superb passat mondeo nema vyznam riesit titeo modely su tahnunmi a bestsellermi triedy ;-) takze neocakavam ziadne zmeny ani v poradi ani nejake poklesy predaja.
potom sa nam vyprofilovala zaujimava stvorica
insignia, 508micka, A4ka a Laguna kde to este moze byt zaujimave a poradie sa bude zrejme este viackrat menit. Ocakavam tuhy boj hlavne 508micky s Insigniou a podla mojho nazoru Laguna padne na koniec tejto stvorice ale nechajme sa prekvapit.
Za touto stvoricou nasleduje mierna priepast
a dalsie miesta su skutocne uz nahustene a medzi osmim BMW 3 a dvanastym mercedesom C je rozdiel len 30 kuskov takze aj tu este moze byt pekny boj.
Prekvapil ma pekny nastup 508micky a slusne predaje audi A4 a co ma opat sklamalo su japonci, ktori v strednej triede zacinaju byt uz len do poctu pricom ich auta su tu jedny z najkvalitnejsich. Nerozumiem ako moze honda accord alebo mazda 6 predavat tak mizerne, ale to asi nikdy nepochopim a nema vyznam to riesit a ak si pozrieme japonske modely tak vsetky maju oproti minulemu roku znacny pokles. Chyba mi tam Suzuki Kizashi ale zrejme sa ani nevoslo do tabulky sila no co narobime ked sa dari tak sa dari.
trh celkovo mierne klesol tak uvidime ako to pojde dalej, superb :yes:
Souhlas, první trojku netřeba řešit - vládnou Česku neotřesitelně, občas si trochu polepší, někdy zase naopak, ale drží se svých stabilních čísel... Následující 4 podle mně skončí v tomto pořadí: Insignia, 508, A4, Laguna... U Japonců jsou ty výsledky velká škoda - u Accordu vidím problém ve vyšší ceně, u Mazdy snad jen v její malé viditelnosti na trhu, jinak už nevím, v čem jiném by to bylo - jedno z nejlepších aut ve třídě, navíc, za jednu z nejnižších cen... Kizaschi by potřeboval určitě víc specifikací - přidat diesel, slabší verzi benzínu s nižší výbavou (aby byl cenově srvnatelný s konkurenty) a to by snad pomohlo... Jinak :yes: pro 508 a S60.
Dôvod pri Japoncoch nie je nijak tajomný: sú málo vidieť, ceny sú vyššie, akcie žiadne, ochota predajcov zjednávať nulová, k tomu povesť o drahších náhradných dieloch a nedostupnejší servis a nízke predaje sú na svete. Plus po Fukušime nie sú na tom ideálne s dodávkami áut.
A hlavne u Japoncov je nulova moznost individualizacie. Nic sa neda dokupit, ak cloveku nevyhovuje kombcinacia aku niekto kdesi v Japonsku vymyslel, tak ma smolu. Casto naviac dostat iste prvky vybavy len s najslnejsim motorom a podobne. A to nie su ziadne hi.tech veci, staci chciet xenony a navigaciu a uz je zle...
To napriklad rozhodlo, ze ani 6, ani Accord sme nemohli kupit.
Ze ta moznost indivdualizace je u Japoncu obecne mensi to je fakt. Ovsem ty kombinace se nevymysli v Japonsku, ale v mistnim zastoupeni. Zrovna u toho Accordu se staci podivat jak jsou postaveny motory/vybavy v Nemecku a u nas.
Presne tak. Škoda, že sa Jap. autá nedajú nakonfigurovať tak, ako by si zákazník prial. A teraz je u predajcov málo, alebo dokonca žiadne na sklade, nieto ešte vyberať výbavu.
xeony, navigacia u Accordu sa daju uz dlhsi cas ako priplatkova vybava dokupit, ci aj v CR alebo SR to je otazka ;-)
inak vyskladane stupne vybav slusne uspokoja a da sa povedat ze stacia, ze u nas/vas je slabsia kupna sila ako na zapade a teda tie ceny na prvy pohlad za slusnu vybavu su vysoke , no to je opat ina pesnicka
apropo, tiez nemusim listovanie v x strankovom zozname vybavy a ked chcem nieco k autu dokupit, tak je mi nanuteny tzv, maly paket , ktory je nevyhnutne nutne s inymi polozkami spojeny a tak kupujem aj to to nechcem a cena rastie :*)
pánové tak nějak jsem se díval na ceníky kombíků v téhle třídě s nějakým tím 1.6-1.8T a nemůžu se zbavit dojmu, že Mondeo ve výbavě Enterprise je opravdu zásadně levnější než dvojka Passat-Superb, pokud by měla být +/- stejně vybavená a motorizovaná.
Je to jen můj ceníkový pocit, nebo fakt? (resp. dávají se na Passaty a Superby tak velké slevy, že se to Mondeu vyrovná, nebo to prostě lidi kupují, ikdyž je to reálně dražší než Mondeo?)
