Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 508 RXH: První allroad z Francie

Druhým diesel-hybridem v nabídce Peugeotu bude crossover 508 RXH. Bude mít pohon všech kol a kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km.
Zpět na článek
11. 7. 2011 16:07
11. 7. 2011 16:29
11. 7. 2011 16:47
11. 7. 2011 16:51
11. 7. 2011 17:09
11. 7. 2011 18:06
11. 7. 2011 18:18
12. 7. 2011 08:13
11. 7. 2011 17:51
11. 7. 2011 19:02
11. 7. 2011 21:10
11. 7. 2011 19:03
12. 7. 2011 12:02
11. 7. 2011 17:06
11. 7. 2011 18:14
12. 7. 2011 07:17
11. 7. 2011 19:04
11. 7. 2011 19:52
11. 7. 2011 22:12
11. 7. 2011 19:12
11. 7. 2011 22:12
11. 7. 2011 22:16
12. 7. 2011 09:23
12. 7. 2011 11:57
12. 7. 2011 12:37
12. 7. 2011 09:13
12. 7. 2011 12:15
11. 7. 2011 19:19
11. 7. 2011 19:23
11. 7. 2011 19:53
11. 7. 2011 20:46
11. 7. 2011 21:06
11. 7. 2011 22:18
11. 7. 2011 23:19
12. 7. 2011 00:48
12. 7. 2011 09:32
12. 7. 2011 09:42
12. 7. 2011 09:54
12. 7. 2011 12:16
12. 7. 2011 14:00
12. 7. 2011 12:17
12. 7. 2011 13:58
11. 7. 2011 20:54
12. 7. 2011 00:56
12. 7. 2011 00:06
12. 7. 2011 06:14
12. 7. 2011 15:12
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 15:36
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 17:49
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 15:09
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 15:40
neregistrovaný "Hooonza"
13. 7. 2011 09:17
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 15:54
Avatar - kari.laz
11. 7. 2011 16:07
super
To auto je móóóc pěkný. V bílé, nebo černé to bude naprostá pecka. Bude to ozdoba značky. Jen by tam klidně mohl být motor 2,2 HDI 150KW a klasický 4x4 (torsen, nebo haldex). To elektrický udělátko vzadu mi tam nevoní.
Rozbalit vlákno
12
11. 7. 2011 16:29
Re: super
Souhlas, hybridy taky moc nemusím, třeba se dočkáme, kdyby pěkně poprosili u Mitsubishi, když už od nich mají tu 4007, o úpravu 4x4 podvozku do tohohle krasavce. Jako celek to vypadá moc dobře i ta barva se povedla, ode mně :yes:

P.S. bílou a černou ne e, tyhle barvy já nerad.
11. 7. 2011 16:47
Re: super
A jak myslíš, že má řešený pohon všech kol Lexus RX? Úplně stejně, žádný kardan, ale vpředu benzin+elektromotor a vzadu další el. motor, pro pohon zadní nápravy. Jednoduché a funkční řešení.
Avatar - kari.laz
11. 7. 2011 16:51
Re: super
Mě je řešení lexusu úplně volný. Mě se to prostě úplně nezamlouvá a přomlouval by jsem se raději ke klasickému řešení. Na tak krásné auto je to skoro škoda nevyužít tam pořádný motor a klasické 4x4.
11. 7. 2011 17:09
Re: super
MYslím že běžnému zákazníkovi (tedy tomu, který reálně ty prach na dřevo vyskládá) tahle koncepce postačuje a navíc jistě ocení, že mu sníží spotřebu. Ono se těch nejsilnějších dieselů se čtyřkolkou reálně neprodá tolik, jak se tady zřejmě někteří domnívají...

U iPhonu taky nemáš objektiv jak plechovku od piva i když by určitě dělal lepší fotky. Běžný zákazník se spokojí s méně...
11. 7. 2011 18:06
Re: super
Přesně tak, v reálu rozdíly v pohonu stejně nepoznáš, do terénu s tím nikdo nepojede.

Je zbytečné, se tu hádat jestli haldex nebo snad quattro je "lepší" čtyřkolka. Pokud mají všechny systémy pouze otevřené diferenciály, kdy závěry nápravových diferenciálů se simulují přibrzděním kola skrz čidla ABS a ESP.

A co se týče těch šestiválcových naft, máš naprostou pravdu. Stačí vyrazit do Belgie nebo Francie. Všechny BMW či Audi vyšší střední tam nesou nápis 520d a 2.0 TDI. Tohle jsou tahouni prodejů.
11. 7. 2011 18:18
Re: super
Taky si myslím, že tahle koncepce stačí většině zákazníků, ale kari to podle mně myslel s tim V6 dieslem a 4x4 spíš jako tu špičku ledovce, tu třešinku na dortu vrcholnýho modelu Peugeotu, kterej se opravdu povedl... :yes:
Avatar - kari.laz
12. 7. 2011 08:13
Re: super
Ani tak jsem nemyslel V6 diesel jako spíš 2,2 HDi 150KW. Ikdyž vrcholnému provedení by ten V6 diesel slušel. Ten koncept pohonu je pro mě prostě nesmysl. Jediné co se docílí je, že zadek má na sobě těžký motor s těžkýma baterkama a malinkatým výkonem. Když chtěli udělat hybrid, tak to měli udělat s normálním provedením a klidně to mohli udělat stejně. Pokud ale chtějí udělat crossover, tak si tam tyhle těžítka mohli odpustit a použít klasické řešení.
Jinak zde používané fráze že lidi to stejně nepoznají, je pravda. Opravdu většina lidí to stejně nepozná, ale podobně dopadla anketa majitelů BMW o tom, jestli vědí, která mají poháněná kola. Spoustu (hlavně žen) to stejně nevědělo. Ale neznamená to, že by ti co to vědí jim to bylo jedno.
Avatar - white label
11. 7. 2011 17:51
Re: super
Pěkné..., tredy až na tu aplikaci led diod vředu, ta je až trestuhodná... 8-s
Avatar - Righ
11. 7. 2011 19:02
Re: super
Souhlasim s tim, ze auto vypada zkratka skvele, za sebe bych rekl dokonce fantasticky. Vychozim bodem k uspechu je samozrejme velmi povedenej kombik 508, kterej je (podobne jako treba u Superbu) vyznamne hezci nez sedan. K tomu decentni oplastovani, navozujici spolu se zvysenou svetlosti off-road feeling a dojem vetsi robustnosti i exkluzivity. Kdyz k tomu pripoctu perfektne vybranou barvu (jo, hneda dneska zaslouzene frci a tenhle jeji bronzovej odstin povazuju za jeden z nejvydarenejsich) a kola, mam zato, ze mame pred sebou nejhezci francouzskou karu za notne dlouhou dobu. Dokonce mi nevadi ani ty LEDky, naopak ocenuju jejich "priznani", zpusobeny tim, ze jsou vzhledem k jejich masivnosti jednim z urcujicich prvku masky a dulezitym odlisujicim faktorem od beznych 508cek. Nejhorsi pri aplikaci LEDek je, kdyz se tam davaji proste "aby byly" a nijak nezapadaji do designu jako celku. Typickym prikladem jsou napriklad ohavny LEDky na minuly A6 po faceliftu (jinak ma ovsem Audi svetelnou techniku co do vizuality i funkcnosti zvladnutou dokonale), nebo LEDky pro denni sviceni na Panamere ci Oktavce.

