Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 kombi: Může konkurovat 1,7 CRDi naftovým dvoulitrům?

17. 7. 2011 • 04:30
44
137
Zobrazit náhledy (44)
Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40 Hyundai i40
Kompletní data motorizací ukazují, jak na tom budou klíčové naftové motorizace ve skutečnosti.

Za nejdůležitější novinku nejbližších let považuje Hyundai model střední třídy i40. Nejprve přichází s karoserií kombi.

Představení nejprve ve formě kombi je sice nezvyklým krokem, ale zcela logickým. Ve střední třídě tato varianta nezřídka tvoří více než polovinu odbytu a Hyundai čeká, že u i40 tomu nebude jinak. Přítomnost karoserie kombi v nabídce také dává tušit, že ambice Hyundaie jsou vyšší než dříve s modelem Sonata. Ten byl vždy dostupný jen jako sedan.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.

Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.

i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.

Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.

Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.

Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2.

Hyundai i40 kombi - technická data a ceny
Motor1,6 GDI2,0 GDI2,0 GDI1,7 CRDi1,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M6A6M6M6A
Zdvihový objem [cm3]159119991999168516851685
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/6500130/650085/4000100/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700208/4700260/1250-2750325/2000-2500325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]195210200190198190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,69,710,812,910,612,0
Komb. spotřeba [l/100 km]6,46,87,54,64,75,6
Komb. spotřeba s ISG [l/100 km]6,0--4,34,5-
Poh. hmotnost [kg]13951420-14851495-
Cena Classic [Kč]499.990,---579.990,---
Cena Comfort [Kč]---629.990,-649.990,-689.990,-
Cena Style [Kč]-669.990,-709.990,--699.990,-739.990,-
Cena Premium [Kč]-719.990,-759.990,--749.990,-789.990,-

Hyundai prohlašuje, že jeho 100kilowattový 1,7 CRDi bude plnohodnotnou konkurencí k dieselovým dvoulitrům srovnatelného výkonu. S konvenčním agregátem se zdvihovým objemem 2,0 litru se v daný okamžik vůbec nepočítá.

Krok je to vskutku revoluční – všichni konkurenti totiž dané výkonové pásmo obsazují dvoulitry, pokud rovnou nesází na agregát o objemu 2,2 litru jako Mazda a Honda. Zda je rozhodnutí Hyundaie vizionářským počinem, který nastolí nový trend, to ukáže až čas.

My jsme se s tímto motorem již krátce seznámili v době konání brněnského autosalonu. Naše první poznatky si můžete přečíst v odkazovaném článku.

Jak je patrné z následujícího srovnání továrních údajů, sedmnáctistovka od Hyundaie nijak nevybočuje z řady konkurentů. Akcelerace patří do průměru, například Renault Laguna a Citroën C5 zrychlují na 100 km/h ještě o několik desetin pomaleji.

Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi - srovnání základní parametrů s konkurenty
Modelmotorvýkon
[kW]
toč. mom.
[Nm]
zrychlení 0-100
[s]
max. rychlost
[km/h]
prov. hm.
[kg]
Hyundai i40 kombi1,7 CRDi10032510,61981570
Ford Mondeo kombi2,0 TDCI1033209,82051575
Citroën C5 Tourer2,0 HDi10332010,92001730
Honda Accord Tourer2,2 i-DTEC11035010,02071629
Mazda 6 Wagon2,2 MZ-CD9534010,71951565
Opel Insignia Sports Tourer2,0 CDTI9630011,62001725
Renault Laguna Grandtour2,0 dCi9632011,02021584
Škoda Superb Combi2,0 TDI10332010,12051569
Toyota Avensis kombi2,0 D-4D9331010,02001595
VW Passat Variant2,0 TDI10332010,02101571

Ceny sedanu i40 zatím nebyly stanoveny. Podle našich informací bude sedan levnější než kombi, cenový rozdíl bude respektovat obvyklý stav na trhu.

Témata
27. 7. 2011 15:51
Re: PEXESO
Přesně. A právě proto je nesmysl tvrdit, že za 900 už dostaneš lepší auto než Superb.. (viz. Katikakus) ;-)
27. 7. 2011 15:48
Re: Záleží na výkonu
Jaký vliv mají převisy na pocit z dynamiky ?
Avatar - Katikakus
19. 7. 2011 16:07
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Diky, slouzi dobre, alespon si majitelka zatim nestezovala...
19. 7. 2011 15:27
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Fajn, díky za námět, přeju, ať ten Ceed dlouho slouží. Talent už využívám.
Avatar - Katikakus
19. 7. 2011 14:18
Re: Nepřijdou vám divné ty šnečí jízdní výkony vůči proklamo
Tve nazory tomu teoretikovi odpovidaji.

O tvoji obzivu starost nemam, to byl pouze namet pro tebe - bylo by skoda nevyuzit takovy talent.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku