Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Příští BMW M3 má prý dostat tři turbodmychadla pro šest válců

Díky trojici turbodmychadel se má výkon budoucího BMW M3 pohybovat okolo hodnoty 336 kW (450 k).
Zpět na článek
11. 7. 2011 12:46
11. 7. 2011 13:11
11. 7. 2011 14:17
11. 7. 2011 14:16
11. 7. 2011 14:23
11. 7. 2011 14:39
11. 7. 2011 14:46
11. 7. 2011 17:10
11. 7. 2011 18:47
11. 7. 2011 19:15
11. 7. 2011 21:14
11. 7. 2011 21:25
12. 7. 2011 08:20
12. 7. 2011 08:26
11. 7. 2011 18:54
Avatar - 3_diamanty
11. 7. 2011 09:12
to bude sranda
ked sa nam tie turba zacnu s.rat ;-) to sa clovek nenaplati

ach jaj stara dobra V8 pojde do haja :-!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - kari.laz
11. 7. 2011 10:16
Re: to bude sranda
rok 2021: Nové BMW M3 se brzy představí s novým motorem 1,1 litru hexaturbo. >:D
Avatar - del42sa
11. 7. 2011 10:19
Re: to bude sranda
spíše se čtyřmi elektromotory ;-)
Avatar - fOE
11. 7. 2011 12:46
Re: to bude sranda
1) Mko je hlavne o podvozku
2) nevim proc by mel byt viceturbovy motor vic poruchovy nez jine atmosfery posledni doby z divize M? uz od E46 jsou to motory vyhnane do znacneho extremu na ukor zivotnosti, a nedaji se splest s klasickou R6 atmosferou na ktere se da nalita pul mega bez zasahu... treba vanosy se u techto motoru docela sypou...

V turbo motorech je budoucnost (bohuzel) ale vzhledem ktomu ze na to prejdou kvuli EU a pseudoekologickym normam vsichni tak zrovna u BMW (automobilky ktera pravidelne za sve motory ziskava oceneni motor roku) bych strach nemel :-!

Ad kari.laz (cti fanda Audi a VW vseobecne), skutecny fanda automobilizmu zaplace... smeje se jen slaboduchy jedinec ktery si nevy spocist dve a dve a nedojde mu ze stejny ustup z atmosferickych motoru je nevyhnutny i pro Audi.
Avatar - kari.laz
11. 7. 2011 13:05
Re: to bude sranda
Zkus studenou sprchu, třeba to to tvé rozpálení zchladí, ty fanouši automobilismu
>:D

PS: pokud nechápeš nadsázku, tak se zdrž komentářů.
Avatar - fOE
11. 7. 2011 13:11
Re: to bude sranda
Ja reaguju vecne pod clanek kde mam co rict. Na tvem komentu hledam znaky vecnosti marne, vlastne ted uz na dvou komentech.
A zase k tematu:
Ja osobne se tesim az se mi povede se projet s 1M coupe, doted me od Mka odrazovali servisni naklady a ted konecne by to snad mohlo byt svezeni ktere si zachovava ducha ///M a pritom v motorovem prostoru je sice srdce ne tak zavodne plnokrevni ALE odskousene, vyladene a snad i s vyssi zivotnosti.
Avatar - kari.laz
11. 7. 2011 13:27
Re: to bude sranda
A co je na mém příspěvku nevěcné? To že se posmívám tomu, že tam mají tři turba a že za chvíli jich tam bude šest?

