Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - CHerokee
anachronismus
| 14. 7. 2011 16:22
"Samotná manuální převodovka je jen pětistupňová (automat je možné spojit pouze se zážehovým motorem), což můžeme považovat za anachronismus." > anachronismem je v autě za 700 000 manuál, zvláště u SUV v dieselu!
anachronismus
| 14. 7. 2011 17:12
Tohle je SUV, které na nezapadne na první mezi, žádnej Koleos nebo Tiguan, víme?
A už vidím, jak se z nesnází dostáváš se skákavou DSG anebo s automatem.
Vitara nikdy nebyla lifestylovým vozíkem na cesty z fitka do kavárničky.

Jediný případ, kdy je u off-roadů AT lepší, než MT, jsou auta do arktických podmínek (Island).
anachronismus
| 14. 7. 2011 22:04
tak ono Koleos se určitě Vitaře v terénu nevyrovná, ale základ v X-trailu mu dává překvapivě velký potenciál i mimo silnice ;-)
anachronismus
| 14. 7. 2011 23:24
Súhlasím. Mimochodom neviem, čo má spoločné cena auta s typom prevodovky - môže stáť aj 1,5 mil. korún, prvé čo budem požadovať, je manuálna prevodovka. Milujem hentaké typy - potom človek keď si chce dnes kúpiť trochu drahšie auto, pomaly aby si ani nevedel vybrať, lebo všade pchajú ten blbý automat, kombinácia šesťvalec s manuálom, čo bolo pár rokov dozadu celkom bežné, je dnes pomaly raritou. Som si myslel, že v Európe sa toho nedožijem, ale nasledujeme vypláchnutých amíkov... Ak mi v Európe niekto neponúkne k vybranému autu manuál, tak sa nemám s ním o čom baviť. Bohužiaľ trhu vládne stádo - viď elektronická parkovacia brzda a podobné "vylepšenia"...Ale chcem sa spýtať na tie arktické podmienky a výhodu automatu - osobne som roky na horách jazdil v snehu s manuálom (Nissan Terrano, Lada Niva a Mercedes G v pracovnej verzii). V čom spočíva tá výhoda automatu pred manuálom v arktických podmienkach (teda pochopil som to tak, že to je spojené so snehom)?
anachronismus
| 15. 7. 2011 17:07
Jo, je to spojené se sněhem. Ale spíš se sněhem na ledovci, prostě tam, kde se jedná třeba o dvacetimetrovou vrstvu a auto na pevný povrch prostě nedosáhne.
Tam se tak prudké kopce dají vyjíždět na volnoběh a navíc auto oproti manuálu nikdy neztrácí spojení mezi motorem a koly.
Na nerovné a zatáčkovité trati je samozřejmě výhodnější MT.
Nemám to z vlastní hlavy, ale bylo to v Clarkson's Motorworldu a potvrdil mi to kamarád, co na Island pravidelně jezdí. :-)

Kupovat 5-er nebo podobné auto, po manuálu ani nevzdechnu, chci pohodlí a to mi v Praze manuál nedá... Holt dnešní SUV jsou auta hlavně na dojíždění do solárek, tam by si majitelé ošoupali při řazení lak z nehtů.
Avatar - woody-alien
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 14. 7. 2011 23:08
Upozorňuju, že tento text není a ani nemůže být nestranný. ;-)

Když se tak dívám na prodeje GV v Česku za rok 2011, je mi z toho smutno. Přitom v Evropě to tak zlé zdaleka není, nějakých 25.000 kusů za rok jistě nemůže ohrožovat lídry SUV-klasse, ale na druhou stranu to už pro Suzuki může být celkem zajímavé číslo.

Kde hledat příčiny ? Předně, GV už není nejmladší a tak ani po dílčích kosmetikách nemůže interiérem konkurovat mnohem mladším soupeřům. Ačkoliv žít a jezdit ve Vitaře je vlastně velmi pohodlné, na první pohled to tak prostě nevypadá. Pokud se týká zevnějšku, zde si dovolím tvrdit, že zub času neměl ani nejmenší šanci. Design prostý všech serepetiček nezestárl ani po šesti letech a největším "odvazem" bylo módní přesunutí blinkrů do zrcátek a nový design alu-kol.

