S hyundai i40 jsem měl možnosti si zajezdit - s plnou výbavou 1.7 diesel s automatem. Jízdní dynamika mi přišla podobná jako u Passsatu nebo Superbu s 2.0 TDI 103kw. Z mého pohledu slabá, já osobně třeba u superbu za minimum považuji 2.0 TDI 125kw. Ale komu vyhovuje 103kw TDI, tak tomu musí stačit i 1.7 CRDI.
suhlasim , no ono na druhej strane ma superb asi aj sirsie pneumatiky ako i40tka, cize ta dynamika s rovnako alebo podobne vykonnym motorom bude u superbu horsia. Takisto ma superb vacsie previsy a je podstatne vacsi cize ten pocit z dynamiky sa vo velkom aute lahko strati aj ked to nemusi byt zrovna pomale auto.
Kazdopadne Hyundai ma novu skvelu i40tku so skvelymi motormi a uz sa tesim na tabulky predajnosti v strednej triede ako sa to zacne prejavovat.
ked napr mensia astra so slabsim motorom je este k tomu aj tazsia ako i40tka, uplna pohoda pre Hyundai :yes:
v 100kW verzii v diesli je to idealna volba, kroutak je dostatocny a v sirsom rozsahu, dynamicke paramtere su na rodinne auto priam idealne, kto sa chce pretekat nekupi predsa kombik v diesli.
Což o to, výkonově tahle verze nepochybně stačit může, dvoulitry kolem 100 kW jsou na většině trhů těžištěm prodejů. Hyundai míří na nejpočetnější skupinu zákazníků, aby si vůbec udělal prodejní prostor, to se dá pochopit. Otázkou je, zda představí i výkonnější variantu a zejména jaká bude. Z prohlášení o nenasazování dvoulitru vůbec bych vytušil nějakou hybridní verzi 1,7+elektro.
Páči sa mi! Budem držať palce predajnosti. Ja by som sa v dnešnej dobe už vôbec nebál kórejských áut a bezproblémov by som do niečoho podobného šiel. :-)
Náhodou, za necelých 800 000Kč máte v hyundai i40 věci o kterých si v superbu za podobnou cenu můžete nechat jen zdát... A některé do opěvovaného superba ani nejdou - Lane assist, vyhřívaný volant, ventilované sedačky...
800 000,- nikdo reálně za Hyundai nedá. Firmy ani stát Hyundaie kupovat v ČR nebudou a domu si to taky nikdo nekoupí. V Evropě možná díky nejnižší ceně ve své třídě něco prodá. Superbu se také strategie hodně auta za málo peněz docela povedla.
Právě že problém superbu je že má sice nízkou základní cenovku, ale také tomu odpovídá výbava. To že jako auto skoro na pomezí střední a vyšší střední třídy nemá v základě ani tempomat mluví za vše...
Superba si dovedu představit, ale pokud chcete slušnou výbavu, tak skončíte okolo 900 000...
Co je to lepší auto, než...? Lepší auto je něco obecně podobně nekonkrétního a neuchopitelného, jako nejlepší auto... Podle jednoho každého jde o něco jiného, podle jeho individuálních představ, požadavků a preferencí..., viz třeba i auta snů v profilech nicků.
Nikdo neříká, že Superb je špatné auto, právě naopak, ale za 900.000 už je těch alternativ znatelně víc. Např. Avensis, Accord, Insignia a Passat. Ano, někdo si chce vůz konfigurovat "až po střechu", pro mně to ale klíčovým kritériem při výběru vozu není. i40 nebude na konkurenci ztrácet, spíš naopak, vzhledem k tomu, kam míří a ke konkurenci si to ani nemůže dovolit. Vysoká cena? To je relativní. Vzhledem k poměru cena/výbava nikoliv a počítám, že třeba na Slovensku, by mohla být levnější. Aspoň u Genesis to platí.
To mas samozrejme pravdu a souhlasim, ze pro nekoho, kdo kazdy vikend stehuje lednicky bychom ve stredni tezko hledali lepsi auto.
Ten kdo lednicky nestehuje, a jsou pro nej dulezite treba jizdni vlastnosti, spolehlivost, image, prip. neco jineho, ma alternativ za 900 tis. opravdu mnoho.
To že je u nás zavazadlový prostor mantrou, my bohužel nezměníme. To samé je velká preference dieselů, přičemž, spoustě lidí se náklady vložené do nákupu dieselu nevratí, ale když chce někdo peníze za diesel vydat, je to jeho věc. Já preferuji benzin, už kvůli nižší konstrukční složitosti.
S tou preferencí nafty ve střední jde o něco jiného. Pocitově je naftový dvoulitr mnohem svižnější, než běžný atmosferický benzín o stejném objemu. Pro srovnatelnou subjektivní dynamiku je potřeba sáhnout po větším benzínu, jenže tam už roste cena i spotřeba (pokud ho daná automobilka vůbec nabízí).
Řešením jsou turbobenzíny... ale tam už zase neplatí ta konstrukční jednoduchost.
Pokud by takový diesel vydržel 400 - 500 tisic km jako TDI PD od VW, pokud by design toho šuplíku byl trochu méně praštěný a pokud by po složení zadních sedadel vznikla zcela rovná plocha, asi by to nemusela být špatná koupě. V opačném případě :no:
Která PD dávala půl milionu kilometrů běžně? To bylo možné tak u starých rotaček, ale rozhodně ne u PD, tam se jednalo o výjimky. Čím novější generace, tím vzácnější.
Ale zpět k 1,7 dieselu od Hyundaie = obavám se, že vydolování výkonu 99kW z tohoto obsahu životnosti motoru moc nepomůže. Obsah totiž ničím nenahradíš.
On rozdíl mezi 1,7, 1,9 a dvěma litry zase tak velký není, aby se to dalo zatracovat. Když už mantrovat s "objem nenahradíš", tak proti té sedmnáctce postav aspoň třílitr, pak to má smysl...
asi tak ako 132KW z 1,4 TSI nie? Ano, starsie PD boli spolahlivejsie, novsie CR si o 400-500 tis mozu nechat zdat a to plati pre vsetky znacky vcetne VW koncern. A ano, system PD sa robil vo FR, skus trosku pogooglit ;)
Tak tak, aj firmy menia svoje autá po 3-4 rokoch a to majú nabehané cca 200.000km... Súkromné osoby sa k takému číslu dostanú možno po 6-7 rokoch. Poďalšie, dizajn je vec subjektívna, a pokiaľ je pre teba hlavné kritérium rovná plocha po sklopení sedačiek tak neviem... ja mám iné priority. :-)
rovna plocha po sklopeni sedaciek (plus zarovno s nakladaciou hranou kufra) je pre mna podmienka pre akekolvek kombi, pripadne mpv. Samozrejme kazdy ma ine priority.
Laguna a C5 jsou sice pomalejší, nicméně redakce už nezmiňuje, že srovnává nejsilnější naftu u Hyundai s nejslabším dvoulitrem.
Laguna se nejvíce prodává ve verzi 110kW, v nabídce je ještě 127 a 131kW. C5 je myslím v nabídce jako 2.0 HDI 120kW, pak 2.2HDI kolem 150kW a 3.0HDI 177kW.
Sečteno a podtrženo, Hyundai může svým špičkovým motorem konkurovat základním dvoulitrům konkurence. Nic víc. Pro mě je to málo.
přesně to samé napadlo i mě, akorát se mi to nechtělo psát.. do té tabulky by se spíš hodilo dát 1.6 dCi 96 kW, to je tak akorát konkurent pro 1.7 CRDi a do laguny se imho časem dostane. co se týče 1.6 TDI, tak ten ač rozdílem deci v parametrech zaostává více, ale do passatu i superbu se taky dává.. celé to srovnání je dost těžko uchopitelné, kdy dvoulitry se nacházejí na spodní hranici nalazení, kdežto jednasedmička je na horní.. nehledě na to, že jde o novou jednotku, kdežto ostatní jsou už časem prověřené.. informační hodnota je tak asi na úrovni sdělení, že 1.6 TDI se vyrovná 1.9 TDI.. řekl bych, že ten dvoulitr bude i40 z tržního hlediska určitě chybět..
1.6 dCi a 1.7 CRDi jsou neporovnatelné? 96kW 320Nm vs 100kW 325Nm? jinak ten výběr okolo 100kW chápu, tabulka potvrzuje, že se jednasedmička opravdu vyrovná stejně výkonově naladěným dvoulitrům, nicméně to pořád nemění nic na tom, že sto kilowaty končí, kdežto ostatní motory na těchto hodnotách začínají, nehledě na fakt, že ostatní motory v tabulce jsou konstrukčně starší, takže to není žádná díra do světa.. nabídka to není špatná, pokud ale někdo hodně jezdí a bude chtít výkonnou střední třídu, tak si u hyundaie nevybere.. dvoulitr ve střední je dneska prostě zlatý standard..
