Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Jaguar XF (2012): Nové foto, technické údaje, české ceny

27 komentářů

Avatar - Dinar
Dinar
facelift ze sta si zaslouží zvednutí palce, tohle je zrovna ten případ. :yes:
XF je po fl designově naprosto dotažené auto. 😄
Avatar - CHerokee
CHerokee
Po designové stránce moc povedené. Po motorové trošku zaostává... dobrou volbou je nejslabší diesel nebo nejsilnější. Benzínová V8 je už zastaralá, výkonově na úrovni lepších V6 u konkurence.
Avatar - del42sa
del42sa
ale houbelec zastaralá, jedná se o ještě čerstvý motor, který je komplet nový,nikoliv evoluce staré V8 AJ26/AJ34. Představení třetí generace proběhlo v roce 2009, motor má přímé vstřikování benzínu, variabilní časovaní ventilů a může být kombinován se šestou generací kompresoru Roots twin wortex a plní normu Euro 5.
Avatar - Dinar
Dinar
Zastaralá určitě není, ale právěže je to jediný moderní benzinový motor a bohužel se pohybuje už ve sférách okrajových motorizací. Chybí základ, nějaký benz. čtyřválec s turbem a pak šestiválec, ale protože jsme tu nedávno už tuhle debatu vedli, pamatuju si, že padla informace o tom, že se chystá zcela nový V6, takže snad i tuhle díru XF zalepí.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, o těch motorech tu píšu pořád, benzin je chabý, dýzl o.k. i když ta vrcholná varianta na akt. vrcholné varianty audi nebo bmw nestačí. Tak jako tak, ve 200kW dýzlu ideální zástupce své třídy, volba už pak jede čistě na vlně osobních preferencí, mě např. moc nesedí dotykový display nebo kolečko voliče převodovky, z těchto a pár jiných drobných důvodů, mimo ten hlavní týkající se benzinové motorizace, stále dávám přednost pětce, ale kdokoliv jiný to může vidět jinak.
Dixik2
Seděl jsem v něm v Brně a moc se mě líbíl. :-! Facelift se velmi povedl. :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
SOUHLASím - myslím že to je "velmi zajímavá alternativa" (s FAMÓZNĚ odladěným podvozkem :yes: 😄
Certmike_SVK
kupovat auto v tejto triede je to jeden z najhorucejsich kandidatov :-! :yes:
Lio
jednoducho krasa :yes: :yes: :yes:
Avatar - Starfighter
Starfighter
Facelift hodnotím jako maximálně vydařený, jenom zamrzí, že si u Jagu nevyhráli s místem pro přední RZ. Takhle necitlivě zasahuje do spodního oblouku chromování masky, a je to myslím docela škoda [odkaz]
GTI
Je fajn, že vedle Mercedesu, BMW, AUDI a VOLVA padá do úvahy ve vyšší střední ještě velmi potentní Jaguar. Čas ukázal, že se ještě dá udělat auto s espritem, auto, které tě nenechá jen tak zapomenout. Design aktuálně věrně zobrazuje to, co člověk pod pojmem Jaguar v sobě má. Prostě... je to tam.

Mám-li hodnotit, tak karoserie je jednoznačně "deset z deseti". Kabinu, tam už trochu váhám, v komplexu cením jednoduchost, avšak zásadně neberu pohledově cingrlátkové ovládače na středovém panelu. Jaguar... to chce klasiku, tedy chromové či "saténové" čudle, žádná plastoidní mnohoúhelníková podsvícená tlačítka jak na ovládání kávovaru... Za tlačítka musím ubrat, ani raději nenapíšu kolik, ale středový panel, to pro mne tedy není jaguar ani náhodou.

V motorech, tam to vnímám jednoznačně - benzín, benzín, benzín. Koupě Jaguaru je, resp. být má, nejen "prostá" koupě prémiovky, je to o nadstavbě v tobě, je to o tom, že když už se rozhodneš pořídit jaguara (doufám jsi četl román Láska je jen slovo...) měl bys v sobě mít dostatek sebeúcty a vykročit tímhle směrem hrdě a rovně.

