Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf R má nejrychlejší akceleraci v historii VW

24. 9. 2009
16
60
Zobrazit náhledy (16)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Volkswagen Golf R32 dostane zdatného nástupce – nový Golf R má sice o dva válce méně, díky přeplňovanému motoru 2,0 TSI o výkonu 199 kW ale zrychlí s převodovkou DSG z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Hodnota pro akceleraci na 100 km/h je nejlepší ze všech sériových Volkswagenů, v případě manuální převodovky je s údajem 5,7 s o 0,2 s horší. Litrový výkon navíc těsně překonává hranici 100 kW/l, když na 1984 cm3 objemu připadá 199 kW dosahovaných při 6000 min-1. Výkon je tedy o plných 15 kW vyšší než u šestiválcového Golfu R32. 350 Nm (dosahovaných mezi 2500 a 5000 min-1) je přenášeno na všechna čtyři kola pomocí elektro-hydraulicky řízeného systému Haldex.

Motor s kódovým označením EA113 je odvozen od pohonné jednotky z předchozí generace Golfu GTI (nové GTI má motor označovaný EA888). Aby výkon vzrostl ze 147 na 199 kW, prošel motor komplexními úpravami. Zesílen byl jeho blok, písty, ojnice a zcela nová je hlava z lehké slitiny. Posílení se dočkal také vstřikovací systém, aby mohl spolupracovat s turbodmychadlem, které má zvýšený plnící tlak na 1,2 bar. Tomu dále sekunduje nový účinnější mezichladič stlačeného vzduchu.

Tužší podvozek je snížený o 25 mm. Úprav se dočkal také stabilizační systém, který má speciální nastavení pro okruhy, a elektro-mechanický posilovač řízení nastavený pro ostřejší zpětnou vazbu. Brzdy se mohou pochlubit 345mm kotouči vpředu a 310mm vzadu.

Od Golfu GTI se nový Golf R odlišuje nárazníky. Ten přední má zvětšené nasávací otvory, v zadním se zase nachází difuzor s výfukovým potrubím vyvedeným středem. V předním nárazníku se navíc nacházejí diodová světla pro denní svícení. Z čelního pohledu má Golf R navíc dále xenonová světla, novou černou masku chladiče s logem R a černě lakované kryty zpětných zrcátek.

Vzadu se nacházejí diodová koncová světla s kouřovými krycími skly z programu Volkswagen Individual. Golf R dostane standardně obutí 225/40 na 18palcových ráfcích s pětipaprskovým designem, za příplatek budou 19palcová kola s pneumatikami 235/35. Uvnitř vozu jsou nová sportovní sedadla s šedým čalouněním Alcantarou doplněným černou látkou. Obložení interiéru dostalo také sportovní design, stejně jako pozměněný přístrojový štít.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
:-)
| 25. 9. 2009
No vidíš, tys dokázal napsat skoro na jediný řádek (významem) to samé, co já (neproduktivně) na patnáct...! :yes: ;-)
:-)
| 25. 9. 2009
Jenže vozy WRC nejezdí jen na suchu. A rychlost se ne vždy musí = zábava.
Vyhrajte projíždku v Subaru, Porsche nebo Ferrari
| 25. 9. 2009
Máte rádi rychlou jízdu? Máte rádi Ferrari? Staňte se fanouškem Automotostylu/Roadlooku TV na Facebooku a získáte možnost vyhrát mj. zapůjčení Ferrari na den - [odkaz]
Dále se hraje o Subaru nebo Porsche na víkend. Přidejte se k ostatním fanouškům a vyhrajte.
Avatar - white label
:-)
| 25. 9. 2009
Jinak zcela shodné auto bude na suchém asfaltu (i na "normální" silnici) rychlejší s pohonem jedné nápravy (u hodně vysokých výkonových parametrů motoru, logicky lépe té zadní), než 4kolka..., a to z důvodu nárustu hmotnosti a větších "mechanických ztrát" plynoucích ze složitějšího přenosu síly...
Řešíme tu hlavně "zábavnost" HH a "sportovních" aut určených především na běžné "otevřené" silnice, takže argumentace vozy WRC je v tomto případě poněkud nepatřičná.
Jednak výkonové parametry vozů WRC jsou jinde, než u "sériových" vozů (i jako u tebou uvedených ST, WRX apod.), a tím pádem je u nich potřeba větší trakce "naléhavější", ovšem nejdůležitější je, že se u těchto vozů (WRC) zábavnost primárně! (logicky) vůbec neřeší, vše je podřízeno především co nejvyšší možné "rychlosti" a to na "každém" povrchu a za "každého" počasí... a právě tuto rychlost v případě zhoršené adheze, nelze bez 4x4 rozhodně zajistit co nejlépe... :-! ;-)
:-)
| 25. 9. 2009
Kdyby nebyla 4 kolka byť jen suchu rychlejší než předokolka, tak by vozy WRC byly předokolky a nemusely by stát tolik peněz. Já ač mám předokolku, tak říkám, že s 4 kolkou si dovolím zatáčku projet rychleji než s předokolkou, tím pádem je pro mě zábavnější (porovnávám ST a WRX). Mám na mysli jízdu po normálních silnicích, na okruh patří jiná auta než HH :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku