Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Mégane
Renault Mégane
Renault Mégane
Renault Mégane
17 Fotogalerie

Renault Mégane RS 265 Trophy: Ještě silnější Mégane

Nejostřejší Mégane s výkonem 198 kW (265 k) vznikne v limitované edici 500 exemplářů.

Renaultsport, sportovní divize automobilky Renault, představuje na prvních snímcích nejostřejší edici Mégane, nazvanou RS 265 Trophy. V Česku se tento hothatch oficiálně prodávat nebude.

Automobil je poháněn přeplňovaným benzinovým motorem 2,0 Turbo o výkonu 198 kW (265 k) v 5500 min-1, vrchol točivého momentu 360 Nm je k dispozici mezi 3000 a 5000 min-1. Poměr výkonu a váhy je 142 kW na tunu. Přenos na přední kola zajišťuje šestistupňová manuální převodovka. Ve výchozím Mégane RS 250 je k dispozici výkon 184 kW a maximální krouticí moment 340 Nm.

Mégane RS 265 Trophy zrychlí z 0-100 km/h za 6,0 s, maximální rychlost je 254 km/h. V kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 8,2 l/100 km, což odpovídá 190 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy. Mégane RS 250 je v akceleraci na 100 km/h o 0,1 s pomalejší a jede „jen“ 250 km/h.

Konkurenční Scirocco R s motorem 2,0 TSI o výkonu 195 kW a šestistupňovým manuálem je v akceleraci na 100 km/h stejně rychlé, s převodovkou DSG však z 0-100 km/h zrychlí za 5,8 s. Hodnota maximální rychlosti je v obou případech 250 km/h.

Vyšší výkon Mégane RS 265 Trophy byl dosažen díky použití turbodmychadla s plnicím tlakem 2,5 bar, což je o 0,2 baru více než v případě výchozí verze RS 250. Upraven byl i přívod vzduchu.

Už v základní výbavě bude vůz vybaven podvozek Cup, který je v Mégane RS 250 za příplatek. Ten zahrnuje samosvorný diferenciál, drážkované brzdové kotouče Brembo, tužší pružiny a tlumiče.

Použita samozřejmě byla také přední náprava PerfoHub s nezávisle otočně uchycenou těhlicí kola ve vzpěře MacPherson, která snižuje táhnutí řízení při akceleraci. Podobné řešení, nazvané RevoKnuckle, používá i konkurenční Ford RS.

Novinkou jsou pneumatiky Bridgestone Potenza RE050A, které mají poskytovat vynikající přilnavost, stabilitu a nízký hluk za všech povětrnostních podmínek. Obuty budou na černá 19palcová kola Speedline s červenými límci.

Vzhledově se vůz liší diodovými světly pro denní svícení, několika červenými nápisy „Trophy“ a černě lakovanou střechou. Mégane RS 265 Trophy bude možné objednat v bílé Glacier, černé Etoilé, šedé Cassiopée, nebo ve žluté metalíze Liquid, známé například z minulé generace Mégane R26.R.

Uvnitř se objevuje telemetrický počítač Renaultsport Monitor, plaketka s číslem auta před řadicí pákou a sedadla Recaro se žlutými bezpečnostními pásy a dalšími detaily.

Mégane RS 265 Trophy se veřejnosti poprvé ukáže příští víkend na okruhu Nürburgring při příležitosti formulového poháru World Series by Renault. Vůz bude možné objednat od 20. června, na silnice se dostane na konci letošního července. Čeští zákazníci se však automobilu nedočkají, oficiálně se bude prodávat jen ve Francii, Velké Británii, Německu, Belgii, Portugalsku, Španělsku, Itálii, Švýcarsku, Rakousku a Slovinsku.

Renault postaví pouze 500 exemplářů tohoto hot hatche, 50 z nich poputuje do Velké Británie. Na domácím francouzském trhu bude RS 265 Trophy stát 35.500 euro (852.000,- Kč). Výchozí RS 250 je v Česku za 749.900,- Kč.