Jinak při průzkumu trhu jsem zavítal i k Peugeotu (508).... a zase jsem rychle vypadnul.... Dvě vystavené auta v nějaké soc-verzi, středový tunel omezující pravou nohu (v Mondeu mnohem lepší), nulový přístup prodejce a reálně prostě dost vysoké ceny.... takže pokud nejsem fanda Peugeotu, proč bych se tím vůbec zabýval, že.... (jinak 508 se mi líbí, ale osobní setkání bylo takové nemastné, neslané....)
Slevy u SII jsou většinou kolem 10-12%.U B7 je to 12% na jedno auto.U peugeotů to chce zkusit obejít víc prodejců nebo se na webu kouknout na skladovky.Mám zkušenosti s lidima na Testuj a vyhraj a tam jak ochota,tak znalosti dobré a navíc si to tam projedeš.Pokud na auto nespěcháš,tak si chce zajít na tyto jízdy.
Podľa vyjadrenia samotných ľudí z Peugeotu nemožno čakať teraz veľké akcie, ale radia počkať rok a bude sa dať jednať podstatne lepšie. Išli by sami proti sebe, ak by "vypredávali" fungl novinku.
Potvrzuju s tim, ze na oba uvedeny modely lze dostat slevu jeste o nejaky 2% vyssi. Velmi podobnou slevu ovsem muzes dostat i pri exkluzivnich cenikovych cenach i na Mondeo, cili ano, Ford je pomerne zasadne levnejsi. Je to ovsem horsi auto nez oba koncernovy modely, takze jako vzdy je to neco za neco. Kdyz ale proste kupujes auta do firmy pro obchodni zastupce apod. (nejcastejsi role stredniho mainstreamu), vitezi casto prave ta nizsi cena. Osobne bych nicmene v kombiku volil Superb a v sedanu Pasika.
Cit. "je ovsem horsí nez oba koncernovy modely" je skôr projekciou Tvojho chcenia ako objektívnym faktom. Ostatne viď aj tu zverejnené porovnávacie testy. ;-)
Ja ale "nechci", aby byly VW nebo Skoda lepsi nez Ford, nemam pro to nakonec duvod. Snad jedine v pripade Skody, protoze ji fandim jako domaci automobilce, ktera dava praci desetitisicum lidi a vyznamne se podili na cesky ekonomice. I tak bych ale nemel problem uznat, ze nekdo dela lepsi auta nez ona (nakonec ve spouste pripadu tomu tak je). Pochopitelne ani z druhy strany nemam duvod "prat to" Fordu.
Ber to proste tak, ze jsem o tom presvedcen na zaklade svych nijak zvlast zaujatych poznatku a zkusenosti, pricemz subjektivni nazor zadnyho novinare na tom nic nezmeni. Nikomu pritom neberu, aby dal prednost Fordu, to posledni, co bych chtel, je, abysme meli vozovej park unifikovanej jak nekde v Koreji. Jasny, Mr. Ford? ;-):-)
Tak on ten zadek Superbu v liftbacku vypadá opravdu hrozně, to už i Mondeo má zadní partii o poznání únosnější..., naopak zadní partie Passatu vypadá v "nové" generaci velmi dobře, a to v obou verzích.
Uplnej souhlas, vizualne je zadek Supa sedanu opravdu desnej, Mondeo sedan jakz-takz (to radsi liftback..), takze z tehle trojky utrpel vitezstvi Passat :-)
Mondeo je momentálně hodně slušná nabídka. Co se Peugeotu týče... možná zkusit ještě jiného prodejce? Ceníkové ceny jsou zatím trošku vyšší, přece jen je to novinka.
Za úvahu stojí ale i C5. Její styl asi nesedne každému, ale Tendance 1.6THP 155k za ceníkových 585t je zajímavá nabídka.
Muj nazor na 508 je ten, ze mimo GT nema moc smysl kupovat, ta turbena 1.6 jak pises sice celkem prijemne jezdi, ale vybava a subjektivni dojem z kvality je proti nejlepsim preci jen horsi. Takze jestli nekdo nechce "holatko", stoji dobre vabavena (i motoricky) 508 GT urcite za dukladny vyzkouseni. Strucne receno komu nevoni "koncern" (treba jen kvuli zlodejum...), je zde cca srovnatelny auto s mnohem min "vyhrocenou" aurou.
Predpokladám, že si v tom šiel, ak hodnotíš. Ja áno (THP i HDI) a môžem zodpovedne povedať, že subjektívny dojem z kvality je ďaleko najlepší v mainstreamovej strednej a mnohé prémiovky by mali povinne absolvovať dôkladný prieskum interiéru 508čky. 2,2HDI je určite špička a posúva 508 niekam vyššie, ale i štandard je veľmi dobrý. Ostatne v Peugeote sú si toho vedomí a preto tá celkom sebavedomá cena.
