hehe, fanusikov VAG ste urcite potesili vyrokom, ze 1.6 diesel a 6st prevodovka este nie su standard, ale opak je pravdou :-)
"Šestistupňové manuální ústrojí není v této výkonnostní kategorii stále standardem. Mazda se tak řadí k menšině modelů, které spojují dieselovou jedna-šestku s jedním převodem navíc."
Myslim, ze potesili predevsim tebe, takovou detinskou radost clovek vidi malokdy >:D
Ne ze by 6kvalt nemel byt vyhodou, ale asi delaji soudruzi nekde chybu ze se jim nejak neprojevi v lepsi spotrebe. Jestli ji VW nedava schvalne kvuli tomu ze by to moc neprineslo nebo kvuli marketingu, tezko rict. Pro uplnost nutno taky podotknout ze 5kvalt je beznym vybavenim i vetsiny tebou zminenych modelu.
PS. Hlavne aby nekdy netestovali automaty, s temi 4kvalty bys tady moc parady nenadelal ;-)
ad PS: Kolik (třeba %) se tak v této třídě (v Evropě) může prodat automatů...? ;-)
"Vícestupňová" převodovka by POCHOPITELNĚ "něco přinesla" (to platí BEZ ohledu na znáček na kapotě :-) ), ale vw 5ti kvalt (tak jako ostatní) "dojíždí" v levnějších modelech - s tím rozdílem že takový Citroën jí dává k ("stačí" zákazníkovi) motoru 1.4 benzín, vw "kašle" i na kupce 1.6 diesel ("dojet" výrobu starých 5ti stupňových převodovek ale potřebují samozřejmě "ti i oni" ;-)
Nevim kolik se proda automatu % ve tride, ale tipuju ze u vyrobcu nabizejicich 4kvalt automat to bude nabeton cca 0% ;-), takze statistika bude lehce zkreslena.
Jak uz jsem psal, 6kvalt by mela byt vyhoda, ale nejak se v testech napr. lepsi spotrebou neprojevuje, pak je otazka jestli to je takove terno v praxi, lepe dobre poskladany 5 kvalt nez spatny 6kvalt. Tim se ale VW nejak nezastavam, kdyz ma clovek moznost volby voli logicky vice stupnu v ocekavani ze mu to neco prinese.
Ze by vyrabeli prevodovky na sklad x-let dopredu pochybuji aby se jich pak museli zbavovat. Navic 6kvalt VW koncern k 1.6tdi montuje, logicky by jich meli chtit vyrabet co nejvice at snizi naklady.
Ale musim ocenit jakou mate dojemnou starost o majitele vozu s 5kvaltem ;-)
Nu, naštěstí tu máme přicházející BMW 1 s možností 8mi stupňového automatu - což je (dle mne) v této třídě JEDINÝ pořádný automat (a ten si zákazníci možná/asi kupovat BUDOU) Že výrobci ve voze(ch) cenové kategorie +/- 450 t. korun (v "dražší" naftové verzi) nabízí "jen" 4stupňový automat myslím zas TAKové překvapení NEní - je za tím zcela STEJNÝ důvod jako použití 5ti kvwaltu koncernem .. viz níže)
Téma "kvalitní" 5ti kvalt versus "nekvalitní" 6ti - jste (na mne) už "zkoušel" ;-) ale nějak to NE"funguje" :-)
Myslím že "drobný" přehled mám a věru NEtuším co si představujete pod svými slovy "špatný" 6kvalt či "špatně poskládaný 6ti kvalt?)? Mazda 3 patří v kategorii celkem mezi mé oblíbence a řazení je slušné až velmi slušné - ale tohle platí také trochu "bez ohledu na znáček.." (prostě 5 versus 6 = víc a lepší je 6, myslím BEZ výjímky - nebo alespoň já o ní NEvím). V tuto chvíli nabízí k tomuto "typu" motoru 5ti stupňovou převodovku asi už jen koncern vw - a i on JISTĚ bude "v příští generaci" následovat ostatní a nové modely s motorem 1.6 TDi (na 99%) budou TÉŽ vybaveny 6ti stupňovou převodovkou..
"Další" (konkrétně 6tý) stupeň vám SAMOZŘEJMĚ "něco přinese" (BEZ ohledu na logo na kapotě) klidnější dálniční jízdu (nižší otáčky) a při takové jízdě i VELMi pravděpodobně nižší spotřebu..
