Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nissan 1,2 DIG-S: Tříválec s kompresorem podrobně

Přeplňování tříválcového motoru je unikátem. Nissan je první, kdo vrací tento typ zážehového agregátu zpět na silnice.
Zpět na článek
14. 7. 2011 18:41
14. 7. 2011 19:37
14. 7. 2011 19:56
15. 7. 2011 10:27
neregistrovaný "Hooonza"
15. 7. 2011 10:54
15. 7. 2011 06:43
Avatar - del42sa
14. 7. 2011 18:41
Kompresor
tady je pěkně ten kompresor vidět [odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 125S
14. 7. 2011 19:37
Re: Kompresor
Zajímavý je to, jak je ten řemen ke kompresoru dost hubený. Je vidět, že jde o lehké přeplňování. Tento motor vypadá slibně, už abych se projel. Atmosférická verze mě svojí živostí a projevem moc nenatchla :-( . To předchozí generace se čtyřválcem 1.2 85k mě učarovala svojí hbytostí :-) .

Jinak nepřeplňováná verze trochu svým zvukem připomíná šestiválec ;-) .
Avatar - ryman
14. 7. 2011 19:56
Re: Kompresor
přesněji půl šestiválce >:-[] >:D
neregistrovaný "Hooonza"
15. 7. 2011 10:27
Re: Kompresor
To bude pravděpodobně Lysholmův kompresor, který mají všechny motory běhající v Millerově cyklu. Jeho prací je víceméně akorát vrátit do válce zpět to, co se při kompresi s opožděným uzavíráním sacího ventilu vytlačí ven. Tento koncept měla už stará Mazda Xedos 6.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
15. 7. 2011 10:13
Re: Kompresor
Na takovém obrázku vidět je, ale když se podíváte pod kapotu [odkaz] tak na něj opravdu (téměř) vidět není. Tak to bylo myšleno
Avatar - del42sa
15. 7. 2011 10:54
Re: Kompresor
já jsem to pochopil, jen jsem tady ty obrázky dal pro někoho, kdo by se chtěl podívat, kde přesně ten kompresor je a jak vypadá.Z toho "náhledu"[odkaz] za motor, který jste uvedl v článku si to člověk spíše může jen představovat než opravdu vidět.
A navíc pohled zezadu na motor nebyl ani v galerii obrázků :-)
Avatar - pelikoš
15. 7. 2011 06:43
opět bravo
všechny palce vzhůru :-)
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2011 08:45
kompresny pomer a vstrekovanie
pri kompresnom pomere 13:1 musi mat motor priame vstrekovanie aby sa predislo klepaniu v niektorych rezimoch (ak sa nasava prilis teply vzduch)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ada je zase tady
15. 7. 2011 09:15
Re: kompresny pomer a vstrekovanie
A pokud by mel motor kompresni pomer 1:20, palivem byla nafta a vyrobcem bylo VW, mame z toho TDI 1,4, ktere najdete v kazde treti Fabii...

Zivotnost by byla vetsi a spotreba paliva mensi.
Avatar - Slavek-TDM
15. 7. 2011 09:31
Re: kompresny pomer a vstrekovanie
Skoda, ze na fanatismus nejsou leky...
15. 7. 2011 11:31
Re: kompresny pomer a vstrekovanie
1) ten motor je vo fabii skor za trest (bez ohladu na nizku spotrebu)
2) kazda tretia istotne nebola tdi, toboz nie 1,4tdi
15. 7. 2011 11:41
Re: kompresny pomer a vstrekovanie
Protoze nafta neni nachylna ke klepani, ma velmi vysoke oktanove cislo - tak vysoke, ze se ani neudava u stojanu
15. 7. 2011 13:55
Re: kompresny pomer a vstrekovanie
Fabia s 1.4 TDi byla autem, ve kterém jsem se naučil jezdit s volkmenem na uších.
Avatar - pelikoš
15. 7. 2011 15:30
Re: kompresny pomer a vstrekovanie
naštěstí toto je nissan... ;-)