>:D V moment, kdy chcete něco nastavit, tu ruku z volantu sundat musíte, a pak při idrive točíte kolečkem v naprosto relaxované poloze, u infi ji máte v prostoru, nepohodlné, navíc umístění ještě nepochopitelnější, když je za kolečkem dotykový display.
Při ovládání idrive je ruka přirozeně opřená o loketní opěrku, v emku se točí kolečkem a mačkají tlačítka s rukou ve vzduchu, dost nepohodlné, o to mi šlo.
Ale smysl má srovnávat ceníkové ceny a tady je Jaguar o 200 tis. levnější. Nepochybuji, že s cenou se dá u Infiniti jít dolů. Ale to při smlouvání nepochybně zase ještě i u Jaguaru.
Osobní zkušenost s oběma. Daný vzorek XF, jak píše výše iudex, měl mezery mezí díly palubní desky tak rozbíhavé a nesouměrné, až mě ten prvotní pocit nadšení z interiéru přešel. Nějaký detail by se našel na i na Infiniti M, ale tohle bylo do očí bijící :-|:-( Osobně bych volil M v benzínu.
Exteriér je těžko posouditelný, M je prostě masivní a svalnatý, ale interiér je přecejen, přete se co chcete, lepší v Infiniti. Je sice fajn, že je v Jaguaru pěkně vybrané dřevo a kov, na oko to vypadá pěkně, ale když se člověk zaměří na slícování dílů, které je horší než u mainstreamu o dvě třídy níže, tak to moc dojmu nezanechá. :-|
Jag je podle mě nesrovnatelně lepší. Infiniti vypadá jak nepovedenej Renault Latitude, i když určitě nejde o špatné auto. Ale Coventry je Coventry. :-!:-!
Volbu auta může rozhodnou i např.toto:
Návštěva obou prodejen 2.6.2011 mezi 14-15hod.
Infiniti-solidní,profesionální přístup,objektivní předání informací (pan Junek)
Jaguar-po prohlídce aut na salonu a prohlídce modelu XF venku ( pak návrat do prodejny pro prospekt) se ani jeden ze dvou zřejmě prodejců neobtěžoval zvednout zadní část od prodejního pultu. Věnovali se přátelskému rozhovoru a telefonování.
nechtěl bych ted řešit dilema co si z vyšší střední třídy koupit...A6 jde z kola ven hned...protože je to prostě audi... :-)
a z němců tedy zbývá 5ka a Ečko...pak volba individuality XF nebo M...popřípadně švédské 9-5 to bych si vzal asi já
ovšem XF vedle ifnititi vypadá opticky jako o třídu menší vůz...respektive infiniti jako o třídu větší...pro Jaguar zase mluví vznešený původ a značka...zatímco infiniti jakou luxusní odnož nissan-renault koncernu pro některé nebude dostatečně premiová...
ale já bych si ho vzal asi jen proto, že ho na silnicích budeme vídat ještě méně než ten jaguar... :-)
Mně se emko líbí, stejně jako kupé, hlavně jízdním projevem, určitě je víc "bavorákovitý" než u XF, a jak je člověk na něco zvyklý, tak to preferuje. On to zmiňuje i p. Vaverka v tomto testu, naladění podvozku je u infi více ve stylu, "na omak" tvrdý, ale na náročném povrchu funguje tak, že karoserie se jako ingot hrne a podvozek pod ní pracuje. Jaguar je měkčí "na omak" tváří se pohodlněji, ale rychleji mu dojdou síly pod tlakem. Tak jako tak, rozdíly jsou v tomto opravdu malé, v globále, mnohem víc hraje roli uživatelská přívětivost, kde je pro mě Infi nepřijatelné, učudlíkované pro mně nelogické, o tvarech vnitřku vnějšku nemluvě. Pokud fl XF opravdu dochodí sedačky, navi a další drobnosti, pak bych mu před emkem dal přednost, motoricky (v těch dýzlech) je lepší a dle mého je lepší i převodovka. ;-)
Pre mňa to bol zaujímavý článok minimálne z pohľadu, že som doteraz v žiadnom Infiniti nesedel, neviem prečo, ale táto značka ma neoslovuje. Prvý červíček začal vo mne hlodať po tom, ako si práve Ty napísal pár riadkov o jazde s Infi, ale nestačilo to na návštevu ich salónu :-) Oproti Jagu majú pre mňa ako technofila japonci čaro v lepších asistentoch, všetko ostatné je ale na strane JAGa a to nespomínam jeho relatívnu "dostupnosť pre masy" s uvedením dieselového dvojlitra.
