Novinky
Přeplňované motory mají svůj smysl - a někdo jde jednodušší cestou, tzn. přeplňováním, než zvyšováním účinnosti motoru. Turbomotory jezdí tak jak jezdí majitel - tlačíš na pilu, platíš hodně. Netlačíš na pilu, platíš míň.
1.2TSi (není to třívál) má smysl ve městě a klidně mimo - když logicky jezdíš po dálnici 160, bude to žrát jak protržený - na takový případy si připlať za něco lepšího.
1.2TSi (není to třívál) má smysl ve městě a klidně mimo - když logicky jezdíš po dálnici 160, bude to žrát jak protržený - na takový případy si připlať za něco lepšího.
ano, charakter motoru je věc nenahraditelná, bohužel pro nás, soudruzi v Bruselu také, takže honba za záchranou planety pokračuje. BMW dalo už před rokem 2000 uvedením první generace X5 najevo, že chce být plnoformátovou značkou a ne okrajovým výrobcem, takže nejen "motorová žeň", kterou tu máme při představení nové trojky je jen logickým pokračováním desetiletého vývoje v kombinaci s ekošílenstvím. Většinu lidí nezajímá, která kola mají poháněná, chtějí snadno ovladatelné a bezpečné auto, což jinými slovy mezi premiovou produkcí znamená preferenci čtyřkolek, lidé nechtějí v éře moderních automatů řadit, lidé jsou fascinování čísly spotřeby začínající šestkou v pětimetrovém autě, kupují tedy dýzly. Tyto preference jsou jasné, jejich skloubení s tradicí a řidičským zaměřením aut roky vyjíždějících z Mnichova je o to složitější. Proto je nabídka taková jaká je, otázka, která např. u motorů zůstává už může znít jen, dvoulitrové turbo, o.k., je ale to mnichovské lepší než ta ostatní? Ale abych tolik nedramatizoval, i u turbených motorů lze pozorovat vývoj, když jsem jel poprvé 335i někdy v roce 2006 byl jsem tím motorem docela zklamán, také jeho kombinací se šestistupňovým AT, dnes je ten motor velmi vypilován, ať už v běžné twinscrollové verzi nebo verzi dvouturbové a většinou spojen s perfektním novým AT. Žádná tragedie se nekoná, točí stejných sedm tisích jako jeho atmosferičtí bratři, jeho reakce na plyn jsou horší ve srovnání např. s legendárním 3,2 R6, ale ne s drtivou většinou atmosferických motorů. Podobně je na tom i nový turbený dvoulitr, jeho jediným mankem, mluvíme-li o charakteru, je absence šestiválcového zvuku.
A co se týká motorizace nové M3, triturbo zatím existuje coby jedna z variant, druhou je přepracovaný twinturbo motor se zvýšeným objemem na 3,2 litru; tento má zatím údajně větší šance. 😉
A co se týká motorizace nové M3, triturbo zatím existuje coby jedna z variant, druhou je přepracovaný twinturbo motor se zvýšeným objemem na 3,2 litru; tento má zatím údajně větší šance. 😉
Sám v 1 jezdím a kdybych mohl se ho za slušnou cenu zbavit, tak bych to okamžitě udělal a koupil 6-vál. atmosféru.
Vůbec jsem nemluvil o žádných 4-válcích.
Tyhle motory jsou uživatelsky úplně někde jinde.
Je zábavné jak "srovnatelné" motory si k tomu srovnání vybírají. K přeplňované 1,6 musí vzít aspoň třílitrový šestiválec, protože s něčím atmosférickým do dvou litrů by na to jaksi nestačili, a když už, tak jen ve vysokých otáčkách, kam se v dnešním hustém provozu motor moc často nepodívá a ve kterých rozhodně není úsporná ani podobná větší atmosféra, nemluvě o vyšší hlučnosti v takových otáčkách... >😒]
Větší benzínová atmosféra s klasickým manuálem je hodně dobrý tip třeba pro víkendový oldtimer, ale na běžné denní ježdění (ne ježdění pro samotné ježdění/"zábavu") na frekventovaných veřejných komunikacích je to už spíš "z nouze cnost" (samozřejmě mám na mysli běžnou produkci, nikoli třeba současnou M3, RS5, 63AMG apod.). Nemusí s tím sice každý souhlasit (hlavně ti co zrovna nemají jinou možnost), ale to je asi tak vše, co s tím můžou dělat... 😄
Je hodně lidí, co najedou dohr. za rok 15 tisíc kilometrů a méně.
A to rozhodně radší "protrpím" v té atmosféře s manuálem než turbu s automatem či dvouspojkou a podobnýma věcma.
Jinak máš samozřejmě pravdu. Když jedu se svým dvoulitrovým turbem, tak při okamžitém pružném zrychlení té 3-litrové atmosféře * natrhnu. O tom žádná.
A pokud si můžu dovolit jen jedno auto, proč by to nemohlo být něco universálnějšího, částečně praktického pro každý den, ale taky pro nějakou tu zábavu, třeba klasický HH v podobě Golfu GTI (v případě velkého ročního nájezdu i podstatně kompromisnější GTD) s adaptivním podvozkem a dvojspojkou. A jestli mi chceš tvrdit že tu "zábavu" např. v tom Golfu GTI vyloženě protrpíš jen proto, že má turbo a dvojspojku, tak si podobné auto zřejmě ještě ani pořádně neřídil...
Tvrdit, že zábava může být obecně jen! s atmosférou (co třeba 911 GT2) a klasickým manuálem (co např. Italia, nebo nový McLaren s dvojspojkou) by byla až určitá forma "zabedněnosti"..., ať už z nezkušenosti, ze zaujatosti, nebo jen ze setrvačnosti 😄
Další diskuze by byla zbytečná, jako ostatně vždycky.