A kde je napisane, ze 136 konova 1,7 je vrchol - Hyundai pride v buducom roku s 1,7 bi-turbo so 160 k a 370 Nm. Aj ine automobilky postupne rozsiruju ponuku motorov - naviac i40 je len na zaciatku svojej puti za uspechom.
Kto pozorne sleduje recenzie na i40 zachytil, ze novinari jednotne po prvych jazdach v Norsku 1,7 vyslovene chvalia - najcastejsie zaznelo napr. na slovenskom sme, pravde ale aj v CZ na idnes, ze novy motor je tichy, silny, usporny a kultivovany.
Ja sam sa pojdem urcite k predajcovi odviest a urobim si dojem sam - naviac i40 je oproti konkurencii o par mm nizsia, cize ma lepsi odpor vzduchu (cx) a je o par desiatok kg lahsia.
Ne, zlaty standard je cca 100 kW - viz. tabulku v clanku. To je ve stredni tride nejprodavanejsi a proto take Hyundai na zacatku prichazi s motorem, ktery tech cca 100 kW ma. Motorova paleta se bude rozsirovat a prijdou silnejsi jak benziny tak diesely. Ty budou ale tvorit male procento prodeju - prave ta 100kW verze 1.7ky je nejdulezitejsi a Hyundai to moc dobre vi - v tomhle jsou maximalne racionalni.
Vydelevaji totiz na realnych zakaznicich, ne na internetovych "odbornicich"...
Je to standard ve smyslu základ. Souhlasím, že tento základ Hyundai splňuje.
Racionalitu v tom ale nevidím. 2.0 naftu Hyundai & Kia mají, dokonce se svého času dávala do Ceedu... a teď ji není možné objednat pro i40? I pokud by brala třeba jen nějakých 15-20% prodejů, považuju její absenci za chybu. Možná je za tím nějaký problém s výrobou nebo něco takového...
Dobrá, pak si to řekněme na rovinu - Hyundai není schopné ten motor nabídnout, protože nemá aktuálně dostatečné výrobní kapacity. A nemusíme si hrát na to, že to zákazíci nechtějí... to se dá pochopit.
Oni ho samozrejme jsou schopni nabidnout, ale proc by to delali, kdyz ted nestihaji vyrabet motory o ktere je nejvetsi zajem? Postupne uvadeni motorizaci je bezne u vsech automobilek, tak co ten humbuk?
Dobrá, tak ho jsou schopní nabídnout, ale nejsou ho schopní vyrobit ;-). Správně se ptáš, proč ten humbuk... stačilo říct nemáme a bylo by to všem jasné.
no dejme tomu, dvoulitr od 100kW >:-[] každopádně učinkování hyundaie ve střední třídě bude zajímavé sledovat, už z toho důvodu, jak je segment jasně vymezený (nehledě na to, že se už druhým rokem zmenšuje), "vyberou si téměř všichni" - kdo chce hodně za málo jde k renaultu, kdo tradičně špičkově bere superb nebo passat, kdo rád sportovnější jde mondea, pak jsou zde srdcaři od japonců a čerstvý vítr 508. tudíž pokud chce H prorazit musí nabídnout něco docela odlišného, čím si vytvoří svůj vlastní prostor, to podvědomé odlišení může spočívat krom designu v nasazení 1.7 CRDi namísto klasického přeplňovaného vznětového dvoulitru, což může někdo chápat jako demonstraci technologického pokroku. ;-) nicméně si nejsem jistý zda jednasedmička za cca 700k je tím pravým argumentem pro jezdce superbů, passatů nebo mondeí k přechodu na hyundai, který už není o tolik cenově výhodnější. jak píši výše není to špatná nabídka, jsem zvědavý jak uspěje.. a nebavme se o tom co bude, ale co je..
V tom pripade to samozrejme zatim neni auto pro tebe a nikdo te nenuti to kupovat.
Pro koho je to malo, muze si vybrat u konkurence nebo pockat na silnejsi motory. Neni to krasne, ta moznost volby?
Ještě krásnější možnost volby by byla, kdyby Hyundai nabídlo 2.0CRDI někde kolem 120kW. Pak by nebylo nutné kupce přesvědčovat, že jim vlastně 1.7 stačí. Ano, asi stačí, ale... u auta v ceně kolem 750.000 už jde i o něco navíc.
Nemam pocit, ze by nekoho presvedcovali. Ber nebo jdi jinam. Bude silnejsi 1.7 biturbo a podle me casem dojde i na dvoulitrovou naftu. Ale to jenom v pripade, ze bude o ni opravdu zajem. Kvuli par jedincum ji zavadet nebudou, takhle Hyundai nefunguje.
