Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 508 HYbrid4: 200 koní se spotřebou 3,8 l/100 km

Spotřeba paliva pod 4 litry na 100 km je vyhrazena menším městským a kompaktním vozům. Peugeot 508 jí ale dosáhne také.
Zpět na článek
1. 7. 2011 09:34
1. 7. 2011 10:32
1. 7. 2011 10:36
1. 7. 2011 10:37
1. 7. 2011 12:51
1. 7. 2011 12:58
1. 7. 2011 10:56
1. 7. 2011 12:49
1. 7. 2011 12:57
1. 7. 2011 15:13
1. 7. 2011 12:57
1. 7. 2011 13:11
1. 7. 2011 13:06
1. 7. 2011 14:26
1. 7. 2011 15:44
1. 7. 2011 15:53
11. 7. 2011 21:26
1. 7. 2011 17:55
2. 7. 2011 10:14
1. 7. 2011 13:21
1. 7. 2011 14:45
1. 7. 2011 15:09
1. 7. 2011 15:55
1. 7. 2011 16:31
2. 7. 2011 13:26
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2011 09:34
bomba
ako kazdy novy levik :yes:
Rozbalit vlákno
8
1. 7. 2011 10:32
Re: bomba
No, realita v bežnej prevádzke bude predsa len iná. Môžeš si vybrať - papierový výkon 200 koní a reálna spotreba okolo 4 litre, alebo reálnych 200 koní a papierová štvorlitrová spotreba. Naraz to skrátka nejde. ;-)
Avatar - 3_diamanty
1. 7. 2011 10:36
Re: bomba
ja viem, samozrejme kto si ten hybrid kupi necaka isto spotrebu papierovych 3,8 ale aj tak jazdit sa takymto levom za 5 litrov musi byt naloz :yes: nehovoriac o tom ze ked to zacnes vytacat a tlacit na pilu stejne pojdes za nejakych 8 co je parada :yes:
Avatar - MilanF1
1. 7. 2011 10:37
Re: bomba
To je pravda, že při využívání výkonu spotřeba nebude čtyřlitrová. Nicméně já jsem odkojený ropák a těším se na naftový hybrid. Navíc, když je od PSA :-)
Samozřejmě rozhodující bude cena a taky, jak rychle se to rozšíří do menších vozů.
Často jsem vídal, že benzinové hybridy se spotřebou vyrovnají naftě ... tady je odpověď ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2011 12:20
Re: bomba
Ano, tohle se bude TĚŽKO překonávat... :yes: ;-)
PS: Já jsme ale skoro ZVĚDAVĚJŠí na benzínohybrid4 od PSA, neb ten má být laděn spíše "sportovně" - což by MOHLO být zajímavé (a spotřeba by také neměla být "úplně out" :-)
Avatar - del42sa
1. 7. 2011 12:51
Re: bomba
největší vliv na spotřebu má plynulost jízdy (kdy motor pracuje ve stálém pásmu otáček), proto při plynulé jízdě po dálnici bude mít auto vždy menší spotřebu než při jízdě ve městě, kde se jede stylem brzda, plyn, rozjezd, semafor, brzda, atd. A právě přítomnost elektromotoru by při dobrém nastavení elektroniky měla tyhlety neduhy eliminovat. Kde neustálým šlapáním střídavě na plyn a zase na brzdu řidič velmi zvyšuje apetit motoru, tam může elektromotor spalovacímu motoru značně ulehčit a umožnit mu co nejvíce pracovat v plynulém režimu a tím snížit spotřebu.... Vše záleží na tom , jak bude celý systém Hybride HDI nastavený a sladěný se zbytkem vozu.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 7. 2011 12:58
Re: bomba
V podstate souhlas, jenom s tim "stalym pasmem otacek" trochu opatrne, to asi melo byt "stale otacky blizke idealnim". Motor permanentne vytoceny na maximum ma sice taky stale otacky, ale na spotrebu to pozitivni vliv mit nebude ;-)

Hybridy pomahani prave tim, ze umozni motoru po delsi dobu pracovat v "dobrych" otackach. Bud uchovaji prebytecnou energii do baterek, nebo ji naopak z baterek trochu doplni.