Problémem druhým je v českých podmínkách cena. Řada lidí vám vyjmenuje, co všechno by za oněch sedmsettřicet mohli mít, Zajímalo by mě, jestli tedy mají. >:D Cenově se Suzuki opravdu nepodbízí, a do očí bijící je to obzvláště v porovnání se základními cenami konkurentů ve stylu cena od. Nějak už se nikdo nenamáhá dopočítávat cenu od na úroveň výbavy GV. Je chybou Suzuki a i jiných japonských značek, že zákazník v podstatě nemá možnost auto konfigurovat.

Za třetí Vitara je auto velmi univerzální. Ani off-road, ani dálniční stíhač. V této souvislosti nepovažuji stálý náhon 4x4 za rozmařilost, je prostě stále přítomen, pomáhá a ničemu nevadí. V reálu jezdí GV s dieselem bez problému se stejnou spotřebou jako podobně velká a těžká SUV s připojitelným pohonem. Motor, jakkoli je neustále zdůrazňována jeho letitost, není žádným vyloženým outsiderem a koresponduje s celkovým charakterem Vitary.

Hlavním trumfem GV v boji o zákazníka by ovšem měla být nadstavba, částečný přesah do kategorie terénních aut. To co nenabízí žádný přímý konkurent. Stálý náhon 4x4, uzávěra mezinápravového diferenciálu, redukce v kombinaci s ESP-OFF a především pro výlety mimo asfalt konstruovaná a dimenzovaná technika včetně rámu integrovaného do karoserie.

Zdá se ovšem, že v době předokolkových "teréňáků" ve zlatavé metalíze už ani to není zárukou prodejních úspěchů. My, kteří jsme nedbali na Popelčin umouněný obličej, jsme v GV získali svojí princeznu. A ti ostatní už asi ani objevovat nechtějí.
Avatar - jazva
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 14. 7. 2011 23:21
:yes:
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 14. 7. 2011 23:29
:yes: :yes: :yes:
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 15. 7. 2011 08:07
:yes: :yes: :yes: :yes:

Analogická charakteristika platí ještě pro další dvě auta, která spolu s Vitarou lze považovat za skutečná SUV v ceně do 700tis ... X-trail a Forester ... všechno ostatní, Yeti,Sportage, Kuga, ix35 atd., si na SUV jen hrají, jsou to crossovery, jenže SUV je teď in, takže je automobilky zařadily mezi SUV :-( ... a lidi si tyhle auta kupují 8-s ... na druhou stranu, aspoň Vitara,Forester a X-trail nejsou tuctovky, kterou má "každej" ...
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 15. 7. 2011 17:09
S X-Trailem tam ještě patří Koleos. :-)
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 15. 7. 2011 21:13
Já do kategorie SUV neřadím žádnej model, kterej se primárně vyrábí jako předokolka ... takže Koleos jako SUV neberu ... navíc 4x4 v Koleosu bude spíš z Qashqaie, než z X-traila ...
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 15. 7. 2011 08:36
mně se Vitara moc líbí a souhlasím, že dizajn je i po těch letech velice aktuální :yes:

tchán loni vybíral SUV - primární požadavek bylo právě SUV kvůli pohodlnějšímu nastupování a pocitu bezpečí. K tomu 4x4 (žijí sice pod horama, ale žádné terény nejezdí a ani v zimě do té doby neměli s předokolkama žádný problém, takže je to zase spíš o pocitu než nutnosti)

Ve finále zůstala právě Vitara proti Fordu Kuga. Cenová nabídka byla +/- stejná, vyhrál to nakonec Ford, protože jím líp sedl. Vzhledem k tomu, že jezdí 100% asfaltové cesty, hodně po dálnici, myslím že i nakonec vybrali správně.

A přece víš proč má Vitara tak slabé prodeje v ČR - no protože pod kapotou nemá TDI ale ten šunt od Rencka. Áda se přece bavil s prodejcem a ten tvrdil, že lidi otestujou, zavzlikají nad absencí TDI a jdou ke konkurenci >:-[]
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 15. 7. 2011 10:41
Já jsem zastáncem benzínu a klasické atmosféry, nafta patří do traktoru :-) a turbo mě do auta nesmí .. takže v případě Vitary mě absence TDI vůbec nevadí .. já bych bral 2,4 benzin, pokud se nepletu je japonské produkce, takže není co řešit, protože japonci prostě motory umí ...

P.S: takže z mého pohledu Vitaře chybí je trochu větší kufr ...
Avatar - woody-alien
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 15. 7. 2011 12:56
Kufr je menší, ale je docela dobře skladnej a kočárek + běžnou bagáž tam dostanu. Častěji ale vozím delší předměty, a tak přichází ke slovu zahrádka, případně rakev.

2.4 není vůbec špatná, luxusní pohon je už neprodávaný 3.2 V6 s automatem, ale žere to teda jako ta kráva. >:D
Avatar - woody-alien
Vysekni poklonu Popelce z Nipponu !
| 15. 7. 2011 12:51
>:-[] Nj, na Ádu bych málem zapoměl. >:D

Dneska, aby si milovník TDI pomalu nohy ušoupal. Neználkové u Mitsu i Jeepu už ze svých SUV ten klenot vyhodili a nahradili buď hanebným vlastním nebo hanebným od MB. ;-)

Pokud je tchán asfaltovej jezdec a brousí často dálnici, tak je ta volba pochopitelná. V konečným rozhodnutí ale hrají velkou roli i sympatie a ty mě nakonec přivedly k Vitaře, přestože bych si vystačil s běžným 4x4 kombíkem.

A nakonec se to úplně otočilo. Jezdím častěji těžší cestou, ne že bych musel, ale protože můžu. :-)
spotreba a hlucnost
| 15. 7. 2011 15:02
Zda sa, ze nejake zmeny na rok 2011 teda su. Nechapem preto, preco sa v clanku pise spotreba medzi 8 a 10l, ked majitelia starsich aut jazdia vacsinou pod 8 (zdroj: suzukiclub.sk). Takze sa vlastne v tomto smere neupravovalo nic a znizenie spotreby udavanej vyrobcom zo 7,4 na 6,8 je len marketingovy tah inspirovany korejskou bandou klamarou?
Majitelia starsich rocnikov sa stazuju na hluk motora pri dialnicnych rychlostiach, ktory vacsinou riesia spomalenim na 110km/hod. V clanku je odhlucnenie pochvalene. Mohol by sa autor testu, alebo clovek znaly, vyjadrit ako je na tom v tomto smere auto po upravach?
Avatar - woody-alien
spotreba a hlucnost
| 15. 7. 2011 18:55
Coby majitel ročníku 2008 se můžu vyjádřit pouze k motoru před úpravou. Dlouhodobá průměrná spotřeba se mi pohybuje na hranici 7.7 až 7.8 l, což je "na dostřel" továrním údajům. Samozřejmě, jakmile častěji jezdím trasy kratší nebo mimo asfalt, spotřeba stoupá. Je otázkou, jakým způsobem se s Vitarou jezdilo v testu, kolik měl motor najeto atd. Tohle nejspíš pozná až majitel inovované Vitary, brát to třeba podle okamžité spotřeby při ustálené rychlosti je zavádějící, podstatná je prostě spotřeba průměrná. Osobně si myslím, že když výrobce udává sníženou spotřebu, tak na tom něco bude.