S tim zajmem zakazniku jsem to myslel obecne. Stredni trida proste v Evrope jezdi v drtive vetsine s dieselem kolem 100kW. Zbytek jsou okrajove veci, ktere si kupuje par lidi - ciste racionalni pristup.
O nestihani vyroby jsem ti uz psal asi trikrat, to uz by melo byt jasne.
Osobně mám v užším výběru i i40 kombi s 2,0 GDI Style - jen myslím, že za 670 tis to nebude, určo se dostanu pod 600, a to je akceptovatelné. Na naftu kašlu.Budou to kupovat i firmy,auto je pečlivě vyrobeno,vše krásně lícuje,není to šité horkou jehlou,bude solidní kauf,kdo koupí.
Ja si myslim, ze nema cenu to porovnavat s dvoulitrama. Muzeme srovnavat vykonove specifikace obou motoru, tj. slabsi dvoulitr se silnejsi 1,7- a to je vsechno. 1,7 bude dustojnou motorizaci pro i40, ktera nebude komplikovat obycejnemu ridici zivot. Bude mit i levne pojisteni- proste auto, do ktereho majitel nebude muset sypat moc penez a svoji praci si udela.
Kdo je zamereny na vykon, poohledne se jinde..
Co furt máte s modlou objemu a maximu KW? Motor, pokud vím ,sám od sebe auto nerozpohybuje, záleží také na převodovce, jak dovede využít výkonu motoru, ne? Ono když bude kravsky zpřevodovaný dvoulitr či třílitr, tak to také může jet mizerněji. než nějaké HTP.
Absolutně tyto úvahy nechápu, jezdím šterky denně a vím, že nejdůležitější je ten mezikus mezi pedálama a volantem, když je dobrý potrápí trdla v třílitrových prémiích! Ano, na rovince jem to pak nandají.
Možná znáš pořekadlo "z h*vna bič neupleteš" a to myslím platí i pro 100 kW motor ve střední třídě. Tomu nepomůže ani převodovka z F1 >:D
Možná nebereš v potaz, že ty "trdla v třílitrových prémiích" ve vyšší střední třídě apod. nemají zapotřebí se honit s někým na okresce. Pokud máš tu potřebu s někým závodit, tak si vyber za soupeře někoho s vhodnějším autem ;-)
Ale on má tak trochu aj pravdu. Mne sa bežne stáva, že na rovinke ma trhne nejaký frajer v prémií kedy letí jak blázon, ale potom prídu nejaké serpentíny v kopcoch a dotyčný je zrazu hneď predo mnou a brzdí premávku, pretože to točí na 40-ku so smrťou v očiach...
No, nevím, nevím, ale já bych spíše bral poměr Kg/kW, když už bych chtěl závodit. Dále využitelnost maxmálního krouťáku v průměrných otáčkách- v maximálních nikdo nejezdí trvale.
Píšeš, že z lejna bič neupleteš-myslíš, že snižování objemu a zachování výkonu je nějaká móda?
Já si dovolím tvrdit, že s jedná o nový motorářský trend ruku v ruce s novýma technologiema vsřikování, proměnlivého časování ventilů a jiných blbůstek. Prostě moderní motor. který nemá účinnost 35% , ale tak 50% a více.Třeba se pletu, ale ten trend se mi zdá viditelný.
Tak nevím, už mi to pomalu přijde jako placená inzerce, jak se neustále dokola mluví o motorech v i40 a současně se obhajuje neobhajitelné. Vrcholná motorizace ve střední třídě 1,7 s výkonem 100kW je ubohé. Nejde o to, že by to nejelo, ono se to nějak se smrtí v očích uveze, ale jak někdo napsal výše, to kde veškerá konkurence začíná je vrcholnou motorizací pro Hyundai... A uvádět nový model, který by měl posilovat image značky s takovým handicapem na trh nepovažuji osobně za šťastné. To, že je to auto hnusný je možná věc názoru, ale udávat zoufalou nabídku motorů za výhodu opravdu nejde... Benzínové motory jsou pak už úplně out, udávaný výkon je někde mimo rozsah použitelných otáček a auto je totální mrtvola. To si musí každý sám vyzkoušet, že na pohled lákavý výkon korejců je v praxi zdechlina (nevím jak 2,0, ale ta 1,6 je fakt mrtvola). Takže držím palce, ať tu Hyundai prodá i40 aspoň tolik co do nedávna Sonat... :-)
delas jakoby snad Hyundai byla jedina automobilka na svete ktera uvadi motorizace, stupne vybavy atd postupne... nebo snad Hyundai nema plne konkurence schopny dvoulitr? :no:
No zcela upřímně opravdu neznám automobilku, která by ve střední střídě nasadila jako vrchol 1,7 100kW... Takže podle mě je Hyundai opravdu jediný :-( Pokud se pletu, omlouvám se, ale uveď prosím nějaký příklad ze současné doby. Předem díky za osvětlení...