Naopak nesouhlasim s kritikou pohonu - snad s vyhradou, ze ja bych jako spojence elektromotoru radsi videl benzin. Osobne totiz hybridum fandim z mnoha duvodu, jejichz popisovanim se ted nemam cas zabyvat. V tomto pripade snad jen uvedu, ze aplikace hybridniho pohonu bude mit pro Peugeot pozitivni vliv coby ukazka technologicky vyspelosti znacky, ktera jde navic ruku v ruce se v zapadni Evrope uprimne myslenymi ohledy na zivotni prostredi.
11. 7. 2011 21:10
Re: super
100% souhlas, však ona ta A4 Allroad (tj. pravá konkurence z dílny Audi) taky není žádnej teréňák...
Avatar - gld
11. 7. 2011 19:03
Re: super
Žeby návrat pekných peugeotov? :-)
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 12:02
Re: super
To udelatko vzadu muze velmi zajimave posunout teziste doprostred vozu, nakonec muze mit vuz zajimave jizdni vlastnosti. 2,2 je dost tezky a specjalne musel dostat upraveny podvozsk a taky je hodne drahy.
11. 7. 2011 17:06
508 RXH
Designově vyspělý vůz, navíc v konfiguraci která na trhu chyběla. Peugotu se navíc podařilo systémem HYbrid4 zabát dvě mouchy jednou ranou. Mají čtyřkolku a navíc dosáhli nižší spotřeby. Jasně v terénu by klasická koncepce asi zvládla víc jenže tohle není auto se reálně do takového terénu nedostane. Alespon já tomu nevěřím, když se do něj zpravidla nedostanou ani mnohem robustnější SUV.
Navíc funguje-li koncepce elektrického 4x4 u Lexusu, může tak zřejmě směle naplnovat i požadavky u Allroad kombíku...
Pro mě je to tedy celkem zajímavé řešení a přeju aby fungovalo i u zákazníků, které snad RXH přitáhne. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2011 18:14
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
11. 7. 2011 18:52
Re: LED mánie
Nechapu kdyz to ma ledky ve svetlometech proc to ma jeste ty pasy na tech naraznikach :D.....
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2011 23:12
Re: LED mánie
Nu (dnes v mnoha státech povinná) "obrysová" světla jako doplněk k "normálním" světlometům tu bývá(va)ly dáááávno před tím než přišly xenony i LEDky, nebo? ;-)
Avatar - sargis
12. 7. 2011 07:17
Re: LED mánie
Ak sa lepsie prizries, tak si vsimnes oranzovy nadych LEDiek v svetlometoch - budu tam smerovky prestahovane z naraznika.
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 12:20
Re: LED mánie
Nu a v náraznících budou umístěna OBRYSOVÁ (LED) světla ;-)
Avatar - white label
11. 7. 2011 18:56
Re: LED mánie
Možná tuhle tvarovou aplikaci sponzoruje fa adidas... >:-[]
11. 7. 2011 19:04
Re: LED mánie
že by product placement? ;-)
11. 7. 2011 19:52
Re: LED mánie
>:-[] Trefa kvartálu :yes:
Avatar - white label
11. 7. 2011 20:24
Re: LED mánie
...nebo přímo cirkus Berousek. ;-)
11. 7. 2011 18:48
No tak to je bomba...
Konečně PSA zabralo, je tu čtyřkolka HYbrid4 :yes: :yes: :yes: Přesně tenhle systém pohonu 4*4 bych si dokázal představit i v mé 5008 - ideální auto na přepravu rodiny i na zasněžený hory a nejlépe ještě s turbobenzinem 1.6 THP ;-)

Za mě, jako příznivce Peugeotu 1* :yes:
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2011 19:12
P...ALLROAD
Těžkej vořech. Silniční důvěryhodnost zatím nula, na nějaké offradovánky na polňačce to nevypadá, a tak zůstavá jen mírně falešnej - neboť hybridní - pocit naděje, že v podvečer a ze tří kilometrů si tě někdo splete s allroadem od AUDI.

Důsledně variantně modelově vzato je však horní pé-cross tak nějak vizuálně nejharmoničtější varianta pětsetosmičky, jako by "nahému" combi bez těch plastů něco scházelo. Plasty usadí vůz na silnici, dodají mu pohledovou "váhu". V úvahu nyní neberu ta trojblikátka vpředu, to je dílo hodné cirkusu Kludský.

Ovšem vstup do specifického subsegmentu, navíc vstup mezi takové ikony, jakými jsou A4 Allroad, Subaru Outback, koneckonců z mezitřídních hranic dokonale dorážející rafan jménem Scout, Octavia Scout, to není vstup do okresního kola pokročilých v tanečních, zde se nepromíjí nic, a o procento nižší houževnatost venkovních plastů se platí ztrátou prodejní kytičky...

Avšak... kdo chce tam, pomožme mu tam, jak vidíme, právě končí éra specifického espritu, nonšalance, elegance a šarmu francouzských aut a nastupuje éra jakéhosi propojení, lépe řečeno napojení na filosofickou designovou německou linii, konkrétně, na linii AUDI. Zahájila to cepětka, pokračuje pětsetosmička, málo platné, ukazuje se, že chladný, jemně nadmyšlený, technicistní, vycizelovaný karosářský styl, prezentovaný takřka celé poslední dvě dekády automobilkou AUDI, je natolik jedinečný, že mu neodolá ani krajina, která se ještě ve století minulém významnou měrou podílela na tvorbě designových garážových klenotů...

Čas nezastaví nikdo, buďme rádi, že styl, techniku a kvalitu dnes udává automobilka, která je součástí stejného koncernu jako naše Škoda. V jistých porevolučních dobách to jeden čas vypadalo, že místo Yetiho a Superbu tu budeme bouchat Twingo za Twingem... Tohle naštěstí pro nás dopadlo výborně, a tak můžeme spokojeně a s ležérně přivřenejma vočima odsledovávat tahle nová garážová... hybridária.

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE :yes:
Rozbalit vlákno
19
11. 7. 2011 21:12
Re: P...ALLROAD
:yes: Já bych snad ani slovo "allroad" ve spojitosti s tímto kusem přezrálého sýra nepoužíval. :-) Pažout zůstane pažoutem, i když se snaží přesvědčit ty slabozraké v okolí, že je árijec.
11. 7. 2011 22:12
Re: P...ALLROAD
:-) Přesně :yes:
Avatar - 4hill
11. 7. 2011 22:16
Re: P...ALLROAD
Ta soudnost..Napsat Bravwo Volkswagen-Porsche pod článek o Peugeotu?Trochu vám ta ohraná deska už skřípe. :no:
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 00:46
Re: P...ALLROAD
Tak "árijec" říkáte? Víte že stoupenci tohoto směru věřili v jejich NADřazanost - což se ale ukázalo BLUDem? >:-[]
PS: NEmyslím že si tenhle Peugeot hraje na "árijce" (už z toho důvodu že tento typ vozidla vymysleli JAPONCI, konkrétně Subaru ;-)
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 12:29
Re: P...ALLROAD
Jejda, Galina se nam vzteka, to na tom systemu PSA asi neco bude >:D Aby si chudak nehodil smycku, to bude tezko rozdychavat. VWivat la France. >:D
12. 7. 2011 00:53
Re: P...ALLROAD
Baže...dasignově vyspělý vůz, vypadá skvěle,mooooc pěkný prej...a já se ptám, je tohle možný v jednadvacátým století? Něco plastíčku a pár diod (tady teda krapet víc) a hned to místním oku lahodí. Tenhle automobil (rozuměj všecky karosářský verze 508) je ztělesněná bezradnost...kluci nakročili jednou nohou do Němec, ale koukám u toho nějak ztratili rovnováhu a stojej někde v lejně. Tohle vidět Julie Leskótová, tak obrátí svojí 406 na střechu.

Tady mi odstavec o ztrátě tý typický francouzskosti mluví z duše a Pežó je toho dle mého názoru nejbolavějším příkladem z onoho trojlístku. Jejich současnej dyzajnovej jazyk mi připomíná takovou kultivovanější čínskou snahu citovat německou prémiovou produkci a zároveň marnej pokus zachovat něco z těch vznešenejch atributů dob minulých....výsledkem je dokonalá nijakost
12. 7. 2011 09:08
Re: P...ALLROAD
To já mam celkem jinej názor... O těch plastech z diodama souhlasím, ale když to používají Subaru, Audi, Saab nebo Škoda, tak je to vrchol líbivosti, ale když to zkusí Peugeot, tak je najednou (jak ty odborně říkáš) v lejně... Tvojí větu o tom, že se snaží jít někam do Němec, jsem nějak nepochopil, to má být ohledně designu? Technologii? Motorů?... Jinak myslím, že designově se Peugeot vydal správným směrem, už to není jenom snaha stále zvětšovat tlamu (která by už za pár let sahala až k čelnímu sklu) a světla... Dřív byl design Peugeotu slepá ulice, kterou se snažili francouzi jenom dál a dál prodlužovat, ale dneska už se mi modely Peugeotu začínají opravdu líbit (zvlášť 508 a 5008)...
Avatar - Dinar
12. 7. 2011 09:23
Re: P...ALLROAD
Vůbec nejde o diody, byť tenhle trojpásek je docela ukrutnost, designové bloudění PSA designu je v základních liniích a značkových markantách, snaha o německou cestu a rezignace na vlastní styl je zcela zřejmá, nebo ty v současné C5 vidíš nějaký odkaz ze ZM či Xantie, resp. předchůdce první generace C5? Nebo u 508 stopu po 605ce nebo předchůdci 607? Já ne, je to ode zdi ke zdi, za to styl a návaznost akt. A6 s modelem audi 100 z devadesátých let tu je pořád, je to jejich styl, audi design. Ze vzestupu audi za posledních dvacet let je zřejmé, že lidé na jejich styl slyší, takže PSA se rozhodlo, a možná v čistě sebezáchovném pudu, pro rezignaci na vlastní bezradnost a využití toho, co evidentně funguje.
12. 7. 2011 11:02
Re: P...ALLROAD
Chápu, jak to myslíš.. Uznávám, že se současné modely PSA nepodobají těm z dřívějška, nemají onu francouzkou lehkost a eleganci... Ale otázkou zůstává - Je tahle cesta špatná? Podle mně ani ne... v C5 sice nevidíš žádný odkaz na předchůdce, ale třeba v Astře nebo Focusu taky ne, přesto jsou jedni z nejúspěšnějších (a v případě Astry i nejhezčich) v segmentu... U Audi, BMW nebo VW chápu, že ti přicházejí pouze s designovými evolucemi svých modelů - oni si zkrátka ani nemůžou dovolit nějaké experimenty - ty modely jsou stále stejné a právě proto si je jejich zákazníci kupují... Ale když se koukneš na Peugeot, tak design jeho modelů šel lineárně dolů a myslím, že změna v podobě 508 a 5008 mu prospěje...
PS: Proč vidíš v Peugeotu Audi, vždyť ty auta jsou designově naprosto odlišná...
Avatar - Dinar
12. 7. 2011 11:57
Re: P...ALLROAD
Ony ty experimenty, o kterých píšeš, nejsou důsledkem toho, že by si je někdo mohl nebo nemohl dovolit, ten kdo svou cestu má, jde jí, a těží z ní, kdo ne, nezbývá mu než experimentovat, v tomto případě jde o to, že PSA samo vzhledem k výsledkům předchozích generací (nepříliš úspěšná první C5, stejně jako 407 či 607) zkusili sázku na jistotu, a tou je připodobnění se úspěšnějším Němcům.
A co se Audi a Peugeotu týká, mrkni se na předchozí kombíky peugeotu (napříč třídami) a na základní tvarovou linku 508 SW, pokud tam nevidíš markatní rozdíl a posun k čisté lince splývající zádi typické pro audi, pak nevím.

