Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Neúspěšné modely: Fiat Multipla (1998-2010)

Aj keď vo Fiate krutým spôsobom zistili, že ich kreativita sa ocenenia nedočká, Multiplu udržali vo výrobe viac ako desať rokov.
Zpět na článek
11. 7. 2011 09:17
11. 7. 2011 18:51
neregistrovaný "Stillborn"
11. 7. 2011 09:25
11. 7. 2011 10:07
11. 7. 2011 10:18
11. 7. 2011 19:01
12. 7. 2011 00:19
11. 7. 2011 10:27
11. 7. 2011 11:19
11. 7. 2011 12:10
11. 7. 2011 13:20
11. 7. 2011 15:10
11. 7. 2011 12:48
11. 7. 2011 16:23
11. 7. 2011 17:19
11. 7. 2011 17:25
11. 7. 2011 17:48
11. 7. 2011 19:56
11. 7. 2011 21:02
neregistrovaný "mc1532"
11. 7. 2011 21:40
11. 7. 2011 22:58
neregistrovaný "durino"
11. 7. 2011 23:29
11. 7. 2011 21:48
12. 7. 2011 00:26
12. 7. 2011 21:42
12. 7. 2011 13:28
neregistrovaný "zoodiac"
Avatar - Amerika
11. 7. 2011 09:17
Nejhezčí
Podle mého jedno z nejhezčích aut vůbec (1998-2004) a jedno z nejpraktičtějších aut ve třídě kompaktních MPV...... :yes:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Stillborn"
11. 7. 2011 18:51
Re: Nejhezčí
Tak nevím jestli bych tohle auto prohlásil za jedno z nejhezčích vůbec, ale sám se rozhodně počítám do řad jeho zastánců. Je to prostě nádherný originál a fiatu za něj patří palec nahoru :yes:
11. 7. 2011 22:42
Re: Nejhezčí
Naprostý souhlas! :yes:
11. 7. 2011 09:25
skoda...
Keby Multipla vysla hned na trh v tej podobe po facelifte, mohlo to byt celkom uspesne auto. Len este s tym presklenim bolo treba nieco urobit. Vyska dveri je mensia, ako vyska okna, to sa hned tak nevidi. Pritom stacilo trochu zdvihnut spodnu liniu okien, nech sa clovek neciti ako vo vyklade...