Hyundai/Kia samzorejme silnejsi motory, ale nasazuje je postupne. Je to dano hlavne vysokou poptavkou, kdy nestihaji vyrobou pokyvat objednavky. Otviraji nove motorarny, napr. v Ziline, tak aby situaci vyresili.
Jako priklad uvedu 2.0CRDI 135kW-motor samozrejme v portfoliu je, ale treba do Sportage je mozne objednat ho az od letosniho unora nebo brezna.
Po pravde neviem či bude 1.7 vrcholná. Hyundai disponuje aj dvojlitrom. Ale vraj sa chystá biturbo na tento 1.7 diesel.
Každopádne, hovoriť o aute o váhe cca 1,5 t a motorom o výkone 100 kw, že je to mŕtvola môže asi len človek ktorý v ničom podobnom nejazdil alebo je závodný športovec. Pretože na bežné jazdenie a dokonca aj bezpečné predbiehanie to bohato stačí. Vyskúšal som viacero dieselov o podobnom výkone a vždy to boli živé autá. A vôbec nie málo... Potrebuješ viac? Kúp si nejaký šesťválec. Ale väčšine trhu to bude plne stačiť. A ak ho vyladí ešte na tých cca 170 koní ako sa tu spomína, myslím si, že normálny šofér viac naozaj potrebovať nebude. Ja považujem u 1,5 tonového auta motor o výkone cca 150 koní za úplné optimum...
HM no nevím o motorech pro i40 se dokola mluví právě pro jejich "nízký" obsah na tak velkou káru a nestačí náhodou na jejich hmotnost?A co třeba C5 s hmotností 1,8t ? Je fakt , že jsem měl na dva dny 120 kw 2.0l verzi , ale pocitově to byl pohodář a při předjíždění se musí člověk krotit , bo to letí jak dělová koule.A co nové benzíny ecoboost v mondeu taky na nic? On ten objem jde nahradit i bez zvýšení spotřeby.
Tento vozík je určený jedincům vybírajících dle zadání, co nejvíce auta za nejméně peněz. Na úvěr od providentu vám tak dejchavičná nafta v i40 prostě stačit musí. Hlavně když ta kára bude větší, než sousedův firemní Passat. Ten bude čumět, Máňo, viď?
Opět jsi nám to vysvětlil-). To že těch 140 k bude drtivé většině zákazníků stačit je jiná věc. To že je pro Tebe cokoli co VW vyrobí mantrou, už víme taky, takže máš něco nového? Navíc jak silnější benziny tak diesely přijdou, takže co tam máš dál? Pro mně by i40, taky volbou nebyla, ale jen kvůli designu.
Nezapomen ovsem, ze VW kun ma silu za dva korejske, takze korejci musi jeste poradne zamakta, aby se mohli s VW srovnavat. Rekl jsem to spravne, strycku B*Be?
vypisujes akoby tebe ten uver v providente neschvalili a teraz zavidis. Ked sa pozries do cennika, ziadna lacnota sa nekona. Pozri cenniky konkurencie a porozmyslaj
Diesel by vytáčel jen naprostý idiot, i když diesely od BMW se dají vytočit třeba do 5.000 ot/min., ale kdo by to proboha dělal? Kdyby mi auto následkem vytáčení zničili, budou cvakat.
Hele ty průjme! Já viděl jak to na STK měří. A věř ,že pár motorů jsem viděl co už neodjely.Stačí mít hodně najeto a řemen tak akorát na výměnu. Nevím jestli se měří takhle i jinde v Evropě ,ale to kvičení motoru v otáčkách ,které málo kdo používá se mi zdá na hlavu. Když to odečítalo čas ,tak jsme se někdy chtěli vsadit ,zda to chrochták vydrží.Je to taky jeden z důvodů proč už friták nechci. :no: A za to ,že se ti plečka rozškubne STK neručí.