A ještě dodám, pár let tu už s lítostí píšu o původně avizovaném a pak opuštěném designovém směřovaní Jerome Gallixe, který chtěl Peugeot designově nasměrovat k tvarům a markantám typickým pro nejúspěšnější období moderní éry peugeotů reprezentované modelem 504coupe a 505. Navrhl studii nového 504 kupé naprosto parádní design s odkazem na klasikcou 504 zkosená světla úzká maska, to měl být směr, dle mého by byl správný. Jenže Gallix byl odejit a design od tlam se pohnul směrem velmi nezajímavým.
12. 7. 2011 12:37
Re: P...ALLROAD
Řada 405,406 je hezká a svá, ty pozdější už tedy fakt moc ne. Tam to francouzský design tak nějak netsrefil. Nicméně odvaha jim nechyběla, a zajímavé auto je i 407, někumu se líbí, někdo ho nesnáší, prostě tak nějak provokuje. mi moc nesedí.

Mimochodem Peugeot 405 Mi16 byl také v provedení 4x4, takže na něco navazují.... snad!

Ale celkově si myslím, že díky té potentované globalizaci se auta fakt stále více podobají jeden druhému. Je to škoda. Prostě uniforma.
Věřím ale, že stále bude platit že Italové, Španělé či Francouzi umí design, ti ostatní umí tvar!
13. 7. 2011 00:59
Re: P...ALLROAD
Dinare, mám 2 připomínky.
Pokud bych i přijal tvůj argument, že se Citroën vydal cestou Audi designu (k čemuž se myslím i u Ë přiznali), pak ale nejde o cestu na jistotu. Sázka na jistou je, pokud Audi udělá Audi-design. Když to samé udělá značka, která se vždy profilovala jako alternativní, je to skok do neznáma.
Druhá poznámka, a tady bych od Tebe čekal větší pochopení. Německá škola (VW, Audi, MB, BMW (s výjimkou Bangla)) založená na postupné evoluci představuje pouze jeden přístup. Na druhou stranu jsou tu i jiné značky (nejen francouzské), které netrvají na jednotném designovém jazyku prostupujícím 5 generací modelů za sebou. A právě proto nelze nazvat zvolenou cestu PSA za tápání. Vem si Citroën a řady DS-CX-XM (schválně nepokračuju s C6, protože ta byla od počátku jako retro model, narozdíl od předchůdců) nebo GS(A)-BX-Xantia-C5 I-C5 II, velmi obdobně Peugeot a Renault. Jak je hned vidět, tak i samotný fakt, že navazující modely mají i odlišná jména narozdíl od (Golf, Passat, E-class, A6, ...) napoví.
Která cesta je obchodně výhodnější, je věc druhá. Kde s tebou částečně souhlasím je, že jakkoliv Citroën vypadal, byl vždy svébytný - to pro C5 II již úplně neplatí.
12. 7. 2011 10:23
Re: P...ALLROAD
Tady ta metafora s výkaly se měla vztahovat celkově k jazyku automobilky, nejen k tomu oplastování, samozřejmě nic proti allroad verzím čekoholiv, jak už napsal vejš GTI, tohle je ta vizuálně nejharmoničtější varianta...což je vlastně docela smutný:) Co se týče toho nakročení, tady taky jen parafrázuju už řečený v příspěvku, na kterej jsem reagoval. Samozřejmě se zabývám čistě vzhledem, technika jde mimo mě. V části se shodneme, a to že dřív byl styl tvarování u Peugeotu slepá ulice, mě se akorát zdá že jsou pořád na tom konci a točej se v kruhu...Prostě v tom nevidím ani tu dosplělou eleganci ala Audi, o kterou se tu zjevně pokouší, ani tu francouzskou lehkost a vtip.
12. 7. 2011 11:21
Re: P...ALLROAD
Hodně podobná odpověď jako na příspěvek Dinara... Nový design Peugeotu nemá základní atributy francouzkého designu - je to zkrátka krok jinam, ale podle mně ne krok k Audi... Jestli v tom Audi vidíš, tak naprosto chápu tvojí reakci - už to není francouz, ale do němce to má pořád daleko, a proto je vtom cítit ta nijakost... To je právě asi to, na čem se neshodnem... Jinak smysluplná reakce :yes:
Avatar - Dinar
12. 7. 2011 09:13
Re: P...ALLROAD
Mluvíš mi z duše, oslava "francouzského designu" jak citroenu tak peugeotu mi přijde těžce mimo mísu, zvlášť je-li dávána do kontrastu s německou "strohostí" a "technicistností", k čemuž se často používá coby příklad audi. Vždyť počínaje aktuální C5 jsou ta auta čirými pokusy právě o německý "audi design", přidáno pár chromových lišt pro zachování "francouzské noblesy" a výsledek je přesně jak píšeš, dokonalá nijakost. U mě máš za tento pohled jednoznačně :yes:
Avatar - white label
12. 7. 2011 10:12
Re: P...ALLROAD
Kde ses tu vzal, první příspěvek a hned taková trefa, piš dál, rád si opět tvůj zajímavý názor přečtu...
Ona se to 508čka většinou lidem líbí (mně v kombíku taky, zvlášť ve srovnání s "předchůdcem"), ale málokdo dokáže poznat, nebo spíš přiznat, čím je ten designový styl převážně inspirován...
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 13:06
Re: P...ALLROAD
vlezte si chlapci navzajem do zadele, delate to moc hezky :yes:
12. 7. 2011 12:15
Re: P...ALLROAD
Ano, vždyť celé Das Auto je přece vybudované na nadřazenosti jednoho národa a postavené rukama celé evropy. Ti ovšem VW nikdy meměli šanci jezdit!
.................doufám že toto slovo-Áriec - už neuslyším!
12. 7. 2011 07:17
Re: P...ALLROAD
sa mi zda ze to dost tazko prekusavas ze tvoj apostol NEMA allroad verziu.. Cim lepsie auto mimo koncernu tym vacsi prskot od teba.. >:D >:D >:D >:D >:D >:D
11. 7. 2011 19:19
krasa
kraaasne auto a myslim ze trafili do cierneho. Svedci o tom aj prskot miestneho klauna o prispevok vyssie. :-)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Blue Sun
11. 7. 2011 19:53
Re: krasa
Jen bych se přimlouval za tuhle příď i u klasické 508... vypadá, podle mě, líp.
11. 7. 2011 20:46
Re: krasa
Ještě ted myje klávesnici od krve z okousaných prstů.... >:D
11. 7. 2011 23:19
Re: krasa
JJ, čím zdařilejší auto, tím delší příspěvek. Navíc zde je bonusový odstavec za to, že Passat vůbec offroadovou mutaci nemá. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 00:48
Re: krasa
G-alina T-atjana I-vanovna to má (poslední dobou) "těžší a těžší", o tom není sporu ;-)
Avatar - Dinar
12. 7. 2011 09:32
Re: krasa
Trochu problém je, že v tomto směru je kratší konec lana právě u toho peugeotu. Tyhle načančané "offroad" verze znamenají vyšší cenu, jednak technologie, jednak výbava, dodatečné plasty atd.. Proto se k allroad verzím přirozeně hodí spíše auta premiových značek, kde cena "již od jednoho milionu" je tak nějak v rámci očekávání. U VW koncernu tuto roli hraje audi, takže passat allroad by moc smysl nedával, navíc, když roli "levného" allroadu pro východní trhy zastane východní značka Škoda se superbem. 508ka naopak musí zastat role všechny, bojovat coby levná varianta ve střední třídě (základní specifikace) a nahoře naopak soupeřit s premiovou konkurencí. Těžký boj, a popravdě jsem zvědav jestli 508 rxh s cenou jistě přes mega bude schopno zaznamenat nějaké body proti zavedeným allroad premiantům. ;-)
Avatar - Emel
12. 7. 2011 09:42
Re: krasa
Superb ale allroad variantu taky nemá, nehledě na to, že Superb nijak výrazně levnější než Passat není. Podle mě na tohle ještě dojde... VW na rozdělení rolí v koncernu nikdy úplně nevěřil.
Avatar - Dinar
12. 7. 2011 09:54
Re: krasa
Vycházím právě z předpokladu, nějaké info proběhly, že allroad varianta superbu má přijít celkem brzo. Možná nakonec dojde i na passat, ale dle mého, by to byla vzhledem k zmíněnému rozdělení rolí celkem zbytečná varianta.
Avatar - Righ
12. 7. 2011 12:16
Re: krasa
Ja naopak vidim v 508 RXH po nekonecne dlouhy dobe drahej francouzskej model, kterej by se skutecne mohl prodavat. Naposledy se Francouzum neco podobnyho povedlo snad s R25 nebo 605kou.... Nemusim pritom dodavat, o kolik vyhodnejsi je prodej vozu relativne drazsich nez tech levnejsich.

