Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Pikes Peak 2011: Suzuki prolomilo hranici 10 minut, Dacia Duster třetí (video)

4 komentáře

_patrik
Když se Tajimy ptali před závodem, jestli myslí, že překoná hranici 10 minut, ukázal své zbytky zubů a jako pravý bojovník ze země vycházejícího slunce suše pravil: Nezabývám se nějakými deseti minutami, to je pro mě jen bod, který cestou míjím... Rhys Millen zdaleka tak bohorovný nebyl a říkal, že samozřejmě je těch 10 minut magická hranice o které sní několik generací vrchařů na Pikes Peaku. A že Pikes je trať, kde se povětrnostní podmínky dokážou měnit každou minutu, přičemž člověk má prostě jen jeden pokus - nejsou žádné rozjížďky, žádné velké tréninky a stát se může naprosto cokoli. Nezadařilo se, ale i tak gratulace k návratu na špici a ke zlepšení vlastního času. A klobouk dolů před Tajimou, to zlepšení vlastního rekordu bylo drtivé, on těch 10 minut opravdu jen tak cestou minul...
A samozřejmě velká gratulace tátovi Rodovi za stanovení nového rekordu v Time Attack 2WD. Tohle vítězství se "sériovou" Genesis Coupé bude pro značku dobrá karta.
Avatar - dr.biker
dr.biker
Tak teda nevím, že nikdo nehlídá bezpečnost diváků kolem trati, vždyť diváci stojí strašně blízko trati a i v zatáčkách! I tak zkušený pilot jako je Tajima může udělat chybu nebo mu praskne pneumatika a on vyletí z trati a neštěstí je na světě. Srazí diváky a potáhne je před sebou jako radlice sníh v zimě.
U nás se teda na bezpečnost diváků v motosportu hledí daleko víc, třeba i na nevýznamných rally je plno pořadatelů, kteří celou trať v nebezpečných místech opáskují a diváky pustí pouze na bezpečná nejlépe vyvýšená místa.
:no:
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, úrovní bezpečnosti to připomíná rallye Šumava tak někdy v roce 1980, jinak suprový závod, Japonec to řezal jak kamikaze...
McBernard
Podle videa je naopak vidět, že nově vyasfaltovaná je právě závěrečná část tratě. Jinak podle mne bude škoda pokud šotolina z Pikes Peak úplně zmizí, když trať pokrývají dva různé povrchy, je složitější volba pneumatik a nastavení vozu. Ale pokud by se jelo jen na asfaltu už by to pro mě nebyl pravý Pikes Peak.