To že se tak stane u všech aut je asi nevyhnutelné, ale nic to nemění na tom, že mi to přijde lehce divné. Pochopím dvě turba, nebo pokud jsou podpořena kompresorem (tam se ale prokázala finanční náročnost a nejspíše se to používat nebude). Pochopím i 4 Turba ve Veyronu, to je prostě extremní auto.
Avatar - fOE
11. 7. 2011 14:17
Re: to bude sranda
Kazde z tech turb bude mit sve opodstatneni. Jako zaklad predpokladam se pouzije bud N54 (pravdepodobne) nebo N55. To je motor kde jsou turba ktere davaji prijemny kroutak od nizkych otacek, ale na podrzeni stejneho kroutaku i do vyssi otacek proste potrebujes vetsi turbo. Proto tento motor nema cenu vytacet tak jako atmosferu bo ti uz nevrati v otackach tolik kvuli klesajici krivce krouticiho momentu. Pridanim dalsiho turba ktere dokaze tento pokles zvratit by se dala navodit "atmosfera" atmosfery s peknou spickou.

Ergo ty tri turba teoreticky davaji smysl a nevidim nic k smichu na tom ze stim prijde zrovna BMW ktere hraje v motorech prim (nerikam ze je Audi nebo MB nejak pozadu nebo tak neco... ale kvalita BMWv motorovem prostoru je snad bez otazek). Zaroven taky neprimo uznavas ze i ostatni automobilky budou muset jit stejnou cestou a jen dohanet naskok BMW.

Smutne natom vsem je to ze to naprosto stejne jako atmosfera nikdy nebude, bude to jen komplikovaneji uchladitelne, dost mozna i tezsi atd atd.. (nerikam ze financne narocnejsi).
11. 7. 2011 14:43
Re: to bude sranda
S tím opodstatněním souhlasím. Tímto se jim může povést dosáhnout téměř atmosférického dojmu (minimalizovat prodlevu odezvy motoru na plyn).
Avatar - kari.laz
11. 7. 2011 15:16
Re: to bude sranda
Ale já se nesměju tomu, že s tím přišlo zrovna BMW, nebo dokonce BMW motorům. To že motory prostě umí nikdo nepopírá. Je se směju už celkově tomu, že to bude mít tři turba. Ať tam jsou jakkoliv uspořádány. Ted tam budou turba tři, kde jedno bude od nízkých otáček, jedno ve středních a jedno ve vysokých. Pak se zjistí, že se tam dají ještě dvě mezi to, aby to bylo ještě více postupné. Pak tam dají ještě další 4 mezi těch pět a najednou jich tam bude devět. Mnohem milejší je mi větší motor s třeba jedním, nebo dvěma turby, než menší se třema. Stejně tak mi přijde logičtější například 4,2 TDi než 3,0TDiR (nebo 35d. 40d). Jenže doba je holt taková, že se k tomu nejspíše přiblíží všichni. Audi to dost dobře oddálilo modelem A1, které má nízké emise a pak může jako Automobilka vykazovat nižší průměr i s většími modely (motory).
Avatar - CHerokee
11. 7. 2011 14:05
Re: to bude sranda
Tak tak. Turbomotory obecně mají nižší životnost a turba jako samostatný díl tím spíše.
Avatar - boost.
11. 7. 2011 14:16
Výkon
Proč to zase musí být výkonnější? Kdyby se jim podařilo snížit hmotnost při stejném výkonu jako E9x, tak by to bylo rychlejší, úspornější, hravější a já nevim co ještě.... ;-\
Rozbalit vlákno
3
Avatar - fOE
11. 7. 2011 14:23
Re: Výkon
To je napad ktery mame v hlavach vsichni... stejnych 420k ale v aute s 1350kg udela lepsi sluzbu nez 450k v aute s 1650kg... Bohuzel jsme jen tupe stado a lidi co maji na novou M3 ne vzdy kupuji to co puvodni M3 predstavovala, ale spis GTcko. a tem je jedno ovladatelnost atd a jedine nacem zalezi je vyssi vykon (mit proste vyssi cisilko nez starsi generace. Prodavas novy produkt a musis presvedcit kupce proc maji svou starou M3 vymenit za novou M3, presvedcit ze nova M3 je/ma proste "vic" :-O )