RXH je totiz idealnim mixem vlastnosti, po kterych znacna cast movitejsich kupcu aut touzi - pekny design, karoserie kombi, offroad prvky a zvysena svetlost, dyzl, 4x4, automat a navrch jeste hybrid jako ukazka high-tech i zeleny technologie v jednom. Samozrejme zalezi na tom, za kolik ho bude Peugeot ve vysledku skutecne prodavat - pokud udrzi ve spickovy vybave cenu na cca milionu, vestim mu vzhledem k vyjimecnosti modelu solidni uspech, pokud bude stat o tri sta tisic vic, bude to mit samozrejme obtiznejsi (uvadim sice ceny v korunach, ale na myslim mam spis jejich ekvivalent v eurech - u nas si tohle auto koupi jenom par lidi, at uz bude stat milion nebo dva).

Velkej otaznik pak visi i nad pouzitym automatem, protoze jestli tam bude robotizovanej manual alias "skokan", jak se spekuluje, bude to nesmyslna rana do vlastni branky... Naopak o funkci 4x4 obavu nemam - kdyz to dovedu ad absurdum, i kdyby tohle reseni nemelo fungovat vubec (a v zasede by jel pouze jeden motor nebo druhy), zakaznikum by to prilis nevadilo. Jejich touha po 4x4 je v tomto segmentu spis samoucelna, zkratka chteji mit 4x4 pro dobrej pocit a pro nalepku na dverich, nikoliv snad proto, ze by nebyli s to jezdit po svych trasach s predokolkou.
Avatar - Dinar
12. 7. 2011 14:00
Re: krasa
Sám říkáš "mohl", přesvědčen o tom nejsi, stejně jako já s tím, že si myslím, že se spíše prodávat nebude. Uvidíme.
12. 7. 2011 12:17
Re: krasa
Scout je prémie??
Avatar - Dinar
12. 7. 2011 13:58
Re: krasa
Scout je hlavně o třídu níž.
Avatar - jazva
11. 7. 2011 19:24
Mierne OT: škoda Superb Scout
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
12. 7. 2011 08:53
Re: Mierne OT: škoda Superb Scout
Díky. Mne spíše zaujala zmínka o úvahách reinkarnace jména Capri z čehož jsem měl velkou radost, která trvala asi tak 10s, než jsem zaznamenal zmínku o předním pohonu..... Hoši vymysleli Revoknuckle a budou u toho "třískat" co půjde. Rally odkaz předokolka (byť hodně dobrá a uznávám, první RS byla také předokolka) a pokračování legendární zadokolky taky v předokolce. A při tom ostatní ukazují, že i dnes jde postavit zábavná zadokolka s akceptovatelnou cenou kolem 1,25M (370Z, 1M) a i low-end resp. už mainstream vystrkuje růžky (Genesis). 8-s ;-\ 8-s
11. 7. 2011 20:54
Peugeot SCOUT
Ale jo, je to hezký, má to styl, zvenku tomu neni moc co vytknout. Zevnitř, a teď nemyslím interiér, to už je horší.

Od začátku mi nejde do hlavy, proč by měl zákazník koukající po kombíku střední třídy v offroad mutaci zákonitě chtít hybrid? Tahle nepochopitelná konfigurace to zabije, škoda.

Až vyjede Superb Scout s běžným pohonem všech kol, tak si na tohle cinkrlátko nikdo ani nevzpomene.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Hammunasakra
11. 7. 2011 23:09
Re: Peugeot SCOUT
Tohle "cinkrlátko" je evolučně o generaci dál - PŘED oním "běžným" pohonem všech kol typu Superb (to jste nevěděl? ;-)
11. 7. 2011 23:39
Re: Peugeot SCOUT
Ne, tohle cinkrlátko jede naprosto odlišnou větev evoluce, která se mi jeví jako slepá.

"Chceš čtyřkolku? Máme, hybrida jsi chtěl určitě taky, viď?"

