Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane RS 265 Trophy: Ještě silnější Mégane

Nejostřejší Mégane s výkonem 198 kW (265 k) vznikne v limitované edici 500 exemplářů.
Zpět na článek
13. 6. 2011 07:38
15. 6. 2011 00:04
neregistrovaný "Clio RS"
13. 6. 2011 08:48
13. 6. 2011 15:18
neregistrovaný "Kajfik"
13. 6. 2011 13:34
13. 6. 2011 18:11
14. 6. 2011 13:48
13. 6. 2011 16:49
13. 6. 2011 18:19
15. 6. 2011 09:15
13. 6. 2011 18:08
13. 6. 2011 17:05
13. 6. 2011 17:31
13. 6. 2011 17:34
13. 6. 2011 17:40
13. 6. 2011 17:58
13. 6. 2011 18:02
13. 6. 2011 18:00
13. 6. 2011 18:17
13. 6. 2011 18:35
13. 6. 2011 18:57
13. 6. 2011 18:33
13. 6. 2011 19:49
13. 6. 2011 21:29
13. 6. 2011 20:33
14. 6. 2011 00:14
14. 6. 2011 00:28
14. 6. 2011 00:41
14. 6. 2011 08:14
14. 6. 2011 13:23
13. 6. 2011 07:38
Parada
V ciernou strechou a novym zafarbenim diskov vyzera este o nieco lepsie :yes: a zvyseny vykon je ako ceresnicka. Megane RS potvrdil svoje miesto na plagate >:D

Inak pre redakciu: za Cup verziu sa minimalne v Cesku a na Slovensku nijak nepriplaca. Aj Lux aj Cup zacinaju rovnako na 749k.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Clio RS"
15. 6. 2011 00:04
Re: Parada
Velká paráda !

Mám menšího brášku Clio RS Cup ve žluté a to auto je neskutečné - už mám najeto skoro 15tis. km a furt nechápu >:D, tak co teprve "velkej" brácha. I když slyšel jsem takový hezký přirovnání, že Megane RS je jako 911 TURBO a Clio RS jako 911 GT3 - to je krásný :-)

