Videa
super7
0
výrazná změna charakteru od maniakální V10 k muscle-caru, ale myslím, že to k M5 sedí, nehledě na ten kroutící moment v nižších otáčkách. Nenašel jsem zmínku o klikové hřídeli, ale podle zvuku asi nebude plochá, ale tradičně 270°. Škoda jen, že si ten sound (dnes už tradičně) užije víc náhodný pozorovatel, než "platící divák" v první řadě 😉
125S
0
Už ve starší M5 e39 byla "cross-plane" kliková hřídel, dokonce je i v M3. Dělají to myslim kvůli trhu v USA, kde jsou na tento sound zvyklý. Je to škoda, protože třeba M3-jce by slušela plochá klikovka. Evokovalo by to závodní auto.
super7
0
aha, díky 😄 proto to například u Ferrari nebo u Lotusu používají, ale mně osobně je sympatičtější tenhle charakter..
125S
0
U Ferrari jí používají nejen kvůli spojitosti se závodama, ale hlavně že se hodí více pro vysokootáčkový motor (je lehčí a vyváženější) 😄 .
super7
0
no, to jde tak nějak ruku v ruce, že (ty závody a otáčky 😄 já jsem nevěděl o té E39.. ale díky!
Anonym
0
Skoda toho zvuku, predsa len, tie jaciace vysoko otackove 10 valce (byvala M5, Lexus LFA, Lamborghini Gallardo) maju nieco (hodne) do seba...