Novinky
Děkuji Markovi za článek. :yes: Obzvláště zajímavá mi přišla informace o V90 a chystaném voze nižší třídy.
Fandím Peteru Horburymu. Doufám, že u Volva už zůstane. Paradoxně je to on, co měl největší vliv na zakulacování hran těch starých krabic, jak jsme Volvo znali a na čem si Volvo vybudovalo pověst. Paradoxně proto, že tato doba přinesla jistou neukotvenost a ztrátu jasné identifikace jejich vozů. Asi od Petera nemůžeme čekat druhého Ch.Bangla, ale spíše cizelování tvarů (řekněme předbanglovské BMW).
Jsem smutný z toho, a plány Volva mě v tom utvrzují, že evropskému zákazníkovi nestačí prémiový vůz, on potřebuje prémiovou značku. A to znamená přistoupit na německou definici tříd a následně své modely poměřovat s konkurencí v takto definovaných třídách. Aspoň víme, kam přesně Volvo míří.
A na závěr otázka pro Marka, ale i ostatní. Volvo známe jako rodinné bezpečné stěhováky, ideální pro převoz dětí ze Satelitu do školky, školy. Tato historie by mohla mít pokračování v modelu kategorie MPV. Tím by Volvo podpořilo své kořeny a současně by se částečně vymezilo proti prémiové konkurenci, kde vlastně (s výjimkou eRka) konkurence není.
Fandím Peteru Horburymu. Doufám, že u Volva už zůstane. Paradoxně je to on, co měl největší vliv na zakulacování hran těch starých krabic, jak jsme Volvo znali a na čem si Volvo vybudovalo pověst. Paradoxně proto, že tato doba přinesla jistou neukotvenost a ztrátu jasné identifikace jejich vozů. Asi od Petera nemůžeme čekat druhého Ch.Bangla, ale spíše cizelování tvarů (řekněme předbanglovské BMW).
Jsem smutný z toho, a plány Volva mě v tom utvrzují, že evropskému zákazníkovi nestačí prémiový vůz, on potřebuje prémiovou značku. A to znamená přistoupit na německou definici tříd a následně své modely poměřovat s konkurencí v takto definovaných třídách. Aspoň víme, kam přesně Volvo míří.
A na závěr otázka pro Marka, ale i ostatní. Volvo známe jako rodinné bezpečné stěhováky, ideální pro převoz dětí ze Satelitu do školky, školy. Tato historie by mohla mít pokračování v modelu kategorie MPV. Tím by Volvo podpořilo své kořeny a současně by se částečně vymezilo proti prémiové konkurenci, kde vlastně (s výjimkou eRka) konkurence není.
😉 / MPV: tato kategoria nie je pre Volvo urcite zaujimava. Ona dokonca prestava byt zaujimava v Europe uplne. Likviduju ju totiz velke crossovery SAV a a SUV-cka. Zakaznik v nich dostane za o malo viac penazi podsatne vacsiu stylovost. A v cenovej rovine aku ludia platia za velke MPV a SUV je ten rozdiel uz maly. PSA a Fiat velke EuroVany uz nenahradia rovnakym autom - predaje Renaultu Espace minuly rok boli okolo kritickej hranice 30.000 ks a povrava sa, ze aj tento model sa nemusi dozit nastupcu. U Forda neprezije Galaxy..a tak dalej. R-Klasse je tiez predajna katastrofa, co zrejme poukazuje na to, ze premiovy vyrobca uz z MPV "nevytlce" vobec nic. Tam pojde vacsina klientely prave do SUV-eciek.
Takze pre Volvo je v tomto smere schodna cesta prave v podobe velkeho priestranneho kombi V90 (ktore okrem "vzduchu" nad hlavou bude mat interier podobnych rozmerov ako MPV.) Ale ani toto auto nie je v sucasnej ekonomickej klime prioritou...
Takze pre Volvo je v tomto smere schodna cesta prave v podobe velkeho priestranneho kombi V90 (ktore okrem "vzduchu" nad hlavou bude mat interier podobnych rozmerov ako MPV.) Ale ani toto auto nie je v sucasnej ekonomickej klime prioritou...
Jako vždy skvělý článek. Taky si myslím, že MPV jsou postupně vytlačováná zejména SUV a bylo by zbytečný vyvíjet nový model. Spíš mě zaujala V90, jestliže V60 a V70 bude o třídu, resp. o 2 níž, tak V90 bude první kombi v historii luxusní třídy?
Ano ked sa tak stane, tak to bude prve kombi hornej triedy..aj ked si myslim, ze Volvo to mozno dizajnovo poda ako nejaky crossover (mozno s vyssou strechou?)
Ale ak nenastane v dohľadnej dobe výraznejšie oživenie ekonomiky, môže sa stať aj tá vec, že prestanú byť zaujímavé aj stredné a veľké SUV ako príliš drahé a neekonomické autá, a tiež nastane útlm ako vo vyššej strednej triede...(?)
