Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XF (2012): Nové foto, technické údaje, české ceny

Diskuze (27)
Facelift Jaguaru XF dorazí na český trh na podzim. Cena čtyřválce startuje na 1,11 milionu korun.

Letos na jaře se na autosalonu v New Yorku představil důkladný facelift Jaguaru XF, označovaný jako modelový rok 2012. Jaguar kompletně přepracoval přední část karoserie, modifikoval záď a k tomu přidal několik technických inovací. Nyní jsou k dispozici nové snímky, technická data motorizací a české ceny.

Na první pohled na modernizovaném XF zaujmou nové bi-xenonové světlomety. Jsou nižší, protažené víc do šířky a přišly o obloučky zasahující do kapoty motoru. Z vnější strany je lemuje pás diod, který má připomínat tvar písmene J – nový rozpoznávací znak Jaguarů. Světlomety si zachovávají zdvojenou optiku, pro značku typickou, a nově mají zatmavené pozadí.

Nová maska chladiče je širší a má méně zaoblené rohy. Šéfdesignér programu XF Andy Whyman přiznává, že inspirací byla první generace XJ, která je oblíbeným modelem jeho i Iana Calluma. S tímto retroprvkem se proto budeme setkávat i v budoucnu.

jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni

Kapota motoru je protažená více dopředu a má výrazněji zvýšenou střední část – další typický prvek Jaguarů, tzv. Power bulge. Nenápadné zalomení v zadní části kapoty zlepšuje obtékání vzduchu a má zároveň sloužit jako křídlo, ke zvýšení přítlaku.

Nárazník standardní verze má zdobnější otvory na krajích a mohutnější chromované lišty. Tento designový prvek lze za příplatek nechat vyměnit za mlhovky. Podobné změny se dočkal i sportovní nárazník XFR, u něj však odpadají chromované lišty nebo možnost mlhovek.

Za předními koly se nachází nově tvarované boční výdechy. Horizontální orientace (a také množství dalších prvků) se inspiruje původním konceptem C-XF. Představitelé značky přiznávají, že takové řešení nemohli v sériové výrobě uplatnit, dokud byly Jaguar a Aston Martin pod jednou střechou koncernu Ford.

jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni

Zadní světla dostala také diody ve tvaru J. Chromovaná lišta mezi zadními lampami má po faceliftu subtilnější tvar a zmizel z ní nápis Jaguar, místo něj zdobí záď logo Jaguaru. Nápis s názvem automobilky nyní najdeme jen na předních blatnících.

XFR má také nový zadní difuzor. Díky němu a díky úpravám na spodní části karoserie se zesílil Venturiho efekt při proudění vzduchu pod autem.

V interiéru čekají zcela nová sedadla s výraznější tvarování a lepším bočním vedením. Stříbrná tlačítka jsou nahrazena černým měkčeným plastem – Jaguar zde vyslyšel stížnosti majitelů a zvolil barevný kontrast tlačítek s jejich rámečkem.

Multimediální systém má sedmipalcovou dotykovou TFT obrazovku s novým polarizačním filtrem. Na vrcholu nabízených audiosystém nyní stojí 1200W Bowers & Wilkins. Prémiová soustava 17 reproduktorů má subwoofer, který je větší než palivová nádrž ve Fordu Fiesta!

jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni jaguar ceniky ceskytrh novemodely vyssistredni

Nový motor AJ-i4D jsme představili již dříve. Čtyřválcový agregát o výkonu 140 kW s točivým momentem 450 Nm se svými parametry vyrovná staršímu 2,7D V6. Díky nižšímu objemu (2,2 litru), osmistupňové automatické převodovce a systému Stop/Start dosahuje kombinované spotřeby 5,4 l/100 km.

Více o novém motoru se dočtete v článku Jaguar XF 2,2D: První dojmy.

Osmistupňovou převodovku ZF dostanou také třílitrové biturbodiesely. Tím se sníží jejich kombinovaná spotřeba o půl litru na 6,3 l/100 km.

Další technické změny zahrnují například hliníkový obal diferenciálu, který zlepšuje chlazení, nebo dvojitou motorovou stěnu (snížení hluku o 3 dB). Snížil se také aerodynamický hluk a zmenšilo se pronikání ruchů do kabiny, výsledkem má být dle Jaguaru nejtišší interiér ve vyšší střední třídě (posuzováno v rychlosti 160 km/h).

