Novinky
white label
0
:yes:
Přejít do diskuze
ano, charakter motoru je věc nenahraditelná, bohužel pro nás, soudruzi v Bruselu také, takže honba za záchranou planety pokračuje. BMW dalo už před rokem 2000 uvedením první generace X5 najevo, že chce být plnoformátovou značkou a ne okrajovým výrobcem, takže nejen "motorová žeň", kterou tu máme při představení nové trojky je jen logickým pokračováním desetiletého vývoje v kombinaci s ekošílenstvím. Většinu lidí nezajímá, která kola mají poháněná, chtějí snadno ovladatelné a bezpečné auto, což jinými slovy mezi premiovou produkcí znamená preferenci čtyřkolek, lidé nechtějí v éře moderních automatů řadit, lidé jsou fascinování čísly spotřeby začínající šestkou v pětimetrovém autě, kupují tedy dýzly. Tyto preference jsou jasné, jejich skloubení s tradicí a řidičským zaměřením aut roky vyjíždějících z Mnichova je o to složitější. Proto je nabídka taková jaká je, otázka, která např. u motorů zůstává už může znít jen, dvoulitrové turbo, o.k., je ale to mnichovské lepší než ta ostatní? Ale abych tolik nedramatizoval, i u turbených motorů lze pozorovat vývoj, když jsem jel poprvé 335i někdy v roce 2006 byl jsem tím motorem docela zklamán, také jeho kombinací se šestistupňovým AT, dnes je ten motor velmi vypilován, ať už v běžné twinscrollové verzi nebo verzi dvouturbové a většinou spojen s perfektním novým AT. Žádná tragedie se nekoná, točí stejných sedm tisích jako jeho atmosferičtí bratři, jeho reakce na plyn jsou horší ve srovnání např. s legendárním 3,2 R6, ale ne s drtivou většinou atmosferických motorů. Podobně je na tom i nový turbený dvoulitr, jeho jediným mankem, mluvíme-li o charakteru, je absence šestiválcového zvuku.
A co se týká motorizace nové M3, triturbo zatím existuje coby jedna z variant, druhou je přepracovaný twinturbo motor se zvýšeným objemem na 3,2 litru; tento má zatím údajně větší šance. 😉
A co se týká motorizace nové M3, triturbo zatím existuje coby jedna z variant, druhou je přepracovaný twinturbo motor se zvýšeným objemem na 3,2 litru; tento má zatím údajně větší šance. 😉
Měl jsem možnost něco najet s 335i 😁rive Touring a i když jde o výborný motor, pořád mi k BMW víc sedí charakter starých R6 a 8miválců z 90. let. Ale kdyby to turbo dávali jen na šestiválce, tak nejsem proti. Jenže 4 nebo dokonce 3(!!!) válce v BMW? NIKDY!!! :no:
Pleteš se, jen si teď budou dělat lidi srandu i z BMW. Smutný, kam hon za nižšími emisemi a "zelenou" planetou dohnal automobilový průmysl. :-! :no: Ale koho si lidi do Bruselu zvolili, toho tam maj...
Je pravda, že dost lidí má jen na jedno jediné auto, ale já psal o oldtimeru, ne o dalším druhém novém voze "do rodiny".
A pokud si můžu dovolit jen jedno auto, proč by to nemohlo být něco universálnějšího, částečně praktického pro každý den, ale taky pro nějakou tu zábavu, třeba klasický HH v podobě Golfu GTI (v případě velkého ročního nájezdu i podstatně kompromisnější GTD) s adaptivním podvozkem a dvojspojkou. A jestli mi chceš tvrdit že tu "zábavu" např. v tom Golfu GTI vyloženě protrpíš jen proto, že má turbo a dvojspojku, tak si podobné auto zřejmě ještě ani pořádně neřídil...
Tvrdit, že zábava může být obecně jen! s atmosférou (co třeba 911 GT2) a klasickým manuálem (co např. Italia, nebo nový McLaren s dvojspojkou) by byla až určitá forma "zabedněnosti"..., ať už z nezkušenosti, ze zaujatosti, nebo jen ze setrvačnosti 😄
A pokud si můžu dovolit jen jedno auto, proč by to nemohlo být něco universálnějšího, částečně praktického pro každý den, ale taky pro nějakou tu zábavu, třeba klasický HH v podobě Golfu GTI (v případě velkého ročního nájezdu i podstatně kompromisnější GTD) s adaptivním podvozkem a dvojspojkou. A jestli mi chceš tvrdit že tu "zábavu" např. v tom Golfu GTI vyloženě protrpíš jen proto, že má turbo a dvojspojku, tak si podobné auto zřejmě ještě ani pořádně neřídil...
Tvrdit, že zábava může být obecně jen! s atmosférou (co třeba 911 GT2) a klasickým manuálem (co např. Italia, nebo nový McLaren s dvojspojkou) by byla až určitá forma "zabedněnosti"..., ať už z nezkušenosti, ze zaujatosti, nebo jen ze setrvačnosti 😄
Jinak je to samozřejmě o preferencích a osobních sympatiích. Každý preferuje něco jiného...
Další diskuze by byla zbytečná, jako ostatně vždycky.
Další diskuze by byla zbytečná, jako ostatně vždycky.
Ještě stále je dost lidí, kterým 1 auto bohatě stačí. Tudíž uvažovat v rovině 1 atmo manuál na víkendy a 1 na denní ježdění nemá jaksi smysl.
Je hodně lidí, co najedou dohr. za rok 15 tisíc kilometrů a méně.
A to rozhodně radší "protrpím" v té atmosféře s manuálem než turbu s automatem či dvouspojkou a podobnýma věcma.
Jinak máš samozřejmě pravdu. Když jedu se svým dvoulitrovým turbem, tak při okamžitém pružném zrychlení té 3-litrové atmosféře * natrhnu. O tom žádná.
Je hodně lidí, co najedou dohr. za rok 15 tisíc kilometrů a méně.
A to rozhodně radší "protrpím" v té atmosféře s manuálem než turbu s automatem či dvouspojkou a podobnýma věcma.
Jinak máš samozřejmě pravdu. Když jedu se svým dvoulitrovým turbem, tak při okamžitém pružném zrychlení té 3-litrové atmosféře * natrhnu. O tom žádná.
:yes:
Je zábavné jak "srovnatelné" motory si k tomu srovnání vybírají. K přeplňované 1,6 musí vzít aspoň třílitrový šestiválec, protože s něčím atmosférickým do dvou litrů by na to jaksi nestačili, a když už, tak jen ve vysokých otáčkách, kam se v dnešním hustém provozu motor moc často nepodívá a ve kterých rozhodně není úsporná ani podobná větší atmosféra, nemluvě o vyšší hlučnosti v takových otáčkách... >😒]
Větší benzínová atmosféra s klasickým manuálem je hodně dobrý tip třeba pro víkendový oldtimer, ale na běžné denní ježdění (ne ježdění pro samotné ježdění/"zábavu") na frekventovaných veřejných komunikacích je to už spíš "z nouze cnost" (samozřejmě mám na mysli běžnou produkci, nikoli třeba současnou M3, RS5, 63AMG apod.). Nemusí s tím sice každý souhlasit (hlavně ti co zrovna nemají jinou možnost), ale to je asi tak vše, co s tím můžou dělat... 😄
Je zábavné jak "srovnatelné" motory si k tomu srovnání vybírají. K přeplňované 1,6 musí vzít aspoň třílitrový šestiválec, protože s něčím atmosférickým do dvou litrů by na to jaksi nestačili, a když už, tak jen ve vysokých otáčkách, kam se v dnešním hustém provozu motor moc často nepodívá a ve kterých rozhodně není úsporná ani podobná větší atmosféra, nemluvě o vyšší hlučnosti v takových otáčkách... >😒]
Větší benzínová atmosféra s klasickým manuálem je hodně dobrý tip třeba pro víkendový oldtimer, ale na běžné denní ježdění (ne ježdění pro samotné ježdění/"zábavu") na frekventovaných veřejných komunikacích je to už spíš "z nouze cnost" (samozřejmě mám na mysli běžnou produkci, nikoli třeba současnou M3, RS5, 63AMG apod.). Nemusí s tím sice každý souhlasit (hlavně ti co zrovna nemají jinou možnost), ale to je asi tak vše, co s tím můžou dělat... 😄
Přeplňované motory mají svůj smysl - a někdo jde jednodušší cestou, tzn. přeplňováním, než zvyšováním účinnosti motoru. Turbomotory jezdí tak jak jezdí majitel - tlačíš na pilu, platíš hodně. Netlačíš na pilu, platíš míň.