No jo. Dobra myslienka, ktora stroskotala na dizajne a detailoch...
Rozbalit vlákno
10
11. 7. 2011 10:07
Re: skoda...
Určitě, k těm designovým změnám bych ještě přidal zvětšení zadních sloupků (které vypadají nadmíru chatrně) a celkové přepracování zádi a interieru... Jinak si ale myslím, že by to úspěšný model stejně nebyl, stačí se kouknout na jeho nejbližší "příbuzný"... Honda FR-V, model na stejném podvozku - povedený design, ale kofigurace 3+3 (tomuhle modelu ještě uškodilo to, že o něm moc lidí ani nevědělo) - celkové prodeje: mizerné...
Fiat Idea - design podobný Multiple, ale bez chyb v detailech (o kterých se již mluvilo), s klasickou konfigurací sedadel (2+3), přesto i tento model byl propadák...
Avatar - KANKUNEN
11. 7. 2011 10:18
Re: skoda...
Že to bude propadák musela poznat na první pohled i vrátná s uklízečkou. Pouze vedení to nepoznalo.
11. 7. 2011 19:01
Re: skoda...
Haha dobrý a trefný :yes: :yes: :yes:
12. 7. 2011 00:19
Re: skoda...
vedení to poznalo taky, ale touha poručit větru a dešti, a udělat "umění" a ukázat celému světu a tak podobně, byla silnější, kromě toho Fiat bude určitě částečně státní, stejně jako u frantíků Rendlík, takže tam se to tak nebere, ztráty zacvaknou daňoví poplatníci a jede se dál ... (vpodstatě stejný princip jako evropský film, nikdo se na to nedívá, takže je to umění a platí to stát, takže je to každému jedno)
11. 7. 2011 10:27
Re: skoda...
no ja to vidim zcela obracene, pred faceliftem to bylo auto se zajimavym, nekonvencnim a celkem peknym exterierem, ale podivnou pristrojovkou.
Po faceliftu se originalita exterieru vytratila, auto ztratilo sve kouzlo. A to jedine co se mi na aute opravdu pricilo, tudiz pristrojovka a design nekterych prvku interieru, bohuzel zustalo.
takze z meho pohledu facelift to zajimave a pekne na aute nahradil tuctovym a osklivym a to co bylo osklive uz pred faceliftem zachoval.
11. 7. 2011 11:19
Re: skoda...
pozri, pre niekoho bol ten povodny dizajn "originalny", pre inych bol hnusny. Ja sa skor radim k tym druhym. Predna kapota s tymi podivnymi svetlami vyvolavala vo mne asociaciu na ropuchu, ktorej niekto slapol na hubu. Po facelifte sa ten predok konecne trosku "znormalnil", bohuzial na zvysok sa vykaslali...
Avatar - Blue Sun
11. 7. 2011 12:10
Re: skoda...
Dobrá myšlenka, která spíš ztroskotala na předsudcích v lidech. Když jsem totiž slyšel názor "opovaž se tuhle hrůzu koupit, co si o nás asi pomyslí sousedi", bylo mi v té chvíli do breku. Vůbec bych se nedivil, kdyby to byla běžná reakce na něčí nápad koupit si Multiplu.
Avatar - KANKUNEN
11. 7. 2011 13:20
Re: skoda...
To nejsou předsudky, to je estetické vnímání.
Avatar - Blue Sun
11. 7. 2011 15:10
Re: skoda...
O tom by se dalo široce diskutovat...
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
11. 7. 2011 12:48
Re: skoda...
Ještě by zmínil prodloužit o 10cm délku (kufr) a nebylo by co řešit...
Avatar - kopamt
11. 7. 2011 09:29
Ani Schumacher...
...v reklame nepomohol tej avantgardnej bakelitovej kraksni, ktora zle obstala v crash tetoch, aby sa lepsie predavala... 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
11. 7. 2011 11:18
Re: Ani Schumacher...
Ošklivé, bizarní...
Avatar - R32
11. 7. 2011 12:48
Reklamy...
Multipla mala silnú reklamu... no ani tá nepomohla. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
11. 7. 2011 15:05
Podle mě...
je to, hlavně před FL, opravdu obluda. Nevidím tam nic, co by se mi trochu líbilo...
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2011 16:23
Čísla
Nejaké čísla by neboli? Mne Multipla nejak extra neúspešná nepripadá, takže...?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petrumr
11. 7. 2011 17:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guttalax
11. 7. 2011 17:25
Re: Čísla
;-) V Itálií prodávají verzi origoš Metáno(CNG)..... Pod autem dvě velké nádrže s celkem vysokým dojezdem.Ale jináč je to obluda. :no:
Avatar - shamal
11. 7. 2011 17:48
Nesouholas
Dobrá, vzhled auta je něco zcela subjektivního. Někomu se líbí někomu ne. Výsledkem snažení o Fiat Multipla bylo opravdu podivné auto, ale všechno na tomhle autě má nějaký účel. světla ve třech rovinách, tvar střechy, tvar zádě atd. Veškeré tvary se plně přizpůsobily funkci. Takže tohle auto je podle mně bizarní, ale není ošklivé, protože takový Ssangyong je hnusárna bez jakéhokoli důvodu. A nebudete se mnou souhlasit já třeba za jedno z nejhnusnějších aut považuju Toyotu Auris a to protože je nemastná neslaná, vlastně není. To že se o Multiple diskutovalo a pořád diskutuje je důkazem, že její design nenechává dodnes nikoho chladným. Možná se díváte na žádaného veterána. Vždyť i 2CV byla ve své době považována za bezmezně ošklivou a dnes ji lidé milují.
Rozbalit vlákno
1
11. 7. 2011 19:56
Re: Nesouholas
2CV taky žádným krasavcem nikdy nebyla. Je to nepohodlná, houpavá kraksna, do které fouká, zadní dveře se nedají otevřít zevnitř a podlahou je vidět na silnici už z výroby. Jenže.... proto se leckomu (včetně mě)¨líbí :-) A Multipla byla v původní podobě z roku 1998 skutečně velmi odvážné, ale na druhou stranu také praktické auto.
11. 7. 2011 20:20
Jaký mají tyto články smysl?
.... patrně jen vyvolat nějakou "flame" diskusi a zvýšit tak počet prokliků....

Jinak v článku není jediný objektivní údaj, ale prostě se jen suše konstatuje, že auto bylo neúspěšné. Máme nějaké prodejní čísla? produkční plány? náklady vs. výnosy nebo cokoliv? Srovnání s prodeji třeba první generace Scenicu atd. atd.?

