Volkswagen Golf R32 dostane zdatného nástupce – nový Golf R má sice o dva válce méně, díky přeplňovanému motoru 2,0 TSI o výkonu 199 kW ale zrychlí s převodovkou DSG z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy.
VW mě překvapuje čím dál tím víc. Tolik sportovních modelů od konzervativní automobilky bych nečekal. K Passatu 1, ke Golfu 2, Scirocco ... No a tohle bude asi rachot lebek. Je málo dalších značek, která má tak široký záběr :yes:
naco by měli mít jiní výrobci tak široký záběr sportovních aut
když se na silnici jezdí 50 90 130 a někde v evropé ještě mín
naco je 199 kw když jich mužeš použít jen 30 na jedné straně
zbytečná auta a na druhé policajti co vybírají pokuty není ten
vw spojen s policajtama a když sportovní auto určitě ne vw golf
Jistě..., "zbytečné" silnější verze Golfu omezená rychlost extrémně svazuje, za to "sportovní" auta naopak vůbec, to je opravdu ukázková "síla argumentu" některých velmi nadprůměrně inteligentních diskutujících... 8-s
škarohlídek aj keby že chcem dodržiavať rýchlostné limity tak mi nikdo neprikázal ako rýchlo sa na tú 90 mám dostať a ruku na srdce kdo ich dodrzuje? U nás v Bratislave v špičke okolo ôsmej aj tak väčšina ide 60 asi sa ponáhlajú do práce s práce tak isto ked bola šesdesiatka tak sa jazdilo 70 >:-[]
a uvidíme, jak a proti komu by se mohl na trhu postavit. Já bych si tipnul na velmi zdatného soupeře pro WRX265 a Lancer Ralliart. A podle naladění možná zajímavý kompromis k FF RS.
R32 - teda prdošlá generácia bola vízorovo dravšia a tým že mala inú masku ako ostatné verie bola jasne identifikovateľná a nezameniteľná. Ak VW ponúkne (čo určite časom ponúkne) k bežným Golfom R-Line paket tak môžete mať takéto eRko aj z jedna-štvorky. :-)
Nevím jak to myslíš, protože i 5kové eR(32) mělo provedení předku ve velmi podobném "lamelovém" duchu, bez mlhovek a také se zepředu nijak výrazně neodlišovalo od běžných Golfů (zepředu rozhodně méně, než třeba GTI) a eR paket se později nabízel (u "silnějších" motorizací) už ke Golfu 5.
R32 má prednú masku chrómovanú potiahnutú až dole, GT Sport má zase čiernu, GTI má mriežku s "včelým" grilom olemovanú červenou linkou, klasické modely mali masku vo farbe karosérie s klasickými lištami... [odkaz]
Máš pravdu na "kovovou", protáhlou masku G5R32, bych málem zapomněl, možná je to tím, že dost často potkávám jedno pětkové R32 ve stříbrné barvě, kde tato maska dost zaniká (podobně jako černá maska na černém pětkovém GTI)...stříbrný R32 je i ve tvém odkazu i s tím modrým a je tam ten efekt "zániku" (u stříbrné) krásně vidět...
Černou masku měl nejen GT sport (jak uvádíš), ale hlavně pětkové GTI (spolu s červenou linkou a výplní se strukturou včelí plástve), GT sport ji "dostal" mnohem později...
Běžná verze GT měla masku v barvě laku karoserie a GT s příplatkem za R-line ji mělo "kovovou" podobně jako R32, ovšem naprotaženou až úplně dospodu...
V tom je práve čaro. Sám sedlám vyše 200 koníkové autíčko, ktoré na to vôbec nevyzerá. Potom už len stačí nejaký borec, čo sa ma snaží na diaľnici vyblikať a o zábavu je postarané >:D , ale nie... na to už nemám vek, len je to skrátka niekedy zaujímavé.