Avatar - matii
1. 7. 2011 12:58
Re: bomba
JJ to bude parádička, ale tu cenu nechci vidět.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2011 14:57
Re: bomba
NEmyslím že bude až tak přehnaná - ten systém mají/plánují ROKY a důvod proč jej zavádějí až teď je že čekali až bude možno ho vyrobit "za málo peněz", aby se to příliš nezvýšilo cenu - aby mohl být postupně použit i v koncernových vozech nižší střední třídy.
1. 7. 2011 10:56
Peugeot
nu ale ta spotřeba to je nádhera, otázkou je jestli se ji bude dát dosáhnout, ale tak třeba to půjde, Peugeot to vyvíjel dost dlouho snad ví do čeho jde :yes:
Rozbalit vlákno
0
1. 7. 2011 12:49
Dotaz
Mam jenom otázečku. Jaktože benzínový hybridy se vyrábí už od roku 1997. Kdežto první naftovej vyjede až teďka? Je to konstrukčníma problémama nebo něčím jiným (Ve svým věku ještě nemam techniku tak nastudovanou, takže nevím) ? Díky za odpověď.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - matii
1. 7. 2011 12:57
Re: Dotaz
Ti podám naprosto fundovanou a odbornou odpověď (jen nevím jestli budeš rozumět těm technickým pojmům):

Odpověď zní: "Bo nafta patří především do kamen!" >:-[] >:-[] >:-[]
1. 7. 2011 15:13
Re: Dotaz
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - del42sa
1. 7. 2011 12:57
Re: Dotaz
jistě že je to dáno konstrukčními problémy, do dlouhém elaborování se ukázalo, že je velice složité optimálně sladit obě jednotky do fungujícího celku (koncepce vše ve předu) Navíc se ukázalo, že je zbytečně zatěžovaná přední náprava kilogramy navíc. Proto myšlenka přesunout elektromotor na zadní nápravu bez mechanického spojení se spalovacím motorem je brilantní. Došlo k lepšímu rozložení hmotnosti, odpadly problémy se synchronizací obou pohonných jednotek a jako bonus přibyl pohon 4x4 ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
1. 7. 2011 13:02
Re: Dotaz
Ja nejsem technik, takze s spis tipnu, ze benzin je jednodussi protoze se vyrazne lepe startuje. V "klasickem" hybridu (HSD od Toyoty) se benzinovy motor za jizdy zastavi a zase rozbehne treba petkrat za minutu (v mestskem provozu), coz by mozna u nafty bylo komplikovanejsi. Ale zase tolik tomu nerozumim. Mozna je taky zakopany pes v pojmu "kroutici moment", ale to uz jenom hadam.

Mimochodem, ten dieselovy Hybrid4 neni tak uplne klasickym hybridem, kde se spalovaci motor deli s elektrickym o pohon kol. U Hybrid4 pohani spalovaci motor predni kola a elektricky zadni. Jsem trochu zvedav, jaky to bude mit vliv na jizdni vlastnosti (to neni kritika, jenom zvedavost).
Avatar - MilanF1
1. 7. 2011 13:11
Re: Dotaz
Taky nejsem technik ... ale s tím rozbíháním, však PSA dělá e-HDi, což je klasické HDi, ale se systémem Stop-Start, tam těch startů bude taky hodně.
Hybrid4 má elektromotor vzadu, proto lze taky ten výkon obou motorů sčítat >:D Ale o to tu nejde. Opravdu mě zajímají jízdní vlastnosti, aby při záběru zadní nápravy auto nebylo přetáčivá a pak naopak. Doufám, že to inženýři dobře vymyslí. Očekávám, že auto bude normálně nedotáčivé a při plném výkonu elektriky přetáčivost nebude žádná (těžký předek). Nespolehnout se na vůz, to by pak nebylo ono ... možná to budou řešit elektornicky jízdními režimy ... ale těším se, až ho auto.cz bude testovat, věřím, že otálet nebudou a co nejdříve si ho půjčí.
