Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 HYbrid4: 200 koní se spotřebou 3,8 l/100 km

Aleš Dragoun
Diskuze (35)

Spotřeba paliva pod 4 litry na 100 km je vyhrazena menším městským a kompaktním vozům. Peugeot 508 jí ale dosáhne také.

Velký sedan se lvem ve znaku bude v evropské verzi HYbrid4 poháněn turbodieselem HDi a elektromotorem.

Celý systém nabízí dohromady výkon 147 kW (200 k), vůz přitom spálí v kombinaci na každých 100 km jízdy jen 3,8 l nafty. Šestistupňová robotizovaná převodovka BMP6 přenáší točivý moment spalovacího motoru na přední nápravu.

508 HYbrid4 se objeví v prodejnách Peugeotu nejdříve v létě 2012. Francouzští zákazníci dostanou bonus 2000 eur za to, že si koupili hybrid.

Hlavní cílovou skupinou ale nebudou soukromé osoby, nýbrž firmy. Ty totiž, pokud si takové automobily pořídí, nemusí po dva roky platit TVS (Taxe sur les Véhicules des Sociétés - daň ze služebních vozidel).

Krátce po 508 HYbrid4 přijde ještě obrněné kombi 508 RXH.

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
11. 7. 2011 21:26
Re: Dotaz
Jestli to právě není ten problém. Pokud snížíš spotřebu auta o slušných 2,5l v kombinaci (z 6,5 na4) tak ušetříš nějakých 0,8h/km.

Stačí pak už jen počítat. Kolik stojí váha vzduchu, dpf, vstřik, čerpadlo atd. atd.

Takže jezdit s nižší spotřebou, ok, ale ne jako hlavní kriterium
2. 7. 2011 13:26
Re: BMP6
pozri do cennikov a uvidis...priplatok za bmp6 u citroenu je celkom priatelsky k penazenke koncoveho zakaznika a cast vodicov nezaujim aku ma "automaticku prevodovku", ale podstatne je, ze to radi samo ;-)
2. 7. 2011 10:14
Re: Dotaz
Na to jsou dvě odpovědi, marketingová a technická. Marketingová je taková, že hlavním odbytištěm hybridů byly Spojené státy, kde regulační politika i předsudky dlouhou dobu velmi omezovaly provoz dieselových motorů v osobních vozidlech. Zatímco Evropa měla jako úspornou variantu diesel, Amerika měla hybrid. V Evropě se hybridy etablovaly cca o osm, deset let později a doba naftohybridu přišla až nyní. Naftový motor (a tedy i naftový hybrid) je složitější a dražší než benzínový a z toho vyplývá, že napřed si zákazníci musí zvyknout na benzínové hybridy a začít věřit té technologii, teprve potom do nich můžete nacpat dražší a složitější produkt.
Technická odpověď je taková, že jednak bylo potřeba vyřešit kultivovanost motorů při startu, druhak u benzínového hybridu bude relativní úspora vyšší - za á proto, že benzínové motory mají ve srovnání s naftou horší účinnost při malé zátěži, za bé proto, že může být provozován na Atkinsonův cyklus, což je pro "nehybridy" nevhodné, protože to netáhne z nízkých otáček.
Avatar - Guttalax
1. 7. 2011 18:21
Re: Povídali,že mu
Znám křižovatky,kdy při odbočení vlevo a to nedávají přednost protijedoucím s bídou projedou 3 auta.Přesný popis. Zelená a nic se neděje. :-!V Itálií auta vyrážejí při oranž a těsně lížou ty co projeli ještě na poslední chvíli.Vypadá to tam chaoticky ,ale má to svůj řád. >:D
1. 7. 2011 17:55
Re: Dotaz
Moc díky vám všem, kteří ste mi dali odpověď. Auta jsou mojí vášní a Fyzika mým oblíbeným školnim předmětem, takže sem rád za všechno, co mě nějak obohatí....Díky :-)