Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda Skyactiv-D: Technika nového turbodieselu z Japonska

Hlavní roli v případě vznětového motoru Skyactiv-D hraje kompresní poměr. Podobně jako u zážehového Skyactiv-G.
Zpět na článek
29. 7. 2011 12:12
neregistrovaný "Hooonza"
29. 7. 2011 12:20
29. 7. 2011 08:35
Mazda si zasluzi pochvalu
Paci sa mi na Mazde, ze aj ked je relativne mala automobilka, neboji sa vyvijat veci po svojom a ist proti prudu. Druha vec je, ze ju to dlhsie trva. Ale rozpocet najskor nepusti ;-\

V kazdom pripade sa tesim na novu Mazdu 6 s tymto motorom. O par rokov ked budem menit auto to bude velmi horuci kandidat :yes:
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2011 08:36
vypadá to dobře
To vypadá skoro jak zázrak, diesel splňující euro6, přitom žádné DPF, žádné AdBlue... Klobouk dolů před konstruktéry Mazdy :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
29. 7. 2011 22:34
Re: vypadá to dobře
Tak sa to má robiť..nie dať na xy rokov starý liatinový motor nové vstrekovače a do výfukového systému zapriahnuť chemickú továreň..menovať nebudem
Avatar - Choochoo
29. 7. 2011 10:07
Naskok diky technice
A ted to porovnejte s evropskou prumernosti: [odkaz]
To ze ma mazda naskok diky technice je jasne >:D Je treba zajimave porovnat usetrene kg >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - roman.rs
29. 7. 2011 11:27
kdy .....už tu .............bude..............
O kompresním poměru, nových převodovkách, platformách jsme toho načetli už spousty. Mě spíš zajímá, proč v Japonsku a USA už jezdí na SKY technoligiích a proč u nás nic.....
Rozbalit vlákno
5
29. 7. 2011 12:02
Re: kdy .....už tu .............bude..............
Nu jak jiz bylo zmineno, Mazda je mala automobilka a takovy razantni prechod motoru je postupny drive ve vlastni zemi a pote tam kde je "pocitam" nejvetsi trh pro Mazdu.

Pokud se opravdu ukaze, ze tento novy princip je nad miru spolehlivy tak ma Mazda moc dobre know-how, a hlavne co prodavat dalsim automobilkam v budoucnosti pod jejich licenci.
neregistrovaný "Hooonza"
29. 7. 2011 12:12
Re: kdy .....už tu .............bude..............
Počkejte si, až to odladí a vychytají mouchy ;-)
29. 7. 2011 12:29
Re: kdy .....už tu .............bude..............
tak presne takto nato pozeram aj ja. Japonci a americania vychytaju muchy, a europan si uz kupi overenu techniku :-) Ked pride nova Mazda 6 do EU niekedy v 2013, tak moja bude mat nabehanych cca 200t km a mozem ju vymenit :-)
Avatar - Choochoo
29. 7. 2011 14:14
Re: kdy .....už tu .............bude..............
To neni evropska produkce, aby se vychytavaly mouchy pri vyrobe prvni 2 roky. Ty motory musi slapat jak hodiny, pac spatne jmeno v americe znamena pomale ukonceni prodeju znacky. Je to o tom ze by to tady stalo penize a vetsina zdejsich odborniku by stejne tvrdila ze TSI jsou motory budoucnosti >:D
Avatar - gld
29. 7. 2011 22:36
Re: kdy .....už tu .............bude..............
Špecialisti na púšťanie "polotovarov" do predaja sú skôr európske automobilky. Opäť, nebudem menovať ;-)
Avatar - Ghostyx
29. 7. 2011 12:20
Fantazie...
Uz aby to tady bylo! :yes: Na CX-5, byt to bude mensi autak, se moc tesim... ;-)
Rozbalit vlákno
0
29. 7. 2011 14:38
Klobouk dolu
Klobouk dolu pred Mazdou, splnit Euro 6 s holym motorem. Uvidime, kam se bude ubirat vyvoj dal. Kdo vi, mozna se leckde ted chytaji za nos s EGR, LNT, SCR.

Trochu nesouhlasim s tim, ze nizky kompresni pomer zpusobuje tvrdy chod. Mozna jen pri nizke teplote. Ja naopak ocekavam diky kompresnimu pomeru sametovy "benzinovy" chod u techto motoru.

Cela technologie SkyActiv vubec naznacuje, ze zazehove motory postupne dohaneji naskok vznetovych, ktere naopak museji (a jeste budou muset) ustoupit kvuli emisim. To, ze maji obe verze, benzinova a naftova, stejny kompresni pomer, je opravdu zvlastni obrat. Mozna, ze brzy nebude mezi benzinem a dieselem podstatny rozdil,
Rozbalit vlákno
1
29. 7. 2011 16:56
Re: Klobouk dolu
Nu, ono to tak vypada, ze ve vede clovek nikdy nevi, kdo a kdy bude urcovat krok v technologiich.

Ale na lamani chleba je tu preci jeste brzo, ale je videt, ze se bude prepisovat vseobecna nauka o motorech na Benzin vs Nafta a jejich klasicke pojeti jak zname.
Avatar - Ada je zase tady
29. 7. 2011 20:20
Dnes není 1.Apríla
A proto jako vždy platí, že čím větší kompresní poměr, tím je větší energetická účinnost. Pohádky o snížení spotřeby cestou snížení kompresního poměru jsou mimo realitu. :-!
Rozbalit vlákno
4
30. 7. 2011 00:10
Re: Dnes není 1.Apríla
Zavolej do mazdy, ze to delaj spatne.
Avatar - Ghostyx
30. 7. 2011 01:16
Re: Dnes není 1.Apríla
Mimo realitu, pardon v Tvem pripade spis mimo misu jses akorat Ty a dle Tvych vyplodu tady na forech jiz sakra hodne dlouho... :no: >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
31. 7. 2011 12:23
Re: Dnes není 1.Apríla
Fyziku neohnes, mily chlapce. Je to proste tak, jak jsem napsal. Snizeni kompresniho pomeru muze mit primy pozitivni vliv na emise a sekundarni na hmotnost motoru, ale ma rozhodne negativni vliv na pomer spotreba/vykonana prace, tedy na ucinnost motoru.

Pokud by tomu tak nebylo a technici z Mazdy by tak v praxi popreli termodynamicke zakony, budou uz jen krucek od vyroby perpetua mobile. :-! :no:
Avatar - Shr3k
5. 8. 2011 13:25
Re: Dnes není 1.Apríla
Milý chlapec Ada zapomněl, že ten motor je jaksi přeplňovaný dvěma turbodmychadly.