Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští BMW M3 má prý dostat tři turbodmychadla pro šest válců

David Bureš
Diskuze (29)
Díky trojici turbodmychadel se má výkon budoucího BMW M3 pohybovat okolo hodnoty 336 kW (450 k).

Představení nové generace BMW řady 3 je už na spadnutí, blíží se tak i premiéra nového BMW M3, která je předběžně naplánovaná na rok 2014. Divize BMW M GmbH podle jejího šéfa Friedricha Nitschkeho nadále rovněž uvažuje nad výrobou supersportu.

Novou generaci BMW M3 (F30) má podle spekulací pohánět nový 3,3litrový šestiválec, který má poskytovat výkon okolo hodnoty 336 kW (450 k). Tato jednotka má být přeplňovaná třemi turbodmychadly, přičemž jedno z dmychadel bude pravděpodobně poháněno elektřinou.

Dodejme, že současná M3 (E90) používá atmosférickou čtyřlitrovou V8 o výkonu 309 kW. Předchozí M3 (E46) poháněl řadový šestiválec s 252 kW.

Karoserie M3 (F30) bude kombinovat ocel a plasty vyztužené uhlíkovými vlákny (CFRP), což má spolu s účinnějším pohonným ústrojím přispět k nižší spotřebě paliva. Použití CFRP už mnichovská automobilka ukázala například na sedanu M3 CRT, který vznikne v omezené edici 67 kusů.

Vedle M3 (F30) by se na trhu mohla objevit radikálnější verze 1 M Coupé s přídomkem CSL. Ta by si mohla vzít za vzor koncept 1 Coupé tii z roku 2007.

Friedrich Nitschke serveru Auto Express dále uvedl, že BMW stále zvažuje vývoj supersportu, o kterém se mluví už více než 11 let. Pokud však vedení dá nástupci BMW M1 zelenou, ve výrobě se takový vůz neobjeví dříve než v roce 2016.

Blíže sériové výrobě tak má již testovaný sportovní plug-in hybrid i8, který bude vycházet z dva roky starého konceptu Vision EfficientDynamics. BMW i8 se má začít vyrábět v roce 2013.

Mnichovský supersport by zacílil na vozy značek Aston Martin, Lamborghini a Ferrari. V motorovém prostoru by se tak měl objevit vidlicový desetiválec.

Automobilka podle vedoucího divize BMW M GmbH neplánuje vyrábět roadster Z4 s přídomkem M. Nitschke však říká, že by nebyl problém postavit takový automobil, který by navázal na model Z3 M.

Nová generace BMW řady 3 (F30) se má začít vyrábět příští rok. Vedle sedanu, kombi a kupé je testován i pětidveřový hatchback 3 GT, které má zacílit na Audi A5 Sportback. Hlavní novinkou budoucí řady 3 bude použití tříválcových agregátů.

David Bureš
Diskuze (29)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 7. 2011 16:34
Re: turbo?
Ten omezovač otáček podle teploty oleje je hezká myšlenka, ale neproveditelná. Je plno lidí, kteří mají choulostivý diesel, ale životnost jejich auta je jim celkem jedno, ptž si za dva roky koupí nové, nebo takové záchranky, ty na teplotu oleje jaksi logicky dlabou. A i obyčejný člověk prostě někdy musí auto honit za studena, i když jej to bolí za auto (já to zažil, čas je neúprosný).
Jinak s příspěvkem souhlasím ;-) :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
12. 7. 2011 16:30
Re: turbo?
Asi jsem se blbě vyjádřil. Není to můj názor, že se turba nemusí dochlazovat, ale pouze přebrané. Nicméně se tím neřídím. Sám mám turbodiesel a dochalzuji po každé jízdě a nutně nemusí jít o "kalbu" nebo dálnici. Další samozřejmostí je výměna klasického oleje co deset tisíc km a vytáčení motoru až po zahřátí motoru. Tolik o mě.
Pravdu máš jak ty, tak vyjímečně petrumr, to taky nepopírám ;-)
S turby je to ošemetné, ale já se prostě jen snažil říct, že dnes ÚDAJNĚ výrobci aut dělají turba odolnější, než dříve. Hlavně kvůli jízdám po dálnici a neochotě obyčejných řidičů dochlazovat a taky jejich nevědomosti, bych řekl. Toť vše.
12. 7. 2011 08:26
Re: turbo?
Nesmysl. Turbo chlazené vodou má výhodu, že je lépe chlazené, než olejem, ale mazané je pořád tím olejem. To znamená, že při extrémní zátěži je turbo stejně dosti zahřáté a při vypnutí motoru se zastaví cirkulace oleje a ten který je v turbu se stejně lokálně přehřeje a dochází k usazování karbonu. U turba chlazeného olejem je to ještě markantnější.
Motor by šel ochránit relativně jednoduše a to ne pevně nastaveným omezovačem otáček (posun dle teploty oleje) a při vysoké teplotě oleje i při vypnutí motoru ponechání v chodu olejového čerpadla. Díky elektronice v autech velmi jednoduše proveditelné.
12. 7. 2011 08:20
Re: turbo?
A doběh nemá žádné sériově montované. Při tom by stačilo, aby dle teploty oleje i po vypnutí motoru běželo olejové čerpadlo, aby se olej "zastavený" v turbu nemohl lokálně přehřát.
11. 7. 2011 23:37
Re: turbo?
Longlife je nejhorší výmysl od doby magnetického usměrňovače částic v palivu. Ničím jiným motor neodděláš tak, jako dlouhými intervaly výměn oleje.
Turbo není potřeba dochlazovat tehdy, máš-li finance na výměnu. Samozřejmě, turba z nafťáků vydrží déle kvůli nižší teplotě spalin, ale i tak je dobré motor dochladit.
Ve chvíli, kdy se výrobci snaží zmenšováním turba eliminovat prodlevy plnění (tím pádem rostou otáčky a namáhání) je prostě nutné se o turbo dobře starat. Saaby a Volva z osmdesátých let mají turbo asi tak trojnásobné oproti dnešním motorům a taky natočí půl mega bez potíží. To samé Delta Integrale, turbolag jako kráva, ale turbo kvůli velikosti vydrží.

Good luck, jestli budeš něco podobného zkoušet s dnešními auty. Protáhni auto na dálnici někam ke dvoustovce a u pumpy zastav a otevři kapotu. Pak pochopíš, proč to musíš dochladit sám.
Tady má petrumr vážně pravdu...