Tak vieš, sú tu jedinci ktorí skrátka Kórejcov už z princípu nemusia tak si nemôžu nechať újsť príležitosť kopnúť si... pritom sami jazdia v nejakej tragédii :-)
Mě korejská auta nevadí, i30 Tricolor v kombíku považuju momentálně za nejlepší nabídku v nižší střední u nás (alespoň v běžných cenových hladinách).
Diskuse je ale na téma "Může 1.7 konkurovat naftovým dvoulitrům?" A odpověď je, logicky... nemůže. A není to zaujatost proti Korejcům, je to odpověď obecně platná. Konkurence má srovnatelné technologie a 2 je prostě víc než 1,7. Může se stát, že se vyšperkovaná 1.7 vyrovná základnímu dvoulitru a že se v rámci obecného trendu zmenšování motorů prosadí i ve střední třídě, ale to je tak všechno. Stejně vyšperkovaný dvoulitr musí být z principu věci lepší.
Pokud Peugeotu vyčítám, že se 508 musí obejít bez 3.0HDI, těžko můžu Hyundai chválit za vrchol v podobě 1.7CRDI.
Emele, jeste jednou - takhle Hyundai proste nefunguje. Je nezajimaji nejake vrcholy. Casem prijdou - v portfoliu samozrejme jsou, ale nejsou prioritou. Prioritou je pokryt nejprodavanejsi segment, tzn. motory, ktere si v dane tride koupi 80-90 procent zakazniku, coz v pripade i40 plati. Zbytek jsou naklady navic.
Kolik lidi by si tady koupilo i40 s 2.0 Turbo GDI 274 koni?
Ze stejneho duvodu treba minuly mesic zrusili nektere vybavy a motory u i30 - nechali jenom to, ce se prodavalo, zbytek nema pro ne cenu drzet v nabidce.
Nejprodávanější jsou ve střední třídě naftové dvoulitry. Hyundai je nestíhá vyrábět, tak se holt musíš spokojit s naftovou 1.7. Nějaké šlechetné ohledy na blaho zákazníků ani promyšlené strategie za tím nehledej. Chápu, když ho Kia vyřadila z nabídky u Ceedu, v nižší střední je to opravdu okrajová záležitost (byť třeba Octavií se s ním prodá docela hodně). Ale dělat z naftového dvoulitru okrajovou motorizaci ve střední třídě je podle mě pokrytectví.
V tejto kategórii sa ponúkajú aj 1,5 (Renault) aj 1,6 (VW, PSA) tak prečo by nemohol Hyundai ponúkať 1,7? Chápem, že to pocitovo vrchol určite nieje (parametrami sa 2,0 vyrovná) a ako sa píše prídu aj silnejšie verzie tak prečo taký rozruch? Len preto, že v cenníku nieje kolónka s 2,0D a aj tak by väčšina brala 1,7D? Auto sa ešte ani nepredáva. je bežné ponúkať na začiatku predaja určité motorizácie a časom ponuku rozširovať... Navyše Hyundai určite má čo ponúknuť, sú značky ktoré diesel buď ani nemajú (Suzuki Kizashi) alebo majú iba jeden (Subaru Legacy). Pripomína mi to čas keď prišli 1,4 TSI, každý pochyboval o tom, že taký objem bude slabý aj na Golfa a nie Touran či dokonca Passat.
Točíme se pořád dokola. Není chyba nabídnout slabé motory, chyba je nenabídnout silné. Ano, Passat 1.4TSI nebo dokonce Citroën 1.6HDI taky asfalt netrhají, jenže právě proto si můžeš koupit dvoulitr (nebo třeba třílitr).
Podle článku dvoulitr pro i40 nebude a pro mě je to nepochopitelné a chybné rozhodnutí, tím spíš, že Hyundai ten motor má, dává ho i do menších aut a není vůbec špatný.
Uz som to pisal v inej diskusii - 2,0 CRDi 136k a 184 k je v koncerne H/K velmi nedostatkovy motor, kedze pre Sportage a ix35 by ich bolo treba 2krat viac ako su schopni vyrobit. Jednoducho aj ked ratali s vysokymi predajmi dopyt ich zaskocil a prisposobit vyrobu(planuje sa min.1/2 az rok dopredu) nie je jednoduche.
S 1,7 CRDi naviac ma i40 najlepsiu hodnotu CO2 v triede a vo vacsine krajin EU (snad len mimo CR a SR :-) ) mas za auto s nizkymi emisiami 1000 az 1500 Euro bonus pri nakupe od statu k dobru.