Jaguar XF - technická data a ceny na českém trhu
Model2,2D3,0D V63,0D V65,0 V85,0 V8 S/C
Převodovka8A8A8A6A6A
Zdvihový objem [cm3]21792993299350005000
Válce/ventily4/46/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]140/3500177/4000202/4000283/6500375/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/2000500/2000600/2000515/3500625/2500
Max. rychlost [km/h]225240250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,57,16,45,74,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,46,36,311,112,5
Poh. hmotnost [kg]17451820182017801891
Cena [Kč]1.111.680,-1.249.080,-1.349.400,-1.624.440,-2.321.880,-

Diskuze (27)
Avatar - rickster
14. 7. 2011 21:57
Re: JAGUAR
...myslim, ze az na tu S80, ktora je riadne za zenitom.
Avatar - Machýrek
14. 7. 2011 20:16
Navrch chuj, uvnitr fuj!
Mel jsem moznost jezdit s kompletni modelovou radou minule generace (XJ, S, X) a kdyz pak prislo XF, pusobilo jak zjeveni, design karoserie a jizdni vlastnosti naprosto super, i ta predni svetla obcas kritizovana, se mi libila, nejaky cas jsem jezdil s XF 2,7D a velmi se mi zamlouvalo, od te doby Jaguar XF vice sleduji a urcite patri do male mnoziny aut, ze ktere si čas od času volim vyherce souteze "ktery si mam koupit?" ...ALE uz tehdy me velmi zklamal interier: palubka, na rozdil od zbytku auta, je srovnatelna, mozna horsi, nez v modelech minule generace, ty sice byly retro, ale mely sve kouzlo... palubka v XF vypada jako kdyby ji navrhoval nekdo, kdo nezna jiny, nez retro styl a nutili ho udelat neco moderniho... na fotkach nasvicena a z nekterych uhlu asi vypada dobre, ale real byl hodne low... asi nejodpornejsi ze vseho byl volant a cudliky na nem (mj. stejne jako ve starsich modelech) a dotykovy displej ovladani navigace a samotna navigace byly uplne zoufale - nepouzitelne, zkratka tohle bych si prece nikdy nemohl koupit, hruza... a tak jsem byl zvedavy, az jednou prijde facelift, ze konecne s palubkou neco udelaj (a zmena interieru RR Sport v ramci faceliftu ukazuje, ze v LR-Jaguar to umi) - no a nic, porad je stejne hnusna, tak snad v pristi generaci, protoze jinak si Jaguar nikdy nekoupim... i kdyz bych jednou nejaky moc chtel.
Avatar - Ham.
14. 7. 2011 08:48
Re: JAGUAR
Protože se bavíme o tom co je a nebo není prémie tak Vaše příklady svědčí o tom, že jste vůbec nepochopila co prémie je nebo není.
Avatar - Hammunasakra
14. 7. 2011 00:33
Re: JAGUAR
NEzlobte se, ale vámi uváděné důvody jsou trochu "zástupné" ;-)
Myslím že vozy by se (bychom) měli rozdělovat podle REÁLNÉ kvality, REÁLNÉ konstrukce vozů - a Hyundai Genesis prostě JE povedené sportovní kupátko (ehm, levnější a možná POVEDENĚJŠí než lecjaké "prémiové" :-)
To samé platí o "počtu motorů" to věru (přece) prémii NEdělá - raději jeden dva "brilantní" než "kupu obyčejných" (jak si vysvětlujete že malý nafťáček 1.6 v rodinném SCÉNICu "zašlape" stejný "prémiový" motor jednoho opravdu "velkovýrobce"? ;-) Nu a těch pár motorů LEXUSu (tam bych si odpustila "toyotí" naftu 2.2) či INFINITi (tam zase - ne špatný - třílitr diesel) je prostě VÝBORNÝCH.
A hlavně "celá ta auta" velmi NADprůměrná (celkovou koncepcí/pojetím, konstrukcí, materiály - popravdě VŠÍM) prostě JSOU :yes: :-)
PS: Ale každému "dle JEHO gusta" ;-)
Avatar - Ham.
13. 7. 2011 21:52
Re: JAGUAR
Samozřejmě Infinity ani Lex do prémie nepatří stejně jako Volvo. Důvody jsou u každého jiné ale dají se shrnout do následujících definic:
- malá nebo jen velmi krátká tradice nebo poškozená image (částečně platí pro Volvo), tradice a pověst je u aut této třídy zcela rozhodující podobně jako u ikon nad prémií typu RR, Bentley, Ferrari etc.
- chybí široká nabídka modelů, motorů podvozků, kar. variant, extrémnější sportovní verze (třeba Tvé oblíbené Infinity má jediným diesel, jeden benzin V6 a jeden V8 to na prémii nestačí)
- chybí dlouhodobá angažovanost v autosportu na podporu image
- chybí historické "ikony"
- neexistuje designová vytříbenost a držení směrů který i po letech nestárne, prostě podívám se na BMW letošního roku a třeba na BMW z roku 36 a je tam jasná návaznost, precizování tradice, prostě něco čeho ten kdo každé 2 roky předělává základní markanty svého designu nikdy nedosáhne