Avatar - Glaukos
1. 7. 2011 13:06
Re: Dotaz
možná se pletu, ale někde jsem slyšel, že v japonsku už naftový hybrid jezdí v nějaké dodávce od Toyoty nebo Nissanu
1. 7. 2011 14:26
Re: Dotaz
Hlavni duvod neni v konstrukcnich problemech, ale trochu nekde jinde.
Primarnim trhem pro hybridy jsou USA a druhotnym pak japonsko (i kdyz tam v posledni dobe hybridy opravdu nabyvaji na sile).
Na techto trzich meli donedavna naftove motory velke problemy projit pres emisni limity (nejtypictejsim prikladem je kalifornie). Narozdil od EU totiz u motoru OA nerozlisuji limity pro diesel a benzin. Zatimco EU se nesmyslne honi predevsim za emisemi inertniho CO2 a napr. NOx kterych diesel produkuje proti benzinu prehrsel si az tak nevsima.
Takze nejlepsi cestou ke snizeni spotreby byl samozrejme hybrid spojeny s benzinovym motorem. Pro evropskych trh, ktery je specificky vysokym podilem naftovych motoru v OA a z toho plynouci nizkou potencialni poptavkou po hybridech nemelo pro US a JAP automobilky smysl dieselovy hyrid vyvijet.
Avatar - Righ
1. 7. 2011 15:44
Re: Dotaz
Vesmes souhlas, primarnim duvodem, proc se dosud delaly hybridy zasadne v kombinaci elektromotor + benzin byl ten, ze drtiva vetsina prodeju se odehravala na trzich, kde ma nafta naprosto marginalni podil. Evropsky automobilky zase vyuzivaly prave v Evrope popularni naftu jako svyho druhu odpoved na hybridy - vzdyt se jim darilo s konvencnimi naftovymi agregaty dosahovat plus minus stejny spotreby jako drazsim a jednoucelove (na mesto) zamerenym hybridum.

Sprazeni elektromotoru s benzinem dava navic z ciste ekologickyho hlediska vetsi logiku nez spojeni s dieselem. Je tomu teprve nedavno, co se diesely mohly zacit co do ekologicnosti merit s benziny, a to za cenu nesrovnatelne vyssi konstrukcni narocnosti (filtry pevnych castic, SCR katalyzatory, vstrikovani mocoviny atd., nehlede na fakt, ze diesely jsou technicky komplikovanejsi uz z podstaty predevsim diky vysokotlaky vstrikovaci soustave a nutnosti preplnovani; srov. v tomhle kontextu napr. benzinovou 1.8cku v Priusu a 2.0HDI od PSA). Kazdopadne je dobre, ze i diesely jsou dneska relativne ekologicky - v dobe, kdy Honda a Toyota zacaly svihat prvni seriovy hybridy (tj. nejakych 15 let zpatky), tomu vsak tak ani nahodou nebylo (prave pro emise oxidu dusiku a pevych castic). Na tomhle miste bych chtel podotknout, ze EU sice uplatnuje dvoji metr na benziny a diesly, ale NOx limitovala u dieselu od prvni euro normy, tj. od roku 1992. Od euro 6 (platnost od 2014) pak budou limity de facto srovnatelny. Naopak CO2 EU nikdy nekorigovala a nakonec se k tomu odhodlala az od roku 2012 s tim, ze nabeh bude postupny a pozadovany cile relativne mirny.

Osobne se mi taky podstatne vic zamlouva v hybridu benzin, prave pro jeho prirozene ekologictejsi provoz pri relativni jednoduchosti a tomu odpovidajici vyssi spolehlivosti a nizsi cene. Nechci nicmene Peugeot zatracovat, obecne fandim pokrokovym resenim a treba to auto bude mit smysl. Jako ostatni jsem predevsim extremne zvedavej, jak se auto zachova, kdyz najednou zacne byt misto predni napravy pohanena naprava zadni nebo naopak, pripadne obe napravy najednou. Sladit tohle dohromady ve funkcni cele bude technicky urcite vorech. :-O
Avatar - MilanF1
1. 7. 2011 15:53
Re: Dotaz
Hezké počteníčko :yes:
Nicméně třeba já si na ekologa nehraju a zajímá mě spotřeba ... proto mi tento hybrid dává smysl. Je mi jedno, co produkuje ... sice já si mohu koupit ultra ekologické auto, ale pak okolo mě proletí 20let stará Avie ... :-!
