Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 6 Coupé (F13): Pohon všech kol pro 650i xDrive, naftový šestiválec pro 640d

Ondřej Láník
Diskuze (67)
Nové kupé z Mnichova se začne prodávat co nevidět. BMW proto rozšířila nabídku o turbodiesel a pohon všech kol pro osmiválec 650i.

Proti předchůdci má nové velké kupé značky BMW o 75 mm delší rozvor, což uvolňuje prostor pro nohy zejména cestujícím vzadu. 4,89 m dlouhý vůz je ale taky o 5 mm nižší a 39 mm širší. To vše je celkem slušný základ pro působivé proporce. Zkrátka při tom nepřišel ani zavazadelník. V zádi je nově 460 l pro kufry (mezigeneračně +10 l).

Design se vrací k před-Banglovské eleganci, detaily jako diodové světlomety napovídají hodně o vysoké technické vyspělosti tohoto vozu.

BMW 640i dostane řadový šestiválec dopovaný turbodmychadlem Twin Scroll, 650i zůstává u osmiválcové konfigurace, ovšem dopované taky turbodmychadly. 640i posílilo mezigeneračně o 35 kW, 650i pak o 30 kW.

Až nyní s odstupem několika měsíců od první internetové premiéry oznámilo BMW příchod třílitrového turbodieselu 640d s 230 kW a 650 Nm. Na vrcholu nabídky je prozatím verze 650i xDrive s elektronicky řízeným pohonem všech kol.

Standardem pro všechny motory je sportovní osmistupňový automat. Šestiválce 640i a 640d jsou navíc standardně osazeny samočinným vypínáním a startováním motoru.

Přední náprava používá dvojité lichoběžníky, zadní je typu Integral-V s pomocným rámem, její konstrukce zajišťuje důsledné oddělení radiálních a axiálních sil a vysokou úroveň akustického komfortu. Elektrický posilovač řízení lze na přání rozšířit o Integral Active Steering s funkcí natáčení kol zadní nápravy.

V seznamu příplatkové výbavy nalezneme mj. BMW Adaptive Drive, tedy adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control a aktivní stabilizátory Dynamic Drive. Systém umožňuje na všech čtyřech kolech plně nezávislé nastavení charakteristiky jak stlačení tlumiče, tak odporu kola při pohybu ven z karoserie. Aktivní stabilizátory zase přispívají k lepší ovladatelnosti při rychlých průjezdech zatáčkou nebo náhlé změně směru. Díky elektromotorům systém rychle vyvine potřebnou protisílu a může i ovlivňovat rozložení odstředivých sil mezi nápravy.

Ovladač Dynamic Drive Control bude dodáván v základní výbavě. Jeho pomocí je možné ve čtyřech režimech (Comfort, Normal, Sport, Sport+) měnit odpovídajícím způsobem charakteristiku vozu. Nastavením režimu Sport je navíc možné pomocí rozhraní iDrive konfigurovat dle přání řidiče.

BMW 6 Coupé (F13) - Přehled motorizací (červen 2011)
Motor640d640i650i650i xDrive
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2993297943954395
Válce/ventily6/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]230/4400235/5800-6000300/5500-6400300/5500-6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]630/1500-2500450/1300-4500600/1750-4500600/1750-4500
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,55,44,94,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,47,710,411,3
Pohotovostní hmotnost [kg]1715166017701845

Ondřej Láník
Diskuze (67)
Avatar - Hammunasakra
8. 7. 2011 13:00
Re: X-drive
NEmyslím že VŠECH těch 55 (ale i tak - CO těch zbylých 310 dní? ;-)
ad PS: Děkuji - jednu mám :-)
Mimochodem, v tom "sněhu a dešti" v reálu PŘEDOkolka (alespoň Citroën C5 V6) funguje (pravda, trakci má opravdu NADprůměrnou) skoro stejně "pohodově" (myslím bezpečně) jako 4kolka (maličko "nadsazuji", ale pokud nejde o nějaké "TOTALně EXTRÉMní" počasí, tak ano.
Impreza WRX STi (kterou zřejmě myslíte) je něco "zcela mimořádného", taková "výjímka potvrzující pravidlo" ;-)
Sama jsem vlastnila Subaru Legacy 2.5 a byť na "subřenku" ráda vzpomínám, tak (i když z toho tady někdo bude asi "na infarkt" :-) ) klidně přiznám, že Citroën(y) C5 V6 se mi řídí "snadněji/příjemněji"
NIC proti 4kolkám, jsou místa kde MAJí smysl, ale při "běžném" pohybu po Evropě až tak moc reálný důvod NEmají (dle mého názoru ;-)
PS: Vzhledem k tomu že při losování v našem "babinci" (seskupení "nezoufalých manželek" z okolí :-) ) jsem si vylosovala 2hou "nejzajímavější/nejžádanější" barvu - bílý s bílou střechou - zvažuji že mé příští auto bude 4kolka ;-)
Pěkný den :-)
8. 7. 2011 11:43
Re: X-drive
Čtyřkolka je lepší všech těch 55 dní, resp. 1320 hodin v roce, kdy je vozovka mokrá nebo pokryta sněhem ;-)

Když myslíš anebo máš sama zkušenosti, ale já moc lidí, kteří by si stěžovali na horší řízení v Impreze neznám :-)

P.S. S trochou nadsázky říkám, že předokolka je dobrá leda pro juniory >:D
Avatar - Hammunasakra
8. 7. 2011 11:30
Re: X-drive
A kolik z těch 55 dní je 4kolka opravdu POTŘEBA? ;-)
Pokud 4kolku CHCETE, já proti tomu nic nemám - jen nezapomeňte že se vám 365 dní v roce bude trochu "buběji" řídit :-)
Avatar - del42sa
8. 7. 2011 10:18
Re: spotřeba
Nepotřebuje ;-) Hydraulický okruh i brzdový jsou od roku 1999 (s představením hydractive 3 generace) zcela odděleny a nejsou závislé na běžícím motoru. Proto je možné novější Citroeny normálně vléct na laně jako každé jiné auto, čili bez běžícího motoru ;-)

ad spotřeba: Kylie tady přece neporovnávala, jestli je její HDI 177kW lepší než ten od BMW jak se to zvrhlo v diskuzi třeba pod novým motorem Audi 1,8 TFSI, ale jen konstatovala, že reálná spotřeba bude u obou šestiválců nejspíše podobná (a správně při tom rozlišila koně od kilowatů) ;-)
8. 7. 2011 09:43
Re: X-drive
U nás je v přepočtu tuším cca 55 dní v roce na silnicích mokro nebo sních (15% času v roce), které hovoří ve prospěch čtyřkolek, což se mi nezdá zrovna málo. Nehledně na to, že se čtyřkolkou lépe zvládnete krizové situace než se srovnatelnou předokolkou nebo zadokolkou, tudíž má 365 dní v roce lepší aktivní bezpečnost ;-) Což je pro mě jeden z nejdůležitěší faktorů při výběru auta...

P.S. Teď se nebavím o SUV...