Ano, velká MPV postupně mizí. Ale co o třídu níže? Dnešní rádoby-zelená doba SUV rovněž moc nepřeje, (tedy až na jejich rostoucí prodeje 'řekněme' na východ od západní Evropy). NA V90 jsem tedy ještě více zvědav. Díky.
Pokud vím, kandidátem #1 je už nějakou dobu Geely. 8-s
Jezisiskriste...ano...pardon! Hruba chyba...Mea culpa. Nie Chery...samozrejme Geely. Booooze! 😲
To je z toho, ze v rovnakom case, kedy som pisal tento clanok som sa snazil robit aj "mapu cinskych" vyrobcov s ich modelovou ponukou...a nejak sa mi Chery a Geely zliali dokopy...
Ospravedlnujem sa vsetkym za hrubu fakticku chybu...
To je z toho, ze v rovnakom case, kedy som pisal tento clanok som sa snazil robit aj "mapu cinskych" vyrobcov s ich modelovou ponukou...a nejak sa mi Chery a Geely zliali dokopy...
Ospravedlnujem sa vsetkym za hrubu fakticku chybu...
Budoucnost bude. Musí být. Přece tu všichni nakonec nebudem jezdit v německý prémii...
No... je to těžké, přetěžké. Přitom je Volvo v designovém stavu, jaký nemá obdoby. Jako jediný dokázal vystavět poměrně úspěšně osobitou, jedinečnou hráz právě té německé prémii. jasně... německým gigantům nedokáže odolávat nikdo, tam je obsolutno, přesto je potřeba napsat, že "projekt" Volvo je projekt veskrze sympatický, vizuálně jedinečný, s obsahem, jiskrou a nadějí. Kdo například viděl již novou produkční eSšedesátku ví, že se blíží severská bouře. A nebude to bouře ve sklenici vodky.
Markův článek zřetelně osvětluje aktuální i budoucí stav. Četl jsem (ostatně jako vždy) velmi pozorně. Něco potěší, něco zabolí (například odklad nové XC90). Doufejme, že rejžáci nebudou v námluvách úspěšní a VOLVO zůstane i vlastnicky tam kde má, na severu Evropy, kde v mrazech a polárních nocích, se světlem a horkostí v srdcích vznikají festovní, odolná, nepřehlédnutelná a jedinečná auta pro chlapy.
BRAVOLVO :yes:
No... je to těžké, přetěžké. Přitom je Volvo v designovém stavu, jaký nemá obdoby. Jako jediný dokázal vystavět poměrně úspěšně osobitou, jedinečnou hráz právě té německé prémii. jasně... německým gigantům nedokáže odolávat nikdo, tam je obsolutno, přesto je potřeba napsat, že "projekt" Volvo je projekt veskrze sympatický, vizuálně jedinečný, s obsahem, jiskrou a nadějí. Kdo například viděl již novou produkční eSšedesátku ví, že se blíží severská bouře. A nebude to bouře ve sklenici vodky.
Markův článek zřetelně osvětluje aktuální i budoucí stav. Četl jsem (ostatně jako vždy) velmi pozorně. Něco potěší, něco zabolí (například odklad nové XC90). Doufejme, že rejžáci nebudou v námluvách úspěšní a VOLVO zůstane i vlastnicky tam kde má, na severu Evropy, kde v mrazech a polárních nocích, se světlem a horkostí v srdcích vznikají festovní, odolná, nepřehlédnutelná a jedinečná auta pro chlapy.
BRAVOLVO :yes:
neboj, neštekám na Teba 😄
Volný trh a demokratický přístup ano - ale jen uvnitř západní civilizace
čo sa týka kultúry, tak to začína byť tiež otázne, kto má navrch...správanie demokratického sveta mi príde takpovediac populistické, akoby si "vyspelé demokracie" nechávali pootvorené zadné vrátka práve v dodržiavaní ľudských práv v Číne, no na druhej strane, sú práve z dôvodu obracania kapitálu schopné spolupracovať i za stavu nerešpektovania istých ľudských princípov...takže čo je demokratickejšie? udržovať poriadok vo vlastnej krajine aj za cenu prísnejších pravidiel(?) alebo mať plnú hubu o nedodržovaní ľudských práv, ale napriek tomu sa snažiť mať svoj podiel na trhu, ktorý práve z dôvodu tých prísnejších pravidiel pre domáce obyvateľstvo kritizujeme(?)...je to farizejstvo...o to horšie, že si ním podkopávame pevnú pôdu pod nohami... :no:
BTW:s Bohoušem-"a teď si vás kůpím všecky" mne to napadlo též.Chytilová natočila fikci, Čína je realita. :no:
Před 20. lety se smáli v GB škodovkám,jakou dnes mají automobilku,která je konkurence schopná?Lotus, Morgan?Fajn, co dál?No a o kvalitě CivicůG8 bych decentně pomlčel.Já jsem si nedávnou kupoval další JAP auto a chtěl jsem,aby bylo z Turecka(když to nejde z Japonska), ale rozhodně mi nesměli prodat identické z GB.
Takže nikdy nikoho nepodceňovat,přátelské konstatování.