1.2TSi (není to třívál) má smysl ve městě a klidně mimo - když logicky jezdíš po dálnici 160, bude to žrát jak protržený - na takový případy si připlať za něco lepšího.
1.2TSi (není to třívál) má smysl ve městě a klidně mimo - když logicky jezdíš po dálnici 160, bude to žrát jak protržený - na takový případy si připlať za něco lepšího.
No tak jediná pořádná R6 co se dnes vyrábí je dvojitě přeplňovaná 335i no a z V6 asi 3.0 TFSI taky přeplňovaná... A když můžeš srovnávat aktuální generace tak proč brečíš cituji "Sám v 1 jezdím a kdybych mohl se ho za slušnou cenu zbavit, tak bych to okamžitě udělal a koupil 6-vál. atmosféru."
Nemusím se svézt, s 325i E46 mám najeto 150tis. a ve své době to byl určitě nejlepší motor na trhu. Ale to se psal rok 2000 ale dnes je 2011... Mám pocit, že největší problém je, že řada odborníků se nedostane dál než k 10 let staré plechovce a neustále ji vnucuje jako pupek světa...
Tak jinak: svez se v pořádné R6 nebo aspoň V6 a po nějaké 1,6T už ani nevzdychneš.
Vůbec jsem nemluvil o žádných 4-válcích.
Tyhle motory jsou uživatelsky úplně někde jinde.
Vůbec jsem nemluvil o žádných 4-válcích.
Tyhle motory jsou uživatelsky úplně někde jinde.
No jen si chlapci ty atmosféry pěkně pochvalte, když jsme u BMW tak třeba taková přeplňovaná 1,6 od BMW co po ní slintaj všichni jezdci PSA to je vyložený šrot který ani náhodou nemá na všechny 1.8 a 2.0 co kdy Francie vyrobila. No kdyby náhodou ten motor jel tak mu dáme pořádně za uši a spojíme ho s robotizovanou převodovkou a ta už ho zkrotí panáčka, cuká, má výpadky tahu, líný jak sviňa (tedy samozřejmě ten motor). Jen mi vrtá hlavou proč tedy slintaj, jo aha asi kvůli té robotizované převodovce co jí ten bmw motor kazí pověst...
suhlas. mal som pozicany vw polo s 1.2 tsi, normalna jazda tyzden po meste. vysledna spotreba na PP po 261km 10,4L. na mojej atmosfere 1.8 mam v meste pri normalnej jazde sportebu okolo 9.5L. lenze auto ma vyssi vykon a je o kategoriu vacsie.
Přesně naopak, moderní turbobenzín už nikdy. Špatně dávkovatelný plyn, nepříjemný zátah, když ho nepotřebuju. Žere to jak prokopnutý, když se mu šlápne na krk.
Sám v 1 jezdím a kdybych mohl se ho za slušnou cenu zbavit, tak bych to okamžitě udělal a koupil 6-vál. atmosféru.
Sám v 1 jezdím a kdybych mohl se ho za slušnou cenu zbavit, tak bych to okamžitě udělal a koupil 6-vál. atmosféru.
Naopak začátek, kdo jednou vyzkoušel moderní přeplňovaný benzin už se nikdy nechce vrátit k atmosféře.... No a pokud chce tak mu nikdo nebrání, stále je převaha výrobců která dělá atmosféru protože přeplňování ještě nevyrábí.
co narobime, trend je jasny , aspon mnohych prejdu srandy a nemiestne ***ske vtipy na normalne poctive auta ako fabia micra a dalsie trojvalce