Je to tak, zkousel jsem 1.6 THP i 2.2 HDI. V zasade s tebou naprosto souhlasim, jen teda pro upresneni jak to myslim - GT je v ramci tridy opravdu perfektni, prvni, druhej dojem, jizda, bez vetsich pripominek. Z GT jsem prakticky rovnou presedlal do THP (presnej stupen vybavy bohuzel nevim, pravdepodobne Active nebo Allure), tam byl dojem taky dobrej, ale nektery materialy uz tak suverene nepusobily. Takze kdyz to sectu s jizdnima vlastnostma (ktere byly oproti GT slabsi - jina technika podvozku) a cenou, vychazi mi z toho v nizsi vybave napr. cenove srovnatelny mondeo o kousek lip ;-)
To je pravda, upozornuju na to uz od zacatku, viz. "holatko". Cena GT ale oproti srovnatelne vybavene konkurenci neni zadnej ulet, zvlast kdyz jsem se pri vicemene nezavazne debate dostal k castce pod 800 tis. (vc. DPH).
Aky mas dovod na kupu relativne maleho turbo motoru do takto velkeho auta? Ak chces benzin tak atmosfericky dvojliter by mal stacit a bude urcite aj spolahlivejsi.
No zrovna atmo dvojliter v Mondeu výhra nie je, to je EcoBoost zlepšenie vo všetkých smeroch (okrem spoľahlivosti, čo principiálne asi nejde) - výkon, ťah v nízkych otáčkach, spotreba, kultivovanosť. Bol by blázon ten, kto by uprednostnil 2,0 16v pred 1,6 EcoBoost. 1,6T je dnes štandardom v triede, majú to mnohí (Insignia, Mondeo, C5, 508...) a VW group i v menšom (1,4TSI a čuduj sa svete, ten Passat s tým celkom ide). A pri akciovej cene Mondea s 1,6 EB niet o čom.
a navíc s malým turbem mám výborné zkušenosti od Fiatu, tak nevidím důvod, proč jezdit nějakým archaickým dvoulitrem ;-) Na těch 20-25tkm ročně na 5-6 let ta 1.6T bude zcela v poho.... (obzvlášť s pětiletou zárukou....)
Je fakt, ze Mondeo Enterprise ma dobre ceny za ponukanu vybavu. U Passatu (napr. Comfortline) je nuntne priplacat aj za tempomat, xenony, vyhrievane predne sedacky, hmlovky a pod. Ale je to kategoria aut ktoru v drvivej vacsine nakupuju (leasuju) firmy a tie maju svoje interne smernice pre nakup/vyber aut. A v Cechach sa jednoducho uprednostnuje domaca znacka a koncern VW. Tj. ziadna moznost volby - typy, kategorie a vybavy su pevne nalinkovane v tabulke... V pripade moznosti slobodnej volby by bol pomer Mondeo vs. Superb/Passat uplne vyrovnany :-)
Zaujímavé sú pomery benzínu a dízlu: je jasné, že v triede manažérskych sedanov/veľkých rodinných áut budú dízle prevládať, ale že tak drvivo ako u niektorých (Passat 93%), je prekvapivé. Mondeo s 55% dízlu sa dá pripísať mohutnému nástupu EcoBoostov v kombinácii s ich dobrými recenziami a akciovými cenami. VW group ale tiež má vydarené TSI a napriek tomu sú na pokraji záujmu ako u Superbu, tak u Passatu. Pritom 1,8TSI považujem za ideálnu motorizáciu pre auto tejto triedy; kultivovaný, s "dízlovým" ťahom, ale benzínovým rozsahom otáčok a slušnou spotrebou. Ale značka TDI je skrátka silnejšia. ;-\
U manažerských možná, ale určitě ne u rodinných, kde by měla převládat kultivovanost. 1,8 TSI je dle mě u Superbu a Passatu ideální volba (už kvůli vlastnostem, které jste popisoval).
Myslel jsem všestraně ideální. 2,0 TSI vyjde kvůli kombinaci výbavy a automatu o dost dráž. Jinak jsem rád, když vidím na zádi těchto aut něco jiného než "zakletou" značku TDI. ;-)
1.8TSI je konstrukčně starší motor, který právě teď dostává svého nástupce. Je pravda, že jako kompromisní rodinná motorizace je asi ideální, nejlevnější 2.0TSI v Ambition je dokonce 830.000.
Automat je důležitý jako kriterium... kdo ho chce tak jako tak, pro toho už pak 2.0TSI zase o tolik dražší není (cca. 40.000).
Naopak 2,0 TSI, který je v Superbu, je konstrukčně starší, 1,8 TSI byl z něj odvozen. Chtěl jsem tím říct, že je dražší právě kvůli té kombinaci. 1,8 TSI se dá pořídit od 636.000.
Posmívat se korejcům, když se ještě ani nezačali prodávat...no, takový zvláštní... Je sice možný, že tak dopadnou, ale je stejně možný, že se budou pohybovat okolo první pětky, takže vysmívání bych nechal až na dobu, kdy se tvoje předpovědi vyplní...