Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 508 RXH: První allroad z Francie

Ondřej Láník
Diskuze (137)
Druhým diesel-hybridem v nabídce Peugeotu bude crossover 508 RXH. Bude mít pohon všech kol a kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km.

Na letošním frankfurtském autosalonu představí Peugeot nový model 508 RXH. Obrněné kombi se vydá do populární kategorie zvýšených kombi. Ve střední třídě bude konkurovat zavedeným Audi A4 Allroad a Subaru Outback.

Peugeot 508 RXH dostane nejen sadu plastových doplňků kolem celé karoserie, ale také specifický přední nárazník s novým tvarem masky a trojicí diodových pásů na každé straně.

Technicky zajímavá je jediná motorizace, převzatá z modelu 3008 Hybrid4, který se začne již za několik týdnů prodávat. Vpředu napříč uložený turbodiesel 2.0 HDi FAP (120 kW) pohání přední kola, 27kW elektromotor pohání zadní kola. Jako celkový výkon soustavy Peugeot uvádí hodnotu 147 kW, točivý moment dosahuje maxima 450 Nm.

Toto kombi bude full-hybrid, takže vedle jízdních režimů Sport, Auto a Offroad je k dispozici i čistě elektrický mód. Čistě elektrický režim se podílí na snižování spotřeby ve městě, takže kombinovaná hodnota činí jen 4,2 l/100 km.

Kombi 508 RXH bude mít místo na vrcholu modelové pyramidy značky. Tomu má odpovídat standardní výbava. Bez příplatků dostanete například bezklíčový přístup do vozu, bezklíčové startování motoru, head-up displej, 18palcová kola, prosklenou panoramatickou střechu, vrstvená skla bočních oken s akustickou úpravou nebo audio systém s navigací WIP Nav Plus. Exkluzivní charakter 508 RXH je zdůrazněn i specifickým barevným provedením interiéru s dekorativními prvky v barvě mědi a použitím čalounění Alcantara na sedadlech.

Peugeot 508 RXH bude uveden na trh na jaře 2012.

Ondřej Láník
Diskuze (137)
13. 7. 2011 00:59
Re: P...ALLROAD
Dinare, mám 2 připomínky.
Pokud bych i přijal tvůj argument, že se Citroën vydal cestou Audi designu (k čemuž se myslím i u Ë přiznali), pak ale nejde o cestu na jistotu. Sázka na jistou je, pokud Audi udělá Audi-design. Když to samé udělá značka, která se vždy profilovala jako alternativní, je to skok do neznáma.
Druhá poznámka, a tady bych od Tebe čekal větší pochopení. Německá škola (VW, Audi, MB, BMW (s výjimkou Bangla)) založená na postupné evoluci představuje pouze jeden přístup. Na druhou stranu jsou tu i jiné značky (nejen francouzské), které netrvají na jednotném designovém jazyku prostupujícím 5 generací modelů za sebou. A právě proto nelze nazvat zvolenou cestu PSA za tápání. Vem si Citroën a řady DS-CX-XM (schválně nepokračuju s C6, protože ta byla od počátku jako retro model, narozdíl od předchůdců) nebo GS(A)-BX-Xantia-C5 I-C5 II, velmi obdobně Peugeot a Renault. Jak je hned vidět, tak i samotný fakt, že navazující modely mají i odlišná jména narozdíl od (Golf, Passat, E-class, A6, ...) napoví.
Která cesta je obchodně výhodnější, je věc druhá. Kde s tebou částečně souhlasím je, že jakkoliv Citroën vypadal, byl vždy svébytný - to pro C5 II již úplně neplatí.
Avatar - Hammunasakra
12. 7. 2011 22:56
Re: Smíšený pocit
SOUHLASím - krom toho že jednou ropa OPRAVDU dojde (logicky ;-) ), tak když VÍME že to nebude za "stovky" let, tak je více než ROZUMNÉ se na to již nyní připravovat - a elektrickou energii v autech získáváme "zadarmo" = proč jí "vyhazovat"?
Navíc tohle "palivo zadarmo" pomáhá při zrychlování a pohání "druhou" nápravu - jen "bubec" by to nechtěl ;-)
PS: Ostatně na stejném systému pracuje "náskok díky technice", věřím že až ho za pár let začne nabízet Audi - dost lidí ZMĚNí názor (resp. pak jim "dojde" že ten systém je zajímavý a hlavně smysluplný = prostě časem "SE BUDE LÍBIT VŠEM" :yes: :-)
Avatar - Emel
12. 7. 2011 22:52
Re: Smíšený pocit
Docela by mě zajímalo, jak jsi to přepočítával :-).
Avatar - Emel
12. 7. 2011 21:55
Re: Smíšený pocit
Naopak, bavíme se o udávaných zásobách ropy, žádné solidní údaje nejsou k dispozici. Všeobecně se má za to, že tyto údaje jsou nadhodnocené... v případě Saúdské Arábie snad prý o 40%, nikdo neví.

Ano, ropy je relativně dost, ale ne levné ropy. Pokud si pročteš co jsem tu napsal, nikde nepíšu o tom, že by snad ropa došla... jen o tom, že vzroste její cena, což bude mít samo o sobě dost drastické následky... pokud nezačneme včas pracovat na alternativách (geneticky modifikované plodiny, auta na elektřinu nebo vodík vč. infrastruktury).
Avatar - WinDiesel
12. 7. 2011 18:11
Re: Smíšený pocit
do malych aut to nepujde, tam se jiz davaji e-hdi a u toho i zustane. na to maji pezoti i citroeni dost vekych modelu, aby byla seriovost, vidim tam nejakych 6, 7 modelu.
a navic, jak jsem rekl, HYbrid4 je urcen stejne tak pro benziny jako pro diesely. u mensich modelu skutecne dieselhybrid nedava smysl. tam prave bude tento system zkombinovan se zazehovym motorem.