Vzhledem k tomu kolik jezdí na Nordschleife o volných jízdách GT3 a Cliáků, tak na tom něco bude ;-)
13. 6. 2011 08:48
Opět tlaky
Stejně jako při článku o uprávě Octavie na solné pláně... Zde plnící tlak 2,5 baru. Opravdu ? To je spíše hodnota jak z rychle a zběsile. Např. standartní GT2 plní 1.4 baru, pro RS zvyšovali na 1.6 baru. Evo VIII FQ-330 tlačí 1.4 baru.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Kajfik"
13. 6. 2011 15:18
Re: Opět tlaky
Taky jsem na to koukal jako puk...
13. 6. 2011 16:20
Re: Opět tlaky
- 1bar treba udajne odratat. Je to hodnota atmosferickeho tlaku. Aspon tak mi bolo povedane
13. 6. 2011 13:34
Životnost
Něco mi říká, že ten motor vydrží maximálně 100 tisíc km než se rozpadne >:D .
Rozbalit vlákno
12
Avatar - positivemind
13. 6. 2011 14:39
Re: Životnost
Něco mi říká, že by ses pěkně divil >:D
13. 6. 2011 18:11
Re: Životnost
Myslím že bych nedivil, takové tlaky nebudou dělat motoru dlouhodobě dobře a něco musí rupnout.Jako první bych to viděl na turbo a pak na motor.
14. 6. 2011 13:48
Re: Životnost
sorry, ale myslim ze ty o autach z mechanickej stranky moc nevies...
13. 6. 2011 16:21
Re: Životnost
Keby aj 50tisic toto je ina liga, tuto musis s nakladmi na servis ratat.
Avatar - Ronault.
13. 6. 2011 16:45
Re: Životnost
Ty bys chtěl na tomhle autě, které bude limitovaná edice opravdu ostrá, najet třeba 40 000 km na našich cestách? Na to jsou jiná auta.
I když nepochybuju, že při slušném zacházení a ne 100 000 km na závodním okruhu, tento motor vydrží.
Avatar - white label
13. 6. 2011 16:56
Re: Životnost
Pokud vím, tohle je v podstatě verze RS Cup + 15 PS. O žádném jejím dalším technickém "přiostření" nevím...
Avatar - Ronault.
13. 6. 2011 17:05
Re: Životnost
Pravda, nechal jsem se unést a spíše přemýšlel nad běžným Meganem třeba s 1,5 dCi, který je spíše určený na statisíce ;-)
13. 6. 2011 18:19
Re: Životnost
Protože nevěřím, že je ten motor schopný zvládnout dlouhodobě takové tlaky.Skoro bych ho přirovnal k závodnímu motoru, který prochází generálkou po každém závodě.Motor možná těch 100 tisíc vydrží, ale turbo sotva.
15. 6. 2011 09:15
Re: Životnost
1.5 baru je sice vyšší, ale nikterak závratná hodnota a pokud se k motoru bude majitel chovat tak, jak má, tak bych neočekával zásadnější problémy. Závodní motor... >:D >:D
13. 6. 2011 16:51
Re: Životnost
Na druhou stranu kdybych si tě v tom posadil na sedadlo spolujezdce, během 10 km by se ti rozpadly trenky >:D
13. 6. 2011 18:08
Re: Životnost
O tom nepochybuji, i když spíš by se mi ty trenky rozpadli po jízdě se škodou 120, trabantem více jak stovkou.
Avatar - white label
13. 6. 2011 17:05
kW/PS
Pokud má tento Megan 265 PS (viz i jeho název), pak nemá 198 kW udávaných redakcí v článku, ale logicky "jen" 195 kW, tedy stejně jako vzpomínané
rocco R a o 4kW méně, než Golf R (199kW/270PS)...
Rozbalit vlákno
20
13. 6. 2011 17:31
Re: kW/PS
Mechanická koňská síla = 745,7 W.
ps/cv/hp/HP/kůň/CV není jedna a ta samá jednotka.
Avatar - white label
13. 6. 2011 17:34
Re: kW/PS
Tak snad evropské automobilky používají stejný přepočet z kW na PS.
Pokud je u VW 195kW 265PS, tak asi těžko bude u Renaultu 198kW taky jen 265PS? ;-)
13. 6. 2011 17:40
Re: kW/PS
Nepoužívají ten samý, na to bacha. Jedni užívají mechanického, druzí nominálního a třetí odbržděného koně...jak se to hodí.
Ve finále je to úplně jedno, protože je to pouze o ničem nevypovídající plus mínus střední hodnota (anebo jen tak nástřel, co když to vyjde - viz M5 E39).
PS: hádej, proč koncern používá u svého vlajkového modelu mechanického koně (745,7W )? ;-)
Avatar - Ronault.
13. 6. 2011 17:58
Re: kW/PS
A proto jsem zastánce udávání výkonu v SI jednotkách kW, neb koně jsou už dávno mrtvé a podobný archaismus jako míle, stopy, palce, galony, lokty...
Avatar - white label
13. 6. 2011 18:02
Re: kW/PS
Takový zmatek, jak tvrdí Cara, v tom v Evropě určitě není, viz třeba větší srovnávací testy...
Avatar - white label
13. 6. 2011 18:00
Re: kW/PS
A na to si přišel kde/jak? U Renaultu je 66kW 90 koní, nebo 81kW 110 koní, úplně stejně jako u VW.
[odkaz]
A VW má stejný přepočet jak u běžných, tak u vrcholných verzí.
Pokud tvrdíš opak, dolož to např. odkazem.
Jiný přepočet kW/PS se používá častěji např. za mořem (i když nejen tam), v evropské automobilové produkci v tom zmatek není..
Avatar - white label
13. 6. 2011 18:17
Re: kW/PS
Mechanická koňská síla
1 kW = 1,34102 hp

Metrická koňská síla
1 kW = 1,35962 k.

VW tedy používá metrickou! koňskou sílu u všech modelů, (nikoli mechanickou, jak tvrdíš ty), tu naopak použil (ale jen! u této limitované edice) Renault. Otázka je proč, když ji u běžných verzí nepoužívá a nepoužívá ji ani u běžného Meganu RS se 184kW/250PS, viz můj předchozí odkaz a tento článek...
13. 6. 2011 18:35
Re: kW/PS
To byl terminologický překlep. ;-)
Protože to líp vypadá...
Avatar - white label
13. 6. 2011 18:57
Re: kW/PS
Myslíš, že 265PS vypadá líp, než 269PS? Třeba mně se víc líbí ta druhá, vetší varianta... :-)
13. 6. 2011 18:33
Re: kW/PS
Třeba tak, že moje 110kW Alfa 155 měla v prospektu 147.5 koně.
Nebo proto, že se vedly hooodně dlouhý debaty o tom, kolik koní má vlastně McLaren F1 anebo o tom, zda ten Veyron náhodou nená jen 986 koní.