Neboť vlastnictvím Jaguaru o sobě prozrazuješ nejen to, cos koupil, ale i to, cos nekoupil. A nepořídit BMW5, E-Klasse, A6, či S80, to vyžaduje setsakra jasné vědomí, proč zrovna toho jaga. A žes ho vzal kvůli naftě? To nebudeš věřit ani sám sobě, natožpak abys o tom přesvědčil své okolí.

No jo, ale jaký benzín? Má vůbec Jaguar konkurence schopný benzín? Jasně, mám na mysli tři litry ševelícího šestiválce, tedy podle mého tu jedinou a správnou (základní) jaguáří motorizaci.
Avatar - del42sa
del42sa
na 3.0l V6 benzínu se pilně pracuje a to jak atmosféře tak kompresorové verzi 😉 v kombinaci s 8 stupňovou převodovkou myslím, že to bude optimální motorizace 😄 :yes:
Avatar - Dinar
Dinar
Fakt kompresor?
Jinoch123
To, co momentálně Jaguar/Land Rover předvádí, se dá nazvat doslova designové orgie, faceliftované XF je toho důkazem... A jestli teď ještě přijde třílitr s kompresorem a navíc s 8 stupňovou převodovkou, tak se máme na co těšit... Už teď jsem natřesenej na jakejkoliv test s německou trojkou 😄 ... Takže, jen tak dál, Jaguare... :yes:
Avatar - rickster
rickster
...myslim, ze az na tu S80, ktora je riadne za zenitom.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Předokolka Volvo vedle D3 (a naopak Infiniti a Lexus CHYBí)? 😉
PS: Zdá se, že má hospodyně G-alina T-atjana I-vanovna trošičku "nadržuje" ČÍNSKÝM autům?!?!? To je NOVINKA! 😄
Avatar - pelikoš
pelikoš
přesně hlavně infiniti,s velkým I.jasná volba... 😉
R-class
To je fakt, ta S80 tam pasuje asi jako Galina vně plot léčebny >😁
GTI
Předokolka Volvo, předokolka AUDI, zadokolka BMW, zadokolka Mercedes-Benz. Někdy by ses měla projet ve Volvu. Infi ani Lex nechybí, neb to jsou importovaná, jen "luxusní" auta, která si možná zadávají technicky, avšak v image, v prestiži je to jako bys foukala na letní rozkvetlé louce do balónku z pouti...
Avatar - pelikoš
pelikoš
jsi asi jeden z posledních,kdo nebere infiniti a lexus jako prémii.je čas na změnu :-!
GTI
Není rozhodné co beru či neberu. Kvalitativní třídění aut na lowend, mainstream, supermainstream, subprémie, prémie lux a exklusiv je historicky a důsledně evropskou záležitostí. Lexus i Infiniti jsou špičkové odnože (v evropském chápání) mainstreamových automobilek, tedy nikoliv nějaká apriorní prémie z japonska. Na to prosím nezapomínej.
Avatar - Ham.
Ham.
Samozřejmě Infinity ani Lex do prémie nepatří stejně jako Volvo. Důvody jsou u každého jiné ale dají se shrnout do následujících definic😒br /> - malá nebo jen velmi krátká tradice nebo poškozená image (částečně platí pro Volvo), tradice a pověst je u aut této třídy zcela rozhodující podobně jako u ikon nad prémií typu RR, Bentley, Ferrari etc.
- chybí široká nabídka modelů, motorů podvozků, kar. variant, extrémnější sportovní verze (třeba Tvé oblíbené Infinity má jediným diesel, jeden benzin V6 a jeden V8 to na prémii nestačí)
- chybí dlouhodobá angažovanost v autosportu na podporu image
- chybí historické "ikony"
- neexistuje designová vytříbenost a držení směrů který i po letech nestárne, prostě podívám se na BMW letošního roku a třeba na BMW z roku 36 a je tam jasná návaznost, precizování tradice, prostě něco čeho ten kdo každé 2 roky předělává základní markanty svého designu nikdy nedosáhne
