A2 ve své třídě v podstatě opravdu předběhla (technicky, ale vlastně i designově) svou dobu, což se ovšem projevilo i na relativně vyšší ceně, kterou trh většinou neakceptoval, jako ojetina v dobrém stavu, s výrazně nižší cenou, je to (ve své třídě) dost zajímává alternativa ještě dnes.
Jo tak to jo, ale áčko je teda pro mě mnohem schůdnější. Není jen pro baby a vypadá fakt dobře. Ta A2 je fakt zvláštní. Zase - v 1.4 TDI to bude jezdit za hubičku. To je fakt. I tak - byl to epic fail.
Kde byl ten technický náskok? V použití hliníku? Nebo v té neotevíratelné kapotě?
A cena byla ukrutná, ne "relativně vyšší".
Zajímavá alternativa to není, vzhledem k rozsáhlému použití hliníku na karoserii se jakákoli nehoda mění okamžitě v totálku. Deset let staré auto podobné velikosti za víc, než 120 tisíc je prostě nesmysl, pokud nemá něco extra. A to A2 bohužel kromě čtyř kruhů a pěkného vzhledu nemá.
Viz i zdejší někdejší článek k A2 s názvem "Audi A2 - fascinující pokrok". Ano, především v bohatém využití hliníku, čímž předběhla současný trend (a to nejen na svou třídu). Vždyť třeba do takové A6 se (částečně, ale výrazněji) přestěhoval hliník z A8 až teď. Ale taky velmi dobrým využitím prostoru vzhledem k půdorysu vozu a prémiové značce.
S tou totálkou, je to prostě auto, které vyžaduje dobrou havarijní pojistku. "Ukrutná" cena je zbytečně přehnané slovní spojení, to by se neprodal ani kus, takže to je opravdu relativní.
P.S. Kapota byla "neotevíratelná" síš jen v uvozovkách.
Je otázka, jestli to můžeme považovat za pokrok, anebo spíš krok stranou. Z krátkodobého hlediska je hliník bezva, z dlouhodobějšího to žádná výhra není. Kdyby byla, už je rozšířen v daleko vyšší míře. Peníze s tím nemají moc co dělat, jde spíš o životnost, opravitelnost (sváření hliníku v autech nikdo nechce dělat) a dostupnost a cenu ND. Uznávám, že to prvního majitele trápit nemusí, hůř na tom budou ti další.
Cenu opravy za nějaký městský ťukanec si raději nepředstavuju, stačila mi hliníková kapota kolegovy C4 za krásných 27000...
Kapota, která musí z auta dolů pro přístup k motoru je nesmysl, za tím si stojím.
Havarijní pojištění na A2 (podle on-line kalkulačný Wuestenrotu) je jen o tisícovku levnější než to, co dnes platím za rok starou Lagunu. Nějak pořád nevidím ten výhodný kup, když už bych sháněl staré auto z bazaru, budu se ohlížet i na cenu ND (a že jich bude třeba u 1.4TDI potřeba), právě cenu servisu a na poměr cena/výkon. A mám pocit, že taková Fabia 1, což je de facto podobné auto tu obstojí daleko lépe.
A2 se mi vždy moc líbila, ale kupovat ji dnes za cenu obvyklou na trhu už je nesmysl.
Já ti tvůj názor neberu, ale zas tak černě to nevidím, Jinak se podívej na produkci (hlavně u prémiových značek), téměř každá nová generace má nějaký ten větší podíl hliníku (proti předchozí generaci), tedy nejen nová A6. Ojeté auto staré 11 let nemá smysl kupovat vlastně "nikdy", ale šest let staré může být ještě ve velmi dobrém stavu, zvlášť s menším nájezdem km, na což narazit zrovna u A2 nemusí být až tak velký problém...
Nepoužívání hliníku je skutečně v ceně, jak materiálu, tak finanční náročnosti výrobních postupů. Proč asi hliník používá Audi u A8, nebo Rolls Royce u Phantomu, Aston Martin na DB9 atd. V automobilovém světě je hliník jeden z nejlepších (dnes známých) materiálů pro rámy a karoserie. Lepší jsou už jen uhlíkové kompozity, které jsou ještě dražší na výrobu, nemluvě o opravě po nehodě. Vždyť hliník úspěšně nahrazuje ocel u lodí s velkým výtlakem. V jeho mechanických vlastnostech vůbec není problém, tam to mají uhlíkové kompozity mnohem horší (a také se z nich velké lodě nestaví). Jediný zásadní rozdíl je menší plasticita hliníku oproti oceli.
Hliníků je celá řada. Některé se sváří dobře, jiné hodně špatně, některé se ohýbají, jiné praskají. Nedá se paušalizovat. Třeba karoserie Phantomu se vaří v Německu ručně. Aston Martin, jestli se nepletu, zase používá robotizovanou ultrazvukovou svářečku.