Mě je to upřímně jedno, kolik to má koní, stejně mě výkon zajímá jen a jen v kilowattech. A jestli něco má 198 anebo 195 nepozná ani dynamometr.

Ale ano, pro naprostou korektnost prosím o přejmenování na Mégane RS 269.2 Trophy. ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 6. 2011 19:42
Re: kW/PS
Kucííí >:D Bavíte se o hov... Stejně jsou ty údaje o výkonu jen informativní, protože v reálu je vše jinak.
13. 6. 2011 19:49
Re: kW/PS
tak tak a s každým dalším km to půjde směrem dólů...
13. 6. 2011 21:29
Re: kW/PS
Ale co, tak turbo si můžeme vždy trochu dofóknúť a výkonu bude až až. :-!
Avatar - white label
13. 6. 2011 20:33
Re: kW/PS
Vůbec mi nešlo o skutečný výkon, šlo o princip přepočtu, protože tahle anomálie je u současné evropské produkce hodně vzácná... ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
13. 6. 2011 21:47
Re: kW/PS
Tak to potom v pořádku ;-)
14. 6. 2011 00:14
Re: kW/PS
Četl jsem tento článek na francouzském Renault-fóru a tam o kW není ani zmínka. Popravdě jsem tam ještě nikdy neviděl udávat výkon v kW. Možná Francouzi kW nepoužívají, možná je nepoužívají jen Renaulťáci. Snad se k tomu vyjádří někdo z PSA-Fans. V Anglii také kW nepoužívají. Ve Francii se v tomto článku o Mégane RS Trophy udává 265 ch, v Anglii je u stejného článku 261bhp.
Avatar - Ronault.
14. 6. 2011 00:28
Re: kW/PS
A přitom máme SI...
Avatar - white label
14. 6. 2011 00:41
Re: kW/PS
Tak pokud bylo v Anglii uvedeno jen 261bhp, pak by to v mechanických koních odpovídalo 195kW, které jsou v metrických koních skutečně těch 265 koní. Takže potom je nejpravděpodbnější ta verze, že to má špatně redakce tady v tomto článku, kde uvádí 198kW, místo správných 195kW.
Pak se tedy znovu vracím k mé dnešní připomínce ze 17:05, kterou mylně zpochybnil Cara Binieri... ;-)

P.S. Pak tedy velmi prvděpodobně ty kW ani nejsou v oficiální zprávě Renaultu k tomuto modelu a je to jen matematická aktivita zdejší redakce, která jen přepočítala 265 koní na kW s tím, že si k přepočtu mylně vzala 265 koní mechanických, místo správných metrických, čímž by byla tato "záhada" definitivně vysvětlena detektivní kanceláří "white label". >:-[]
Takže tímto prosím autora článku o vyjádření k tomuto "problému"... a všem zúčastněným děkuji za případnou pozornost k tomuto nezáživnému tématu :-)
14. 6. 2011 08:14
Re: kW/PS
Dobre, dobre, presvedcili jste me. :-) Nejspis spatny prepocet na strane redakce.
Timto se detektivni kancelari omlouvam a uznavam, ze ma Megane Trophy jen 265 plus minus 4 kone. ;-)

PS: nekdy si projdi fora a DE/IT/UK fanouskovske servery, kilowatty vzdy sedi, ale kone udava kazdy jinak... :-)
Avatar - white label
14. 6. 2011 13:23
Re: kW/PS
Že se mechanické koně používají např. v UK a za mořem vím, ale v dnešní kontinentální Evropě se s tím (oficiálně) u výkonů nových automobilů prakticky vůbec nesetkáš... :-)
13. 6. 2011 19:48
Životnost motoru?
Osobně znám člověka který má upraveného Megana II RS z původních 225 na 250 a používá ho na každodenní ježdění a s motorem nebyl problém. Je jasné, že dřív nebo později něco odejít musí. To je naprosto normální vliv opotřebení a pokud odejde například turbo tak to jistě nebude chyba francouzských konstruktérů z Dieppe. Teď nevím jaké turbo je v tomto Meganu jestli KKK nebo Garet případně jiný ale pokud odejde tak je to vlivem opotřebení nebo vadný kus od subdodavatele. A označit Renault Sport za garážové tunery kteří neví co dělají je opravdu legrace. >:D Doporučím navštívit tamní továrnu a asi změníte názor. Kde jinde uvidíte pohromadě vznikat Formule Renault 1600, 2000, 3500, Clio Cup, Clio R3, Megane Trophy, Twingo R1 a R2... a jejich civilnější verze?
Rozbalit vlákno
0