Design
To byl nezapomenutelný kočár.........Ale tyto vozy jsou taky atraktivní. :yes: :yes: :yes:
povodne som si tiez myslel,ze ds4 bude jednoznacne krajsia,ale ta titulkova fotka ma utvrdila v tom,ze "obycajna" c4 s priplatkovymi diskami je oproti prvoplanovej ds4 (pre mna) krajsia,vyvazenejsia... :yes:
Základní problém horního, prakticky dvojjediného modelu spočívá v tom, že rozmělňuje identitu automobilky. Totiž, to nejcennější na čem se roky, desetiletí buduje garážový genofond - jasný, jedinečný a neopakovatelný rukopis - dostal schizofrenní políček . Automobilka přece musí do světa vysílat než jeden zřetelný designový signál, ausgerechnet v jedné třídě, a než o to jde. Renault je mégan, peugeot je třístovka, VW je Golf, Opel je Astra, a tak dále a tak dále. Touží snad někdo po superAstře, superMéganovi či supersuperGolfovi?
Tedy rozpolcenost volby je to, před čím stojí potenciální kupec. Plakátové historky o tom, že C4 je uniformní a ten pravej rajc přináší až teprve DS4 jsou přesně to, co nepotřebuje ani automobilka, ale nepotřebují to ani kupci. Neboť majitel C4 čte v očích okolí nevyřčenou otázku, proč si nekoupil deesko, a majitel deeska zase svými kradmými pohledy přiznává svému okolí, že ano, že má jen tu trochu "vylepšenou" cečtyřku... Málo platné, garážová sociologie platila, platí a platit nepochybně bude, s tím nehneš ani plakátem ve třidé...
Až přiliš u sebe, až příliš v závěsu. Podívejme se však na oba vozy střízlivým vokem - jistě, eleganci a harmonii najdeme především u C4. Tedy paradoxně je přitažlivější konformně třídní model před načinčaným kabátkem deesčtyřky.
Pátrám v paměti, neznám jiného výrobce, který by tuto modelově třídní dvojjedinost uplatňovat v praxi. Jistě to nebude tím, že stratégové Citroenu jsou geniální a u Renultu, že dokázali vymyslet "jen" mégana. Berme tedy aktuální počin jako takový malý/velký garážový e😜eriment. Zda se podaří, ukáže čas, osobně u DS4 sázím spíše na menší neúspěch, než na větší úspěch. V konečných číslech vidím jejich uměřenou výši právě z toho důvodu, že logicky těkající nerozhodný zájemce se nakonec rozhodne pro přímou, přehlednou, čitelnou nabídku od konkurence, třeba pro... ale na tom vlastně vůbec nezáleží.
BRAVWO GOLF, Gé GOLF, Gé jako... GIGANT :yes:
Tedy rozpolcenost volby je to, před čím stojí potenciální kupec. Plakátové historky o tom, že C4 je uniformní a ten pravej rajc přináší až teprve DS4 jsou přesně to, co nepotřebuje ani automobilka, ale nepotřebují to ani kupci. Neboť majitel C4 čte v očích okolí nevyřčenou otázku, proč si nekoupil deesko, a majitel deeska zase svými kradmými pohledy přiznává svému okolí, že ano, že má jen tu trochu "vylepšenou" cečtyřku... Málo platné, garážová sociologie platila, platí a platit nepochybně bude, s tím nehneš ani plakátem ve třidé...
Až přiliš u sebe, až příliš v závěsu. Podívejme se však na oba vozy střízlivým vokem - jistě, eleganci a harmonii najdeme především u C4. Tedy paradoxně je přitažlivější konformně třídní model před načinčaným kabátkem deesčtyřky.
Pátrám v paměti, neznám jiného výrobce, který by tuto modelově třídní dvojjedinost uplatňovat v praxi. Jistě to nebude tím, že stratégové Citroenu jsou geniální a u Renultu, že dokázali vymyslet "jen" mégana. Berme tedy aktuální počin jako takový malý/velký garážový e😜eriment. Zda se podaří, ukáže čas, osobně u DS4 sázím spíše na menší neúspěch, než na větší úspěch. V konečných číslech vidím jejich uměřenou výši právě z toho důvodu, že logicky těkající nerozhodný zájemce se nakonec rozhodne pro přímou, přehlednou, čitelnou nabídku od konkurence, třeba pro... ale na tom vlastně vůbec nezáleží.
