srovnáváš, možná že se budeš divit... :-!
...aľe to je škodovka, boha jeho...tú mau môj dedo, môj otec a to misí byť super auto! Reňoult, Honďa, Avia...to sa všetko ňeznámie značke boja jeho, čo ja viem, to misí mať drahie ďieľy a neviem či to má teľko vecí ako škodovka...kua veď škodovka už má aj totok:
Boční ukazatele směru,
airbagy řidiče, spolujezdce,
deaktivace airbagu spolujezdce,
halogenové světlomety,
štítek s VIN kódem a čárovým kódem,
ISOFIX na vnějších zadních sedadlech,
přední opěrky hlavy WOKS,
signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče,
zapnutí výstražných světel při panickém brzdění,
držák na parkovací lístky,
4 sklopná stropní madla, zadní s věšáčky,
jednotónová houkačka,
make-up zrcátka ve slunečních clonách,
nekuřácký paket,
obložení nákladové hrany,
odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel,
odkládací schránka u řidiče,
odkládací schránka v horní části přístrojové desky
odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce, odkládací schránky s držáky 1l lahví
osvětlení (1 lampička) a upínací oka v zavazadlovém prostoru, otáčkoměr s digitálními hodinami,
přední stěrače AERO (s cyklovačem a volbou frekvence),
sada na opravu pneumatik (bez rezervního kola, zvedáku kol a klíče na kola),
servořízení,
síťový program,
stropní lampička vpředu,
středová konzola se zásuvkou 12V,
držáky nápojů a odkládací přihrádkou,
zadní sedadlo nedělené, sklopné,
zvuková signalizace nevypnutých světel,
centrální zamykání,
radiopříprava se 4 reproduktory,
topení s mechanickou regulací,
vnitřní cirkulace vzduchu,
výškově nastavitelné sedadlo řidiče
...boha jeho, veď to nemá ani mercédés a nie to ešťe môj traktor >:D >:D
Je fakt, že aspoň ten "vržený stín" mohli k těm výřezům přidat; když se ořezávají auta, tak z vlastní zkušenosti: ze všeho nejhorší jsou kola... hned po trpaslících >:D
Pro ty kteří tvrdí, že se Fabia prodává za rozumné ceny:
Fabia II 1.6 77kw
Výbava classic + ESP + el. okna vpředu a zrcátka a centrální zamykání DO + rádio na MP3
************************************… />CENA 338 900 Kč
--Ano dal jsem si tu práci a donutil jsem si právě nakonfigurovat škodovku přes ten jejich konfigurátor na stránkách.
Renault Megane II 1.6 74kw
Výbava Authetique vše ostatní co se u Fabie muselo dokupovat již ve výbavě má.
************************************… />CENA 317 900 kč - a to je prosím o třídu vyšší, prostornější hezčí auto, konkurent pro Fabii je Clio - chtěl jsem tomu dát více ten "py*o efekt".
Údaje taktéž z kofigurátoru Renault.
Teď mi prosím Vás řekněte, ti co tak brání Fabii, kde jsou ty výhody?
Že Fabia nepotrebuje facelift? Súhlas. Ale proste a jednoducho iba z dôvodu, že potrebuje vymeniť celá. Z pohľadu vizáže jej akýkoľvek facelift nemôže dostatočne pomôcť k lepšiemu. Vadné proporcie sú na púhy facelift príliš veľkým sústom.
Mimochodom, s P.S. možno súhlasiť bezvýhradne.
Tak to si vedľa kamoš, Fabia je, aspoň pre domácich, určená ako rodinné auto, bežia také aj reklamy, a tomu účeli často aj slúži. Na účel, ktorý píšeš, stačí, na viac už nie. ;-)
Súhlasím, navyše si myslím že na tejto testovanej Fabii nieje celý facelift, myslím že celkom určite sa zmenia kolesá - neostanú tie pôvodne Antreas (či jak sa volajú) ktoré sú na fotke, ďalej určite bude označenie modelu a motoru po novom - ako na Octavii atď., a zrejme sa tiež zmení design krytu zadných svetiel a možno aj zadný nárazník - ako to býva pri faceliftoch, navyše tie fotky sú celkovo také nejaké divné.
Mam naprosto stejny pocit. Od dob Octavie 1 a Felicie je to cim dal horsi. Facelift Octavie, Fabia 2 a Roomster jsou tragedie. Yeti ujde, ale ten Skodu nezachrani.
Někdo tu auto haní, někdo chválí. Kdo má na lepší nebo nemá ani na Fabii tak jí bude samozřejmě pomlouvat. Auto jsem vybíral v dubnu a na trhu cenou, výbavou, podvozkem, prostooem, nákladů nebylo nic lepšího. Osobně se mi více zamlouvá starý desing, toto mi připadá jak Polo. :-)
... se mi vůbec nelíbí. Fabia je malý roomster, octavia je malý superb a teď má být fabia superb? No to je hnus. Popravdě rečeno se mi FII před faceliftem líbí o hodně víc, než po faceliftu. Zdá se mi, že po O2 před faceliftem, jde design a nápaditost škody auto prudce z kopce. :-|
No amen tma (alebo po cesky: potes koste). Takze hrkotajúcich trojvalcových dízlov sa nezbavíme.
P.S. Chápem ekologické tendencie, emisné limity a vsetko súvisiace, ale proste R3 v stvormetrovom aute nemá co hladat (v budúcom malom Up je to iné) a naviac nejhorsia mozná konfigurácia R3 (to uz je principiálne lepsií R2) v nafte nemá co hladat nikde. Ale uvedomujem si, ze to bude este horsie (aj BMW!)
keď už používaš diakritiku, skús ju použiť aj v priezvisku Kabaň. Len pre tvoje info, Jozef Kabaň nastúpil na pozíciu vedúceho oddelenia Design Škoda Auto zhruba rok po tom ako bola predstavená FabiaII, takže je v tom nevinne ;-)
Tak už sis to vyzkoušel, vidíš stejně nikdo nereaguje, tak vyčistit zuby a hajdy na kutě. Zítra je Studio kamarád, Jů, Hele a Muf a třeba se i naučíš jak hned nedávat najevo, že si takzvaně nepobral. ;-)
Kdo si přečetl alespoň jeden rozhovor s Kabanem (a že jich bylo), tak tohle ví. Na OIII jsem maximálně zvědavej, facelift OII mě vyloženě nas...nepotěšil.
Suzuki Wagon R+ je na druhou stranu třeba brát jako takovou atrakci. Permanentní Matějská, centrifuga, horská dráha a strašidelný zámek v jednom. :yes: >:D
Právě že se to tady vždycky strhne v totální zatracování nebo donebesvynášení. Přitom to jediný co zatím můžeme hodnotit je pár fotek podivný kvality.
Takže souhlasím s tebou, Fábie II je kvalitní auto. Tečka. Jenom podle mého mínění snad nejošklivější ze segmentu a to mě přivádí k otázce. Musí to bét, Maryšo ? Pardon, musí to být Škodovko ?
nedelej ze me hned fandu skody, jde videt zes to asi spatne pochopil - jde mi o to ze tu zas vsichni zacinaji delat z fabie nehorsi auto, omyl, auto na 2 veci...je to UPLNE STEJNA KRAVINA jako kdyz by tu nekdo zacal psat ze fabia je nejlepsi auto tridy, s bezchybnym designem, motory, prostorem, cenou, spolehlivost sama...tak me tu nekamenuj kvuli ptakovinam ;-)
..., že je zde (sice) něco v nepořádku..., ale že i přesto na ní "něco je"..., myslím určitou "osobitost", kterou ji i přes jistou "disproporci" nelze zcela upřít...
neví někdo náhodou, prečo se nediskutuje na tomto slovenském serveru?že by nutnost se producírovat jine?přitom je tam o TOP fáru,jakým KIJA bezesporu je,podle korejců...[odkaz]
třeba kdybys jim řek, že design v šáde dělá slovenský občan Kaban,tak to by mohlo zabrat na národnostní vlnku...SNS máte,tak ještě to transformovat do aut a je to docela dokonalé,Fičo je také dokonalý py/us...jo,padlo rozhodnutí,že se přikoupí Avensis kombi,abych nebyl dementně osočen z fandovství šádě :-!:yes:
Ok, ale jde mi o to, jestli je proporční to, co se zdá proporční Tobě a další polovině národa, nebo jestli existuje trochu objektivní určění, co jsou vyvážené proporce.
Pokud tu není objektivní metr, tak můžu tvrdit, že lidem se zdá vyvážené to, na co jsou zvyklí.