A k té dálnici. Kratší pětka způsobuje vyšší otáčky při dálničních rychlostech. Nicméně, že bych kvůli hluku snižoval rychlost z obvyklých 130 až 140 km/h na 110, to by mě ani ve snu nenapadlo. Dokonce bych řekl, že po překonání hranice zhruba 110 km/h se Vitara co do hlučnosti zklidní. Asi jsem absolutně hluchej, protože jízda při 120,130 i 140 za hodinu mi připadá akusticky v normálu, nenosím Otíkova sluchátka a bavím se se spolujezdcem. >:D

To nic nemění na faktu, že Vitara není dálniční polykač kilometrů a její přednosti vyniknou úplně někde jinde.
Avatar - pelikoš
náhodou
| 15. 7. 2011 17:58
vitara vůbec není špatná,ale jsem pravověrný nissaňák,takže pan "X",ale klidně bych ji bral... ;-)
spotřeba a hlučnost
| 16. 7. 2011 08:25
GV model 2010 používáme jako hasičské vyšetřovácké auto. Máme ji v benzinu 2.4. Na to, že vozíme v kufru asi 120 kg výbavu, na střeše majáky a ve předu je masivní ocelový rám a jezdí se s ní běžně 160-170 po silnici a pak hodně v terénu, tak mne příjemně překvapila spotřeba, která po cca 15000 km činí 10,3 l. Dokážu si představit, že s lehkou nohou a v civilní verzi by byla okolo 9 l benzinu. Zátah motoru je příjemný, ikdyž se musí malinko víc vytáčet pro svižnější jízdu, těch 170 k není zas až tolik na takhle těžké auto. Nad 100 km začíná být malinko hlučnější - aerodynamcký svist (ale určitě to hodně dělá velký maják a přední rám). Ve městě se s ní jezdí dobře, to platí i o parkování - máme verzi ze zadní park. kamerou. V terénu ji docela dost šetříme, přece jen nové auto dostaneme sotva jednou za 25 let, ale musím říct, že v bahně, lese, sněhu,na poli i v kopcích si vede úžasně a zatím jsem nemusel využít redukci. Pokud bych o ní uvažoval pro rodinu, asi bych ji kvůli manželce chtěl v automatu, přeci jen v hustějším provozu a kolonách to neustálé řazení otravuje.
spotřeba a hlučnost
| 16. 7. 2011 22:41
vzhladom k sposobu pouzivania osobne povazujem tebou udavanu spotrebu za velmi dobru
Vitara? Ano!
| 16. 7. 2011 12:14
Stejně, jako slova přítele Woodyho, ani slova má nebudou zcela objektivní >:D .

Vitara je první auto, které mám čtvrtým rokem a zatím ani náhodou neuvažuji o změně...zatímco moje předchozí přibližovadla se u mě ohřála tak dva, tři roky, Vitara mi stále nabízí to, co od auta očekávám: bytelnou konstrukci (ani po téměř 70 tis.km těžké služby v autě nic neskřípe, nic není opotřebované, praskliny na okně od kamínků se ani nehnou,...), výtečné (ano - výtečné!) jízdní vlastnosti na jakémkoliv povrchu, rozumnou spotřebu (u mě spíš mírně nad osm, ale podle mého stylu jízdy není vhodné paušalizovat ;-) ), vysokou spolehlivost (ano - nenáviděný Renckův pohon mi slouží naprosto bez závad >:D ) a pocit jisté fortelnosti a poctivého kusu železa :yes:
Navíc se k uspokojení svých koníčků Vitarou dostanu opravdu do hodně nepřístupných míst :-! .

Ne ne - Vitara není auto pro rozmazleného synka, nebo zhýčkanou milenku - je to auto "pro chlapa" >:D
Mezi ostatními SUV je to v podstatě solitér. I z toho důvodu není pro každého...

Kufr mi bohatě stačí a kdyby ne, mám rakev, nebo vozík. Hlučnost na dálnici bych označil za naprosto normální, a to pomalu teda nejezdím...přirovnal bych jí k hlučnosti v např. oktávce první generace s TDI.

Tohle auto zkrátka má stále co nabídnout, a ač jsou prodeje u nás skutečně nízké, např. v rakouských Alpách (oblast Zillertalu) jsem jch vídal tolik, že jsem je přestal počítat ;-) .

Takže za mě: Vitara? ANO!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku