S těma 4.0d 4.0i už se fakt musím řechtat.
5.4 a 7.7 v kombinaci na tak obrovské auta s výkonem kolem 230 kW. To mi přijde už jako z říše snů a myslím to pozitivně ;-)
BMW motory OPRAVDU "umí" :yes::-)
PS: Zdá se že i když Audi po letech mnichovské v silním třílitru dieslu "dohnalo" (a o pár kW dokonce předehnalo), tak ještě než se začne prodávat (TDiR půjde do prodeje začátkem příštího roku), tak BMW svůj "starý dobrý" 35d resp. 40d na stejný výkon poladilo (a bude ho v reálu prodávat ještě DŘÍVe ;-)
czvlkoun ale o Audi ani TDIR, ani o srovnání BMW x Audi nenapsal ani čárku, tak nevím, proč to sem tradične zatahuješ.
Problém s chápáním psaného textu? ;-)
PS: "Tlačítko" přidat příspěvek je kousek vedle a je to něco jiného, než volba "reagovat".
Jsem ráda že (i vy) to víte (to bylo k tomu P.S. ;-)
Většinou NEeee (to bylo k tomu "psanému textu" :-)
Protože "tuhle" tu byl představen nový motor Audi TDiR, který je o (trochu více než) pětiletku zpožděná odpověď na 35d (resp. 40d) a ke kterému je je již dnes/více jak půl roku dopředu určená prodejní cena (schválně JAKÝ asi bude v lednu kurz koruny k € ;-) ), ale současně NEjsou k dispozici technické údaje (krom toho že bude nepatrně "lepší" - o 5 kW - než jeho vzor od BMW :yes::-) ) - nu a než se "týden s týdnem sešel", je tu reakce BMW - s tím rozdílem že se bude v reálu prodávat ještě dříve ;-) Tak PROTO (jsem napsala co jsem napsala - a tohle bylo k tomu "zatahuješ" :-)
REÁLnou spotřebu BMW 640d uvidíme "za chvíli" (asi se NEbude zásadně lišit - ten motor se vyrábí už roky - od 2004? - článek o minulé 6ce "Lety nízko za málo" máte "tady vedle" - dnešní spotřeba by měla být o nějakého 1/4 litru menší), o spotřebě Audi těžko byť jen teoretizovat, zatím nedali k dispozici ani všechna technická data (uvidíte/-me začátkem příštího roku)
Tak se mi to do DELŠí, ale JEDNÉ věty "vešlo" ;-)
viz 3. věta (3. odstavec) mého příspěvku z 21:37 ;-)
Srovnává se tu (v diskuzích) "kdeco" - já srovnávám (jediné) dva SROVNATELNÉ motory (s čím chcete 40d srovnávat vy? ;-)
BMW už má téměř dokončený i vývoj 3,0 D "tri turbo" s výkonem kolem 280 kW a 700Nm... Otázka je jen kdy ho nasadí... A reálná spotřeba u 3,0 D/210 kW 5er se pohybuje kolem 8,5 l/100km... Při řekněme normálním stylu jízdy. Ale i to považuji za solidní hodnotu! Benzín 3,0 225kW si řekne o 4 litry víc při sejném stylu jízdy...
