Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Mégane RS 265 Trophy: Ještě silnější Mégane

40 komentářů

puko
V ciernou strechou a novym zafarbenim diskov vyzera este o nieco lepsie :yes: a zvyseny vykon je ako ceresnicka. Megane RS potvrdil svoje miesto na plagate >😁

Inak pre redakciu: za Cup verziu sa minimalne v Cesku a na Slovensku nijak nepriplaca. Aj Lux aj Cup zacinaju rovnako na 749k.
Velká paráda !

Mám menšího brášku Clio RS Cup ve žluté a to auto je neskutečné - už mám najeto skoro 15tis. km a furt nechápu >😁, tak co teprve "velkej" brácha. I když slyšel jsem takový hezký přirovnání, že Megane RS je jako 911 TURBO a Clio RS jako 911 GT3 - to je krásný 😄

Vzhledem k tomu kolik jezdí na Nordschleife o volných jízdách GT3 a Cliáků, tak na tom něco bude 😉
figurka
Stejně jako při článku o uprávě Octavie na solné pláně... Zde plnící tlak 2,5 baru. Opravdu ? To je spíše hodnota jak z rychle a zběsile. Např. standartní GT2 plní 1.4 baru, pro RS zvyšovali na 1.6 baru. Evo VIII FQ-330 tlačí 1.4 baru.
Taky jsem na to koukal jako puk...
Ragnotti
- 1bar treba udajne odratat. Je to hodnota atmosferickeho tlaku. Aspon tak mi bolo povedane
OndraH
Něco mi říká, že ten motor vydrží maximálně 100 tisíc km než se rozpadne >😁 .
Avatar - positivemind
positivemind
Něco mi říká, že by ses pěkně divil >😁
OndraH
Myslím že bych nedivil, takové tlaky nebudou dělat motoru dlouhodobě dobře a něco musí rupnout.Jako první bych to viděl na turbo a pak na motor.
Lio
sorry, ale myslim ze ty o autach z mechanickej stranky moc nevies...
Ragnotti
Keby aj 50tisic toto je ina liga, tuto musis s nakladmi na servis ratat.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ty bys chtěl na tomhle autě, které bude limitovaná edice opravdu ostrá, najet třeba 40 000 km na našich cestách? Na to jsou jiná auta.
I když nepochybuju, že při slušném zacházení a ne 100 000 km na závodním okruhu, tento motor vydrží.
Avatar - white label
white label
Pokud vím, tohle je v podstatě verze RS Cup + 15 PS. O žádném jejím dalším technickém "přiostření" nevím...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Pravda, nechal jsem se unést a spíše přemýšlel nad běžným Meganem třeba s 1,5 dCi, který je spíše určený na statisíce 😉
figurka
Proč ?
OndraH
Protože nevěřím, že je ten motor schopný zvládnout dlouhodobě takové tlaky.Skoro bych ho přirovnal k závodnímu motoru, který prochází generálkou po každém závodě.Motor možná těch 100 tisíc vydrží, ale turbo sotva.
figurka
1.5 baru je sice vyšší, ale nikterak závratná hodnota a pokud se k motoru bude majitel chovat tak, jak má, tak bych neočekával zásadnější problémy. Závodní motor... >😁 >😁
GeekStar
Na druhou stranu kdybych si tě v tom posadil na sedadlo spolujezdce, během 10 km by se ti rozpadly trenky >😁
OndraH
O tom nepochybuji, i když spíš by se mi ty trenky rozpadli po jízdě se škodou 120, trabantem více jak stovkou.
Avatar - white label
white label
Pokud má tento Megan 265 PS (viz i jeho název), pak nemá 198 kW udávaných redakcí v článku, ale logicky "jen" 195 kW, tedy stejně jako vzpomínané
rocco R a o 4kW méně, než Golf R (199kW/270PS)...
Cara Binieri
Mechanická koňská síla = 745,7 W.
ps/cv/hp/HP/kůň/CV není jedna a ta samá jednotka.
Avatar - white label
white label
Tak snad evropské automobilky používají stejný přepočet z kW na PS.
Pokud je u VW 195kW 265PS, tak asi těžko bude u Renaultu 198kW taky jen 265PS? 😉
Cara Binieri
Nepoužívají ten samý, na to bacha. Jedni užívají mechanického, druzí nominálního a třetí odbržděného koně...jak se to hodí.
Ve finále je to úplně jedno, protože je to pouze o ničem nevypovídající plus mínus střední hodnota (anebo jen tak nástřel, co když to vyjde - viz M5 E39).
PS: hádej, proč koncern používá u svého vlajkového modelu mechanického koně (745,7W )? 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
A proto jsem zastánce udávání výkonu v SI jednotkách kW, neb koně jsou už dávno mrtvé a podobný archaismus jako míle, stopy, palce, galony, lokty...
Avatar - white label
white label
Takový zmatek, jak tvrdí Cara, v tom v Evropě určitě není, viz třeba větší srovnávací testy...
Avatar - white label
white label
A na to si přišel kde/jak? U Renaultu je 66kW 90 koní, nebo 81kW 110 koní, úplně stejně jako u VW.
[odkaz]
A VW má stejný přepočet jak u běžných, tak u vrcholných verzí.
Pokud tvrdíš opak, dolož to např. odkazem.
Jiný přepočet kW/PS se používá častěji např. za mořem (i když nejen tam), v evropské automobilové produkci v tom zmatek není..
Avatar - white label
white label
Mechanická koňská síla
1 kW = 1,34102 hp

Metrická koňská síla
1 kW = 1,35962 k.