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEzlobte se, ale vámi uváděné důvody jsou trochu "zástupné" 😉
Myslím že vozy by se (bychom) měli rozdělovat podle REÁLNÉ kvality, REÁLNÉ konstrukce vozů - a Hyundai Genesis prostě JE povedené sportovní kupátko (ehm, levnější a možná POVEDENĚJŠí než lecjaké "prémiové" 😄
To samé platí o "počtu motorů" to věru (přece) prémii NEdělá - raději jeden dva "brilantní" než "kupu obyčejných" (jak si vysvětlujete že malý nafťáček 1.6 v rodinném SCÉNICu "zašlape" stejný "prémiový" motor jednoho opravdu "velkovýrobce"? 😉 Nu a těch pár motorů LEXUSu (tam bych si odpustila "toyotí" naftu 2.2) či INFINITi (tam zase - ne špatný - třílitr diesel) je prostě VÝBORNÝCH.
A hlavně "celá ta auta" velmi NADprůměrná (celkovou koncepcí/pojetím, konstrukcí, materiály - popravdě VŠÍM) prostě JSOU :yes: 😄
PS: Ale každému "dle JEHO gusta" 😉
Avatar - Ham.
Ham.
Protože se bavíme o tom co je a nebo není prémie tak Vaše příklady svědčí o tom, že jste vůbec nepochopila co prémie je nebo není.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
DOBŘE si vzpomínám na Volvo 960 třílitr - prkennnnější podvozek a nezáživnější "velký" motor nepamatuji 😉
PS: Docela DOBŘE se (ve své době) jezdí(vá)valo s 2 a 1/2 litrovým "naturbovaným" pětiválcem (docela příjemně se s ním předjíždělo :yes: 😄 ) a kamarádka má S60 (model ke konci minulé generace) 😉
NIC proti Volvo NEmám, ale konkrétně model S80 se konstrukci LEXUSu, BMW, Mercedes(u) atd. rovnat prostě NEmůže - howgh
PPS: Milá G-alino T-atjano I-vanovno - já stejně VÍM, že JEDINÝ důvod proč jste do toho to Volvo "zatáhla" je ten PŘEDNÍ POHON 😄
Pěkný den (s nějakým technicky vyspělým a konstrukčně zajímavým vozem přeji.. 😉
Apolo Anton Ohno
V té červené i v té modré vypadá fantasticky... :yes:
Avatar - Machýrek
Machýrek
Mel jsem moznost jezdit s kompletni modelovou radou minule generace (XJ, S, X) a kdyz pak prislo XF, pusobilo jak zjeveni, design karoserie a jizdni vlastnosti naprosto super, i ta predni svetla obcas kritizovana, se mi libila, nejaky cas jsem jezdil s XF 2,7D a velmi se mi zamlouvalo, od te doby Jaguar XF vice sleduji a urcite patri do male mnoziny aut, ze ktere si čas od času volim vyherce souteze "ktery si mam koupit?" ...ALE uz tehdy me velmi zklamal interier: palubka, na rozdil od zbytku auta, je srovnatelna, mozna horsi, nez v modelech minule generace, ty sice byly retro, ale mely sve kouzlo... palubka v XF vypada jako kdyby ji navrhoval nekdo, kdo nezna jiny, nez retro styl a nutili ho udelat neco moderniho... na fotkach nasvicena a z nekterych uhlu asi vypada dobre, ale real byl hodne low... asi nejodpornejsi ze vseho byl volant a cudliky na nem (mj. stejne jako ve starsich modelech) a dotykovy displej ovladani navigace a samotna navigace byly uplne zoufale - nepouzitelne, zkratka tohle bych si prece nikdy nemohl koupit, hruza... a tak jsem byl zvedavy, az jednou prijde facelift, ze konecne s palubkou neco udelaj (a zmena interieru RR Sport v ramci faceliftu ukazuje, ze v LR-Jaguar to umi) - no a nic, porad je stejne hnusna, tak snad v pristi generaci, protoze jinak si Jaguar nikdy nekoupim... i kdyz bych jednou nejaky moc chtel.