Osobně s tím souhlasím, že to auto nebylo úspěšné, ale jaksi nevidím smysl v psaní takových "pocitových" článků....

PS: dočkáme se i článku o neúspěšné Audi A2? ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - R32
11. 7. 2011 20:42
Re: Jaký mají tyto články smysl?
Zaspal si... Audi A2 už na pretrase bolo. [odkaz]
11. 7. 2011 20:57
Re: Jaký mají tyto články smysl?
1.) Nemozem pod kazde auto pisat statistiky predaja. Aj preto, ze ked som ich zostavoval, nemal som k dispozici kazdy rok (takze aj tak by to bolo nekompletne).

2.) Multipla:
Fiatom deklarovane ocakavania: 60.000 ks / rok
(ako som uz vela krat povedal u priemerneho maisntreamoveho auta osciluje minimalna ekonomicka zmysluplnost modelu od 40.000-60.000 ks / rok v priebehu cca 6 rokov).

Realita predajov v Europe (mimo EU sa toho uz o moc viac nepredalo) 1998 - neviem (predavalo sa to iba par tyzdnov v Taliansku, takze je to irelevantny udaj)
1999 - cca. 45.000
2000 - cca. 43.300
2001 - cca. 35.400
2002 - cca. 31.900
2003 - cca. 29.800
2004 - cca. 28.900
2005 - ???
2006 - cca. 27.300
2007 - cca. 21.000
2008 - cca. 14.800
2009 - cca. 9.100
2010 - ???
(podla JATO Dynamics)

Predaje Scenicu sa pohybuju (zas len v Europe) rocne okolo 240.000-260.000 ks.

3.) Audi A2
[odkaz] ;-)
11. 7. 2011 22:05
Re: Jaký mají tyto články smysl?
no vidíš, aspoň nějaké čísla.... ;-)
Jinak příčina neúspěchu je tady asi jasná - vzhled. Ale i tak by takový článek měl třeba shrnout klady a zápory auta, dobové testy atd. Podle mě třeba Multipla funkčně strčí první generaci Scenicu do kapsy, ale prostě projíždí to na tom, že taliáni byli v té době nějací moc odvážní....

Prostě chtělo by to analýzu, ne jen konstatování....
Jinak samozřejmě tě za spoustu jiných článků respektuju, o tom žádná :yes:
11. 7. 2011 22:22
Re: Jaký mají tyto články smysl?
Len na vysvetlenie: tieto clanky boli povodne jeden velky (....taky "na odlahcenie") - redakcia sa ale rozhodla to rozkuskovat na mensie casti - kazde auto = jeden clanok. Co je v zasade dobre, pretoze ako jeden obrovsky clanok to bolo (klasicky v mojom podani :-( ) prilis rozsiahle. Cenou za to je ale to, ze maju tieto clanky taky "trochu iny format".