Co dodat, další povedený volkswagen, řídit tohle auto bude radost :yes:
V kategorii HH je teď opravdu z čeho vybírat, kdo chce opravdový sporťák může mít Focus RS, kdo chce civilnější balení může mít Golf R, kdo chce atmosféru může mít Type R, kdo chce HH na každodenní ježdění může mít GTI nebo ST... To je super :-)
To je taky velmi "zajímavý" argument..., jsou lidi co neumí zacházet ani s "kolem", natož s jakýmkoli autem...
a co třeba takový prodej střelných zbraní, ten je v pohodě...? ;-)
Chtělo by to psát víc k autu, kategorii HH k vůli těmto "argumentům" (i těm od HGT), stejně naštěstí nikdo "nezruší"... :-!
Tiez Klaudiov argument neberiem. Holt niekto má rád VELKÚ rezervu výkonu a ze nevyuzije reálne 100% potenciálu auta... Naviac podla mna do auta typu Golf R sa neprestupuje z Fabie HTP.
Tak to iste nie, len som tým chcel povedať, že človek akosi nemôže mať vždy radosť z toho, keď takéto auto vidí na ceste. Obvykle mi ju skalí fakt, že majiteľ buď jazdí jak prasa - t.j. asi štýlom "cesta je moja, uhnite zdochliny", alebo naopak má všetko na háku, z križovatky sa mu hýbať nechce, vlečie sa sotva 40 aj kde netreba, lebo má dôležitý hovor, a potom ho to prestane baviť, vystrelí jak blázon, a zmizne...
Je fajn, keď človek občas stretne takúto "pecku" medzi autami, ale zároveň vtedy zbystrím pozornosť, lebo netuším, aké indivíduum za volantom sedím. A to, o čom píšem, je skutočne špecialita šporťákov alebo ostrejších klasík. U nás je to tak, že s nimi málokto jazdí jak človek...
Kazdopádne Volkswagenu pribudol silný argument v marketingovom boji proti Fordu a spol. Kým donedávna este mohol VW na Focus ST odpovedat Golfom GTI (i ked o nieco slabsím), na RS odpoved nemal. Preto je Golf R urcite vítaným doplnením ponuky na trhu a podla mna okrem uz spomínaných Impreze WRX265 ci Lanceru Ralliart bude mat v hladáciku najma Focus RS. Síce mu nanho nejaké koníky chýbajú, lepsou trakciou styroch kolies nevýhodu pri akcelerácii zmazáva.
U mn celkovo jedna mínus, jednotka za techniku, mínus za prílis civilný dizajn (hothatch proste musí byt výrazný).
S tím designem souhlasím jen při pohledu zepředu, ale tam měl stejný problém i R32...
Ale určitě neplatí, že HH "musí" být za každou cenu výrazný a např. u tradičního Golfu GTI to neplatí "dvakrát"...navíc ho to ohledněho popularity a prodejů nijak nehendikepuje...
Ano, ale ja GTI neradím do kategórie hothatch, jednak na to nemá výkon a jednak na to je prílis kultivovaný, civilný, pouzitelný i na bezné jazdenie (ale co idem Tebe vysvetlovat o charaktere GTI, ze). Hothatch má v génoch istú divokost, to je auto na "vybláznenie sa", kde proste praktická stránka a kazdodenná pouzitelnost nehrá az takú rolu. Tak za HH povazujem napr. Focus RS, nie ST (tam platí, i ked v mensej miere, to, co pre GTI).
Tak to se pleteš. Každý správný HH vždy měl zvládat obojí, jak pobavit majitele, když má na to náladu, tak ale i nevytřást z něj duši při únavné cestě z práce. Měly prostě být s to sloužit i jako jediný dopravní prostředek v rodině. To až dnes se automobilky nesmyslně snaží tuto kategorii posunout blíže k ryzím sportovním autům, oproti kterým však ale z důvodu jejich kocepčního spříznění s obyčejnými, vesměs předokolkovými, hatchbacky nemají šanci uspět.
