Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf R má nejrychlejší akceleraci v historii VW

Volkswagen Golf R32 dostane zdatného nástupce – nový Golf R má sice o dva válce méně, díky přeplňovanému motoru 2,0 TSI o výkonu 199 kW ale zrychlí s převodovkou DSG z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy.
Zpět na článek
24. 9. 2009 08:55
24. 9. 2009 09:50
neregistrovaný "HGT"
24. 9. 2009 10:34
neregistrovaný "alcapooone"
24. 9. 2009 09:02
24. 9. 2009 09:12
24. 9. 2009 09:45
24. 9. 2009 15:23
24. 9. 2009 23:45
24. 9. 2009 13:22
24. 9. 2009 09:19
24. 9. 2009 09:52
24. 9. 2009 10:13
24. 9. 2009 10:21
24. 9. 2009 12:10
24. 9. 2009 12:09
24. 9. 2009 13:26
24. 9. 2009 13:30
24. 9. 2009 13:33
24. 9. 2009 18:03
24. 9. 2009 22:18
24. 9. 2009 23:06
25. 9. 2009 08:05
24. 9. 2009 10:18
24. 9. 2009 10:25
24. 9. 2009 10:47
24. 9. 2009 11:34
24. 9. 2009 15:46
24. 9. 2009 22:50
24. 9. 2009 16:14
24. 9. 2009 18:09
24. 9. 2009 23:05
24. 9. 2009 23:07
24. 9. 2009 23:40
25. 9. 2009 00:13
25. 9. 2009 00:24
25. 9. 2009 02:21
25. 9. 2009 07:34
25. 9. 2009 11:40
25. 9. 2009 12:19
25. 9. 2009 14:22
25. 9. 2009 17:51
25. 9. 2009 20:48
25. 9. 2009 00:22
25. 9. 2009 07:35
24. 9. 2009 11:46
24. 9. 2009 15:44
24. 9. 2009 12:34
24. 9. 2009 12:46
24. 9. 2009 14:14
24. 9. 2009 22:29
24. 9. 2009 19:00
24. 9. 2009 22:55
24. 9. 2009 13:24
24. 9. 2009 20:25
neregistrovaný "maxo"
24. 9. 2009 08:55
Velký Wezír
VW mě překvapuje čím dál tím víc. Tolik sportovních modelů od konzervativní automobilky bych nečekal. K Passatu 1, ke Golfu 2, Scirocco ... No a tohle bude asi rachot lebek. Je málo dalších značek, která má tak široký záběr :yes:
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "HGT"
24. 9. 2009 09:50
Re: Velký Wezír
naco by měli mít jiní výrobci tak široký záběr sportovních aut

když se na silnici jezdí 50 90 130 a někde v evropé ještě mín
naco je 199 kw když jich mužeš použít jen 30 na jedné straně
zbytečná auta a na druhé policajti co vybírají pokuty není ten
vw spojen s policajtama a když sportovní auto určitě ne vw golf
Avatar - white label
24. 9. 2009 10:08
Re: Velký Wezír
Jistě..., "zbytečné" silnější verze Golfu omezená rychlost extrémně svazuje, za to "sportovní" auta naopak vůbec, to je opravdu ukázková "síla argumentu" některých velmi nadprůměrně inteligentních diskutujících... 8-s
neregistrovaný "alcapooone"
24. 9. 2009 10:34
Re: Velký Wezír
škarohlídek aj keby že chcem dodržiavať rýchlostné limity tak mi nikdo neprikázal ako rýchlo sa na tú 90 mám dostať a ruku na srdce kdo ich dodrzuje? U nás v Bratislave v špičke okolo ôsmej aj tak väčšina ide 60 asi sa ponáhlajú do práce s práce tak isto ked bola šesdesiatka tak sa jazdilo 70 >:-[]
24. 9. 2009 13:25
Re: Velký Wezír
Tak bacha, aby si na tebe někde nepočkal Klaudius a nedal ti do dršťky! >:D
Avatar - Ricardo
24. 9. 2009 15:04
Re: Velký Wezír
Je to určitě spiknutí - koupíš si Golf R a policie nafasuje Passat R36, aby tě mohli chytat >:D
Avatar - twistedTSD
24. 9. 2009 18:14
Re: Velký Wezír
njn ale kdo by si koupil HTP misto golfu R jen proto ze 50 90 130 muze jezdit i s nim?...a kdyby nemeli zakazniky tak by novy erko nedelali
