Videa
Anonym
0
Skoda toho zvuku, predsa len, tie jaciace vysoko otackove 10 valce (byvala M5, Lexus LFA, Lamborghini Gallardo) maju nieco (hodne) do seba...
Přejít do diskuze
no, to jde tak nějak ruku v ruce, že (ty závody a otáčky 😄 já jsem nevěděl o té E39.. ale díky!
U Ferrari jí používají nejen kvůli spojitosti se závodama, ale hlavně že se hodí více pro vysokootáčkový motor (je lehčí a vyváženější) 😄 .
aha, díky 😄 proto to například u Ferrari nebo u Lotusu používají, ale mně osobně je sympatičtější tenhle charakter..
Už ve starší M5 e39 byla "cross-plane" kliková hřídel, dokonce je i v M3. Dělají to myslim kvůli trhu v USA, kde jsou na tento sound zvyklý. Je to škoda, protože třeba M3-jce by slušela plochá klikovka. Evokovalo by to závodní auto.
výrazná změna charakteru od maniakální V10 k muscle-caru, ale myslím, že to k M5 sedí, nehledě na ten kroutící moment v nižších otáčkách. Nenašel jsem zmínku o klikové hřídeli, ale podle zvuku asi nebude plochá, ale tradičně 270°. Škoda jen, že si ten sound (dnes už tradičně) užije víc náhodný pozorovatel, než "platící divák" v první řadě 😉