Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Pekelná Micinka
A2 se mi vždy líbila a "fascinovala" mě. Vlastně mi podobný, lehce netradiční model v současném portfoliu Audi chybí. Zejména jako hybrid, jehož vzhled A2 evokovala, by jeho reinkarnace byla hezkým autem pro metropolitní život.
A cena byla ukrutná, ne "relativně vyšší".
Zajímavá alternativa to není, vzhledem k rozsáhlému použití hliníku na karoserii se jakákoli nehoda mění okamžitě v totálku. Deset let staré auto podobné velikosti za víc, než 120 tisíc je prostě nesmysl, pokud nemá něco extra. A to A2 bohužel kromě čtyř kruhů a pěkného vzhledu nemá.
S tou totálkou, je to prostě auto, které vyžaduje dobrou havarijní pojistku. "Ukrutná" cena je zbytečně přehnané slovní spojení, to by se neprodal ani kus, takže to je opravdu relativní.
P.S. Kapota byla "neotevíratelná" síš jen v uvozovkách.
Cenu opravy za nějaký městský ťukanec si raději nepředstavuju, stačila mi hliníková kapota kolegovy C4 za krásných 27000...
Kapota, která musí z auta dolů pro přístup k motoru je nesmysl, za tím si stojím.
Havarijní pojištění na A2 (podle on-line kalkulačný Wuestenrotu) je jen o tisícovku levnější než to, co dnes platím za rok starou Lagunu. Nějak pořád nevidím ten výhodný kup, když už bych sháněl staré auto z bazaru, budu se ohlížet i na cenu ND (a že jich bude třeba u 1.4TDI potřeba), právě cenu servisu a na poměr cena/výkon. A mám pocit, že taková Fabia 1, což je de facto podobné auto tu obstojí daleko lépe.
A2 se mi vždy moc líbila, ale kupovat ji dnes za cenu obvyklou na trhu už je nesmysl.
Hliníků je celá řada. Některé se sváří dobře, jiné hodně špatně, některé se ohýbají, jiné praskají. Nedá se paušalizovat. Třeba karoserie Phantomu se vaří v Německu ručně. Aston Martin, jestli se nepletu, zase používá robotizovanou ultrazvukovou svářečku.
Fiat taky cpal do punta a ypsi seriovy sestikvalt(v roce 95) anebo jeste o x let driv do una male downsizovane turbomotory a nikdo kolem toho takovy cirkus nedela. A z digi klimy se na zadek neposadim, to spis z konstrukce karoserie, kterou ma A2 opravdu uzasnou. :yes:
Krok vedle to byl především v time marketingu, nikoli technicky, což dnešní doba dokazuje, viz i článek...
Kdo kupuje ojetinu s prioritním hlediskem nízkých provozních/servisních nákladů (obvykle včetně absence havarijní pojistky), ten se prémiovým značkám stejně zpravidla spíš (cíleně) vyhne.
Poslední modely přijdou na 13tisíc euro.. kdo si to koupí? Dobře situovaní jedinci jako ty ne, normálně uvažující kupci taky ne (za ty prachy už mají NOVÉ Polo např.), takže to si koupí jen hogofogisti, kteří pak budou plakat při první větší poruše a budou se proklínat, že někdy něco takového koupili (ale nikdy to nepřiznají).
A bacha na to - ojetá A8 sice je "drahá", ale taky je rozšířená, tudíž ti ji je schopen nějaký garážník opravit za cenu "přijatelnou". To u A2 díky její vzácnosti rozhodně neplatí.
Ono jestli celkově jezdí více A8 nebo A2 je vcelku jedno, protože v A2 až tolik elektroniky a výbavy, což je pro většinu komplikovanější, takže taková A2 s jinak běžnými motory, jen z hliníku, nikdo problém opravit mít nebude, pořád je to koncernová technika, takže pro většinu opravářů pojem "hurá".
Tak se podívej na nabízené motorizace k A2 - koncenová klasika jménem 1,4 TDI a 1,4 16V, takže totéž, co ve Fabii I. Diagnostika koncernová, podvozková platforma stejná s Fabii I, takže tam problém nebude. Jedině, jak už tu někdo psal, ten hliník, ten by mohl být problém v případě nehody, ale zase to nebude korodovat ;-)
V podstatě částečně píšeš (rozepisuješ se o tom) to samé co já v předchozí reakci. Ona totiž téměř každá jetá! prémiovka je (svým způsobem) především pro ty rádoby "hogofogisty". Kdo na to má, koupí si prémiovku novou a kdo ne, volí spíš racionálnější přístup výběrem z meinstreamu (ať už nový, nebo jetý kus), kde je zpravidla lepší poměr cena vs. provozní/servisní náklady/hav. pojištění.
Co se týká případné opravy, tak opravit hliníkovou karoserii je v principu stejný problém jak u A2, tak u A8 a zbytek bude pro ty "garážníky" náročnější spíš právě naopak u té A8...
P.S. A jestli se "poslední modely" A2 pohybují až okolo 13 tis. euro (ovšem začínají už kolem 6! tis. euro) je to především důkaz toho, kolik jsou za ně případní zájemci ochotni zaplatit, nebo si myslíš, že na ně všichni záměrně dávají cenu za kterou jsou prakticky neporodejné? Pokud by o ně za tuto cenu nebyl žádný zájem, trh s ojetinama by jejich cenu logicky srazil výrazněji níž.
[odkaz]