Na druhou stranu je tu 1M coupe co vazi 1495kg, neni to zazrak, ale lepsi nez dratem do oka >:D >:D :-!
11. 7. 2011 14:39
Re: Výkon
Já v tom spíš vidím kontext doby. Auta se zvětšují, těžknou, zvyšují se výkony. Napříč nabídkou na trhu je M3 vlastně pořád tím, čím byla i dříve a díky tomu je to stále vyjímečné auto. Optikou E30 je to otylá "mrcha". Stejně tak by jsme ale mohli kritizovat třeba MB E AMG jako novodobou reinkarnaci E190 Evo. Stejně tak STi v porovnání s dříve top (v evropě) GT.
Lidé v této kategorii chtějí jezdit rychle, ale ne zas až tak rychle, aby u toho akceptovali menší výbavu než je u nižšího běžného nejsilnějšího modelu. A to bylo vlastně i v době M3 E30. Dnes se jen běžná auta hodně dotáhla na top verze resp. ta mezera do vyjímečnosti se hodně zůžila.
Avatar - iudex
11. 7. 2011 14:46
Re: Výkon
Nie žeby som nebol proti nárastu hmotnosti áut každou generáciou, ale...
Pre automobilky (notabene BMW) nie je žiadnym prevratným zistením fakt, že ľahšie auto je vždy obratnejšie, lepšie akcelerujúce/brzdiace, než auto ťažšie. Nerobia to z čírej radosti, ak autá medzigeneračne priberajú. Sú tu stále sa sprísňujúce pravidlá a obmedzenia, najmä v oblasti bezpečnosti, ktorých splnenie si vyžaduje pevnejšie karosérie/výstuže, čo logicky znamená vyššiu hmotnosť. Plus je tu tlak rozmaznaných konzumentov, ktorí porovnávajú a veľmi ľahko odsúdia auto, ktoré "ó bože, nemá ani adaptívny tempomat, ani 4-zónovú klímu, ani natáčacie bixenóny, pritom auto za xy eur to má". Teda pribúdanie novej a novej výbavy logicky autám na hmotnosti neuberá. Tento trend sa nedá zvrátiť, dá sa iba spomaliť používaním ultraľahkých moderných materiálov. To si ale berie daň v podobe vyššej ceny, ktorú zase nemusia zákazníci akceptovať a investície do sofistikovaných materiálov a techniky môžu byť stratové.
Takže snívanie o dramatickom znížení hmotnosti M modelov je síce pekné, ale mimo (súčasnej) reality.
Avatar - petrumr
11. 7. 2011 17:10
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Parda71 (BMWfans)
11. 7. 2011 18:29
Re: turbo?
Vodou chlazené turba už dnes jsou, ale nejsou až tak potřeba, protože se dnes umí udělat tupců vzdorná turba, jež není třeba dochlazovat. Nicméně k vozu jako je M3 by se chlazení hodilo, už jen kvůli předpokladu jeho přeci jen většího namáhání, než 320d.
Doufám, že tu poslední větu jsi myslel s hodně, ale s hodně velkým nadhledem a ironií...
11. 7. 2011 18:47
Re: turbo?
Jak je uděláno tupci vzdorné turbo, které není potřeba dochlazovat ?
Avatar - Andromeda
11. 7. 2011 19:15
Re: turbo?
Taky by mne zajímalo ...
Avatar - petrumr
11. 7. 2011 21:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
11. 7. 2011 21:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
11. 7. 2011 21:57
Re: turbo?
Pokud jsi to myslel vážně, tak mi tě líto teď ještě víc, než předtím.
12. 7. 2011 08:20
Re: turbo?
A doběh nemá žádné sériově montované. Při tom by stačilo, aby dle teploty oleje i po vypnutí motoru běželo olejové čerpadlo, aby se olej "zastavený" v turbu nemohl lokálně přehřát.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
11. 7. 2011 21:56
Re: turbo?
Taky mi to moc nešlo na hlavu, ale slyšel jsem to z více zdrojů. Zástupce Škody to někde někomu tvrdil, že moderní turba není třeba dochlazovat. Jasně, to může být kec. Ale v jednom seriozním časopise a rubrice bazar to i odborník na ojetá auta potvrdil, že se automobilky poučily a turba začaly dělat pořádně, tj. tak, že se nemusí v kooperaci s long lify měnit co 70 tis., tudíž neříkám, že jsou věčné, ale lépe udělané než v blízké minulosti.
Dochlazovat se samozřejmě musí, nebo měly by každé turbo, ale to po laikovi chtít nemůžeš.
11. 7. 2011 23:37
Re: turbo?
Longlife je nejhorší výmysl od doby magnetického usměrňovače částic v palivu. Ničím jiným motor neodděláš tak, jako dlouhými intervaly výměn oleje.
Turbo není potřeba dochlazovat tehdy, máš-li finance na výměnu. Samozřejmě, turba z nafťáků vydrží déle kvůli nižší teplotě spalin, ale i tak je dobré motor dochladit.
Ve chvíli, kdy se výrobci snaží zmenšováním turba eliminovat prodlevy plnění (tím pádem rostou otáčky a namáhání) je prostě nutné se o turbo dobře starat. Saaby a Volva z osmdesátých let mají turbo asi tak trojnásobné oproti dnešním motorům a taky natočí půl mega bez potíží. To samé Delta Integrale, turbolag jako kráva, ale turbo kvůli velikosti vydrží.