Facelift "je" na fotkách a v několika předsériových kusech. V prodeji bude až na podzim. Jestli ale víte, jakou cestou získat facelfitované XF na týdenní test, rádi té možnosti využijeme ;-)
A ještě k těm alternativám, XF před fl má pár dílčích nedostatků, které se projeví při srovnání s pětkou nebo novou A6, ale je to plně srovnatelné auto, emko je stále jen alternativa, samo o sobě o.k., postav ho ale vedle srovnatelných variant D3 a v každém ohledu něco ztrácí, jeho trumfem je cena.
Pár poznámok k testu:
XF je možno vzadu menej priestranný ako M, ale v rámci triedy je to štandard a pri zohľadnení prudko klesajúcej línie strechy je to až prekvapivo slušné. A XJ nič viac vzadu neponúkne, žiadny rozdiel triedy sa tu nekoná.
Je faktickým víťazstvom Jagu, ak s najslabšou variantou motora 3,0d dokáže subjektívne konkurovať značne výkonnejšiemu Mku; a to sú ešte v ponuke 2 silnejšie verzie.
Interiér Mka pôsobí dosť ponuro, subjektívny dojem "prémiovosti" za Jagom i D3 zaostáva. Na druhej strane v XF nie je všetko zlato, čo sa blyští: v tom, v ktorom som sedel, bolo značne rozdielne veľkosti spár medzi dvierkami odkladacej skrinky a palubovkou, od cca. 2 mm na jednej strane po centimeter na druhej; takéto kvalitatívne prešľapy sa v prémii nenosia.
A na záver subjektívny poznatok: XF v reále vyzerá popri Mku ako Miss vedľa susedy v záhrade, je to kus krásneho auta, zatiaľ čo pri Mku človek musí tie kvality hľadať inde.
No, podle informací, které o fl na netu proběhly, bude u XF docela dost změn, které by vyznění testu zcela jistě změnily. Např. kritizované ovládání infotainmentu, fl XF má nový dotykáč s lepší logikou i grafikou, pak v tomto těžko může infiniti se svou zmatečnou kombinací dotykáče, na který se nedá dosáhnout, a jakéhosi pokusu o idrive, opět pitomě umístěného, chytat.
Můžu chápat, že redakce testuje, co dostane k dispozici, pak by ale neměla dělat test formou srovnávání. ;-)
Predpokladám, že test spravili s autami aké boli a moc sa vyberať nedalo, ale mohli s testom pár týždňov počkať, fl. JAG by si to zaslúžil. Na druhú stranu ani v modernizovanom XF tých rozdielov asi nebude toľko, aby to zásadne zmenilo túto porovnávačku..
Za mňa :yes: že tento test vôbec vznikol a ďalšie :yes: za hlavnú myšlienku článku - existujú alternatívy k nemeckej produkcii a stoja za zváženie! ;-)
tento test, to nie je ako vyberat medzi golfom, astrou a focusom. tu je vyber od zaciatku uplne jasny a nediskutovatelny:
XF, Jaguar XF!! :yes::yes::yes:
a najlepsie s fl. a silnejsou vykonovou variantou >:D
infinity nabízí lepší komfort, lepší motor, ale je hnusné
jaguar nabízí hezčí auto a lepší převodovku, ale je malé
u obou jsou negativa k nepřekousnutí
V tabulce máte uvedeno, že po dorovnání výbav vychází Jaguar na 1.649 milionu. To je ale dost zavádějící.
Aktuálně stojí 177 kW varianta s výbavou Portfolio (ve které nechybí vůbec nic vč. audia od B&W) 1.488 milionu. Téměř o 200 tisíc méně než Infinity. 202 kW verze 1.579 milionu a to už jsme výkonově o půl třídy nad Infinity. Myslím, že pokud někdo bude chtít plně vybaveného Jaguara, asi těžko sáhne po základní verzi a pak jednotlivě přidávat příplatky.
Jaký smysl má porovnávat auto ve verzi před fl, když tu ten fl už je? Podobně motorizace, neřeknu, kdyby XF výkonově srovnatelnou neměl. Nezlobte se, ale dělá to na mě dojem testu pro test, tedy, aby byl nějaký ten článeček. :-!