11. 7. 2011 21:26
Re: Dotaz
Jestli to právě není ten problém. Pokud snížíš spotřebu auta o slušných 2,5l v kombinaci (z 6,5 na4) tak ušetříš nějakých 0,8h/km.

Stačí pak už jen počítat. Kolik stojí váha vzduchu, dpf, vstřik, čerpadlo atd. atd.

Takže jezdit s nižší spotřebou, ok, ale ne jako hlavní kriterium
1. 7. 2011 17:55
Re: Dotaz
Moc díky vám všem, kteří ste mi dali odpověď. Auta jsou mojí vášní a Fyzika mým oblíbeným školnim předmětem, takže sem rád za všechno, co mě nějak obohatí....Díky :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2011 15:05
Re: Dotaz
Milý Jinoch(u)123!
Koukám že odpovědí se tu "vyrojilo" DOSTatek, tak jednu od mne vycházející z dááávného rozhovoru s šéfem PSA. Systém je kompletně DÁVNO hotov, ty letité odklady byly JEN z cenových důvodů (PSA bude Hybrid4 používat i ve vozech nižší střední třídy a bylo nutné aby celý hybridní systém včetně pohonu 4x4 stál ... tahle částka je samozřejmě tajná ... nicméně aby výslednou koncovou cenu vozu zvýšil třeba max. o 1.500 € či tak něco = a to by při sebelepší vůli před 5ti lety prostě NEšlo (naprosto dramaticky - díky docela OBROVSKÉMU vývoji - se za poslední roky propadly ceny používaných akumulátorů ... a další pokles je ještě očekáván).
PS: Prostě bylo to kvůli CENĚ :-)
2. 7. 2011 10:14
Re: Dotaz
Na to jsou dvě odpovědi, marketingová a technická. Marketingová je taková, že hlavním odbytištěm hybridů byly Spojené státy, kde regulační politika i předsudky dlouhou dobu velmi omezovaly provoz dieselových motorů v osobních vozidlech. Zatímco Evropa měla jako úspornou variantu diesel, Amerika měla hybrid. V Evropě se hybridy etablovaly cca o osm, deset let později a doba naftohybridu přišla až nyní. Naftový motor (a tedy i naftový hybrid) je složitější a dražší než benzínový a z toho vyplývá, že napřed si zákazníci musí zvyknout na benzínové hybridy a začít věřit té technologii, teprve potom do nich můžete nacpat dražší a složitější produkt.
Technická odpověď je taková, že jednak bylo potřeba vyřešit kultivovanost motorů při startu, druhak u benzínového hybridu bude relativní úspora vyšší - za á proto, že benzínové motory mají ve srovnání s naftou horší účinnost při malé zátěži, za bé proto, že může být provozován na Atkinsonův cyklus, což je pro "nehybridy" nevhodné, protože to netáhne z nízkých otáček.
1. 7. 2011 13:21
BMP6
Preco tam preboha pchaju tu hnusnu mechanicko robotizovanu kvazi prevodovku? Cely dojem z auta to urcite skazi. Takisto ako CVT u obycajnych hybridov. Ked PSA spolupracuje s BMW mohli by tam supnut jeho 8stupnovy automat to by bola pecka, alebo obycajny 6stupnovy.
A dalsia vytka... preco pride az tak neskoro ked na zaciatku predaja povedali ze do par mesiacov je tu aj hybrid4? par znamena 24?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
1. 7. 2011 14:45
Re: BMP6
To je prostě PSA, ti jsou schopni vyrábět věc 20 let, která je špatná už v době vzniku. Naše firemní Peugeoty jsou taky skvělé, máme 3 a letos už stály opravy skoro 70 000. Mají najeto 60, 70 a 90 tisíc. U Peugeotu furt tvořili tlamy, u Citroenu dají pevný střed volantu a okna bez stahování. Pak se všichni můžou zbláznit, když VW nedělá nic a stále je jednička, protože ostatní dělají věci přímo debilní. Jinak C5 je nejhezčí praktický kombík a klidně bych ho bral s normálním volantem.