VW tedy používá metrickou! koňskou sílu u všech modelů, (nikoli mechanickou, jak tvrdíš ty), tu naopak použil (ale jen! u této limitované edice) Renault. Otázka je proč, když ji u běžných verzí nepoužívá a nepoužívá ji ani u běžného Meganu RS se 184kW/250PS, viz můj předchozí odkaz a tento článek...
Cara Binieri
To byl terminologický překlep. 😉
Protože to líp vypadá...
Avatar - white label
white label
Myslíš, že 265PS vypadá líp, než 269PS? Třeba mně se víc líbí ta druhá, vetší varianta... 😄
Cara Binieri
Třeba tak, že moje 110kW Alfa 155 měla v prospektu 147.5 koně.
Nebo proto, že se vedly hooodně dlouhý debaty o tom, kolik koní má vlastně McLaren F1 anebo o tom, zda ten Veyron náhodou nená jen 986 koní.

Mě je to upřímně jedno, kolik to má koní, stejně mě výkon zajímá jen a jen v kilowattech. A jestli něco má 198 anebo 195 nepozná ani dynamometr.

Ale ano, pro naprostou korektnost prosím o přejmenování na Mégane RS 269.2 Trophy. 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Kucííí >😁 Bavíte se o hov... Stejně jsou ty údaje o výkonu jen informativní, protože v reálu je vše jinak.
vrkuboy
tak tak a s každým dalším km to půjde směrem dólů...
Cara Binieri
Ale co, tak turbo si můžeme vždy trochu dofóknúť a výkonu bude až až. :-!
Avatar - white label
white label
Vůbec mi nešlo o skutečný výkon, šlo o princip přepočtu, protože tahle anomálie je u současné evropské produkce hodně vzácná... 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Tak to potom v pořádku 😉
pogo26
Četl jsem tento článek na francouzském Renault-fóru a tam o kW není ani zmínka. Popravdě jsem tam ještě nikdy neviděl udávat výkon v kW. Možná Francouzi kW nepoužívají, možná je nepoužívají jen Renaulťáci. Snad se k tomu vyjádří někdo z PSA-Fans. V Anglii také kW nepoužívají. Ve Francii se v tomto článku o Mégane RS Trophy udává 265 ch, v Anglii je u stejného článku 261bhp.
Avatar - Ronault.
Ronault.
A přitom máme SI...
Avatar - white label
white label
Tak pokud bylo v Anglii uvedeno jen 261bhp, pak by to v mechanických koních odpovídalo 195kW, které jsou v metrických koních skutečně těch 265 koní. Takže potom je nejpravděpodbnější ta verze, že to má špatně redakce tady v tomto článku, kde uvádí 198kW, místo správných 195kW.
Pak se tedy znovu vracím k mé dnešní připomínce ze 17:05, kterou mylně zpochybnil Cara Binieri... 😉

P.S. Pak tedy velmi prvděpodobně ty kW ani nejsou v oficiální zprávě Renaultu k tomuto modelu a je to jen matematická aktivita zdejší redakce, která jen přepočítala 265 koní na kW s tím, že si k přepočtu mylně vzala 265 koní mechanických, místo správných metrických, čímž by byla tato "záhada" definitivně vysvětlena detektivní kanceláří "white label". >😒]
Takže tímto prosím autora článku o vyjádření k tomuto "problému"... a všem zúčastněným děkuji za případnou pozornost k tomuto nezáživnému tématu 😄
Cara Binieri
Dobre, dobre, presvedcili jste me. 😄 Nejspis spatny prepocet na strane redakce.
Timto se detektivni kancelari omlouvam a uznavam, ze ma Megane Trophy jen 265 plus minus 4 kone. 😉

PS: nekdy si projdi fora a DE/IT/UK fanouskovske servery, kilowatty vzdy sedi, ale kone udava kazdy jinak... 😄
Avatar - white label
white label
Že se mechanické koně používají např. v UK a za mořem vím, ale v dnešní kontinentální Evropě se s tím (oficiálně) u výkonů nových automobilů prakticky vůbec nesetkáš... 😄
vrkuboy
Osobně znám člověka který má upraveného Megana II RS z původních 225 na 250 a používá ho na každodenní ježdění a s motorem nebyl problém. Je jasné, že dřív nebo později něco odejít musí. To je naprosto normální vliv opotřebení a pokud odejde například turbo tak to jistě nebude chyba francouzských konstruktérů z Dieppe. Teď nevím jaké turbo je v tomto Meganu jestli KKK nebo Garet případně jiný ale pokud odejde tak je to vlivem opotřebení nebo vadný kus od subdodavatele. A označit Renault Sport za garážové tunery kteří neví co dělají je opravdu legrace. >😁 Doporučím navštívit tamní továrnu a asi změníte názor. Kde jinde uvidíte pohromadě vznikat Formule Renault 1600, 2000, 3500, Clio Cup, Clio R3, Megane Trophy, Twingo R1 a R2... a jejich civilnější verze?