24. 9. 2009 09:02
ještě cenu
a uvidíme, jak a proti komu by se mohl na trhu postavit. Já bych si tipnul na velmi zdatného soupeře pro WRX265 a Lancer Ralliart. A podle naladění možná zajímavý kompromis k FF RS.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - R32
24. 9. 2009 09:12
R32
R32 - teda prdošlá generácia bola vízorovo dravšia a tým že mala inú masku ako ostatné verie bola jasne identifikovateľná a nezameniteľná. Ak VW ponúkne (čo určite časom ponúkne) k bežným Golfom R-Line paket tak môžete mať takéto eRko aj z jedna-štvorky. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
24. 9. 2009 09:45
Re: R32
Nevím jak to myslíš, protože i 5kové eR(32) mělo provedení předku ve velmi podobném "lamelovém" duchu, bez mlhovek a také se zepředu nijak výrazně neodlišovalo od běžných Golfů (zepředu rozhodně méně, než třeba GTI) a eR paket se později nabízel (u "silnějších" motorizací) už ke Golfu 5.
Avatar - R32
24. 9. 2009 15:23
Re: R32
R32 má prednú masku chrómovanú potiahnutú až dole, GT Sport má zase čiernu, GTI má mriežku s "včelým" grilom olemovanú červenou linkou, klasické modely mali masku vo farbe karosérie s klasickými lištami... [odkaz]
Avatar - white label
24. 9. 2009 23:45
Re: R32
Máš pravdu na "kovovou", protáhlou masku G5R32, bych málem zapomněl, možná je to tím, že dost často potkávám jedno pětkové R32 ve stříbrné barvě, kde tato maska dost zaniká (podobně jako černá maska na černém pětkovém GTI)...stříbrný R32 je i ve tvém odkazu i s tím modrým a je tam ten efekt "zániku" (u stříbrné) krásně vidět...
Černou masku měl nejen GT sport (jak uvádíš), ale hlavně pětkové GTI (spolu s červenou linkou a výplní se strukturou včelí plástve), GT sport ji "dostal" mnohem později...
Běžná verze GT měla masku v barvě laku karoserie a GT s příplatkem za R-line ji mělo "kovovou" podobně jako R32, ovšem naprotaženou až úplně dospodu...
Avatar - dochtor
24. 9. 2009 13:22
Re: R32
V tom je práve čaro. Sám sedlám vyše 200 koníkové autíčko, ktoré na to vôbec nevyzerá. Potom už len stačí nejaký borec, čo sa ma snaží na diaľnici vyblikať a o zábavu je postarané >:D , ale nie... na to už nemám vek, len je to skrátka niekedy zaujímavé.
24. 9. 2009 09:19
:-)
Co dodat, další povedený volkswagen, řídit tohle auto bude radost :yes:
V kategorii HH je teď opravdu z čeho vybírat, kdo chce opravdový sporťák může mít Focus RS, kdo chce civilnější balení může mít Golf R, kdo chce atmosféru může mít Type R, kdo chce HH na každodenní ježdění může mít GTI nebo ST... To je super :-)
Rozbalit vlákno
36
24. 9. 2009 09:52
Re: :-)
Čo z toho, keď mnohí majitelia takýchto presilovaných tátošov ani nevedia, jak s tým autom zaobchádzať.
Avatar - white label
24. 9. 2009 10:13
Re: :-)
To je taky velmi "zajímavý" argument..., jsou lidi co neumí zacházet ani s "kolem", natož s jakýmkoli autem...
a co třeba takový prodej střelných zbraní, ten je v pohodě...? ;-)

Chtělo by to psát víc k autu, kategorii HH k vůli těmto "argumentům" (i těm od HGT), stejně naštěstí nikdo "nezruší"... :-!
Avatar - iudex
24. 9. 2009 10:21
Re: :-)
Tiez Klaudiov argument neberiem. Holt niekto má rád VELKÚ rezervu výkonu a ze nevyuzije reálne 100% potenciálu auta... Naviac podla mna do auta typu Golf R sa neprestupuje z Fabie HTP.
24. 9. 2009 12:10
Re: :-)
Ja sa o tom nehádam, proste je to len pohľad "z druhej strany"... ;-)
24. 9. 2009 12:09
Re: :-)
Tak to iste nie, len som tým chcel povedať, že človek akosi nemôže mať vždy radosť z toho, keď takéto auto vidí na ceste. Obvykle mi ju skalí fakt, že majiteľ buď jazdí jak prasa - t.j. asi štýlom "cesta je moja, uhnite zdochliny", alebo naopak má všetko na háku, z križovatky sa mu hýbať nechce, vlečie sa sotva 40 aj kde netreba, lebo má dôležitý hovor, a potom ho to prestane baviť, vystrelí jak blázon, a zmizne...
Je fajn, keď človek občas stretne takúto "pecku" medzi autami, ale zároveň vtedy zbystrím pozornosť, lebo netuším, aké indivíduum za volantom sedím. A to, o čom píšem, je skutočne špecialita šporťákov alebo ostrejších klasík. U nás je to tak, že s nimi málokto jazdí jak človek...
24. 9. 2009 13:26
Re: :-)
Jak by si po česku definoval slovo tátoš? :-|
Avatar - dochtor
24. 9. 2009 13:30
Re: :-)
Napríklad Horymírov Šemík, by definíciu tátoša vystihoval veľmi dobre :-)
24. 9. 2009 18:03
Re: :-)
tátoš = vraník, hřebec,...atď. anebo prostě rychlý a silný kůň
24. 9. 2009 22:18
Re: :-)
asi tak - nazvať koňa tátošom je vyznamenaním - pekný silný, bystrý, výnimočný... ;-)
24. 9. 2009 23:06
Re: :-)
Něsomár, ty tátoš?! >:D Zase mi dej lekci v urážení, ty tátoš... >:D Bohovské slovo ;-)
25. 9. 2009 08:05
Re: :-)
Tak tú prvú vetu by nepochopil ani Mongol.... >:D
Avatar - iudex
24. 9. 2009 10:18
Re: :-)
Kazdopádne Volkswagenu pribudol silný argument v marketingovom boji proti Fordu a spol. Kým donedávna este mohol VW na Focus ST odpovedat Golfom GTI (i ked o nieco slabsím), na RS odpoved nemal. Preto je Golf R urcite vítaným doplnením ponuky na trhu a podla mna okrem uz spomínaných Impreze WRX265 ci Lanceru Ralliart bude mat v hladáciku najma Focus RS. Síce mu nanho nejaké koníky chýbajú, lepsou trakciou styroch kolies nevýhodu pri akcelerácii zmazáva.
U mn celkovo jedna mínus, jednotka za techniku, mínus za prílis civilný dizajn (hothatch proste musí byt výrazný).
Avatar - white label
24. 9. 2009 10:25
Re: :-)
S tím designem souhlasím jen při pohledu zepředu, ale tam měl stejný problém i R32...
Ale určitě neplatí, že HH "musí" být za každou cenu výrazný a např. u tradičního Golfu GTI to neplatí "dvakrát"...navíc ho to ohledněho popularity a prodejů nijak nehendikepuje...
Avatar - iudex
24. 9. 2009 10:47
Re: :-)
Ano, ale ja GTI neradím do kategórie hothatch, jednak na to nemá výkon a jednak na to je prílis kultivovaný, civilný, pouzitelný i na bezné jazdenie (ale co idem Tebe vysvetlovat o charaktere GTI, ze). Hothatch má v génoch istú divokost, to je auto na "vybláznenie sa", kde proste praktická stránka a kazdodenná pouzitelnost nehrá az takú rolu. Tak za HH povazujem napr. Focus RS, nie ST (tam platí, i ked v mensej miere, to, co pre GTI).
24. 9. 2009 11:34
Re: :-)
Tak to se pleteš. Každý správný HH vždy měl zvládat obojí, jak pobavit majitele, když má na to náladu, tak ale i nevytřást z něj duši při únavné cestě z práce. Měly prostě být s to sloužit i jako jediný dopravní prostředek v rodině. To až dnes se automobilky nesmyslně snaží tuto kategorii posunout blíže k ryzím sportovním autům, oproti kterým však ale z důvodu jejich kocepčního spříznění s obyčejnými, vesměs předokolkovými, hatchbacky nemají šanci uspět.
Avatar - salamoon
24. 9. 2009 15:46
Re: :-)
suhlasim,ze HH by mal byt univerzalny.

hot hatch neznamena sport hatch alebo race hatch :-)
Avatar - white label
24. 9. 2009 22:50
Re: :-)
To si přesně vystihl fakt, proč např. může být "jen" 211 koňové GTI vitězem ve srovnávacím testu HH, kterého se účastní i
nesrovnatelně výkonější FoRS...a proč může být "jen" 201 koňové CLIO SPORT CUP mnohem zábavnějšíjší než již zmiňovamý FoRS, jehož kvality jsou i přesto nezpochybnitelné...
24. 9. 2009 16:14
Re: :-)
Naopak. HH má by "měl" být kompromis, jediné auto.
24. 9. 2009 18:09
Re: :-)
presne tak, výrobcovia to už s "tvrdosťou" a športovosťou preháňajú ;-\
...a už som to písal na inom mieste, ale už by konečne niekto dizajnérom VW čo navrhujú volanty mohol povedať, že volant by mal byť rozšírený a perforovaný(a teda nešmykľavý) tam, kde sa má správne držať a nie tam, kde by sa držať nikdy nemal ;-\
Avatar - white label
24. 9. 2009 23:05
Re: :-)
Nechce se mi vážně věřit, žes tenhle "blábol" napsal zrovna ty... Prodal si někomu nick, nebo to byla jen slabší chvilka? ;-)
Každopádně ti za mě rychle a velmi dobře odpověděl už "vanos"...
Mimochodem víš kolik koní má v současné době zřejmě opravdu nejzábavnější HH? "JEN" 201PS(215Nm) a jmenuje se Clio Sport Cup. Až se s ním svezeš, budeš se za své tvrzení, že 211PS(280Nm) je na HH málo, "škrabat za ušima" ještě minimálně další měsíc... 8-s >:-[]
24. 9. 2009 23:07
Re: :-)
Je to prostě tátoš... :-O
24. 9. 2009 23:40
Re: :-)
Já bych hothatche, obzvlášť když to jsou předokolky, moc nehodnotil podle zábavnosti, na to jsou jiná auta (nejlacinější by bylo asi STI). Pokud nejsi Loeb nebo Hirvonen, tak si "užiješ" stejně jak v GTI, ST nebo Cliu.

A ke Golfu R. Podle mě se mohli více odvázat, to že je nenápadné GTI je v pořádku, ale aspoň u Rka mohli dát více najevo jeho koně :-)
Avatar - white label
25. 9. 2009 00:13
Re: :-)
To jsou jen zaběhlá klišé... Co je teda podle tebe tak obecně zábavné (třeba na suchém asfaltu) na 4kolce? Zkus to popsat...
Předpoklad k určité větší zábavnosti má rozhodně spíš zadní náhon než právě 4kolka, i když nic neplatí obecně, včetně toho známého a skeptického klišé k přednímu pohonu. Představa většiny zdejších diskutérů, že jediná opravdová zábava s autem kolem jednoho milionu může být výhradně s STi, nebo Evolutionem je příliš universální a svým způsobem i docela mimo...
Jedním z důkazů je test zábavnosti! 11 hodně růzých aut v Autocaru 35/09.
Např. již zmiňované Clio Sport Cup, v něm "porazilo" nejen mnohem silnější FoRs, ale i nesrovnatelně dražší vozy, na první pohled mnohem "sportovnějšími" a to jak 4kolky, tak auta se zadním pohonem, konkrétně: Lambo Murciélago SV, Jag XFR, Porsche Panamera 4S a celkově poslední Nissan 370Z...
25. 9. 2009 00:24
Re: :-)
To jsou extrémy... Máš R32, jsi cool a víc nikdo neřeší... to řešíme jen my:)))
Avatar - white label
25. 9. 2009 02:21
Re: :-)
Podle posled. info ani samotný VW nepočítá s žádnými "významnějšími" prodeji této vrcholné a velmi pečlivě odladěné verze Golfu, a zřejmě i proto má být údajně jeho cena až někde těsně pod mil. korun, podobně jako třeba u FoRS... :-!
25. 9. 2009 07:34
Re: :-)
Na 4 kolce na suchu? Třeba rychlejší průjezd zatáčkou => větší adrenalin => větší zábava.
To STI jsem ale uvedl kvůli tomu, že je cenově nejdostupnější ze "zábavných aut".
Srovnávat Clio Sport a Lambo podle zábavnosti je podle mě ujetý. Už jen sednout za volant Clia a Lamba je jiná zábava ;-) Taky nezapomeň, že žádnej novinář není nezaujatej a každej si najde v testu toho svýho oblíbence. A lidi mají rádi pohádky kde "chudej" to nandá tomu "bohatýmu". :-)
Avatar - white label
25. 9. 2009 11:40
Re: :-)
Čtyřkolka právě není na suchém asfaltu (tedy s dostatkem trakce), při průjezdu zatáčkou, zpravidla ani rychlejší a už vůbec ne zábavnější, viz např. 911 Carrera S vs. 4s.
Ano ten test srovnává v podstatě nesrovnatelná auta se snahou hodnotit je čistě z pozice "zábavnosti", tedy jakéhosi auta spíš čistě jen "pro řidiče" samotného..., ale i tak je svým způsobem velmi zajímavý. Navíc to "Cliosportcup" ten test samozřejmě nevyhrálo (bylo přesně uprostřed z 11 aut), ale to koho "nechalo za sebou" si určitě zaslouží jeho velký obdiv v tomto směru.
Každopádně platí, že podmiňovat zábavnost auta pohonem "4x4" je opravdu nesmysl a určité klišé ve zdejších diskusích častěji "presentované"...
25. 9. 2009 12:19
Re: :-)
Kdyby nebyla 4 kolka byť jen suchu rychlejší než předokolka, tak by vozy WRC byly předokolky a nemusely by stát tolik peněz. Já ač mám předokolku, tak říkám, že s 4 kolkou si dovolím zatáčku projet rychleji než s předokolkou, tím pádem je pro mě zábavnější (porovnávám ST a WRX). Mám na mysli jízdu po normálních silnicích, na okruh patří jiná auta než HH :-)
Avatar - white label
25. 9. 2009 14:22
Re: :-)
Jinak zcela shodné auto bude na suchém asfaltu (i na "normální" silnici) rychlejší s pohonem jedné nápravy (u hodně vysokých výkonových parametrů motoru, logicky lépe té zadní), než 4kolka..., a to z důvodu nárustu hmotnosti a větších "mechanických ztrát" plynoucích ze složitějšího přenosu síly...
Řešíme tu hlavně "zábavnost" HH a "sportovních" aut určených především na běžné "otevřené" silnice, takže argumentace vozy WRC je v tomto případě poněkud nepatřičná.
Jednak výkonové parametry vozů WRC jsou jinde, než u "sériových" vozů (i jako u tebou uvedených ST, WRX apod.), a tím pádem je u nich potřeba větší trakce "naléhavější", ovšem nejdůležitější je, že se u těchto vozů (WRC) zábavnost primárně! (logicky) vůbec neřeší, vše je podřízeno především co nejvyšší možné "rychlosti" a to na "každém" povrchu a za "každého" počasí... a právě tuto rychlost v případě zhoršené adheze, nelze bez 4x4 rozhodně zajistit co nejlépe... :-! ;-)
25. 9. 2009 17:51
Re: :-)
Jenže vozy WRC nejezdí jen na suchu. A rychlost se ne vždy musí = zábava.
Avatar - white label
25. 9. 2009 20:48
Re: :-)
No vidíš, tys dokázal napsat skoro na jediný řádek (významem) to samé, co já (neproduktivně) na patnáct...! :yes: ;-)
25. 9. 2009 00:22
Re: :-)
Podle mě je to nesmysl... největší zábavnost u těch aut je, jak vidím toho beďarovýho vepře, že ti to "nandá" a ty to na první pohled nepoznáš... ale rovně. Jízdní vlastnosti jsou druhořadý. Ten zátah od mekáče v Ulmu do první zatáčky k Augsburgu se počítá...ráno se jde ke strojům...
25. 9. 2009 07:35
Re: :-)
Moc jsem tvůj příspěvek nepochopil jako odpověď na můj, asi je na mě ještě moc brzo >:D Ale vidím že nesouhlasíš a to mi stačí.. :-)
24. 9. 2009 11:46
Re: :-)
Srovnání FocusuRS s GolfemR bude určitě zajímavé, hlavně co se hmotnosti týče, když vw vsadil na pohon všech kol. Ještě zajímavější, alespoň pro mě, ale bude srovnání GolfuR se SciroccemR, protože SciroccoR má pohon pouze předních kol, takže nižší hmotnost. Bude to zajímavý souboj lepší trakce golfu s nižší hmotností scirocca, už se těším na srovnávací test.
Avatar - salamoon
24. 9. 2009 15:44
Re: :-)
no ja mam napriklad rad co najcivilnejsie HH,cize FRS by u mna nevyhral....

niekedy je lepsie byt nenapadny... :yes:
Avatar - bubucci
24. 9. 2009 12:34
Cena
No já jsem zatím nikde neviděl cenu??? To bude totiž hodnota podle které si bude vybírat konkurenty. Jestli 700, tak to bude WRX265 nebo Lancer, ale jestli k milionu, tak tam má EVO a STi a proti těm opravdu nemá šanci.
Rozbalit vlákno
5
24. 9. 2009 12:46
Re: Cena
Jen upozorňuju, že EVO a STI už nejsou "stejná liga", hmotnost Lanceru EVO ho proti STI diskvalifikuje :no:
24. 9. 2009 14:14
Re: Cena
Nevim, jestli zrovna 1480kg proti 1565kg (STI/EVO) je jiná liga. (podle zdroje zde na auto.cz 1580 proti 1560, STI/EVO)
24. 9. 2009 22:29
Re: Cena
Podle údajů výrobců váží STI 1505kg a EVO 1635kg, což je rozdíl 130kg (!!!), podle mě je to hodně, já bych mezi STI a Evem neváhal.
24. 9. 2009 19:00
Re: Cena
proboha proc by to nemelo mit vuci Evo sanci kdyz je to sviznejsi (zrychleni) a kratsi nez evo? A ve zrychleni na 100 Rko na STI ztraci jen 0,3 s. Takze to asi bude velci konkurenti.
Avatar - bubucci
24. 9. 2009 22:55
Re: Cena
Ale jo 130 kg udělá svoje, ale ač subarista, zvažoval bych i Evo, v základu má o dost lepší podvozek...
24. 9. 2009 13:24
guRu
Tak, že to umí jezdit rovně už víme, ale mě víc zajímá přímé srovnání s FRS a MRS, ale každopádně zaslouží VW palec nahoru :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "maxo"
24. 9. 2009 20:25
mnam
ja hovorim tomuto auto jedno velke mnam!
VW smekam klobuk! :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2009 07:41
Golf, toho jmena sedmy...
...jedny z prvnich ilustraci mozne podoby noveho G:

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2009 16:07
Vyhrajte projíždku v Subaru, Porsche nebo Ferrari
Máte rádi rychlou jízdu? Máte rádi Ferrari? Staňte se fanouškem Automotostylu/Roadlooku TV na Facebooku a získáte možnost vyhrát mj. zapůjčení Ferrari na den - [odkaz]
Dále se hraje o Subaru nebo Porsche na víkend. Přidejte se k ostatním fanouškům a vyhrajte.
Rozbalit vlákno
0