Vždyť je to blbost.
Avatar - white label
11. 7. 2011 23:42
Re: Peugeot SCOUT
Jj, tak nějak... přesně! ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 00:34
Re: Peugeot SCOUT
A teď byste se měli poplácat po zádech a ... :-)
... a když po LEXUSu a Peugeot/CITROËNu to začne (za pár let) dělat třeba vw, ZMĚNÍTE pak názor, nebo ... ;-)
12. 7. 2011 07:20
Re: Peugeot SCOUT
jasne, aj common rail bola slepa cesta pokym ho vyrabal len fiat. Zrazu sa ale stal evoluciou a niecim novym ked VWfans zistili ze VW vyrobil prvy CR a PD ide do zabudnutia. Predtym bol popularny kopanec do chrbta, a vyuzitelnych 1000 otacok, dnes je to zrazu linearita zatahu.. Proste kazdu palicu si ohnu ako sa im paci. Bola by zabava pohladat v starsich diskusiach tie protichodne reakcie... >:D vid anketa auto roka 2010 a 2011 - fiat 600 a VW polo. Specialne reakcie GTIho na tuto anketu ako behom roka sa z fuserov stali ti najlepsi novinari >:D >:D >:D
12. 7. 2011 11:02
Re: Peugeot SCOUT
Přesně tak, za to, že se Peugeot plácá v konfiguraci vlastních aut, můžou PD motory od Volkswagenu :-)
12. 7. 2011 00:38
Re: Peugeot SCOUT
A kolik se těch čtyřkolek prodá? Hm?
Neodradí zvýšené náklady čtyřkolky potenciální zájemce? Některé jistě ano. Tady budou mít Doufejme za cenu běžné čtyřkolky auto se spotřebou nižší než předokolka. Jasně pokud bude příplatek dvěstě pade tak to mnoho zákazníků nenajde. Šanci to má, záleží na ceně...
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 00:40
Re: Peugeot SCOUT
On není hybrid jako hybrid - vy alespoň "tušíte" PROČ by vám měl takovýhle hybrid (a počítejte že se budou MNOŽIT!) vadit??
PS: Zbírá po cestě zadarmo energii, kterou byste jinak "vyhodil" (a třeba při předjíždění se pak "hodí", nebo? :-)
PPS: Že "je to blbost" se už v historii říkalo na TOLIK věcí... (třeba zrovna na auta ;-)
12. 7. 2011 07:22
Re: Peugeot SCOUT
neboj , za 4 roky s tym pride VW ako s absolutnou novinkou a zrazu to bude pre nich ta spravna cesta.. >:D
12. 7. 2011 09:20
Re: Peugeot SCOUT
Jj, tak nějak to dopadne.. A už vidim GTIho, jak se vznáší na oblakách dokonalosti VW - "K vybroušenému diamantu mezi značkami, jehož název nám v uchu lahodí (VW), dnes přichází technika tak dokonalá, a opět s předstihem několika staletí před zbytkem trhu..." >:D
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 12:26
Re: Peugeot SCOUT
Ono to bude DŘÍVE - vw (tedy audi) stejnou koncepci již vyvíjí (je to dražší kategorie = bude mít elektromotory 2 :-) .. to je asi tak JEDINÝ (zásadnější) rozdíl ;-)
PS: Schválně KOLIK z lidí zde tuto (prozatím Lexus + PSA) koncepci "kritizuje" až "zesměšňuje" pak (až s tímtéž příjde - zřejmě nejdříve z koncernovwých značek nejprve právě Audi) ZMĚNí názor :-)
12. 7. 2011 10:22
Re: Peugeot SCOUT
Ve využití energie "posbírané po cestě" nevidím nic špatného, naopak. Mě jde spíš o to, že okruh zákazníků toužících po francouzském allroadu a okruh zákazníků se zájmem o hybrid se třeba vůbec nemusí protínat.
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 12:26
Re: Peugeot SCOUT
Možná je to jen model "trochu napřed" - časem (tím myslím doslova "za pár let") toto řešení bude NAPROSTO NORMÁLNí :yes:
PS: BEZ "urážky" - za rok/dva s podobným (stejným) systémem příjde "náskok díky technice" a pak jistě další koncernovwé značky a ... na průkopníky Lexus RX a Peugeot 508 si dost možná pak už nikdo ani nevzpomene...
(nicméně SYSTÉM tu BUDE :yes: :-)
Avatar - kari.laz
12. 7. 2011 09:16
Re: Peugeot SCOUT
To asi jediný problém, který s tím autem mám. Jezdil jsem ve verzi GT a je to opravdu nadmíru povedený auto. Designově se mu nemám moc co vytknout a jízdně to bylo s motorem 2,2 HDI 150KW super, obzvláště s řazením pádly pod volantem. Ten pohon mi k tomu nesedí. Pokud chtějí hybrid, tak to měli implementovat do normálního kombíku a klidně se stejnou koncepcí, ale pokud chtějí udělat crossover, který už z podstaty by měl být odolnější než standardní verze, tak se mi to tam nehodí. Jediné co za tím vidéím jsou těžký baterky, těžký motor a k tomu malý výkon. Klasická koncepce pohonu 4x4 s například motorem 2,2 HDI 150 KW by tomu slušela o hodně víc.
12. 7. 2011 11:38
Re: Peugeot SCOUT
Slušela no, na plakátu určitě... Ono se to musí ale i prodat... ;-)
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 12:24
Re: Peugeot SCOUT
Baterky posunou teziste oproti 2,2 vyrazne dozadu a vykon je praticky stejny jako u 2,2 HDI. Mam rad diesely ale nelpim na tradicich. Osobne zvazuji GLK nebo ML se 4 valcem a dieselhybridem. Ten ma mi u Mercedesu 165 kW a 580 Nm, coz je vice nez u "stareho" sestivalce a mene nez u noveho, je to podobne jako u PSA takova zajimava alternativa. U PSA potrebuji 4*4, u Mercedesu snizuji emise.....
Avatar - Blue Sun
12. 7. 2011 13:12
Re: Peugeot SCOUT
Já tedy nevím, ale koncepce se zranitelnou mezinápravovou rozvodovkou a hnacím hřídelem dozadu je podle mě méně odolná, než samostatný motor na zadní nápravě. Hmotnostní rozdíly jsou zanedbatelné a rozložení hmotnosti naopak může mluvit ve prospěch RXH.
Avatar - Righ
12. 7. 2011 00:56
Re: Peugeot SCOUT
Ber to tak, ze do ted nemel Peugeot 4x4 vubec, ted ho ma "aspon" s hybridem. Jedna se tedy o rozsireni nabidky a tim padem o a priori pozitivni krok. Co by za neco podobnyho takovej Ford nebo Renault daly.

Uz RXko od Lexusu pritom dokazalo, ze pohon vsech kol postavenej na konceptu jedny napravy pohaneny spalovacim motorem a druhy elektromotorem dokaze konvencni reseni 4x4 plnohodnotne nahradit, prinejmensim bavime-li se o standardnich pozadavcich klientely podobnych vozu (rozumej, pro Defender by byl podobny system patrne nesmysl).

Jak jsem psal vyse, mne osobne je navic hybrid sympatickym resenim. Umi totiz oproti ciste spalovacimu pohonu jeste vic snizit spotrebu a zaroven v tomto provedeni dokaze zastoupit drahy a tezky system 4x4 (samozrejme si uvedomuju, ze elektricka cast hybridniho systemu je ve vysledku jeste drazsi a spolu s akumulatory patrne i tezsi nez bezna ctyrkolka, zvlast ta haldexova, avsak krome pohonu vsech kol pridava jeste dalsi pridanou hodnotu, a to prave zminovanou nizsi spotrebu, zatimco bezna ctrykolka spotrebu akorat zvysuje). Navic - opet se budu opakovat - pouziti vyhradne hybridniho pohonu doda 508 RXH auru urcity vyjimecnosti, zajimavosti a technicky vyspelosti. To samy lze rict i o vlivu tohoto modelu na znacku jako takovou.

Druha vec samozrejme je, ze tento hybrid bude takrka jiste drazsi nez kolik by stala normalni naftova ctyrkolka, a to s takovym rozdilem, ze ho nevyrovna ani snizena spotreba dana elektromotorem. A tady tvrda cechackovska logika neuprosne smeruje k zaveru, ze tim padem je RXH nesmysl a nikdo soudnej si ho nemuze koupit. Nastesti to tak neplati vsude a zvlaste ne tam, kde se auta za podobny penize ve skutecne vyznamnych poctech prodavaj.
12. 7. 2011 09:13
Re: Peugeot SCOUT
Peugeot měl 4x4 - dodělávalo se to do nich za hříšné peníze - tedy do některých užitkáčů....
Avatar - kari.laz
12. 7. 2011 09:17
Re: Peugeot SCOUT
A jinak má 4x4 v 4007. Ale to je SUV, takže tam se to očekává.
12. 7. 2011 10:03
Re: Peugeot SCOUT
to ano, ale to je jeden z triumvirátu alá Mitsu Outlander - 4007 a C crosser. Měl jsem na mysli ty úpravy od Dengela(doufám, že to nekomolím), kde bylo možno mít třeba špéru na zadek...
Avatar - del42sa
12. 7. 2011 10:43
Re: Peugeot SCOUT
Ano, ale to nemělo s PSA nic společného. Dělala to externí firma na zakázku a v podstatě to byla jen Peugeotem akceptovaná úprava pro Peugeot Partner.

V minulosti ale mělo PSA vlastní opravdové 4x4.

v Peugeotu 405 , který se vyráběl v několika variantách s benzínovýni motory Mi16 , přičemž vrcholem byla přeplňovaná verze 405 T16 což bylo auto poháněné benzínovým motorem 2.0Mi16V turbo s výkonem 150kW/293Nm s turbodmychadlem Garrett T25 s variabilní geometrií a systémem overboost a také se systémem udržovaní světlé výšky na zadní nápravě převzatým z Citroenu BX poháněným elektrickým hydraulickým čerpadlem.

[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Auto dosahovalo max. rychlost 225km/h akcelerace za 7,4s. Psal se rok 1993...

[odkaz]

turbo s variabilní geometrií:

[odkaz]

[odkaz]

Druhým vozem byl Citroen BX 1,9Gti 4x4 vycházel ze závodního speciálu Citroen BX 4TC

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Především Citroen BX byl ve verzi kombi a 4x4 velmi oblíbený, protože kombinace variabilní světlé výšky a pohonu 4X4 znamenala velkou výhodu v nezpevněném terénu nebo v extrémních zimních podmínkách.Vůz měl elektrickým spínačem ovládanou uzávěrku diferenciálu se zubovou spojkou.

