Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta dostane i 1,4T (77 kW)

David Bureš
Diskuze (33)
Základní motorizací pro Alfu Romeo Giulietta se stane zážehový 1,4T (77 kW).

Alfa Romeo rozšíří nabídku motorizací pro model Giulietta o zážehový motor 1,4 T o výkonu 77 kW. Ten se tím pádem stane základní motorizací pro tento hatchback nižší střední třídy.

Nová zážehová jednotka nabídne výkon 77 kW (105 k) a maximální točivý moment 206 Nm. Díky této síle vůz s tímto motorem zrychlí z 0-100 km/h za 10,9 s a pojede maximální rychlostí 186 km/h.

Vůz přitom spotřebuje v kombinovaném cyklu 6,4 l/100 km, což odpovídá 149 g CO2 vypuštěným na 1 km jízdy. V městském provozu má spotřeba paliva vzrůst na 8,6 l/100 km. To jsou hodnoty totožné s nabízeným motorem 1,4 T (88 kW), který je v současné době základní benzinovou motorizací pro Giuliettu.

Z uvedených parametrů tedy vyplývá, že se bude jednat o ten samý motor 1,4 T (který nedisponuje rozvodem MultiAir), avšak naladěný na nižší výkon. Stejným výkonem v Giuliettě disponuje také základní vznětová jednotka 1,6 JTDM se vstřikováním MultiJet II a turbodmychadlem s pevnou geometrií lopatek.

Nový motor bude k dispozici pro Giuliettu modelového roku 2012, která se pravděpodobně představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Podle italských serverů se možná dočkáme i dalších nových motorů.

Nabídka benzinových čtrnáctistovek je v koncernu Fiat bohatá. V současné době je však většina těchto motorů vybavena rozvodem MultiAir. To je příklad atmosférického 1,4 16v MultiAir o výkonu 77 kW a maximálním točivém momentu 130 Nm, který je k dispozici pro Alfu Romeo MiTo či Fiat Punto Evo.

Koncern Fiat motor 1,4 16v MultiAir nabízí i v dalších výkonových variantách, tentokrát s přeplňováním. Ve Fiatu Bravo a Lancii Delta disponuje také výkonem 103 kW, v Alfě Romeo Giulietta zase 125 kW.

Motor 1,4 T s výkonem 88 kW je vedle Giulietty k dispozici také pro další modely nižší střední třídy koncernu Fiat, jmenovitě se jedná o Fiat Bravo a Lancii Delta.

Od loňského roku je v nabídce rovněž 1,4 16v MultiAir Turbo o výkonu 99 kW. Vedle Alfy Romeo MiTo se dodává například pro Fiat Punto.

Alfa Romeo Giulietta - technické údaje zážehových motorů
Motor1,4T1,4T1,4T MultiAir1,4T MultiAir TCT1750 TBi
Převodovka-6M6M6DS6M
Zdvihový objem [cm3]13681368136813681742
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/-88/5000125/5500125/5500173/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]206/-206/1750230(250)/2500230(250)/2500300(340)/1900
Max. rychlost [km/h]186195218218242
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,99,47,87,76,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,45,85,27,6
Pohotovostní hmotnost [kg]-1280129013101320

David Bureš
Diskuze (33)
30. 6. 2011 21:17
Re: pekny
Souhlasím s tím, že by si člověk raději vzal multiair, ne vždy ale může. A 88 kw jw velice důstojná základní motorizace a umí být velice svižná
Avatar - Arnie J
17. 6. 2011 07:13
Re: pekny
Ježkovy voči, to auto pojede dole a uprostřed jako nějaká 1.8-2.0, co na tom nechápeš? Většina lidí (a prakticky všechny ženy ;-) motor vůbec nevytáčí, takže je to pro ně totéž a ještě si budou říkat, jak to pěkně jede.
Avatar - abacus
17. 6. 2011 07:08
Re: aky to ma vyznam?
Predajné výsledky sa už rysujú teraz. Gulietta sa z benzínmi nepredáva. Talianski tifosi už zadupali "dušu", o ktorej tu sa tak často píše. "Športové srdce" je dávno po transplantácií. Ja si osobne proklamovaný image Alfy predstavujem s vysokovýkonným benzínom a v nablýskanej krvavej červenej. No trh ukazuje, že v kurze je nafta.
Avatar - Nerez
16. 6. 2011 23:50
Re: pekny
:yes:
Avatar - Nerez
16. 6. 2011 23:49
Re: pekny
Každej nevydělává miliony, aby si kupoval nejsilnější motorizace. Neříkám, že bych nechtěl silnější motor, ale na pohodové ježdění mi stačí i těch základních 90 koní...