Fábie je primárně určená do města popř.kratší cesty po okreskách, jako taková nemá chybu, pokud jí někdo používá i na jiné účely, je to jen a jen jeho boj ;-)
Jak někdo může mít rád klaustrofobický pocit, to nechápu :-O .Fanda vždy udělá ze záporu klad, který se vlastně tváří jako zápor...
Seděl jsem např. v nové fiestě a takový blbý pocit z stísněnosti jsem ješte neměl i když klaustrofobik nejsem.Každé auta má být podle mně vzdušné i to jedno z nejmenší, příkladem může být i C3.
kazde auto ma sve pro a proti...fabia se dnes prodava za docela dobrou cenu (nemyslim tim jen classic)...a treba ten klaustrofobicky pocit mi vubec nevadi, spis naopak...
fabia samozrejme neni dalnicni auto pro sedmiclenou rodinu, na to jsou jini, jiste ze nekdo kdo jezdi v A8 by si nikdy nekoupil fabii :-) ......docela mne zacina svtat to, pro cechy typicke, kritizovani (nejen) fabie, nikdo nerika ze je dokonala ale co je moc to je moc...jo a nebojim se ze by venga nejak prevalcovala fabii, venga ma navic jiny ucel nez fabia...
Proporce by měly být vyvážené u každého automobilu. A v případě Fabie člověk nemusí být vystudovaný designér, aby viděl, že poměr mezi výškou a šířkou karosérie není zcela optimální... doslova bije do očí.
Příkladně vyvážené proporce má v dané třídě, dlé mého, například Grande Punto, Clio, nebo nové Polo. Fabia nikoli.
kazdy na to mame svuj nazor. Kdyz je pro tebe vytelene posklebovacne jizlive.. trosku mi te je lito, bo se na tebe Fabie vsude sklebi.. na me se smeje a hned mam den veselejsi ;)
Naopak, existuje takový poměr, uvierzální pro všechen design. Jednoduše řečeno určitě proporce oku lahodí a jiné nikoliv. A Fabie svůj nesoulad rozměrů ještě zdůrazňuje zaoblenými tvary
Právě že u hatchbacku mě výška vůbec neruší, auto mi proporčně dobře ladí. Samozřejmě, hodně lidem se zdá Fabia příliš vysoká, ale hodně lidem se taky líbí. Řekněme, že to je třeba 50:50. Auta s podobným hodnocením veřejností jsou obvykle extravagantní, inovativní nebo stylovky. Někdo je skousne, někdo ne.
FabiaII IMO není disproporční, ale neotřelá a neodpovídající zažitým vzorcům.
To je iste fajn, ale mensí motor má pre nase trhy vacsí význam. Zbytocne budú styri turbomotory výkonovo od 100 do 200 koní, ak do stovky budú len archaické atmosféry.
Záměr je jasný - aby nebylo poznat, kde to je vyfoceno. Jednak aby si případný carpparazzi (nebo jak se to píše >:D ) neprozradil svoje tajné místo odkud fotí, popřípadě pokud to fotil někdo "zevnitř" tak aby se nedal odhalit, kde to fotil... ;-)
Myslím to tak, že sedan jako koncepce je nechci říct zastaralá, ale zvlášť na západě je hodně hatchů, kombi, MPV, SUV a tak podobně. My jsme někde na půl. Ale právě ten konzervativní zákazník který nemá moc peněz kupuje auta jako Fabka sedan nebo v Rusku populární Lada Kalina. Právě kvůli tomu je Dacia Logan sedan a ne hatch ;-)
Je to dobře vidět třeba u Mercedesu, třída A, B jsou vlastně malé MPV a až Cčko je sedan.
Plny suhlas. Tiez si myslim, ze na trhu je viac podstatne lepsich aut. Do Tvojho zoznamu by som este urcite zaradil aj Grande Punto a urcite by tam mal patrit aj novy C3 pri ktorom je Fabia jednoducho hrozostrasna..
Nech premyslam ako premyslam, argumentom obdivovatelov FABIE 2 nerozumiem..
1. spolahlivost - sedy priemer, nic mimoriadne. Ani od Francuzov nie je podstatne lepsia.V tomto vedie Japonsko a Korea..