Přesto čtyřkolky tvořily v součtu jen velmi malé procento prodejů a proto se PSA rozhodlo, že v další generaci vozů střední třídy pohon 4x4 nebude nadále nabízet. Což si myslím je velká škoda.... :-(

S Peugeotem 508 a verzí hybride Hy-Motion se alespoň částečně pohon 4x4 vrací zpátky :-)
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 12:28
Re: Peugeot SCOUT
Pěkně napsáno :yes: ;-)
11. 7. 2011 22:22
4x4 allroad hybrid... a co voda?
Zdravicko, divam se na ty fotky a pripomina mi to Island... mozna to je nejake jine ledovcovo-sopecna krajina ... (treba neco jako na mojim profilu na moje auto) v takove byva malo asfaltovych cest (nafotkach je to taky videt) a hodne brodu... to by me zajimalo, jak se na vodu ve vysce 30-40 cm bude tvarit elektromotor zamontovanej v kole takoveho auta... ne, ze by se tim jezdilo kazdej den, ale takova sluzna prutr mracen, rozbredlej snih se soli v zime v nasich podminkach a podobne a k tomu elektromotor se slusnym proudovou zatezi... o tom se clovek nikde nedocte, co to vlastne snese :-(( nevite na toto tema nekdo neco? jak toto tydle hybridy resi?
Rozbalit vlákno
8
11. 7. 2011 22:48
Re: 4x4 allroad hybrid... a co voda?
Elektromotor přece není umístěn v kole, ale v pomocném rámu zadní nápravy v blízkosti zadního diferenciálu, čili dostatečně nad vozovkou. Kdo by se s takovým autem brodil...
12. 7. 2011 00:42
Re: 4x4 allroad hybrid... a co voda?
Myslíš že u jiného hybridu je ten el.motor výše? Třeba u takové Q5? V obvyklém uspořádání mezi motorem a převodovkou o tom dost pochybuju....
Avatar - del42sa
12. 7. 2011 11:17
Re: 4x4 allroad hybrid... a co voda?
jen aby to nedopadlo s tím elektromotorem na zadní nápravě tak jako tady na tom videu >:D

hlavně ten konec cca od 9-té minuty

[odkaz]

"mondieu, snad vy s tím nebyla v terenu ? Vy nečetla manuál ?" Tam být jasně napsáno : "Vyvarujte se jízdy v terénu!" ;-) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 00:50
Re: 4x4 allroad hybrid... a co voda?
Lexus RX který používá stejné řešení tu s námi už nějaký rok je a "no problem" (co do poruchovosti spíš právě naopak ;-)
12. 7. 2011 08:33
Re: 4x4 allroad hybrid... a co voda?
Taky bych se toho nebál, kolik těhle auto pojede byť jen na polní cestu? Asi tak stejně jako Allroadů nebo Scoutů ;-)
Avatar - Mireon
12. 7. 2011 09:31
Re: 4x4 allroad hybrid... a co voda?
Ono celkově tahle kategorie je o ničem. Kdyby v terénu udělali srovnání minukého a současného allroada tak ten současný nemá šanci osobně si myslím že ani Q7. Je to škoda. Allroad je výbornej. Chtěl bych něco nového,ale v podstatě není co. Maximálně Outback se dělá s rozumným motorem 3.6 benzín, ale podvozek není tak pohodlný. Peugeot vypadá moc hezky kdyby udělali benzínovou V6ku klidně i s tím hybridem tak by to byla bomba. Samozřejmě s rozumnou cenou. Pořád je to peugeot a pokud se dá koupit Outback 3.6 s veškerou výbavou koupit za cca 900bez DPH tak by se měli ve Francii snažit. Osobně si myslím že se ani do milionu nevlezou když vidím toho Priusa
Avatar - Emel
12. 7. 2011 10:31
Re: 4x4 allroad hybrid... a co voda?
Není o ničem... jen není o ježdění v terénu.
12. 7. 2011 13:20
Re: 4x4 allroad hybrid... a co voda?
Je to ideální do zhoršených podmínek v zimě nebo když má někdo horší přístup/cestu k chalupě :yes:
12. 7. 2011 00:06
508rxh
Parada... takto si predstavujem... naskok vdaka technike :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ryman
12. 7. 2011 06:14
Projektory
Lev chtěl být originální a tak šoupnul projektory více ke středu oproti zvyku.. Jaký to má výsledek nechť každý sám posoudí.. [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Rozbalit vlákno
1
12. 7. 2011 13:45
Re: Projektory
Lev ma skulave oci >:-[]
12. 7. 2011 09:27
Smíšený pocit
se mi vkrádá do slov, když koukám na tohle auto. Je to francouz. Francouzi měli vždycky určitý šarm a pro určitou část automobilistů nesporné kouzlo. Zkrátka každému se líbí něco jiného a tohle lvíče nevypadá zle. Jen ten sponzoring Adidasu trošku zavání až přehnanou snahou o originalitu, která se pak vrací jako nechtěný bumerang zpět. Označovat toto auto za 4x4 - budiž - byť je to zase a jen marketingově zpracovaný a ohnutý význam pojmu 4x4 - klasicky hnaná přední náprava a pak elektro na zadní nápravu... Ano - touto cestou jde Volvo, půjdou jí i jiní. Ano - svým způsobem je to 4x4, ale je to jako když vedle pravé italské zmrzliny vedle dáte do kelímku zmraženou obarvenou vodu se sirupem.... Když už se Lvíče vrhlo na 4x4 - proč tomu nedají pořádnou mechaniku? Jistě - může přijít otázka, nač to vlastně potřebujeme. Vždyť drtivá většina SUV neuvidí větší terén než strmější sjezd do majitelovi garáže. Berte to ode mne jako povzdechnutí nad celkovou devalvací hodnot, které už zasahují i automobilový svět...... Zkrátka "top model", který se pyšní, že je 4x4 ,by měl být "staromilský" a ne ten nový "na baterky".................
Rozbalit vlákno
36
Avatar - Emel
12. 7. 2011 10:25
Re: Smíšený pocit
Mě tahle koncepce přijde docela zajímavá. V zásadě mi vyhovuje normální kombík, normálně nemám problém na nějaký ten kopec nebo polňačku vyjet i bez čtyřkolky a SUV považuju za zbytečnost. Ale trošku větší světlá výška v kombinaci s elektrikou vzadu na zimu... to by mohl být přijatelný kompromis.
12. 7. 2011 10:32
Re: Smíšený pocit
já tento Tvůj přístup chápu - ale jak píšeš - je to v rámci segmentu, do kterého se "tlačí" kompromis - a kompromisy to sú krysy(Elán ;-) )
Avatar - Emel
12. 7. 2011 10:58
Re: Smíšený pocit
No jo, je Radical a pak Espace, všechno mezi je kompromis :-). Jde o to, co všechno musíš obětovat... a u RXH toho není zase tolik, krom zřejmě slušného balíku peněz.
12. 7. 2011 11:03
Re: Smíšený pocit
tak život je otázka priorit - to jsem si odněkud vypůjčil - mně třeba tenhle lvíček připomíná trošku nový Outback - ale pokud se jednou budu rozhodovat - protože mezi mé osobní priority patří občas uhnout z cesty a projet les či pole - tedy cesty - nebudu tvrdit, že s Outbackem lítám po divém lese - to bych byl za kastrovaného býka ;-) , tak se rozhodnu pro "mechanické" spojení - které mne sice může vyklepnout taky, ale stále by mne hlodalo, že mi "dojdou" baterky. Jinak drtivá většina nových majitelů, tohohle auta bude naprosto spokojená, protože jim budou displeje svítit a hrát - ukazovat přenosy síly a točivého momentu, dobíjení baterek, operaci a akci - a spotřeba bude nízká a zelený duch nasycen.....
Avatar - Emel
12. 7. 2011 13:36
Re: Smíšený pocit
Priority jsou opravdu to nejdůležitější. Vždycky to bude něco za něco, jen duševně prostí jedinci věří na nějaká univerzálně nejlepší auta. Pokud jsou pro tebe ty polní a lesní cesty denní chleba, pak chápu preferenci Subaru.

Pro mě jsou naopak okrajové, takže raděj dám přednost lepší dynamice a nižší spotřebě v Peugeotu, které budu využívat každý den. A myslím, že takových lidí se najde dost.
12. 7. 2011 13:54
Re: Smíšený pocit
tak denní chleba nejsou - i když občas by se cesta z naší obce do města dala nazvat polňačkou ;-) . S prvním sněhem to pak nabírá zcela jiný směr a jelikož nějaký inteligent seznal, že větrolamy na polích jsou zbytečné, tak si asi dovedeš představit tu cestu mezi polnostmi.... A myslím, že lidí dávajících přednost Lvíčeti proti Subaru bude vždy mnohem více - a pochopitelně.....
12. 7. 2011 10:48
Re: Smíšený pocit
Naprosto chápu co chceš říct, ale ukaž mi dnes jedinou pořádnou 4kolku? Co je vlastně pořádná 4kolka? Jsou to tři diferenciály a možností závěru nápravového případně zadní s omezenou svorností? Nebo slevíš na dva obyčejné otevřené dif na každé nápravě a mezinápravový "dif" v podobě lamelové spojky? Je tohle stále ještě "pravá" 4kolka. Pro nás dnes možná ano, ale před 20 lety by to s pohledu uživatelu například M-B G moho být k smíchu. Stejně jako se ti dnes nezdá, že novodobým 4kolkam začíná scházet kardan.