Na tri-turbo jsem VELMi zvědavá! :yes::-)
Četla jsem o něm již před delší dobou - myslím že o nasazení rozhoduje/-dne spíš "taktika" a "marketing", měl by být již hotový (na tohle se bude "NÁSKOKu DÍKY TECHNICE" asi těžko odpovídat ;-)
A proč by měli? Mají svůj 4.2 TDI. BMW, pokud vím, žádný osmiválec v naftě nemá, takže jim nezbývá nic jiného, než to co Alfě Romeo, ladit to co mají... ;-)
Těsně (ale) VEDLE! :-)
Nemělo BMW naftový V8 (dávno) PŘED audi? ;-) Jeho výroba/případná evoluce skončila ne protože "by to neuměli", jen šli DŘÍVE cestou ("z vlastního rozhodnutí/plánovaně") kterou po nich časem půjdou i ostatní... :-)
PS: Již jsem to psala v diskuzi "pod Audi TDiR", naftový V8 má smysl POUZE ve vozech typu Range Rover (Q7 - abych "neurazila" ;-) ), ve voze typu tohoto BMW 6 je jasně lepší vysokovýkonný R6 biturbo/triturbo
A "tipuji" že tak posledním naftovým V8 ve výrobě zůstane "nový" V8 vyvinutý právě pro Range Rover
Podle sebe soudím tebe? (VY s tím totiž VŽDY začínáte ;-)
Sorry, ale proč "to komlikujete" slovy jako "présens" či "préteritum"? BMW vyrábí a vyrábělo (imperfektum) mnoho 8miválců a myslím že VÝBORNÝCH (a naftové V8 měli - nemýlím-li se - opravdu PŘED audi). Výrobu naftového V8 ukončili (préteritum) ÚMYSLně a nahradili (perfektum) jej stejněvýkonným lehčím R6 s menší spotřebou - nejen paliva, ale i oleje a servisně "dostupnějším" (a je jen otázka času kdy v jejich šlépějích půjdou 2 zbylé "prémiové" německé automobilky). BENZÍNové V8 tu s námi pravděpodobně ještě DLOUHO budou (tedy "doufám"), u naftových to zdaleka tak jednoznačné NEní (tedy vlastně je - jen "obráceně" ;-) ). Mají smysl HLAVNĚ (jen) u vozů typu SUV, třeba u tohoto coupé určitě NEee (zajímavé by mohlo být to triturbo - (6)50d? ;-)
Když zkoušíte od tého podstaty "odvést pozornost" výše uvedenými slůvky - možná to funguje (prézens), ale NIC to NEmění na tom, že nad naftovými V8 "se smráká" a triturbo R6 bude (futurum)nejspíš jejich posledním "hřebíčkem do rakve" :no:
Jak jsem řekla "tipnu si", že POSLEDNím vyráběným naftovým V8 zůstane 4,4 ve vozech Range Rover (ale třeba se pletu :-)
PS: Tak snad jsem to s těmi "vašimi slovíčky" nikde NEspletla (a konečně "si rozumíme"/mi rozumíte ;-)
Pěkný den (s takovým tri-turbo(vým) motorem "mocpěkný" věru MŮŽE být :yes::-)
PROČ "plácáte NEsmysly"?? Na laně to za 3 litry spíše NEbude, ne? :-)
PS: Domnívám se, že to co jsem napsala (bez ohledu na vaše "reakce") je prostě FAKT (spotřeba V6 HDi 240 PS a R6 40d 230 kW bude v reálu PODOBNÁ - už to chápete? ;-)
Předpokládám, že ten citroen potřebuje k dofouknutí podvozku, rozsvíceným světlům a fungujícím brzdám bežící motor. A ten si i na tom laně to své vezme. ;-)
Tady "to vzdávám" přiznám že s tímhle mám NULA zkušenosti (jednou pod ním - tím minulým - byla "loužička", tak mi ho od domu odvezli "na autě" ... aby v dílně "zastrčili hadičku" :-)
Nepotřebuje ;-) Hydraulický okruh i brzdový jsou od roku 1999 (s představením hydractive 3 generace) zcela odděleny a nejsou závislé na běžícím motoru. Proto je možné novější Citroeny normálně vléct na laně jako každé jiné auto, čili bez běžícího motoru ;-)
ad spotřeba: Kylie tady přece neporovnávala, jestli je její HDI 177kW lepší než ten od BMW jak se to zvrhlo v diskuzi třeba pod novým motorem Audi 1,8 TFSI, ale jen konstatovala, že reálná spotřeba bude u obou šestiválců nejspíše podobná (a správně při tom rozlišila koně od kilowatů) ;-)
Čekal jsem a dočkal jsem se. Tohle bylo logické a muselo to přijít. Jenom nechápu jednu věc. X-drive je v podstatě podobný haldexu, je to chytrá elektronika. Proč je takový problém automaticky to montovat ke všem motorizacím? Nejdřív bylo 750i X-drive a za půl roku to přidali do 740d. Ostatní motorizace nemají šanci. To je to tak strašně komplikované to tam přidat?
P.S. Jsou auta, do kterých diesel prostě nepatří a tohle je jedno z nich.
Problém to určitě NEní, ale tohle NEní Audi (které 4kolku ke všem motorům nabízet MUSí ;-)
ZÁKLADní "filozofie" a konstrukce vozu BMW (a vůbec všech luxusních a sportovních vozů) je "zadokolka" - a nabízí též MOŽNOST pohonu 4x4. Ale PROČ u všech verzí? SEBELÉPE postavená 4kolka se vám NEbude řídit (prostě "z principu") jako zadokolka (je ale FAKTem, že v poslední době 4kolky "frčí" = když na tom budou kupující TRVAT, technicky (ani náklady) to NEní problém (ale JÁ si myslím že takhle "nějak" je to "akorát" =
1) někteří zákaznící to CHTĚJí
2) "1 z 1000" to opravdu POTŘEBUJE :-)
V nabídce by to být MĚLO (ale pro VŠECHNY motory to opravdu MUSí nabízet jen to Audi, neb je konstrukčně PŘEDOkolka - ostatní výrobci to mají jen jako "alternativu" = nenabízejí to ve VŠECH verzích ke VŠEM motorům
PS: Ohledně dieslu máte zcela (ortodoxní) "klasický" názor, mějte ho i ohledně pohonu ;-)
Pěkný den :-)
:yes::-) >:D:-)
Pánové vy jste "samý žertík" ;-)
PS: A to všichni čeští dnešní fandowé koncernu měli v mládí okousané nehty a pytle cementu v zavazadelníku, chtěla jsem říct BMW? :-)
PPS: BEZ URÁŽKY - JAK to je (a PROČ to tak je) jsem myslím "vysvětlila" ve svém příspěvku v 19:40
Pěkný den (s předokolkou, zadokolkou, prostě s tím co se VÁM lépe řídí ;-)
Mezi zimním slunovratem a jarní rovnodenností je nějakých 90 dní - KOLIKpak z nich je 4kolka opravdu POTŘEBA? :-)
NIC proti 4kolkám, ale popravdě VĚTŠINA majitelů je NÍKDY NEvyužije ("jen" se jim celou "životnost" vozu trochu "hůře" řídí ;-)
PS: Mně "se líbí" 4kolka jako "2hé auto" do rodiny, to MÁ smysl (v případě naprostých EXTRÉMŮ) - jinak zbylých 98% (?) dní je opravdu zbytečná a hlavně se opravdu trochu "hůře" řídí/vůz ovládá (a zbytečně)
PPS: Vím že v Evropě 4kolky "zpopularizovalo" hlavně Audi (byť reálně neprodalo a neprodává o moc více 4kolek než Mercedes a BMW ;-) ), neb oni opravdu "NEmají na výběr" a MUSÍ nabízet verze quattro (vpodstatě) ke VŠEM modelům/verzím/motorům (neb všechny jejich vozy byly a jsou pojaty jako předokolky ... ostatně lety se "poučili" /u svých "prémiových" německých soupeřů/ a dnes už i Audi 4kolky preferují rozdělení výkonu ve prospěch zadní nápravy
Jak jsem psal výše, zadokolka se přímo a doslova katasrtrofálně řídí po zasněžené cestě, předjíží mě kdejaká fabia HTP a kontrolky na palubovce blikají jak v cirkusu. Tohle že je klidná jízda? A když zaprší, tak to bliká zase. Jezidla si vůbec někdy celou zimu se zadokolkou u nás v ČR? Pochybuji.
Popravdě do čr jezdím JEN předokolkou (a párkrát 4kolkou :-)
PS: Podívejte se na mapu světa (ano - ta maličká malilinkatá "tečka na mapě" to je čr ;-)
PPS: Když už vláda čr tak "kašle" na silnice, měla by přispívat na vozy typu Hummer, Land/Range Rover (nebo alespoň hydraulické CITROËNy) atd. - NEmyslíte? :-)
Ach BOŽE - já do toho seznamu ZAPOMNĚLA napsat audi! 8-s
PS: No SAMOZŘEJMĚ by bylo lepší kdyby byly opraveny všechny silnice a dálnice, ale to NEvypadá příliš reálně (ne na dostavbu nedokončených dálnic, ale JEN a POUZE na "normální/přiměřený" stav silnic dálnic a mostů nad nimi je aktuálně potřeba cca 3 tisíce milionů korun :-|
PROTO jsem si dovolila "ffftípek" že by stát měl přispívat na auta která "dobře oddělují" řidiče od zoufalých vozovek ;-)
Tady se SHODNEME - stav silnic je "děsivý" a vláda NEmá ani na jejich opravu (a samozřejmě NEbude přispívat ani na "vozovkámodolnější" modely - ok? :-)
U nás je v přepočtu tuším cca 55 dní v roce na silnicích mokro nebo sních (15% času v roce), které hovoří ve prospěch čtyřkolek, což se mi nezdá zrovna málo. Nehledně na to, že se čtyřkolkou lépe zvládnete krizové situace než se srovnatelnou předokolkou nebo zadokolkou, tudíž má 365 dní v roce lepší aktivní bezpečnost ;-) Což je pro mě jeden z nejdůležitěší faktorů při výběru auta...