2. lacny servis a dostupnost nahradnych dielov - servis je rovnako drahy ako inde..napriklad Kia Ceed ma cenu za prehliadku kde nic neurobia rovnaku ako mala kedysi Filcka... cca 330 €.. je to vela? Diely su uz taktiez na Fabku drahsie ako kedysi.
3. Jazdne vlastnosti su slabe..nie je to argument.
4. pohodlie oproti francuzom slabe..
5. Kradla sa kedysi, neviem ako je teraz..
6. Katastrofalna ponuka motorov a vybavy.. cenovo dostupny je len HTP ale kto chce slusnu motorizaciu tak musi platit ako pominuty.. Oni normalne predavaju auto bez radia :-)
7. Priestrannost je relativny pojem.. Kufor je slusny ale v zadu je len taka lavica.. Navyse som v interiery mal taky neprijemny klaustrofobicky pocit..
Suma sumarum, niekorym ludom sa trosku divim pri ich volbe ale zaroven im neberiem ich nazor. Nikdy som nemal rad "holo-auta" ktore skodovka tradicne predava a tato tradicia sa taha este z totality.
Osobne by som taketo auto ani nekupoval, pretoze do rodiny si mozeme dovolit kupit len jedno auto, takze musi to mat slusny motor aby sa dalo ist na dialnicu (100-120 koni), slusny batozinovy priestor (aspon 400 litrov), slusne jazdne vlastnosti, bezpecnost a vzdusny pocit v interiery. Toto mne osobne splnaju minivany ktorych je viac a viac a myslim, ze taka Kia Venga ktora sa bude v Nosoviciach vyrabat milu fabku tak pobije, ze Skoda bude musiet veeelmi skoro predstavit nastupcu tohoto tu..
nebudu s tebou dneska, GTI, souhlasit:-)
ano, možná, že na vzhled FII sme si už docela zvykli, to ale nic nemění na tom, že je to proporčně hrozný a sebelepší facelift to fakt nespraví:(a nic to taky nemění na tom, že Fiesta je úplně jiné kafe:(
nemluvě o tom, že fabia byla zralá na facelift hendka po odhalení:(
A facelift octavie, no ty světla po těch hezkých rovných zamračených, ten korejský protáhlý je trochu přitáhnutý za vlasy, ale jinak jako celek ta maska, dkyž sem ji viděl, takse mi mooc líbila, a povedla. kéž by se to povedo aj u Fabie:-)
akorát žiejš 3 roky pozadu , protože ten kholobyt má dneska úplně jiný výbavy a taky v těch balíčkách lze za málo úeněz hoděn dokoupit, jo škodovka už se cenově dostala jinam:-)
Iste. Ja tiez nie som inkvizítor Fabií, u mna dokonca klady Fabie pocetne prevazujú, akurát tie jediné dve veci, ktoré mi na nej vadia (dizajn a základné benzíny) sú rozhodujúce.
kliky zůstanou, ani se nijak nezačly lámat, fungujou, berte to ak, že škodovkA se nyní zamněřovala na Octavii, Supa obou variant a yetiho a rpoto Fabia musela přijí zkrátka, osekaná., šetřilo se na kdečem a todle je výsledek:-)
a nakoenc proč nenechat to co v FI fungovalo:-)akorát všecky dětský nemoci ji neopustily, co t ložiska předních kol?:(
Konecne niekto, kto má k veci co relevantné povedat. :yes:
Inak viac ako zmeny svetiel za podstatnú vnímam zmenu v motorizáciách. Ono sa dalo cakat, ze konecne i Fabia dostane 1,6 TDI náhradou za 1,4 a 1,9 TDI. Zrejme pribudne i 1,2 TSI. Hatapky sa asi dozijú konca Fabie II (dúfam, ze sa nedostanú este i do F III).
veselé a rozverné? a Fabia? chuděrko, koukni se na to někdy z autobusu:-)
Spíš vytleně pošklebovačně jízlivé pak jo :-) >:D >:-[]
ta maska není pěkná:( jízlivě, tak a mám tě, sis mě koupi l a už s tím budeš mít jen problémy:-)
Fabie má různé přednosti, ale i zápory. Stejně jako kterékoliv jiné auto. Co se líbí jednomu, nemusí se líbit druhému. Dvojnásob to platí o designu. Nejsem zarytým zastáncem škodovek a nikdy jsem nebyl, na Fabii proto koukám nezaujatě a je pro mě prostě jednou z mnoha v dané kategorii. Přestože osobně bych si ji při volbě nového vozu asi nevybral (raději Fiestu nebo třeba nové Polo), nepovažuji ji za tak strašné auto, jaké z ní dělá mnoho lidí v této celé diskuzi.
Omyl, prvý projekt, do ktorého výraznejsie prehovoril Jozef Kaban, je Yeti. A to je za posledné roky najpodarenejsia Skodovka. Auto, ktoré vyvíja od zaciatku, je Octavia III, ale i Tebou spomínaná lacná verzia Touru.
Samozrejme, ze nejestvuje ziadny správny pomer sírky a výsky (lebo o týchto parametroch Avantime zrejme hovoril). Kazdopádne pri pohlade na auto Ta nemá ani jeden rozmer rusit, a to sa pri Fabii deje u velkej casti ludí (odborníkov, kváziodborníkov i amatérov). Ak sa toto deje u statisticky vysoko nadpriemernom pocte ludí, asi to nie je cisto subjektívne, ale objektivizované mnozstvom hodnotiacich. Plne súhlasím s názorom, ze Fabia je viditelne disproporcná, co sa týka pomeru výsky a sírky, totiz na danú výsku je neprimerane úzka (mozes to povedat i naopak, ze je neprimerane vysoká). Optické retuse majúce za úlohu zjemnit túto disproporciu neodstranujú podstatu problému.
No nepoznám jediného mladého cloveka z mojho okolia, ktorý si kúpil Fabiu II preto, lebo sa mu páci. Argumentov som pocul kopec (cena, vnútorný priestor, dostupný servis +ND, kvalita vypracovania a vsetky majú nieco do seba), ale dizajn medzi nimi rozhodne nebol. Aspon typická reakcia mojej susedy, majitelky F II: najprv som sa na Fabiu nemohla ani pozriet, no po porovnaní si konkurentov som zistila, ze je zvnútra najvacsia a mala dobrú cenu. Pomaly si zvykám i na to, ako vyzerá. 8-s
Avantime, co si představuješ pod tím, když říkáš, že je Fabia II disproporční? O jakých proporcích je řeč? Ona existuje nějaká šablona, jaké má mít malý hatchback proporce, nebo jde o designový průměr, který se zdá optimální největšímu počtu lidí, nebo je to nějaký rozměr získaný na základě zlatého řezu či co? A nebo to je jenom Tvůj čistě subjektivní dojem z toho auta a představa optimálních proporcí?
Pokud je to ta poslední varianta, tak mi to hodnocení nepříjde na místě. To bych potom mohl třeba tvrdit, že vozy MPV jsou vrchol hnusu, protože mají disproporční výšku.
Mimochodem, mně se FII líbí víc než jednička, příjde mi svěží a s proporcemi nemám nejmenší problém. Kombi je už takové divné, tam se mi zase ta jednička zdá mnohem lepší.
Jen bych ještě dodal... všimněte si, že to auto vůbec není foceno tam, kde se to tváří že to je foceno. Úplně krásně jde vidět, jak je ta fabka vystříhnutá z jiné fotky a zasazená někem jinam. ;-)
tak ono uprimne.. jo, asi to je maska spis z Octavie.. ale stejne si stojim za svym.. FII tuhle zmenu nepotrebovala.. to je neco podobneho, jako udelali chudakovi Feline s maskou z OI. Mluvim ciste o designu predku.
I přesto jsou některé položky v ceníku ke smíchu i dnes, například 5 tis za dálkové ovládání nebo 500 za zrcátko v clonítku.Takových věciček je tam víc, doporučuji si prohlédnout ceníky a hned uvidíte že je to nabídkově pase.
Taky si říkám, že problém nebyl v masce, ale spíš v bočním profilu a na zadní části. Stačilo tyhle části doladit, třeba když jsem viděl tmavě modrou metalízu s bílou střechou a většími koly, tak už to bylo opravdu pěkné auto. Snad se facelift dotkne i vnitřních klik, ty vypadají úděsně žebrácky. To snad nemůže být tak drahé vyměnit ten plast za kov.