Vsetkym diskutujucim davam jedno prakticke odporucanie - ked tu i40 bude obetujte 1 hod. svojho casu, dohodnite si skusobnu jazdu a hned potom utekajte do salonu VW a vyskusajte Passat s 2,0 TDI 140 k. Ja tak spravim hned ked mi predajca oznami, ze uz i40 maju u seba.
Já to chápu - motory nejsou, to ostatní je jen omáčka kolem.
Nezajímá mě ani 100kW z 1.7CRDI, ani 103kW z 2.0TDI. Když už bych přemýšlel o Passatu, pak jedině kvůli 2.0TSI 155kW... který jen tak mimochodem stojí ve střední výbavě v kombíku 729.000.
Je jasne, ze taky 2,0 (184k), ktory je v 35ke by v 40ke bol fajn...
No ak si vybavis ake motory sa v tejto triede montuju (superb 1,4) tak 1,7 D sa mozno stane beznym agregatom v tejto kategorii....
...asi bych se marně přesvědčoval ke koupi i40, když mám volbu parádního Superbu, Insignie, Laguny, Citronu a td..... v poslední řadě passatu, který, byť se mi líbí, nevěřím jeho spolehlivosti.
I 40 je krásná, dynamická, bude i, dle trendu, spolehlivá. Ale pak kouknu na Supa a o nej kombi je rozhodnuto. Pak si do něj sednu a není co řešit. ;-)
Tak se poradne podivej, presne z profilu tam neni jedno.
Profil je ovsem jasny u vsech ctyr a nic to nemeni na faktu, ze z profilu vypada Superb jak rozslapnuta zaba. A ten predni previs je totalne smrtici, favorit na titul nejosklivejsi predni cast roku. Proti Superbu je i konzervativni Passat vysloveny fesak.
Keby si bol v Brne a sedel v i40 rozprával by si o "sadaní do auta" inak... Ale o čom sú tieto rečičiky, uvažuješ skutočne v dohľadnej dobe kupovať kombi v tejto triede alebo sa tu len snažíš robiť vlny? Teória je jedna vec a reálna kúpa druhá, pri kúpe sa zohľadňujú aj aspekty ktoré tu pri pozeraní fotiek nezohľadňuješ (záruky, servisné intervaly, ceny servisu) teda ďalšie náklady ktoré ťa čakajú... potom zrazu dokážeš spraviť určité ústupky aj ohľadne dizajnu a zrazu sú v hre aj autá ktoré rozhodne favoriti neboli... ;-)
Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamovaný
Hyundai i40 Combi má mít s 1.6 GDI 99 kW, ale jízdní výkony tomu tedy moc neodpovídají. Třeba sociální BMW 316i Touring s uškrceným dvoulitrem, který má menší výkon i moment a stejnou pohotovostní hmotnost má o půl sekundy lepší akceleraci i o 10 km/h větší maximálku (a všichni víte, jak to je s aerodynamickým odporem v 200 km/h).
Další příklad, i40 Combi 130 kW dvoulitr GDI a jede jak 114 kW Mazda 210 km/h max., přičemž obě auta opět podrtí přímovstřikové BMW 320i se 125 kW, které jede o 15 km/h víc?
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
:yes: jojo, tá maximálka je totálne najpodstatnejšie kritérium... Či už na Slovensku alebo v CZ sa ani inak ako maximálkou nejazí, mali by zakázať predaj tak pomalého auta! >:-[]
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Ja som obsah pochopil no nepochopil som zmysel teda podstatu alebo ak chceš ideu tvojho príspevku... Koľko krát v živote si šiel maximálkou? U nás na to niesú ani cesty ani to nedovoľujú predpisy takže je mi úplne jedno či má auto maximálku 195 alebo 210 alebo 230... aj tak to nevyužijem. Skrátka kritérium ktoré nemá opodstatnenie, skôr je zaujímavé pružné zrýchlenie. ;-)
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
No, sice nedosahuju "kvalit" pověstného pana Trpišovského, ale maximální rychlost svých aut jsem na dálnicích rozhodně využil a občas využívám. Když se člověk potřebuje dejme tomu v cestovních 180 uklidit z levého a má za zadkem nějakou nízko letící stíhačku, občas prostě udělá takový skok a uklidí se do volného prostoru, aby toho za sebou nebrzdil. Pořád lepší, než to strhnout doprava a rozmáznout se o návěs kamiónu.
Pokud je ovšem tvůj akční rádius omezen na CZ a SK, chápu, že ke štěstí stačí i to, co jede 150.
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Hodne preci zalezi na prevodovce. V dnesni dobe snizovani emisi je na vyrobce hoden velky tlak.