BRAVWO GOLF, Gé GOLF, Gé jako... GIGANT :yes:
PŘIPSAT K NÁKUPU: Nechat G-alinu (T-atjanu I-vanovnu) zítra koupit GINKGO (česky ginko)!! Paměť jí (chuděře) už NEslouží jak dřív... 😉
PS: Jinak by NEmohla napsat: "Pátrám v paměti, NEznám jiného výrobce, který by tuto modelově třídní dvojjedinost uplatňoval v praxi" 😄
PPS: Přitom je to výrobce (mě) "sympatický", Galina ho ZNÁ a dokonce s (mým) Citroën(em) STEJNÝ motor používá - Land/Range Rover 😄
PS: Jinak by NEmohla napsat: "Pátrám v paměti, NEznám jiného výrobce, který by tuto modelově třídní dvojjedinost uplatňoval v praxi" 😄
PPS: Přitom je to výrobce (mě) "sympatický", Galina ho ZNÁ a dokonce s (mým) Citroën(em) STEJNÝ motor používá - Land/Range Rover 😄
Zřejmě máš na mysli "Ginkgo biloba" ("listnatý" strom patřící mezi jehličnany), ale to je česky "Jinan dvoulaločný", jeden pěkný kousek roste jen cca 250m od mého bydliště...
Woooow (to JSOU znalosti - nebo wiki? 😉
PS: Hlavně jsem na tu "dvojjedinost" Land/Range Rover(ů) chtěla upozornit... 😄
PS: Hlavně jsem na tu "dvojjedinost" Land/Range Rover(ů) chtěla upozornit... 😄
To není wiki, jak píšu, kousek od místa kde bydlím je už hooodně dlouho tento krásný a poměrně vzácný strom, dokonce uvažuju i o jeho vysazení na zahradě...
Chtěl udržet svou tradiční formu, důraz na komfort, kreativitu a originalitu, ale zároveň oslovit i ty zákazníky, kteří hledají něco jiného, stylovějšího, jízdně více zaměřeného na řidiče...
Jsou to vlastně částečně protichůdná zadání a skloubit vše pod označení C(1-😄 by znamenalo ztratit směr.. Citroën začínající na "C" bude tedy vždy pohodový, pohodlný, komfortní a "svůj" i přes jistou nutnou míru konformity, která je daní za udržení prodejů i mimo své skalní příznivce a domácí trh.
Musela tedy vzniknout nová řada, která by dala konstruktérům a designérům větší prostor pro kreativitu. DS je stále Citroën, ale jaksi o úroveň výše. Jízdně na vrcholu třídy, materiály, zpracováním a stylem na samé špičce mezi mainstreamovými výrobci. A že to nejsou rodinné dostavníky, to nikoho nezajímá, pro rodiny má Citroën extrémně širokou nabídku u své klasické řady.
Halekání jednodužších jedinců o ztrátě identity Citroënu tedy vypovídá ne o značce samotné, ale spíš o schopnosti porozumět strategii, která je, myslím si, gëniální. I Citroënu nejde o nic jiného, než o příležitost prodat svůj produkt. A té se zhostil chytře, když přišel s nabídkou, která osloví širší portfolio budoucích zákazníků a přitom nebyl nucen sáhnout k příliš výraznému napodobení úspěšnějších konkurentů na východ od svých hranic. Peugeot, naproti tomu, sází na úplně jinou notu, ale obě značky se pomalu, leč jistě, chystají ke vstupu vo hlubších vod. Nepůjde to rychle, ale jednou to přijde. Třeba s DS9 😉
Zvědavý jsem na vyšší řady DS. Jestliže v nižší střední stačí zapracovat na naladění a detailech, ve střední či vyšší střední jsou technologické nároky vyšší. C5 není žádné ořezávátko a posunout ho někam výše znamená současně posouvat limity PSA jako takového.