Souhlas, tohle nebude určitě poslední fotka "nových" fábií, takže teď chlapy do ulic a fotit ;-), čím déle se na ty fotky koukám, tím více se mi líbí :-)
...které jsou akorát opsány (a přeloženy) z webu [odkaz] . K vnějšímu vzhledu - světlomety jsou jiné - nižší, širší a s čočkami víc od sebe než u současné verze. Maska není ve "stylu supebu," ale spíš Octavie. Odpadnou prutové antény (jde to vidět i tady na fotkách.) Motory 1.4TDI a 1.9TDI rozhodně nezůstanou, protože nesplní Euro5, stejně tak přibude volba DSG. Za účelem snížení emisí budou i přepracovány posilovače řízení a brzd (+ vše co s tím souvisí,) nové konstrukce sedadel (u zadních to lze vidět i zde na fotkách,) jiné boční airbagy...
No... napsat se to musí - pokud výrobci (a jde to napříč světem) dospěli v poslední době k závěru, že auto je nutno po cca třech letech výroby vizuálně modernizovat, je něco shnilého ve státé autském...
Není to tak dávno, co se tu probírala (jak jsem četl, pro mnohé rozpačitá) novela Grande Punta, nyní tu máme upravenou Fabii. Není třeba nyní psát známou pravdu, že Fabia je vizualitou nejodvážnější auto třídy, že spolu s Polem, Ibizou a fiestou patří vůbec k tomu nejlepšímu, co třída subkompakt nabízí, je potřeba psát o potřebě úprav karoserií.
Pokud tedy výrobce přistoupí po třech letech k revizualitě, co se čeká od kupců, že když už si konečně zvykli na nový tvar, převexlují a ocení modernizaci? Nikoliv, to je špatné zadání. Nechť se modernizuje technika, ale tvář auta ať se zapíše do dějin v takovém výrazu v jakém vyjela při svém zrodu. Koneckonců je pro mě nepřijatelné, aby můj vůz neměl charakteristickou vizuální identitu.
V případě Fabie II se navíc k nepotřebě faceliftu přidává skutečnost, že je to vůz, kterému to již třetí rok přece velmi sluší. Novým roštem z ní lepší fešandu nikdo neudělá. Prodeje jdou jako mo másle, pozvolna se z F II. stávala designová ikona, je to vůz jiskrnný, vůz přitažlivý, a najednou tu má být "subkompaktní superb?"
Tedy je na místě, zde příslovečná otázka - Proč, proč, proč?
P.S. Copak se Škoda, co se týká předních masek, dostatečně "nepoučila" z liftu Octavie? Doufejme, že reál bude povedenější...
vcelku dávám za pravdu,...novou maskou se auto ještě více zúží ( opticky ) už tak reálně nevyvážené proporce, šířka versus výška, více vyniknou. MASKA NENÍ problém nové FII,
technicky i zpracováním auto jinak myslím splňuje rozumný střed nabídky ,..teda vyjma zákl.motorů, s třívalcem nemám zkušenost, a ani ji nechci získat,...mě ani nevadí jestli nad hlavou mám 10 čí 20cm místa, spíše to, se dovolovat spolujezdce pokaždé když budu chtít přeřadit, ..to mě vážně vadí, ale je to pochopitelně věc názorů, cenu a zákl.výbavu škodovek obecně nemá cenu probírat, ta se trochu zlepšuje, ale stále..daleko za konkurencí!!!
chtělo by to radši novou generaci, tohle mi přijde děs >:-[] a navic ty vypichnutý světla s blinkrem mi trochu řipomínají ty po fL Clia...
jo už aby tu byla Ibiza kombi, to vypadá k světu ;-) jen ten vnitřek je takovej ee :'-(
Děs a hrůza, raději nic než masku chladiče velikostně jak u liazky...Připomíná mi to případ felície, kdy po faceliftu udělali z toho auta zrůdu.
Tahle fabia je zabitej případ, uzké ,nechci říct přímo hnusné, auto, které ani nenaláká na cenu.Za tu cenu má kolikrát konkurence plnou nebo střední výbavu, kdežto u fábie je to holobyt.
Tohle mi taky vadí, nebo spíš vadilo na Fábii minulé generace. Auto které se tváří dospěle až stařecky s rozměrama pro děti. Bylo to pořád auto hodně pro čechy a východní evropu, myslím hlavně sedan. Stejně jako třeba Lada Kalina je to pro bohatší část evropy koncepční nesmysl, ale tady u nás byla potávka po "reprezentativním" sedanu.
O designu se radši nebavme, sedan je teda silná káva...
na začátek bych chtěl řict, že se mi FII hodně líbí. Avšak když tak teď koukám na ten fclift.. proč proboha chtějí, aby se to auto - svým způsobem rozverné a veselé, tvářilo nabručeně a jaksi větší, než je?!;-\ ..to si může dovolit SuperB, ale Fabka?! Třeba, až vyjede v plné kráse (nebo "kráse"?), bude vypadat líp, než tady na těch fotkách.... kéž by...
já mám dojem, že designér, kterej dělal Fabii I a Octavii I šel PRÁVĚ do SEATu:-)
a to, že škodovka chtěla, yby jjejí auta byly rozpoznatelný shodnou maskou, to už říkali tak před 5 rokama...akorát, že přišli na to, že to musí bejt maska ze Supa, protože jízlive se tlemící maska FII to bemůže bejt, to je hnus:-D
>:D >:-[]
ano, fbia II rozhodně vzbuzuje daleko víc emocí než Fabia I ale to je naprosto dobře, že není tak suchá:-)ano, je to trochu moc vysoký (až zvytčně, v FI byla málo místa nad hlavou, ve FII je ho tam moc)a úzký (inu u FI to nebylo tak vidět) ale FII se rozhoděn daleko víc líbí aj mladým, než FI, jakkoliv FI měla vyváženější proporce:-)
Naprostý souhlas. Jen bych doplnil, že znám spoustu mladých a nekonzervativních lidí, kteří Fabii považují za hezké (někteří dokonce krásné) auto. Vzhled prostě je, byl a vždycky bude subjektivní záležitostí...
design je subjektivni, interier se mi libi, cenu ma normalni, rekl bych ze ted uz docela dobrou (nevymyslim si),motory snad nejsou takova katastrofa...samozrejme nerikam ze je fabia dokonala, to ne, ale uz mi lezou na nervy tyhle ,,antiskodovkarsky" kecy typu fabia (OII,rmstr,vw...) je nejhorsi auto sveta...
Designér VW utekl k Trabantu..kam utekli designéři Škody? Vždycky jsem si myslel,že podivnosti v koncernu umí jen Seat...Škoda mu zdatně sekunduje.Jediná Fabka mk2 co se mi líbila byla krátká v cihlové metalíze a roomster.To už i korejci se učí evropskou designérskou školu.
Jediný čeho se Škoda drží,je stavět všechna auta od masky..takže všechny od nejluxusnějšího Supa po nejholobytovatější Fábii mají stejnou masku.
Nové heslo automobilky by tak mohlo být...Škoda simply never....a nebo české Škoda....peněz :-)
NEmůžu s Tebou plně souhlasit. Jízdní vlastnosti, světla, kvalita zpracování, solidnost, tam Fabia je velmi dobrá. HTP má sice jen 3 válce, ale jako základ to mohlo dopadnout ještě hůře. V čem je špatná je exteriér a trochu podivně nudné tvary interiéru. A samozřejmě, nechceš-li HTP, ber jiný motor...
Fabia II je opravdu škaredé auto. Zevnitř i zvenku. Má zoufalé motory a zastaralý podvozkový základ. Cenově je spíše výše, výbavou neoslní.
Opravdu nechápu že si ji někdo koupí. Většina kupujících jsou z kategorie: "vždy jsem měl Škodovku, chci ji za každou cenu i nadále".
Lidé, kteří si kupujete Fabie - zapojte do hry taky rozum, vždyť konkurence (téměř jakákoli) je celkově racionálnější volba, existují taky Ibizy, Yarisy, Fiesty, Punta, Corsy, Pola, Mazdy 2, i20-ky a spooooousty dalších, nejen ty Fabky. Nebuďte jako ovce. Současná Fabia má v základu hodnotu max.180tisíc a pokud za ni někdo chce víc, dělá z vás ebily.
To už si raději pořiďte Silverado '89
Ja nevim co porad mate s tou Fabii 8-s, je to proste normalni auto (z kteryho je dokonce videt i ven, na rozdil od tech jinych kinetickych kreaci) a takovy auto nekupuji jen ujety moderni konzumenti, nybrz i konzervativni lide, co uz maji nejaky ten rok zivota za sebou a divaji se jeste na jine hodnoty, nez jen na takove - jak co vypada z venku ;-\