A kolik z těch 55 dní je 4kolka opravdu POTŘEBA? ;-)
Pokud 4kolku CHCETE, já proti tomu nic nemám - jen nezapomeňte že se vám 365 dní v roce bude trochu "buběji" řídit :-)
NEmyslím že VŠECH těch 55 (ale i tak - CO těch zbylých 310 dní? ;-)
ad PS: Děkuji - jednu mám :-)
Mimochodem, v tom "sněhu a dešti" v reálu PŘEDOkolka (alespoň Citroën C5 V6) funguje (pravda, trakci má opravdu NADprůměrnou) skoro stejně "pohodově" (myslím bezpečně) jako 4kolka (maličko "nadsazuji", ale pokud nejde o nějaké "TOTALně EXTRÉMní" počasí, tak ano.
Impreza WRX STi (kterou zřejmě myslíte) je něco "zcela mimořádného", taková "výjímka potvrzující pravidlo" ;-)
Sama jsem vlastnila Subaru Legacy 2.5 a byť na "subřenku" ráda vzpomínám, tak (i když z toho tady někdo bude asi "na infarkt" :-) ) klidně přiznám, že Citroën(y) C5 V6 se mi řídí "snadněji/příjemněji"
NIC proti 4kolkám, jsou místa kde MAJí smysl, ale při "běžném" pohybu po Evropě až tak moc reálný důvod NEmají (dle mého názoru ;-)
PS: Vzhledem k tomu že při losování v našem "babinci" (seskupení "nezoufalých manželek" z okolí :-) ) jsem si vylosovala 2hou "nejzajímavější/nejžádanější" barvu - bílý s bílou střechou - zvažuji že mé příští auto bude 4kolka ;-)
Pěkný den :-)
:yes::-) >:D:-)
Pánové vy jste "samý žertík" ;-)
PS: A to všichni čeští dnešní fandowé koncernu měli v mládí okousané nehty a pytle cementu v zavazadelníku, chtěla jsem říct BMW? :-)
PPS: BEZ URÁŽKY - JAK to je (a PROČ to tak je) jsem myslím "vysvětlila" ve svém příspěvku v 19:40
Musím do česka někdy zajet "za deště" - to musí být pohled jak se okolo silnic válí tísíce ROLLSů, ASTONů, MERCEDESů, KOENIGSEGGů, FERRARi, BMW, BENTLEYů, MASERATi, PORSCHE, WIESMANNů, CADILLACů atd. prostě všude stovky a stovky jen těch nejlepších a nejdražších automobilů - už se MOC těším, TO se jinde po světě NEvidí (a že tam takových aut jezdí VÍCE než v česku!) :yes:;-)
Pěkný den :-)
...Od té doby,co jsem hodil 5er 2007 s M paketem na 19" kolech na dálnici za deště při předjíždění dodávky v asi 110 km/h třikrát přes střechu si nemyslím, že by 4x4 potřeboval 1 řidič z 1000! ;-) Pravda...,vyjeté koleje,hodně vody a široké válce vzadu udělali svoje... Ale plyn jsem jen polechtal a ani jsem nemrkl a byl jsem v příkopě a válel sudy :-) DSC na mě jen mrklo >:D
Ale jinak na zadek nedám dopustit ;-) ...Na suchu a kvalitním podkladu nic lepšího ani existovat nemůže...