Good luck, jestli budeš něco podobného zkoušet s dnešními auty. Protáhni auto na dálnici někam ke dvoustovce a u pumpy zastav a otevři kapotu. Pak pochopíš, proč to musíš dochladit sám.
Tady má petrumr vážně pravdu...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 7. 2011 16:30
Re: turbo?
Asi jsem se blbě vyjádřil. Není to můj názor, že se turba nemusí dochlazovat, ale pouze přebrané. Nicméně se tím neřídím. Sám mám turbodiesel a dochalzuji po každé jízdě a nutně nemusí jít o "kalbu" nebo dálnici. Další samozřejmostí je výměna klasického oleje co deset tisíc km a vytáčení motoru až po zahřátí motoru. Tolik o mě.
Pravdu máš jak ty, tak vyjímečně petrumr, to taky nepopírám ;-)
S turby je to ošemetné, ale já se prostě jen snažil říct, že dnes ÚDAJNĚ výrobci aut dělají turba odolnější, než dříve. Hlavně kvůli jízdám po dálnici a neochotě obyčejných řidičů dochlazovat a taky jejich nevědomosti, bych řekl. Toť vše.
12. 7. 2011 08:26
Re: turbo?
Nesmysl. Turbo chlazené vodou má výhodu, že je lépe chlazené, než olejem, ale mazané je pořád tím olejem. To znamená, že při extrémní zátěži je turbo stejně dosti zahřáté a při vypnutí motoru se zastaví cirkulace oleje a ten který je v turbu se stejně lokálně přehřeje a dochází k usazování karbonu. U turba chlazeného olejem je to ještě markantnější.
Motor by šel ochránit relativně jednoduše a to ne pevně nastaveným omezovačem otáček (posun dle teploty oleje) a při vysoké teplotě oleje i při vypnutí motoru ponechání v chodu olejového čerpadla. Díky elektronice v autech velmi jednoduše proveditelné.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 7. 2011 16:34
Re: turbo?
Ten omezovač otáček podle teploty oleje je hezká myšlenka, ale neproveditelná. Je plno lidí, kteří mají choulostivý diesel, ale životnost jejich auta je jim celkem jedno, ptž si za dva roky koupí nové, nebo takové záchranky, ty na teplotu oleje jaksi logicky dlabou. A i obyčejný člověk prostě někdy musí auto honit za studena, i když jej to bolí za auto (já to zažil, čas je neúprosný).
Jinak s příspěvkem souhlasím ;-) :yes:
11. 7. 2011 18:54
:-(
Takže to budou tři TwinAir z pětistovky.... >:D
Rozbalit vlákno
0