Důvod je jasný, nesmyslný způsob zjištování normované spotřeby, který hraje do karet právě těmto systémům jako jsou hybridy atd. Pak se v katalogu blýskne papírová spotřeba 3.9l!

A proto vznikají tato řešení, do kdejakého motoru se dáva start-stop system. Pak se i V8 od AMG mohou pyšnit 9,9l a jiné nesmysli. Automobilka má pak splněnou flotilovou spotřebu, nemusí plati sankce za překročení, úředník v EU je spokojen jak jsou moderní vozy úsporné, jak mu na papíře klesá produkce CO2. Co na tom, že v reálu bude jezdit motor s o 10-15% vetší spotřebou.
A pak se dozvíš od automobilky jediné, naši zákazníci si to přejí...
12. 7. 2011 10:59
Re: Smíšený pocit
jo jo jo a ještě jednou jo - mluvíš mi z duše.... Já za "pravou" považuji ještě tu, kde existuje jakési mechanické spojení mezi přední a zadní nápravou. Za echt považuji a- to mne těší, že jsi ho zmínil - Géčko, kde jsou uzávěrky i na močák řidiče v případě potřeby a když i ta selže, tak výpustné odtoky na podlaze ;-) . Pak je tu grupa těch, které v normálním autě snad už nikdy neuvidíme - volnoběžky na předku a pevné spojení uzávěrkou mezinápravy s uzavíratelným zadkem - však já si jednou toho Hiluxe koupím, i když mně žena zabije :*) .... No a pak je zbytek světa pozvolně přecházející právě k tomu, co se děje teď - žádná mechanika mezi předkem a zadkem.... zkrátka - a z civilizačního pohledu nic špatně, jen z toho mého - spějeme jen k dokonalému asfaltu a vyhlazenému povrchu a jednou naše děti budou bezradně stát nad kamínkem na silnici - za nimi se vytvoří mnohakilometrová fronta.......
Avatar - Emel
12. 7. 2011 11:08
Re: Smíšený pocit
Tak černobílé to není, spotřeba u nových aut nebo hybridů skutečně výrazně klesá... ono 3,9 + 15% je stále fantastických 4,5 ;-).

Je jasné, že z dnešního pohledu nehraje ten litřík nafty za 35 zase tak velkou roli... jenže třeba nedávné nepokoje v Libyi opět připomněly, jak může být závislost na ropě nebezpečná. Až bude litr přes stovku (věřím, že toho se dožiju), budeme všichni mluvit jinak... a možná budeme rádi, že se díky úředníkům začalo na řešení pracovat včas.
12. 7. 2011 11:21
Re: Smíšený pocit
no ono je to trošinku složitější - z prostého hlediska objemu vytěžené ropy a ložisek - kdyby by OPEC na hlavu, tak by byla ropa stále za 50 za barel - jenže není - vzhledem k devalvaci dolaru - na kterém pracuje americká vláda velmi usilovně - si zkrátka těžaři vyrovnávají ztráty - tedy ztráty - udržují si míru zisku a pokud možno ji ještě posunují mírně nahoru - ropa dlouho nedojde - to jsou jen takové ty řeči okolo.... a nenechme se ukolébat pohádkami o autech na elektřinu - jejich provoz "na spotřebu" bude stejně drahý, jako dnešní pohon na naftu či benzín - o to bych opravdu strach neměl.....
Avatar - Righ
12. 7. 2011 11:57
Re: Smíšený pocit
Ani ja si neslibuju od nastupu elektriky zadny zazracny snizeni nakladu na provoz auta - investice do vyroby (zvlast ty z obnovitelnych zdroju) i prenosovy soustavy cenu elektriny nepochybne vyznamne zvysi a navic stat se nemuze jen tak vzdat prijmu ze spotrebni dane z paliv. Ve vysledku tak podle me bude cena za ujeti x km u elektromobilu stejna, na jakou jsme byli zvykli u aut se spalovacim motorem.

Jedinou skupinou, ktera by mohla s nastupum elektromobilu skutecne usetrit, jsou ti, kteri si budou moci elektrinu vyrabet sami - napriklad z fotovoltaickych panelu na strese svyho domu. Nicmene ani zde to nebude platit stoprocentne, neb vetsina z nas travi doma cas v dobe, kdy je venku vetsinou tma - a to, jak znamo, fotovoltaika nefunguje. :-)
12. 7. 2011 12:31
Re: Smíšený pocit
no já myslím, že ani majitelé fotovoltaik nezůstanou ušetřeni - cosi jako bys našel na svém pozemku naftu, tak zjistíš, že vlastně patří státu ;-) . Ono už se teď uvažuje, jak to ošetřit - spotřební daní? silniční daní? Co nabíjení? U výměnných akumulátorů, se to dá ošetřit daní, která bude součástí ceny té výměny - ale co případné domácí nabíjení? Na to už se taky "myslí" - speciální zaplombované stojany se solo měřáky a patřičnou "sazbou"..... No nechme se překvapit ;-). Trošku matně mi to připomíná začátek 90.let, kdy se majitelé kotlů na tuhá paliva přemlouvali, aby přešli na elektřinu, protože ta je přece mnohem levnější.... a pak....hup.... a většina shání kamna na dřevo či alespoň pelety >:D
Avatar - Emel
12. 7. 2011 11:58
Re: Smíšený pocit
Ropa dlouho nedojde... jak dlouho? Jak dlouho bude trvat vypiplání technologií, které ropu uspokojivě nahradí? Ropa se používá všude... jako pohonná hmota, jako surovina pro výrobu plastů, léků nebo hnojiv, na kterých je závislé moderní zemědělství. A i odvětví, kde se ropa přímo nevyužívá, jsou obvykle závislá třeba na nákladní dopravě.

Pokud vzroste cena ropy, třeba v důsledku růstu poptávky v Číně a Indii v kombinaci s občanskou válkou v Saúdské Arábii (což se klidně může stát), bude následkem zásadní zdražení všeho... potravin, elektřiny a tak dále. Následkem bude klasický domino-efekt velké hospodářské krize... mnohem horší, než byla ta poslední.

Proto je dobré začít vyvíjet alternativní pohony včas, i když momentálně ještě nedokážou klasickému autu na fosilní paliva konkurovat.
12. 7. 2011 12:38
Re: Smíšený pocit
všimni si jedné drobnosti - od počátku 90. let se množí zaručené zprávy o tom, že ropa dojde - zaručeně - od té doby se ale nacházejí další a další zdroje. Ano máš pravdu - mnohé jsou v politicky nestabilních oblastech. Nemyslím, ale, že by si Saudové nechali příliš rozhořet vnitřní válku, byť by o to Irán velmi stál....Také, pokud k tomu dojde, nikdo proti jejich radikálnímu zásahu nikdo moc namítat nebude..... Ad nové technologie ...... já si dokonce myslím, že mnoho technologií již existuje, ale "ropná" lobby trošilinku zdržuje jejich uvedení na trh.... A nebuďme naivní - pokud jednou budeme závislí na elektřině pro naše vozy - tak útok na elektrické vedení je mnohem jednodušší, než útok na ropné rafinérie. Stačí k tomu trocha uhlíkových vláken......a vyřadíš z provozu celou trafačku..... ale to už jsme někde jinde.....
Avatar - Emel
12. 7. 2011 13:22
Re: Smíšený pocit
Od roku 1980 se každý rok více ropy spotřebovalo, než kolik se objevilo nových nalezišť. Většina studií tvrdí, že vrcholu těžby ropy již bylo dosaženo a nyní se očekává pozvolný pokles, třeba o 5% ročně, který bude mít za následek postupné zvyšování ceny (např. [odkaz] Je nutné si uvědomit, že u ropy těžené v USA je nutné vynaložit na těžbu asi 1/3 toho, kolik energie se pak z ropy získá... na počátcích těžby to bylo asi 1/100.