To si přesně vystihl fakt, proč např. může být "jen" 211 koňové GTI vitězem ve srovnávacím testu HH, kterého se účastní i
nesrovnatelně výkonější FoRS...a proč může být "jen" 201 koňové CLIO SPORT CUP mnohem zábavnějšíjší než již zmiňovamý FoRS, jehož kvality jsou i přesto nezpochybnitelné...
presne tak, výrobcovia to už s "tvrdosťou" a športovosťou preháňajú ;-\
...a už som to písal na inom mieste, ale už by konečne niekto dizajnérom VW čo navrhujú volanty mohol povedať, že volant by mal byť rozšírený a perforovaný(a teda nešmykľavý) tam, kde sa má správne držať a nie tam, kde by sa držať nikdy nemal ;-\
Nechce se mi vážně věřit, žes tenhle "blábol" napsal zrovna ty... Prodal si někomu nick, nebo to byla jen slabší chvilka? ;-)
Každopádně ti za mě rychle a velmi dobře odpověděl už "vanos"...
Mimochodem víš kolik koní má v současné době zřejmě opravdu nejzábavnější HH? "JEN" 201PS(215Nm) a jmenuje se Clio Sport Cup. Až se s ním svezeš, budeš se za své tvrzení, že 211PS(280Nm) je na HH málo, "škrabat za ušima" ještě minimálně další měsíc... 8-s >:-[]
Já bych hothatche, obzvlášť když to jsou předokolky, moc nehodnotil podle zábavnosti, na to jsou jiná auta (nejlacinější by bylo asi STI). Pokud nejsi Loeb nebo Hirvonen, tak si "užiješ" stejně jak v GTI, ST nebo Cliu.
A ke Golfu R. Podle mě se mohli více odvázat, to že je nenápadné GTI je v pořádku, ale aspoň u Rka mohli dát více najevo jeho koně :-)
To jsou jen zaběhlá klišé... Co je teda podle tebe tak obecně zábavné (třeba na suchém asfaltu) na 4kolce? Zkus to popsat...
Předpoklad k určité větší zábavnosti má rozhodně spíš zadní náhon než právě 4kolka, i když nic neplatí obecně, včetně toho známého a skeptického klišé k přednímu pohonu. Představa většiny zdejších diskutérů, že jediná opravdová zábava s autem kolem jednoho milionu může být výhradně s STi, nebo Evolutionem je příliš universální a svým způsobem i docela mimo...
Jedním z důkazů je test zábavnosti! 11 hodně růzých aut v Autocaru 35/09.
Např. již zmiňované Clio Sport Cup, v něm "porazilo" nejen mnohem silnější FoRs, ale i nesrovnatelně dražší vozy, na první pohled mnohem "sportovnějšími" a to jak 4kolky, tak auta se zadním pohonem, konkrétně: Lambo Murciélago SV, Jag XFR, Porsche Panamera 4S a celkově poslední Nissan 370Z...
Podle posled. info ani samotný VW nepočítá s žádnými "významnějšími" prodeji této vrcholné a velmi pečlivě odladěné verze Golfu, a zřejmě i proto má být údajně jeho cena až někde těsně pod mil. korun, podobně jako třeba u FoRS... :-!
Na 4 kolce na suchu? Třeba rychlejší průjezd zatáčkou => větší adrenalin => větší zábava.
To STI jsem ale uvedl kvůli tomu, že je cenově nejdostupnější ze "zábavných aut".
Srovnávat Clio Sport a Lambo podle zábavnosti je podle mě ujetý. Už jen sednout za volant Clia a Lamba je jiná zábava ;-) Taky nezapomeň, že žádnej novinář není nezaujatej a každej si najde v testu toho svýho oblíbence. A lidi mají rádi pohádky kde "chudej" to nandá tomu "bohatýmu". :-)
Čtyřkolka právě není na suchém asfaltu (tedy s dostatkem trakce), při průjezdu zatáčkou, zpravidla ani rychlejší a už vůbec ne zábavnější, viz např. 911 Carrera S vs. 4s.
Ano ten test srovnává v podstatě nesrovnatelná auta se snahou hodnotit je čistě z pozice "zábavnosti", tedy jakéhosi auta spíš čistě jen "pro řidiče" samotného..., ale i tak je svým způsobem velmi zajímavý. Navíc to "Cliosportcup" ten test samozřejmě nevyhrálo (bylo přesně uprostřed z 11 aut), ale to koho "nechalo za sebou" si určitě zaslouží jeho velký obdiv v tomto směru.
Každopádně platí, že podmiňovat zábavnost auta pohonem "4x4" je opravdu nesmysl a určité klišé ve zdejších diskusích častěji "presentované"...
Kdyby nebyla 4 kolka byť jen suchu rychlejší než předokolka, tak by vozy WRC byly předokolky a nemusely by stát tolik peněz. Já ač mám předokolku, tak říkám, že s 4 kolkou si dovolím zatáčku projet rychleji než s předokolkou, tím pádem je pro mě zábavnější (porovnávám ST a WRX). Mám na mysli jízdu po normálních silnicích, na okruh patří jiná auta než HH :-)
Jinak zcela shodné auto bude na suchém asfaltu (i na "normální" silnici) rychlejší s pohonem jedné nápravy (u hodně vysokých výkonových parametrů motoru, logicky lépe té zadní), než 4kolka..., a to z důvodu nárustu hmotnosti a větších "mechanických ztrát" plynoucích ze složitějšího přenosu síly...
Řešíme tu hlavně "zábavnost" HH a "sportovních" aut určených především na běžné "otevřené" silnice, takže argumentace vozy WRC je v tomto případě poněkud nepatřičná.
Jednak výkonové parametry vozů WRC jsou jinde, než u "sériových" vozů (i jako u tebou uvedených ST, WRX apod.), a tím pádem je u nich potřeba větší trakce "naléhavější", ovšem nejdůležitější je, že se u těchto vozů (WRC) zábavnost primárně! (logicky) vůbec neřeší, vše je podřízeno především co nejvyšší možné "rychlosti" a to na "každém" povrchu a za "každého" počasí... a právě tuto rychlost v případě zhoršené adheze, nelze bez 4x4 rozhodně zajistit co nejlépe... :-!;-)
Podle mě je to nesmysl... největší zábavnost u těch aut je, jak vidím toho beďarovýho vepře, že ti to "nandá" a ty to na první pohled nepoznáš... ale rovně. Jízdní vlastnosti jsou druhořadý. Ten zátah od mekáče v Ulmu do první zatáčky k Augsburgu se počítá...ráno se jde ke strojům...
Srovnání FocusuRS s GolfemR bude určitě zajímavé, hlavně co se hmotnosti týče, když vw vsadil na pohon všech kol. Ještě zajímavější, alespoň pro mě, ale bude srovnání GolfuR se SciroccemR, protože SciroccoR má pohon pouze předních kol, takže nižší hmotnost. Bude to zajímavý souboj lepší trakce golfu s nižší hmotností scirocca, už se těším na srovnávací test.
No já jsem zatím nikde neviděl cenu??? To bude totiž hodnota podle které si bude vybírat konkurenty. Jestli 700, tak to bude WRX265 nebo Lancer, ale jestli k milionu, tak tam má EVO a STi a proti těm opravdu nemá šanci.
proboha proc by to nemelo mit vuci Evo sanci kdyz je to sviznejsi (zrychleni) a kratsi nez evo? A ve zrychleni na 100 Rko na STI ztraci jen 0,3 s. Takze to asi bude velci konkurenti.
Máte rádi rychlou jízdu? Máte rádi Ferrari? Staňte se fanouškem Automotostylu/Roadlooku TV na Facebooku a získáte možnost vyhrát mj. zapůjčení Ferrari na den - [odkaz]
Dále se hraje o Subaru nebo Porsche na víkend. Přidejte se k ostatním fanouškům a vyhrajte.