Automobily dnešního trojboje mají stejný druh karoserie, totožného výrobce, reprezentují však tři odlišné designérské postupy. Řeč je o sportovně-užitkové trojici Q3, Q5 a Q7 od Audi.
Hlasujem za Q 5. Aj ked je pre mna velmi dolezite aj umiestnenie navigacie a urcite mi pasuje ked je vyssie ulozena presne tak ako to je v Q 3. Cely cas ju mam pricapenu vyssie na skle a musim povedat, ze tak nizko mi nesedi. Ale v nejakych WW je este nizsie. Inac z bocneho profilu je Q 7 nadherna. Skoda, ze (pre mna) len z boku.
Tady máme tady Audi S-size, M-size a L-size.
-Pane designére, kdy začnete tvořit ten design?
-patláma, patláma, patláma a žbrluch! -
-Chm! Tak vidíte! My mu nerozumíme, ale my mu věříme. Co máme dělat, když nemáme tlumočníka. My ho stejně jednou vyhodíme!
-Patláma, patláma! - Paprťála, paprťála. ;-)
>:D >:D >:D
-Tak už máš ten design?
-Snad géniové zodiakální, snad osumapadesátá vyšší inteligence, spikly se proti ubohému starci…
Třeba se v nepřátelském znamení štíra střetl mikrokosmos s makrokosmem… zkrátka, elixír se ne a nedaří.
-A kolik času ještě budeš potřebovat?
-Snad týden, … snad den, … snad osm let!
...je asi nejlepší. Q5 je z nich, dle mě, nejhezčí. Zezadu mi Q3 připomíná A1, interér až moc jednoduchý a málo zasklenou plochu přímo nesnáším. Kia Sportage to dotáhla až do absurdna, hlavně v zadu...ale to sem nebudu tahat.
Abych se přiznal, tak ani jedno z těchto SUV se mi designově až tolik nezamlouvá... Osobně má ode mně nejvíce sympatii Q7 před faceliftem (i když u ní předek vypadal trochu přeplácaně) a ani po něm tomu není jinak...
Exterier: Zepředu u Q3 postrádám jakýkoliv nápad nebo nějaké oživení, působí ne mě zkrátka tak nějak nemastně, neslaně. Zezadu mi vadí hodně vystouplá světla a přijdou mi také příliš agresivní... U Q5 mi vadí optické rozdělení předních světlometů na 2 části, což na mě působí minimálně zvláštním dojmem... Na Q7 oceňuji úzké a protáhlé světlomety, které auto opticky snižují a rozšiřují. Zadek Q7 (stejně jako Q5) mi přijde bezproblémový...
Interier: Tady mi nejvíce sedí opět Q7 (zde je to dáno určitě i její nejvyšší cenou). Její interier mi přijde nejucelenější. Naopak u Q3 mi chybí jakýkoliv spojující nebo stmelující prvek - celek ne mě působí trochu rozházeným dojmem... Q5 je opět někde na půli cesty...
PS: Berte moje hodnocení s rezervou, nejsem profesionál a navíc se jedná jen o můj osobní názor
jen k tomu interiéru.. Q7 je "služebně" nejstarší a její interiér je evoluce interiéru předchozí generace A6 což pozná snad i slepý.. Q5 přišla v mezidobí, u ní je zjevná výchozí varianta interiéru A4.. No a Q3 zase představuje další level a určitými prvky (vysouvací navigace, kliky, kryty repro..) navazuje na A7. předpokládám, že interiér nové A3 se bude přibližovat Q3.. co dodat závěrem? sedni a uvidíš sám.. parádní kokpity, prostě prémie, odpovídající třídnímu zaměření jednotlivých modelů..
- Q7: majitel chce asi někoho okolo vyděsit nebo auto použít místo bouracího kladiva. Působí jako by vážilo ještě o DALŠÍ dvě a půl tuny víc než opravdu váží.
- Q3 působí, jako že se srazilo v pračce, že majitel na větší (myslím větší AUTO!) nemá nebo že si zrovna půjčil auto od manželky / přítelkyně.
- Čili zbývá Q5. Sice vypadá jako auto pro konformistu, člověka co pluje s proudem a co je tak trochu uspavač hadů, ale budiž, z těch tří dává nejvíc smyslu a je pro mě relativně nejhezčí.
Značka: Nejmenší zlo.
Tak u BMW bychom se shodli. Ovšem třeba normální řada 5 kombi se mi líbí daleko víc než všechna X a ta nesmyslná obludnost jménem X6 naopak daleko nejméně ze všech. Vídám jednu v šedé barvě a jediné co se k tomu dá říct je "samohybná skála".
Takže audi důsledně od "nejnovějšího" po "nejstarší" (a u BMW naopak)? ;-)
Já to NEmám až tak "dle značek" - už jsem "se (tu) přiznala", že až NEpochopitelné sympatie mám k "obludě" jménem X6 a čím dál "sympatičtější" je mi Range Rover (to může být i tím, že do 16ti leté... :-)
Nu a "pochopitelně" se mi líbí Evoque (Coupe) :yes:;-)
Nu a ještě "pochopitelněji" bych většinu z nich (všechny?) v BÍLÉ :-)
Ach a ještě se mi líbí "boudička" (SUV) od Infiniti (ta větší :-)
Jak se to vezme, spíš bych napsal u Audi (Q) od nejmenšího po největší a u BMW (X) naopak..., nová X3 se dost povedla (zvlášť ve srovnání s předchůdcem), ale X1 vypadá tak trochu jako v Petřínském zrcadle...
Za mě X5 poráží Q7, (nová) X3 poráží Q5, ale Q3 naopak poráží X1 (hlavně designem). A i kdybych dal manželce vybrat mezi Q3 a X1, bere jasně Q3.
P.S. "boulovitý" design Infiniti mě vůbec neoslovuje..., hrany LR/RR naopak podstatně více...
ad PS: Já nejsem nějaká "zarytá fanynka" Infiniti (byť je mi značka celkem sympatická), ale tuhle u nás stálo Infinniti FX v "stříbrno-platinové" barvě, na pěkných velkých 20?ti palcových kolech - a prostě působilo ... "pěkně" ;-)
Jinak vím že "jsem (trochu) divná", já na vzhled až tak moc nedám - snad jen ten RR Evoque, ten se mi opravdu LÍBÍ (přiznávám :-)
(a zkuste krom X1 a Q3 nabídnout i Evoque a "schválně" ;-)
ad PS (2): hrany LR/RR mne dříve nikdy až tak NE"zajímaly", poslední dobou "se něco děje" :-)
Ach a co se týče těch bmw/audi SUV srovnání - vlastně se SHODUJEME (kam "se" nám "ztratitil" Mercedes?
Tak Evoque pokládám za jednoznačně nejhezčí SUV co kdy kdo vyrobil a asi jediné, které bych si dokázal představit ve své vlastní garáži :yes::yes::yes:
Ale s tou X6 - to bych do Vás neřekl, mladá dámo :'-(:'-( :-)
Musím se přiznat, že mám celkem obdobný vkus... Spojení kupé a SUV v X6 se mi neobyčejně líbí... Range/Land Rover má (jako snad všechny britský značky) neuvěřitelný charisma a osobnost a co se týká Evoque, tak ten vyniká krásou nad ostatními SUV asi jako já nad ostatníma spolužákama ve třídě ;-) ... Infinity je jedna z mých mála oblíbených japonských značek, ale v QX vidím až moc takový faceliftovaný tank, takže bych zvolil jiný model značky... Jinak barvy bych bral: u Evoque sytě červenou, u Bavoráků bych volil asi černou, i když bílá vypadá na obou taky skvěle... :-)
Jakej narcis??? To bylo pouze holé konstatování skutečnosti... Navíc, v dané chvíli jsem nenašel lepší přirování... >:D
edit: Jinak úvodní věta vyzněla asi jinak než by měla...