Navic obe hodnoty, jak zrychleni, tak Vmax jsou podstatne opravdu pouze papirove teoretiky, kteri auta hodnoti z autosedacky na zadnim sedadle.
Ve skutecnosti je mnohem dulezitejsi, jak se auto chova v realnem provozu, jaka je pruznost kolem nejpouzivanejsich rychlosti - tzn. 50, 90 a 130.
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Tak v tom případě inženýři z Mnichova asi umí postavit převodovku lépe, protože i40 2.0 má emise CO2 159 g/km a 320i Touring 149 g/km. Mne třeba maximální rychlost docela zajímá, protože z ní jde odvodit optimální cestovní rychlost a případná výkonová rezerva - jako papírový teoretik si při tom nepřipadám.
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
BMW je v motorech svetova spicka a Hyundai muze byt oprvdu hrdy na to, ze se jeho motory mainstreamove srovnavaji prave s nejlepsi nemeckou premii. Udelali obrovsky kus prace a vysledky se dostavuji.
Odvozovat cestovni rychlost z maximalky je celkem zajimavy postup. Kde te to naucili? Optimalni rychlost se prece vzdy odvozuje od optimalnich otacek motoru a pri kazdem zarazenem stupni je jina.
Ale budiz, myslis, ze opitmalni cestovni rychlost se bude lisit u auta s maximalkou 197 a u auta s 205km/h??? Pokud neznas otacky motoru, tak je ti ten udaj uplne k nicemu, vime?
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Ale já tady ale přeci nelaboruju s tím, jestli je má jedno auto maximálku 197 nebo 205 a jaká je podle toho jeho optimální cestovní rychlost. Takové diskuzní "hastroše" tady generuješ sám. Já jen psal, že mě maximální rychlost zajímá.
Poukazuju tady na to, že velikostně, hmotnostně, generovanými emisemi i použitou technikou srovnatelné automobily mají proti i40 docela markantní rozdíly v dosahovaných zrychleních i rychlostech a že celkově ty jízdní vlastnosti i40 neodpovídají udávaným výkonům. Jak tady kolega nahoře naznačil, asi není kůň jako kůň.
Pokud bych to měl říct natvrdo, tak podle toho, co Hyundai garantuje, má 2.0 GDI max. 120 kW (s přimhouřeným okem) a 1.6 GDI cca 90 kW, protože přesně takovým výkonům odpovídají jeho papírové jízdní vlastnosti.
Anebo je tu další možnost a to, že má i40 aerodynamiku krabice od bot, což se mi moc věřit nechce.
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Jses fakt dobrej, takhle na dalku, pres internet, z jednoho clanku zmerit skutecny vykon motoru. Jak pisu, jini kvuli tomu kupuji drahe vybaveni...
Nechces se tim zivit?
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Někdo je dobrý v empirickém odhadu výkonu, jiný zase dovede na dálku, přes internet, dokonale odhalit teoretika vozícího se na zadním sedadle. O moji obživu neměj starost.
Můj názor je ,že korejci by se měli věnovat autům tak max. do 350 tis. Opravdu dobrá auta by měli přenechat odborníkům.Hjund je 14 a kia 16 v prodeji v Eu -To je v tomto prostředí horší druhá liga. :no::no::no::no::no:
Mas pravdu 14 miesto nevyznieva az tak lichotivo ale napr. taka Toyota je 11 ( po 30 rokoch snazenia) Škoda je len 12 (za 2 roky ju Hyundai moze v pohode predbehnut). Takze ono je to relativne a hlavne modely, ktorymi chce v EU zabodovat este len pridu nova generacia i30, i40, ix25, ix45 a aj ix30.
V EU zatial slusna druha liga, vo svete jasna prva liga.
Premyslej nez neco napises. Hyundai/KIA je celosvete ctvrty nejvetsi koncern. U tok na Evropu zacali nekde pred 4-5 lety, coz je na koznervativni evropu prilis kratka doba. Kazdopadne ten blabol o tom, ze by neco meli prenechavat jinym muze napsat jenom sedlak, ktery se v zivote nevidel dal nez po vlastni humna.
Hyundai ma najvacsiu tovaren na vyrobu aut na svete, kde vyrobi 1,4 mil aut za rok - Škoda vo vsetkych svojich tovarnach vyrobi cca 800 000 aut. Celkovo je to potom 3,6 mil Hyundaiov za rok.
Hovorit znacke, ktora je 4. na svete "přicmrndalové" je hlboky amaterizmus. Radsej si dostuduj fakty.