Nebudu tu hledat kdo driv a kdo pozdeji, ale vsadil bych se, ze tyhle veci uz meli Francouzi anebo Italove v Ypsilonce daleko driv.
Fiat taky cpal do punta a ypsi seriovy sestikvalt(v roce 95) anebo jeste o x let driv do una male downsizovane turbomotory a nikdo kolem toho takovy cirkus nedela. A z digi klimy se na zadek neposadim, to spis z konstrukce karoserie, kterou ma A2 opravdu uzasnou. :yes:
ano a na cene servisu si potom hodis slucku v garazi. Radsej netaraj kraviny. Audi A2 bol krok vedla a preto nedostal ani nasledovnika. Audi dobre spravilo ze to skusilo, sem tam to proste nevyjde ani premiovym hracom.
Chybí argumenty tak sem taháš "tárání kravin".
Krok vedle to byl především v time marketingu, nikoli technicky, což dnešní doba dokazuje, viz i článek...
kupovat dnes tuto ojetinu nemá vůbec žádný smysl. Takto staré ojetiny se opravují u "garážníků", a tohle auto mi na 80% žádný "garážník" neopraví. Takže nákup tohoto vozu je jen čistým ekonomickým nesmyslem. Koupí si jej jen pár "hogofogo" kupců, kteří se jej okamžitě zbaví při první poruše.
Ale ojetina z r. 2005, není ojetina z r. 1999, navíc podle této logiky by byla na trhu ojetin zcela neprodejná i taková A8, což taky (podobně) neplatí...
Kdo kupuje ojetinu s prioritním hlediskem nízkých provozních/servisních nákladů (obvykle včetně absence havarijní pojistky), ten se prémiovým značkám stejně zpravidla spíš (cíleně) vyhne.
Labele teď z tebe mluví fanda, nikoliv racionálně uvažující člověk.
Poslední modely přijdou na 13tisíc euro.. kdo si to koupí? Dobře situovaní jedinci jako ty ne, normálně uvažující kupci taky ne (za ty prachy už mají NOVÉ Polo např.), takže to si koupí jen hogofogisti, kteří pak budou plakat při první větší poruše a budou se proklínat, že někdy něco takového koupili (ale nikdy to nepřiznají).
A bacha na to - ojetá A8 sice je "drahá", ale taky je rozšířená, tudíž ti ji je schopen nějaký garážník opravit za cenu "přijatelnou". To u A2 díky její vzácnosti rozhodně neplatí.
S tím posledním odstavcem nesouhlasím, ale zbytek ano.
Ono jestli celkově jezdí více A8 nebo A2 je vcelku jedno, protože v A2 až tolik elektroniky a výbavy, což je pro většinu komplikovanější, takže taková A2 s jinak běžnými motory, jen z hliníku, nikdo problém opravit mít nebude, pořád je to koncernová technika, takže pro většinu opravářů pojem "hurá".
Tak se podívej na nabízené motorizace k A2 - koncenová klasika jménem 1,4 TDI a 1,4 16V, takže totéž, co ve Fabii I. Diagnostika koncernová, podvozková platforma stejná s Fabii I, takže tam problém nebude. Jedině, jak už tu někdo psal, ten hliník, ten by mohl být problém v případě nehody, ale zase to nebude korodovat ;-)
Jj, já jsem fanda A2 jak noha, zvlášť jetých! >:D
V podstatě částečně píšeš (rozepisuješ se o tom) to samé co já v předchozí reakci. Ona totiž téměř každá jetá! prémiovka je (svým způsobem) především pro ty rádoby "hogofogisty". Kdo na to má, koupí si prémiovku novou a kdo ne, volí spíš racionálnější přístup výběrem z meinstreamu (ať už nový, nebo jetý kus), kde je zpravidla lepší poměr cena vs. provozní/servisní náklady/hav. pojištění.
Co se týká případné opravy, tak opravit hliníkovou karoserii je v principu stejný problém jak u A2, tak u A8 a zbytek bude pro ty "garážníky" náročnější spíš právě naopak u té A8...
P.S. A jestli se "poslední modely" A2 pohybují až okolo 13 tis. euro (ovšem začínají už kolem 6! tis. euro) je to především důkaz toho, kolik jsou za ně případní zájemci ochotni zaplatit, nebo si myslíš, že na ně všichni záměrně dávají cenu za kterou jsou prakticky neporodejné? Pokud by o ně za tuto cenu nebyl žádný zájem, trh s ojetinama by jejich cenu logicky srazil výrazněji níž.
A2 se mi vždy líbila a "fascinovala" mě. Vlastně mi podobný, lehce netradiční model v současném portfoliu Audi chybí. Zejména jako hybrid, jehož vzhled A2 evokovala, by jeho reinkarnace byla hezkým autem pro metropolitní život.