tak možná fonetické ztvárnění sloganu čtyřech kruhů přitáhne odpůrce značky, protože by se tu mohlo nadávat...... Chyba lávky. Budeme-li hodnotit "SUV" zástupce Audi - musím konstatovat, že se jim podařilo dokonale trefit "vlnu". A to hlavně s Q7 a Q5. Nepolemizujme, jak moc jsou tato auta SUV, off či onroad - to bychom popsali mnoho "stránek". Zkrátka Audi vystihlo vkus potencionálních zákazníků a šlo do světa. Q7 - mastodontní kousek - opět - můžeme rozebírat povahy jeho kupců - kupodivu ne v Německu, ale na východ od hranic BRD - kde spíše majestátní vzhled, vhodně kombinovaný s ještě většími řetězy, dodával punc. Ale ne punc autu - ale punc jakési duševní jedničky s několikanásobnou redukcí a ještě v protisměru tažené Jumbem....... Za to auto nemůže. Za to může blbec..... Sám mám několik laškovných zážitků právě s řidiči Q7, což ale vždy vypovídalo o nich ne o voze. Vůz je to více než dobrý - i když má osobní preference, pokud bych na to měl - míří k BMW X5 - a vždy splní to, co od něj očekáváte - očekáváte-li pro co byl stvořen.
Q5 a Q3 - byť mladší a technicky zase o kousek dál - jsou pro mne jen deriváty "matky", která, co se Audi týče - bude vždy na pomyslném piedestalu.
nemá? Tak to jsi se nekoukal do ceníku příplatkové výbavy - tam bys Tebou požadované jistě našel - sice by to bylo drahé a vyrobené v PRCu, ale určitě to tam někde jeeeeeeeeeee ;-)
Jj, Allroad-a budu taky hájit. Bohužel tím to pro mě u Audi celkem hasne... Tak trochu skupina jednoho hitu... ;-\
pouze u Q7 se dá říct, že gril je tak nějak součástí designu. U těch dalších dvou si nemohu pomoci, ale vypadá jako násilně nalepený. Chrom ovšem nesedí žádnému z nich.
Např. u u mého oblíbeného GLK se žádná taková kontroverze nekoná. Auto ladí od přední mlhovky až po výfuk a dojem je samozřejmě perfektní - jeden mistrně vybroušený celek. ;-)
Audi Q3, 5, 7 alebo aky je rozdiel medzi krokodilom?
V tomto pripade sa neda hovorit o dizajnovom trojboji. Tieto auta totiz maju len tvar, nie dizajn.
Nehovoriac o tom, ze porovnavat Q3, 5 a 7 je ako pytat sa, aky je rozdiel medzi krokodilom*.
Auta sa lisia prakticky len rozmermi, vsetky zakladne linie su absolutne rovnake a nie, 0.5 stupnovy rozdiel v odklone linie okien od zeme sa nerata. Ani rozdiely v pocte LEDiek.
*Je dlhsi ako zeleny. Ked lezi na bruchu, je rovnako dlhy ako zeleny. Ked lezi na chrbte, je sice rovnako dlhy, ale menej zeleny, lebo brucho ma zlte.
To se vždycky musím za břicho popadat, když tuhle gigantickou zrůdu na kolech někde spatřím, zvláště pak v bílé barvě, bývá až šokujícím způsobem odporná. Komické je, že podobně odpudivé typy zpravidla vídám i za jejím volantem. Hodně gelu, kluci! >:D >:D
teda já za volantem těchto mastodontů často vídám spíš ženy. Q7, BMW X6 nebo MB GL nebo M. Tak mi to spíš připadá, že typickým zákazníkem je žena s majetnějším manželem, která dostane dárek pod heslem "řídít neumíš, tak pokud to do někoho napálíš, ty to přežiješ. Ten druhý tě zajímat nemusí."
Mám sousedku "o tři domy vedle" s Q7, musím jí "vaši představu" dát přečíst ;-)
PS: A znám i jeden milý sympatický pár co má MB M - a tam to takhle také NEprobíhalo... :-)
určitě Q5 - ideální míry :yes: , Q3 je jak jsem tu už četl (a pobavilo mě to), jak když se srazilo v pračce. No a Q7 je naprosto neforemný mastodont :no: