Význam je podle mě jednoduchý: v Německu jsou sazby povinného ručení nastaveny podle výkonu v kW a 77 kW je v nižší sazbě než 88 kW. A protože Německo je největší automobilový trh v Evropě, tak se podle něj řídí i nastavení výkonů motorů...
To je logické a nielen Nemecko diferencuje Kasko a iné podľa výkonu.
Otázka ale zostáva: aký význam má turbo s výkonom atmosféry rovnakého objemu? A to neplatí len pre Giuliettu, ale napr. aj pre Audi A4 s motorom 1,8TFSI - 88 kW. Ja viem, že priebeh krútiaceho momentu...blablabla, pýtam sa ale: stojí komplikovanejšia, drahšia, potenciálne kazovejšia technika (a o nič menšia spotreba) za to, ak neprináša ani o chlp vyšší výkon, ako atmosféra? 8-s
Krútiaci moment nie je veličina, ktorá auto poháňa vpred, tou je stále výkon. ;-) A osobitne pri športovo orientovanom aute, ako je Giulietta mi "dízlová" charakteristika takéhoto nízkopreplňovaného benzínu sedí ešte menej. Ak má 88 kw verzia max výkon pri 5000 rpm, kde bude top 77 kW verzie: pri 4500? 8-s To potom síce budeš môcť jazdiť väčšinou v rozmedzí 2-3t rpm, ale pri ostrejšej jazde Ti bude chýbať otáčkový rozsah atmosféry. Aj to k športovému image akosi patrí.
P.S. A bude takáto základná Júlia lacnejšia, keď technika je úplne rovnaká? Výrobne lacnejšia teda rozhodne nebude.
Ee, banalizovat točivý moment se nedá... na tom je založen celý turbodieselový svět.
Sportovně založené auto je to pořád. Pamatuj, že ta 1,4 77 kW není jediná motorizace a platí pořád totéž, chceš-li silnější motor, můžeš jej bezevšeho mít.
U benzínu ten otáčkový rozsah turba může být daleko širší¨než u diesela a už i diesela je ten rozsah často velmi široký. Mám stále rád atmosférické benzíny, nicméně doba jim nepřeje a pro běžné ježdění a základní motorizace nějaký ten turbobenzín neí špatnou volbou.
Alfa potřebuje prodávat, pak řešit, jestli je to základní motor úctyhodný. A jak jsem už jednou psal, nemusíš si jej koupit vůbec. ;-)
Nemusím, ale popravde som už po nej pokukoval. Za dostatočnú považujem doterajšiu základnú motorizáciu, 88 kW je na také auto v pohode. Ostatne ani 77 kW nie je zlý základ (zoberúc do úvahy 59 kW Golfu >:-[] ), len ak je jediným cieľom okresaného základu nižšia sadzba poistného a papierové emisie/spotreba, myslím, že oproti 1,4 atmo 77 kW nepôjde o žiadny progres (a výrobne bude už z princípu drahšie turbo).
Máš pravdu, to je hlavní motiv ale i technicky to má význam, kroutící moment 206 Nm nemá ani dvoulitrová atmosféra a to nemluvím o tom, že ta má maximum někde až v 3500, tento motor v polovině a tudíž na běžné ježdění je to ve srovnání řekněme s atmo 1,6 77kW nebe a dudy. Kdo vyzkoušel vím o čem mluvím. A všichni víme, že výkonové odvozeniny z jednoho motoru mají většinou tu vlastnost, že nížší výkon mají na papíře (viz. Německé pojistky) ale na brzdě se pravidelně zjišťuje, že mají skoro papírový výkon svých výkonějších sourozenců (ti pak svůj papírový výkon překračují jen lehce a papírově nejnadupanější verze se pak na tyto hodnoty dostávají v reálu s odřenýma ušima).
Doplnil bych, že v případě, když se nehoní maximální špičková hodnota výkonu lze při ladění charakteru motoru více pracovat na nastavení což má pozitivní vliv na průběh momentové a výkonové křivky. Lze rovněž použít nižší plnící tlak turba, čímž se předchází turbo efektu.
Zjednodušeně řečeno, pro běžné ježdění je postačující dynamika jednodušeji přístupná/dosažitelná, než u atmosféry.
To o těch vyšších hodnotách než jsou papírové bylo odzkoušeno, pokud vím, loni, tuším v přadu automag pro TV public a bylo to na ŠO 1.9TDI 77kW, kde naměřili, pokud se pamatuji asi 89kW a téměř 280Nm, vše bylo úplně v jiném pásmu otáček než uvádí výrobce. Myslím, že italové touto odchylkou (nebo záměrem...?) tolik netrpí a hodnoty papírové vs. skutečné se tolik lišit nebudou.
Jak už napsali kolegové diskutující, důvodem je průběh točivého motoru. Navíc výkonově "přidušený" motor je z uživatelského hlediska často zdaleka ta nejpříjemnější volba.
to ja vsetko chapem, dokonca mi je jasne, ze fukana 1.4 bude jazdit pre obycajneho uzivatela prijemne v nizsich a strednych otackach, no odstup 11kW medzi zakladom a strednou motorizaciou a nasledne takmer 40kW odskok je pre mna nepochopitelny. naviac Giulietta uz s 88kW motorom nie je prave trhac asfaltu, so 77kW to bude uz docela lenoch. netvrdim, ze to niekomu nebude stacit, do mesta urcite ano, ale ciste z racionalneho hladiska mi to zmysel nedava... to uz mohli v ramci downsizingu hodit do Giulietty 0.8 Multiair...