Tie cisla su fakt problem. Tak ako u Fiatu Multipla, mam aj u inych diery v statistike - takze radsej ako to davat nekompletne, radsej som sa rozhodol nedavat to vobec.
neregistrovaný "mc1532"
11. 7. 2011 21:02
Crashtest
Důvod proč jsem ji nekoupil byl výsledek crashtestu ... Ale jinak je nádherná.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ham.
11. 7. 2011 21:40
No 1.
To auto bylo divné jak vzhledově tak technicky. Nemám rád věci, které mají sloužit člověku a přitom se tváří jako kdovíjaká umělecká díla a tou uměleckostí zabijí funkci, jak může takové čudo splnit crash test když člověk vidí ten skleník na muřích nožkách? Jak může interiér navodit pocit pohody, když si řidič připadá jak mimoň (mimo přístroje a ovládací prvky) to už mohli dát volant rovnou na zadní stranu pravého sedadla a zbytek nechat jak je a vyšlo by to nastejno. No když se tak dívám na ty fotky tak jednu funkci by to plnit mohlo, zlobivé dítě by se tím mohlo strašit když moc zlobí no ale asi i na to je to nepoužitelné protože bych si nevzal na svědomí, že mu klepne.... Z té galerie loserů co tu je to je u mě kandidát na první místo.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "durino"
11. 7. 2011 22:58
Re: No 1.
No, asi ako jeden z mála v tejto "plodnej" diskusii som toto auto vlastnil a musím povedať, že naň nedám dopustiť. Bolo to to najlepšie auto čo som kedy mal. Najazdil som s ním 160 000 km bez jedinej závady...v predu som mal namiesto stredného sedadla chladničku a musím poedať, že interiér čo sa týka esgonómie a funkčnosti ďaleko predbehol dobu. Malo to vyberateľné a rekonfigurovateľné sedadlá, kopec odkladacích priestorov, dobré jazdné vlastnosti, super spotrebu....v žiadnom inom aute sa v zadu traja ľudia (ľudských rozmerov 190/100) normálne nezmestili...no a čo sa týko exteriéru, každému sa páči niečo iné...ja napríklad nemusím design VW/Škoda/Seat - je to už v poslednej dobe taká "Kórea" ale niekomu sa to páči a to je OK, je to ako so ženami :-)
Avatar - pumpkin
11. 7. 2011 23:29
Re: No 1.
Tak tak. Strýkovi sa rozrástla rodinka na 6-člennú, tak potreboval niečo pomerne lacné a 6 miestne. Moc toho na výber samozrejme nebolo, takže logicky padla voľba na Multiplu - predfacelift z roku 2004. No a nevie si ju vynachváliť aj napriek počiatočnému problému s brzdami.
Je to fakt zaujímavé a celkom pekné auto, hlavne ten predfacelift s lakovanými nárazníkmi.
Tá nevšednosť bola Multiple už predurčená dopredu. :-)
[odkaz]
Avatar - SEKYC
11. 7. 2011 21:48
koroze
Svého času jsem ji chtěl také koupit,strašně se mě líbilo zě je taková jiná všichni se po ní otáčeli ,ten vnitřek a ty dálkový světla pod předním sklem no byla to láska na první pohled, jen jsem se zmínil v mém okolí že si ji koupím,ty řeči hlavně těch nepomýlenejch z koncernu,takovou rošláplou žábu no atd. tak i natruc jim jsem byl rozhodnut ale pak jsem si přečet ten crashtest no a co mě úplně odradilo tak jak jsem ji scháněl po bazarech a inzerátech ta koroze a to byl konec,vyhrála citroen xara picaso.
Rozbalit vlákno
2
12. 7. 2011 00:26
Re: koroze
xara picaso >:D , tak to sis fakt polepšil, musíš být opravdu vyjímečný "estét"
Avatar - SEKYC
12. 7. 2011 21:42
Re: koroze
No denodeně se v zaměstnání utvrzuji v tom že jsem nedopad stím designem tak špatně jako mnozí majitele roomstru no to je hrůza.Z venčí ta spodní hrana okna předních dveří :no: a uvnitř v předu - já tomu říkám OT jak na vojně v vyproštovacím tanku, ale roomster tady tuhle rubriku mít nebude,je relativně za pár kaček a pro jistotu zrušili pickup tak to podniky berou jak zběsilí a nejbližší caddy je o dost dražší. PS: nejhezčí je stejně KUGA :yes: :yes: :yes:
neregistrovaný "zoodiac"
12. 7. 2011 13:28
kazdopadne fail
nestaci mat originalny design musi byt aj esteticky. pri takom defenderi asi estetiku necakate lebo ide o ucelovost ale kto ma aspon stipku vkusu musi vidiet ze tu nieco nie je v poriadku . aj ked je pravda ze aj najskaredsia zena sa moze niekomu pacit :\
pokus o originalitu je dvojsecna zbran a v tomto pripade (hlavne) cisla tomu faktu davaju zapravdu.

len tak btw nevie niekto ako je na tom fabia II? pre mna osobne patri do tejto rubriky ale mozno cisla hovoria o inom (aj ked ich na cestach skoro vobec nevidno)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
29. 7. 2011 14:46
Multipla našla docenění
až teprve když se přestala vyrábět. Bývá to tak u většiny kontroverzních aut. Mně osobně připadá jako snad nejhnusnější auto vůbec (snad kromě Citroenu Ami 6), ale jak jsem zestárnul, tak jsem spíš než exteriér začal oceňovat interiér a celkové svezení a v tom mě multipla uchvátila. Takže pro mě - kdyby nepřišel facelift, který totálně pohřbil originalitu a kdyby byla multipla DELŠÍ za zadními koly tak o 30cm, tak bych o ročníku 2009-2010 velmi reálně uvažoval.
Rozbalit vlákno
0