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2011 15:09
Re: BMP6
I ten "nenormální" (volant) je docela fajn :-)
PS: A NEvím jak u (minulé) řady C4, ale jestli někdo říká že "s ním je jakýkoli problém" nebo "že se na to nedá zvyknout" v současné C5, tak spíše "kecá" ;-)
Pěkný den (s možná opravdu nejhezčím kombíkem :-)
Avatar - Righ
1. 7. 2011 15:55
Re: BMP6
Hm, ted na to koukam a fakt tam mrsknou prisernej robotizovanej manual... Tim to auto podle me uplne zabijou - i tebou kritizovanej variator je totiz 100x lepsi prevodovka. Nejlepsi by byl jasne klasickej menicovej automat, treba ten sestistupnovej Aisin, kterej se dava do 508 GT. Proc ho nepouzijou i do hybridu, to hadam nikdo nevi...
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2011 16:31
Re: BMP6
Kvůli nákladům - kdysi někdo od PSA docela BLBĚ rozhodl že místo 2spojky zkusí levnější robotizované převodovky a NEbylo to dobré rozhodnutí. 6ti stupňový Aisin je fajn (a v roce 2004 kdy ho PSA začalo používat byl dokonce HODNĚ fajn), ale teď se prostě musí (alespoň zčásti) zaplatit náklady na vývoj toho "robota" = prozatím bude používán se systéme Hybrid4. POZITIVNí zprávnou je, že u PSA "jim to už došlo" a intenzivně pracují na vlastní 7mi stupňové 2spojkové převodovce, která později bude "VŠUDE" ;-)
PS: Ale ten "robot" by tu snad měl být v nějaké funkční (resp. funkčnější) prostě rozhodně LEPŠí verzi než ho zatím známe, tak snad... :-)
2. 7. 2011 13:26
Re: BMP6
pozri do cennikov a uvidis...priplatok za bmp6 u citroenu je celkom priatelsky k penazenke koncoveho zakaznika a cast vodicov nezaujim aku ma "automaticku prevodovku", ale podstatne je, ze to radi samo ;-)
Avatar - Guttalax
1. 7. 2011 15:34
Povídali,že mu
Při jizdě pod 5 L/100 musí být totální nuda a je jedno či jedeš s hybridem nebo né. :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - JirkaVejrazka
1. 7. 2011 15:44
Re: Povídali,že mu
To zalezi na tom, co te bavi. Nuda to je jiste pro ty, co na semaforech koukaji, jak se jim vzdaluji moje zadni svetla ;-)
Avatar - Guttalax
1. 7. 2011 16:08
Re: Povídali,že mu
JJ než se češi rozjedou,tak už naskakuje červená. >:D
Avatar - Hammunasakra
1. 7. 2011 16:42
Re: Povídali,že mu
Prosím NEberte to jako "urážku", ale v tomhle je rozdíl třeba mezi Wien a Prahou až PROPASTNÝ! Když se rozsvítí zelená, máte pocit že VŠECHNA auta zařadila a téměř "současně" se rozjíždí (a když začne blikat oranžová tak je VÝJÍMENĚ někdo projede), tak v Praze naskočí zelená a NIC ... stále NIC, pak se první auto P-O-M-A-L-U rozjede a pak pomalu druhé a .... a pak naskočí ČERVENÁ a projede ještě jedno a ještě druhé a často i třetí... ;-\
Avatar - Guttalax
1. 7. 2011 18:21
Re: Povídali,že mu
Znám křižovatky,kdy při odbočení vlevo a to nedávají přednost protijedoucím s bídou projedou 3 auta.Přesný popis. Zelená a nic se neděje. :-!V Itálií auta vyrážejí při oranž a těsně lížou ty co projeli ještě na poslední chvíli.Vypadá to tam chaoticky ,ale má to svůj řád. >:D