BMW 6 Coupé (F13): Pohon všech kol pro 650i xDrive, naftový šestiválec pro 640d
Proti předchůdci má nové velké kupé značky BMW o 75 mm delší rozvor, což uvolňuje prostor pro nohy zejména cestujícím vzadu. 4,89 m dlouhý vůz je ale taky o 5 mm nižší a 39 mm širší. To vše je celkem slušný základ pro působivé proporce. Zkrátka při tom nepřišel ani zavazadelník. V zádi je nově 460 l pro kufry (mezigeneračně +10 l).
Design se vrací k před-Banglovské eleganci, detaily jako diodové světlomety napovídají hodně o vysoké technické vyspělosti tohoto vozu.
BMW 640i dostane řadový šestiválec dopovaný turbodmychadlem Twin Scroll, 650i zůstává u osmiválcové konfigurace, ovšem dopované taky turbodmychadly. 640i posílilo mezigeneračně o 35 kW, 650i pak o 30 kW.
Až nyní s odstupem několika měsíců od první internetové premiéry oznámilo BMW příchod třílitrového turbodieselu 640d s 230 kW a 650 Nm. Na vrcholu nabídky je prozatím verze 650i xDrive s elektronicky řízeným pohonem všech kol.
Standardem pro všechny motory je sportovní osmistupňový automat. Šestiválce 640i a 640d jsou navíc standardně osazeny samočinným vypínáním a startováním motoru.
Přední náprava používá dvojité lichoběžníky, zadní je typu Integral-V s pomocným rámem, její konstrukce zajišťuje důsledné oddělení radiálních a axiálních sil a vysokou úroveň akustického komfortu. Elektrický posilovač řízení lze na přání rozšířit o Integral Active Steering s funkcí natáčení kol zadní nápravy.
V seznamu příplatkové výbavy nalezneme mj. BMW Adaptive Drive, tedy adaptivní tlumiče Dynamic Damper Control a aktivní stabilizátory Dynamic Drive. Systém umožňuje na všech čtyřech kolech plně nezávislé nastavení charakteristiky jak stlačení tlumiče, tak odporu kola při pohybu ven z karoserie. Aktivní stabilizátory zase přispívají k lepší ovladatelnosti při rychlých průjezdech zatáčkou nebo náhlé změně směru. Díky elektromotorům systém rychle vyvine potřebnou protisílu a může i ovlivňovat rozložení odstředivých sil mezi nápravy.
Ovladač Dynamic Drive Control bude dodáván v základní výbavě. Jeho pomocí je možné ve čtyřech režimech (Comfort, Normal, Sport, Sport+) měnit odpovídajícím způsobem charakteristiku vozu. Nastavením režimu Sport je navíc možné pomocí rozhraní iDrive konfigurovat dle přání řidiče.
BMW 6 Coupé (F13) - Přehled motorizací (červen 2011) | ||||
Motor | 640d | 640i | 650i | 650i xDrive |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2979 | 4395 | 4395 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 230/4400 | 235/5800-6000 | 300/5500-6400 | 300/5500-6400 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 630/1500-2500 | 450/1300-4500 | 600/1750-4500 | 600/1750-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,5 | 5,4 | 4,9 | 4,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,4 | 7,7 | 10,4 | 11,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1715 | 1660 | 1770 | 1845 |