Saúdská Arábie je kapitola sama pro sebe. Absolutistická monarchie, kde se za krádeže sekají ruce, odklon od víry je trestným činem a ženy nesmí řídit auta (například). Přitom má daleko největší zásoby ropy na světě... asi 13%. To sice nezní nijak dramaticky, případný výpadek dodávek by ale znamenal nedostatek ropy na trhu a zvýšení ceny o desítky procent.
12. 7. 2011 17:58
Re: Smíšený pocit
Ano ale bavime se o "overenych zasobach ropy", my vubec nevime kolik te ropy celkove je, existuji jenom odhady, nehlede na to, ze jde jen a jen o cenu - kdyz bude stat tezba jednoho barelu par dolaru proc bych se obtezoval s pruzkumem mimo selfove more? Jenomze kdyz poskoci nad nejakou hranici (treba 50-60 dolaru) tak najednou je Kanada a jeji provinice Alberta jedna z nejbohatsich zemi na svete a ropne pisky jednou na plne obratky, mame ropne bridlice, lepsi technologie viz hlubokomorske vrty, vrty na severu, popripade jiz "vytezene" vrty - ktere vubec nejsou vytezene vetsina ropy tam stale je, jen je drahe ji dostavat atp. Je to jenom o nasich moznostech a risk managementu - jestli se to vyplati i za moznost treba ekologicke katastrofy. Ropy je dost a dost ji bude, kdyz se dostane nad urcitou cenu nastane zlom kdy nejen ropne alternativy dostanou zelenou. Bylo to tak se vsim a bude to tak i s timhle.
Avatar - Emel
12. 7. 2011 21:55
Re: Smíšený pocit
Naopak, bavíme se o udávaných zásobách ropy, žádné solidní údaje nejsou k dispozici. Všeobecně se má za to, že tyto údaje jsou nadhodnocené... v případě Saúdské Arábie snad prý o 40%, nikdo neví.

Ano, ropy je relativně dost, ale ne levné ropy. Pokud si pročteš co jsem tu napsal, nikde nepíšu o tom, že by snad ropa došla... jen o tom, že vzroste její cena, což bude mít samo o sobě dost drastické následky... pokud nezačneme včas pracovat na alternativách (geneticky modifikované plodiny, auta na elektřinu nebo vodík vč. infrastruktury).
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 22:56
Re: Smíšený pocit
SOUHLASím - krom toho že jednou ropa OPRAVDU dojde (logicky ;-) ), tak když VÍME že to nebude za "stovky" let, tak je více než ROZUMNÉ se na to již nyní připravovat - a elektrickou energii v autech získáváme "zadarmo" = proč jí "vyhazovat"?
Navíc tohle "palivo zadarmo" pomáhá při zrychlování a pohání "druhou" nápravu - jen "bubec" by to nechtěl ;-)
PS: Ostatně na stejném systému pracuje "náskok díky technice", věřím že až ho za pár let začne nabízet Audi - dost lidí ZMĚNí názor (resp. pak jim "dojde" že ten systém je zajímavý a hlavně smysluplný = prostě časem "SE BUDE LÍBIT VŠEM" :yes: :-)
Avatar - Righ
12. 7. 2011 11:52
Re: Smíšený pocit
Presne tak, nelze hazet vsechny opatreni na snizeni spotreby do jednoho pytle. Uznavam, ze start-stop je spis takova vejicka pro laickou verejnost, neb jejich prinos v realnym provozu je skutecne diskutabilni, zvlast proto, ze imho drtiva vetsina ridicu bude tenhle system kvuli obavam o trvanlivost zatezovanych komponent vypinat. Aplikace start-stopu do nejakyho petisetkonovyho AMGcka je pak cira pitomost.

Naproti tomu hybridy dokazaly, ze skutecne umi ve mestech, kde znacnou cast najezdu absolvuje drtiva vetsina ridicu, spotrebu vyznamne snizit. No a snizovani spotreby fosilnich paliv ma samozrejme radu vyhod, od ekologie az po geopolitiku.

Edit: Pockejme si, jak funkcni bude hyridni pohon v tomhle Peugeotu v praxi, zatim jsou to od vsech jenom teoreticky reci. Az se objevi realny testy, pak teprve uvidime, jak vyznamne prispiva elektromotor ke snizeni spotreby nebo jak funkcni se ukazuje tento zpusob reseni pohonu vsech kol. ;-)
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 12:08
Re: Smíšený pocit
Tak nejak vsichni zapominate na vyrazne posunuti teziste vozu dozadu. Mercedesu se v pripade jeho dieselhybridu podarilo nacpat baterky dipredu ke 4valci a teziste tak nezmenit. PSA si muze s tezistem hrat a vysledkem mohou byt zajimave jizdni vlastnosti. Takze uvidime, ted je spise na rade otazka ceny.
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 15:12
Re: Smíšený pocit
Spíš je neštěstí, že to všecí začínaji cpát k dieselu, kerej se pak nedokáže ani zahřát na provzní teplotu... To už abychom začali projektovat studenoběžné motory, s katalytickými systémy to bude ještě složitější...
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 15:29
Re: Smíšený pocit
proc nestesti a kdo jsou ti vsichni? system hybrid4 se bude paralelne montovat i k benzinum, a ruzne typy benzinhybridu jiz jezdi. je na case vyzkouset i diesel, uvidime co se osvedci vice, nechme prostor konkurencnimu boji.
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 15:36
Re: Smíšený pocit
Protože tyhle věci jsou můj denní chleba. Když je motor studený, tak jsou studené i výfukové plyny, je studený i katalyzátor a emise jsou hrozné, a ještě k tomu je hodně velké mechanické opotřebení motoru. Diesel se už beztak špatně ohřívá a mít pak značnou část proběhu se studeným motorem... nevim nevim, motor ti za to asi moc nepoděkuje. Nejsem tohoto řešení příznivcem.

Všichni = pracují na tom VW, BMW, Mercedes, GM... snad akorát Japonci ne.
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 17:26
Re: Smíšený pocit
Jedini, kdo maji vystup jsou PSA a Mercedes. Ti ostatni maji bud furu reci nebo uplne mlci, napr BMW. Je jiste, ze mamazersky sedan najezxi dost km, nebude to vuz na dvakrat deset km denne, takze bych se studeneho motkru nebal. A navic prave ty baterie mohou byt vyuzity i na zahrati motoru.
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 17:49
Re: Smíšený pocit
Manažerský sedan je jenom prostředek k zaplacení vývoje. Později to přejde i na malá auta a tam ty neduhy vidět budou, pokud to budeš chtít za přijatelnou cenu. Ono taky není kam spěchat, když zatím neexistují pořádné baterky a s výkonovou elektronikou + elektromotory nepříliš velkých rozměrů mají dost zkušeností např. výrobci tramvají, s nimiž by se určitě dalo jednat.
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 18:11
Re: Smíšený pocit
do malych aut to nepujde, tam se jiz davaji e-hdi a u toho i zustane. na to maji pezoti i citroeni dost vekych modelu, aby byla seriovost, vidim tam nejakych 6, 7 modelu.
a navic, jak jsem rekl, HYbrid4 je urcen stejne tak pro benziny jako pro diesely. u mensich modelu skutecne dieselhybrid nedava smysl. tam prave bude tento system zkombinovan se zazehovym motorem.
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 12:14
Re: Smíšený pocit
V ramci CR mohou byt zajimave uspory paliva nejen ve meste ale i treba na dalnici. Mame vysoke dalnicni kopce, dolu by se rekuperovalo, do kopce ma diesel dost sily baterky vytahnout. A pokud by se baterie daly vyuzit i k vyhrivani interieru v zime, pripadne k predchlazeni interieru v lete, bude tento system prinaset nezanedbatelne uzivatelske vyhody.
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 15:09
Re: Smíšený pocit
Němci svého času řikali, že když bude benzín za víc než za marku, tak přestanou jezdit. Teď stojí víceméně DM3,- a jezděj pořád ;-)
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 15:25
Re: Smíšený pocit
u nas se to samy povidalo o pivu a chlasta se dal :-)
neregistrovaný "Hooonza"
12. 7. 2011 15:40
Re: Smíšený pocit
Počkej, až do ceny piva zahrnou stočné ;-)
12. 7. 2011 18:00
Re: Smíšený pocit
Ropa potazmo benzin je strategicka surovina....nema elasticitu poptavky....
Avatar - Emel
12. 7. 2011 22:52
Re: Smíšený pocit
Docela by mě zajímalo, jak jsi to přepočítával :-).
neregistrovaný "Hooonza"
13. 7. 2011 09:17
Re: Smíšený pocit
Je to čistá extrapolace a spekulace. Kurz €:DM byl cécéá 1:2 v posledních fázích přestupu. Benzín teď stojí ~ 1.60€, takže jsem to zhruba zaokrouhleně odhadl na DM3,-
Avatar - KANKUNEN
12. 7. 2011 15:54
Převodovka
Jakou to bude mít převodovku?
Rozbalit vlákno
0