Predavat sa to bude, o tom nie je pochyb - predavaju sa aj vacsie hovadiny. Pokial je to ale len uklon k poistnemu, to uz mozu rovno predavat Giuliettu s motorom 1.4T s dopiskom - vykon vam naladime podla toho, na co mate. Rozsah - 70-120kW. Cena za kW - 180E. :-)
Děláš, jak by výkonové varianty "stejného" motoru neexistovaly.
A ano, za vyšší výkon se logicky více připlácí, co je na tom?
Proč ale má připlácet někdo, komu stačí těch 77 kW (což rozhodně není málo), ale dá přednost jiným věcem, které si rád připlatí.
Predajné výsledky sa už rysujú teraz. Gulietta sa z benzínmi nepredáva. Talianski tifosi už zadupali "dušu", o ktorej tu sa tak často píše. "Športové srdce" je dávno po transplantácií. Ja si osobne proklamovaný image Alfy predstavujem s vysokovýkonným benzínom a v nablýskanej krvavej červenej. No trh ukazuje, že v kurze je nafta.
Nemám rád názory, kdy majitelé např. HTP nebo jiných slabších motorizací omezeně tvrdí, že je naprosto zbytečné a k ničemu mít silnější motor a považují to za nesmysl. Stejně tak nemám rád, když majitel (trochu) silnějšího auta tvrdí, že se základní motorizací se nedá jezdit a vůbec to nedává smysl.
Význam tyto nářky mají tehdy, když si ani jeden z těhle dvou extremistů nemůže vybrat pro sebe vhodný motor. Pokud je nabídka široká, tak kde je problém?
Za širší paletu má u mne Alfa :yes: Navíc, 77 kW a 200 a nějaké drobné Nm je pohodové na auto nižší střední třídy.
to nie je ziaden extremizmus. nizsia stredna trieda teraz zvycajne vazi okolo 1300kg a 100-120, aj turbom dopovanych koni nie je na tu hmotnost vela. auto by malo mat aj nejaku vykonovu rezervu. hlavne v obsadeni 3-mi osobami + nejaka batozina ta o tom presvedcia bez najmensich problemov. ak jazdis iba mesto, pripadne kratke primestske trasy, nie je to problem. na dlhsie trasy to ale nie je. bodka.
Podívej se na ten točivý moment. I v pěti lidech to auto rozjede, nebude to trhat asfalt, ale pořád to bude rychlejší a pružnější než 70% aut na silnici, možná více, takže není problém.
Samozřejmě, pokud nutně v provozu potřebuješ závodit, tak ano, je to málo.
Pokud ale umíš odhadnout při předjíždění své možnosti a nejedeš kde nemáš jistotu, tak taky není problém se 77 kW a 200 Nm jezdit pohodově. Golf začíná na 59 kW, Octavia tuším taky, Megane na 74 kW (podle verze)... základní motorizace jako vyšitá, jako bonus vyšší točivý moment. Tohle nebude mít problém poradit si s atmosférickými jednašestkami, kterých je na silnici v této třídě nejvíce.
ale ved dobre Ronault, ale ruku na srdce, isiel by si do predajne a kupil by si si 59kW Golf ci Octaviu? ja teda nie. 77kW a 200Nm - budiz. s velkym sebazapretim sa s tym jazdit bude dat. ale pokial ma take auto zohravat ulohu rodinneho priblizovadla, je to malo. bicykle na streche ti to auto zastavia...
Přiznám se, že ano, 59 kW Golf bych si klidně koupil. Není to trhač asfaltu, ale dá se s ním jezdit a jeho zpřevodování je takové, že na plynulou jízdu po dálnici (nevymetám levý pruh) by mi to stačilo.
Se sebezapřením bych jel jedině vlakem, ne autem.
Každej nevydělává miliony, aby si kupoval nejsilnější motorizace. Neříkám, že bych nechtěl silnější motor, ale na pohodové ježdění mi stačí i těch základních 90 koní...
Ježkovy voči, to auto pojede dole a uprostřed jako nějaká 1.8-2.0, co na tom nechápeš? Většina lidí (a prakticky všechny ženy ;-) motor vůbec nevytáčí, takže je to pro ně totéž a ještě si budou říkat, jak to pěkně jede.
bych viděl v tom, že tento základ můžou adekvátním nastavením ceny postavit přímo proti Golfu 1,2TSI, kde zatím Alfa nemá čím bojovat a zároveň si zachovají základní model s dostatečně silnou motorizací jaká se u Alfy očekává.
IMHO to bude hlavně marketing a úspora za motory.Jeden motor, změna naladění a 4 až xx různých výkonů.Pak mohou nabídnout i do "oholených" výbav moderní motor a nevadí že je slabší.Ušetří se na logistice kapacitách výroby , těch důvodů může bejt samozřejmě více.Někdo prostě silnej motor nechce, ale chce lepší výbavu....bohužel nemáme,Takhle to mít budou...