já jsem to pochopil, jen jsem tady ty obrázky dal pro někoho, kdo by se chtěl podívat, kde přesně ten kompresor je a jak vypadá.Z toho "náhledu"[odkaz] za motor, který jste uvedl v článku si to člověk spíše může jen představovat než opravdu vidět.
A navíc pohled zezadu na motor nebyl ani v galerii obrázků :-)
To bude pravděpodobně Lysholmův kompresor, který mají všechny motory běhající v Millerově cyklu. Jeho prací je víceméně akorát vrátit do válce zpět to, co se při kompresi s opožděným uzavíráním sacího ventilu vytlačí ven. Tento koncept měla už stará Mazda Xedos 6.
Zajímavý je to, jak je ten řemen ke kompresoru dost hubený. Je vidět, že jde o lehké přeplňování. Tento motor vypadá slibně, už abych se projel. Atmosférická verze mě svojí živostí a projevem moc nenatchla :-( . To předchozí generace se čtyřválcem 1.2 85k mě učarovala svojí hbytostí :-) .
Jinak nepřeplňováná verze trochu svým zvukem připomíná šestiválec ;-) .