Milý fandovwé NEzlobte se/NEurazte se - ale tohle je OPRAVDU "náskok" (a i když se to někomu možná NEbude líbit - TOHLE je "budoucnost" automobilismu.. :yes: 😄
PS: ... tedy než příjde vodík, to ale bude ještě (delší) chvilku TRVAT 😉
positivemind
0
Kylie 😄 jak myslíš, že budou jezdit vodíková auta? Jsou to elektromobily, jen to má místo baterek nádrž. To znamená, že to auto bude moci zůstat v "nezměněné" podobě, furt to bude elektromobil
Hammunasakra
0
Ano, vzhledem k očekávanému zlepšení kapacity akumulátorů v brzké době lze asi očekávat, že budoucnost bude "vodíkovo-akumulátorová", ale "typů" vodíkového pohonu byl👋je různými automobilkami testováno více ... co nakonec "zvítězí" je těžko odhadnout (já většinou preferuji "nejkvalitnější" systém /nemyslím jen v autech/, což bývá ten co většinou /komerčně/ NE"vítězí" ... 😉
positivemind
0
Pokud vím, na vodík měl BMW řadu 7
Hammunasakra
0
Ano, ale "pilně" testují i další firmy Honda Clarity, Mazda Wankel motor, Mercedes F-Cell a jistě i další (co si nepamatuji.. 😄
PS: Je to na 99,9% "správný" směr vývoje, ale z cenových i technických důvodů to "ještě chvilku" bude trvat.. 😉
PPS: Velmi volně tipuji těch 30, možná i 40 let ... (i když v Německu se Tankstelle relativně "množí", s Linde který je dodavatelem spolupracují Total, Aral i další (..myslím že v tuhle chvíli je nějakých cca 20 míst kde lze "tankovat" .. 😄
briza
0
Ja si naopak myslim, ze pokud se podari zvladnout vyrobu akumulatoru s dostatecnou kapacitou a infrastrukturu jejich dobijeni prip. rychle vymeny tak bude vodikova zalezitost bud uplne preskocena nebo ponechana pro nakladni auta a stroje. On totiz cyklus vyroba energie - vyroba a distribuce vodiku - premena zpet na el. energii ma podstatne horsi celkovou ucinnost nez prime pouziti el. energie. Ve chvili kdy by doslo na masove nasazeni elektromobilu bude kazde usporene procento predstavovat velke penize.
0
Uvidíme, jestli japončíci dostojí očekáváním a v roce 2015 uvedou na trh slibovanou novou generaci sodíkových akumulátorů s nižší pracovní teplotou (80°C namísto dosavadních 300°C), oproti Li-ion technologii s dvojnásobnou kapacitou a desetinovou cenou...
Vodík neni žádná spása. Potíž je v tom, že se dá skladovat snad ještě hůře než elektřina v bateriích - jeho molekuly jsou velmi malé, dokáží projít víceméně skrz jakékoli těsnění a nezastaví je ani stěna tlakové nádoby (jednoduše prodifunduje skrz). Během teplého letního dne auto takhle přijde za týden zhruba o půlku obsahu nádrže 😄 Museli byste tam dát konvenční tlakové lahve, abyste vyléčili inkontinenci, ale to nikdo nechce (moc velké, moc těžké; kdo kdy tahal tlakovou lahev, dá mi za pravdu). Třeba i tady výzkum pokročí...
jossalito
0
A ještě doplním, na výrobu je vodík stále energeticky extrémně náročný.
Proč valit elektřinu do jeho výroby, když ji můžou poslat rovnou do baterek?!...
0
Von se zas hodí na "skladování" přebytků energie. Baterka ti toho až tak moc nepobere (nabíjení má nějakou charakteristiku a baterie omezenou kapacitu), ale do výroby vodíku můžeš poslat šťávy kolik chceš (vytvořené množství vodíku je přímo úměrné velikosti proudu a času). Vodík pochytáš do flašek a hotovo, přičemž flašek máš k dispozici víceméně kdykoli kolik chceš. No a vodík neni potřeba jenom do aut, dá se s nim dělat spousta věcí.
jossalito
0
To se zase točíme v kruhu. Skladování vodíku, omezená kapacita baterií.
Osobně tipuju, nebo bych si spíše přál, aby se konečně objevily akumulátory se solidní vahou a vysokou kapacitou a příznivou nabíjecí charakteristikou. Vozit v autě vodík, není dle mého, tou nejschůdnější cestou. I když co je schůdné, že...
Magistr
0
Ale kdepak... Některá auta na vodík mají palivové články, ale jiná, např. ta BMW řady 7 měla normální SPALOVACÍ MOTOR, ve kterém se vodík z nádrže přímo spaloval. Dokonce šlo během jízdy (!) přepínat mezi vodíkem a benzínem (na ten byla druhá, malá nádrž).
Takže to může jezdit jako normální auto na benzín / naftu, jen s výrazně nižším výkonem a jiným (divným) zvukem.
Hammunasakra
0
Podobně to má (nemýlím-li se) Mazda (s WANKELovým motorem)
avirop
0
Klaudius
0
To už fakt niet čím zapĺňať webový priestor? Toto už raz bolo, a nie dávno. Zobrať starý článok, doplniť pár nových riadkov a hurá, novinka je na svete... 8-s
Lepšie by bolo aktualizovať ten pôvodný článok, ako znova opisovať to isté...
PS: ... tedy než příjde vodík, to ale bude ještě (delší) chvilku TRVAT 😉
PS: Je to na 99,9% "správný" směr vývoje, ale z cenových i technických důvodů to "ještě chvilku" bude trvat.. 😉
PPS: Velmi volně tipuji těch 30, možná i 40 let ... (i když v Německu se Tankstelle relativně "množí", s Linde který je dodavatelem spolupracují Total, Aral i další (..myslím že v tuhle chvíli je nějakých cca 20 míst kde lze "tankovat" .. 😄
Vodík neni žádná spása. Potíž je v tom, že se dá skladovat snad ještě hůře než elektřina v bateriích - jeho molekuly jsou velmi malé, dokáží projít víceméně skrz jakékoli těsnění a nezastaví je ani stěna tlakové nádoby (jednoduše prodifunduje skrz). Během teplého letního dne auto takhle přijde za týden zhruba o půlku obsahu nádrže 😄 Museli byste tam dát konvenční tlakové lahve, abyste vyléčili inkontinenci, ale to nikdo nechce (moc velké, moc těžké; kdo kdy tahal tlakovou lahev, dá mi za pravdu). Třeba i tady výzkum pokročí...
Proč valit elektřinu do jeho výroby, když ji můžou poslat rovnou do baterek?!...
Osobně tipuju, nebo bych si spíše přál, aby se konečně objevily akumulátory se solidní vahou a vysokou kapacitou a příznivou nabíjecí charakteristikou. Vozit v autě vodík, není dle mého, tou nejschůdnější cestou. I když co je schůdné, že...
Takže to může jezdit jako normální auto na benzín / naftu, jen s výrazně nižším výkonem a jiným (divným) zvukem.