Ano SOUHLASím, stav českých silnich a dálnic je doslova TRISTNí (životu nebezpečný). Prý i šéf české dopravní policie přiznal že např. svodidla na českých dálnicích jsou jen "designový prvek" (jsou až o 30 cm nižší než mají být :no: ;-\
PS: To "1 z 1000" byl jen "obrat" - nicméně materiálů/článků na téma "Většina majitelů má pohon 4x4 zbytečně" najdete dostatek..
PPS: Minulý víkend jsem jela (ne v česku) přes 100 km po dálnici a 30 po okresce za "hutného" deště, kdy gejzíry vody stříkaly až NAD auto a je pravdou že v TAKOVÉMTO extrému se mi "levný" (několikanásobně levnější) Citroën C5 V6 řídí "lépe" a snad i "snáze" a HRŮZA, snad se v něm cítím i "jistěji", ale mluvím o opravdovém EXTRÉMU, dlouhodobém přívalu vody který rozhodně NEní běžný (jinak i v lednu se dá docela dobře jezdit s Ferrari California - jsem slyšela...
Pěkný den :-)
Proč by nepatřil? šestiválcový navíc s 230 kw? A zrychlením za 5,5s?
Tohle není 911tka ale v podstatě GT - polykač dlouhých vzdáleností a auto pro denní ježdění.
Podivoval bych se maximálně nad naftou ve verzi cabrio... U kupé to docela chápu... Dvakrát méně návštěv čerpaček... proč ne...
Dát do auta za 2-3 mega naftu je jako strčit si bílé ponožky do bot k obleku. Člověk, který bude jezdit se 40d ušetří proti verzi 40i dejme tomu korunu na km. Když to bude hodně, ušetří za rok padesát tisíc korun na palivu. To je opravdu směšné oproti tomu, že pojede na dvě servisní prohlídky, na kterých nechá 50 tisíc, že za pojistku utratí sto až stopadesát tisíc, sada pneumatik ho vyjde na 30, a hlavně, že na tom autě bude tratit každý rok 20% z ceny. 40d
bude žrát 9-10 litrů nafty a 40i 12 litrů benzínu. Rozhodně nebude tankovat dvakrát častěji.
Ale hlavně, auto bude stát na světlech a bude CHROCHTAT. Mercedes dělá dobře, že do CL nic takového nepřipustí.
no je fakt, že když dáš 2-3 mega za auto, asi na to koukáš jinak >:D 650i asi pojede výrazně líp a jak píšeš nebude "chrochtat" ;-) Nakonec rozhodne trh a lidi co si to budou kupovat...
Je zajímavé, že dieselu už se nikdo nepodivuje, ale kdybych si koupil 650i a předělal si ho na plyn, každej si bude klepat na čelo. A přitom je to lepší volba ať jde o spotřebu i zvukový projev:-)
Člověk taky musí uvažovat, co s následným prodejem takové ojetiny.
S dieslem je značně vyšší pravděpodobnost, že to auto prodám rychleji a dráž.
Benzínové čtyřlitrové osmiválce, to je synonymum pro ležáky v bazarech. Celkově jde o ekonomický nesmysl, za auto dáš 2-3 mega, po třech-čtyřech letech prodáváš za (při dobré vůli) 20% původní ceny, po více letech už to pomalu nikdo ani nekoupí...
Benzínové osmiválce jsou ležáky po deseti letech, ne po dvou až třech letech. Po prvním majiteli si je koupí většinou člověk, který za ně dá určitě pořád ještě milion korun a ten bude mít na provoz i na palivo. Naopak, zoufalci, kteří kupujou luxusní limuzíny typu A8 nebo S-klasse s najetými 200 tkm a víc, šesti nebo víceleté, jsou potom rychle vyléčení, běžné provozování takové kraksny je pořád neuvěřitelně nákladné. Byť by jezdila na naftu.
všetko okolo tých tri-quattro-cinque turbových motorov mi príde ako zlý vtip. a hlavne od BMW. škoda, že všetko to je len pre úchylných európskych zelenáčov, ktorí sa tešia z malých čísel spotreby a CO2 za ideálnych prevádzkových podmienok. ale keď tomu stupíte na krk tak vám aj litrové dieci-turbo spraví spotrebu ako trojlitrová atmosféra :-!
ale k autu: designovo krásne GT, od štúdií si ma získalo. nafta je tu úplne na mieste ak bude kultivovaná a nebude na seba strhávať pozornosť okolia :-)