JISTĚ že NEvyrábí převodovky "na sklad" :-) - ale "starou" linku na 5ti stupňové chtějí (co to jen jde) "plně amortizovat" (a to se opět samozřejmě NEtýká jen vw - to s motory, převodovkami i celými vozy .. které v evropě skončí a dál "pokračují" v Jižní Americe či Číně - i když tam asi tyto "praktiky" pomalu končí ;-) - dělají "všichni" :-)
PS: NEmám "starost" o majitele - JEN bych:
a) jim doporučila spíše nějaký model "se 6ti" a
b) vám říkám že mezi 5ti a 6ti prostě JE rozdíl
Konec hlášení ;-)
Ono to je opravdu o tom, že 1,6 TDI dokáže dobře fungovat i s pětistupňovou převodovkou. A takových případů nejdeme víc - jak jsme se přesvědčili asi před měsícem, dieselová Grand Vitara dokáže s pětistupňovou převodovkou z motoru vytěžit tolik, že "šestikvalt" už by asi taky mnoho nepomohl
1) i v sobotu "v práci"? :-)
2) sorry tady to MUSÍTE "rozvést" ;-) Průběh točivého momentu a výkonu se u 1.6 TDi nějak NEodlišuje od jiných obdobných motorů = z jakého důvodu (dle vás) u něj platí "výjímka"? (nebo NEspatřujete "obecně" u těchto motorů velký rozdíl mezi 6ti a 5ti stupni??
3) snad bych to pochopila u přece jen celkově "jinak laděné" Gran Vitary, má otázka směřuje k "běžnému" hatchbacku nižší střední s "malým" dieslem.. Dle MNE tam při "běžné" dálniční rychlosti rozdíl být MUSí - a z praxe vím že s tímto typem motoru lze jet i o DOST rychleji než "rozšířených" 130 km/h ... a tam mi absence 6tky příjde už snad i "zásadní"..
KDE "se pletu"? :-)
no to ja suhlasim, dobrych pat moze byt lepsich ako zlych sest. lenze o tom nie je rec. v clanku je napisane, ze v danej triede je standard 5 a to je loz.
Chápu co znamená, resp. by znamenalo "špatně poskládaných 6", ale jen TEORETICKY - neb PRAKTICKY jsem o takové (v dnešní sériové produkci) NEslyšela (nečetla..
Vidis, ja napriklad pamatam prevodovku Hondy Accord (2009). Tak fantasticku prevodovku v aute som este nezazil. Drahy ultra kratke, radiaca paka mini, presna ako ziletka... ale pri 130kmh s nou tocil dvojlitrovy benzin vyse 3500ot, co povazujem spolu so slabym odhlucnenim za mega fail.
Nu, ono má (na dnešní "těžký" vůz střední třídy) atmosferický benzín dvoulitr docela "malý" výkon (a o točivém momentu to platí dokonce BEZ toho "docela"). TAM bude asi "zakopaný" pes...
PS: Když Accord tak (velmi povedený) 2.4 :yes::-)
(kdysi jsem ho "zvažovala :yes: - případně "v nouzi" diesel ;-)
Vykon a krutiaci moment je akurat dostatocne vysoky. Problem je v tom, ze ta prevodovka je poskladana priliz na kratko. Ano, na pilenie po okreskach fajn, ale na dialnici je to masaker. Sestka ma byt dlha a tazka, tak ako je to trebars v pripade Toyoty Avensis, ktorej 1.8VVTi ma nizsi vykon, ale v aute je pri dialnicnych rychlostiach hrobove ticho.
Tak jsem se odpovědi/"vysvětlení" NEdočkala... ;-)
a) chápu že motor 1.6 TDi může i "jen" s pětistupňovou převodovkou fungovat DOBŘE..
b) ale "důvodně se domnívám", že se ŠESTIstupňovou by měl fungovat ještě LÉPE :-)
Nemel jsem na mysli konkretni motorizaci, jen nabidku 4kvaltu obecne, coz je treba pripad u benzinu Citroen, Peugeot, dobihajici FFII, Kia a Hyundai maji 4kvalt pro benzin i diesel, Citroen a Peug. maji jen robotizovane prevodovky k 1.6hdi, FFIII nema automat dokonce zadny k 1.6tdci pokud vim.
To je to co jsme psala - všichni "dopoužívávají" staré 5ti stupňové převodovky, ale jen v "nejNIŽŠíCH" modelech, myslím (dle MNE) si naftové motory 1.6 (jedno jestli mají 77 kW, 82 kW nebo dnes už i 96 kW) 6ti kvalt prostě "zaslouží"..
Ne mně NE ;-)
PS: Půjdete-li po vlánku "zpět" dorazíta "na počátek" - k příspěvku jakéhosi "mikesh(e)" (5.8. 22:12), který v něm (v tom JEDNOM příspěvku) zmiňuje OBĚ převodovky/obě témata - jak manuální převodovku, tak (v PS) automatickou.. :-)
Taky nás spotřeba spíš nemile překvapila, ale i testy stejného auta u konkurence více méěn potvrzují, co jsme zjistili my. Možná jsou na vině 17palcová kola, ale u Mazdy zase nemáte výběr - vyšší výbava = automaticky větší kola...
Možná to chce s tím motorem jezdit trochu jinak a neopájet se turbodírou do 1500 a následným zátahem "ocpodu". Normální řidič jezdí tak, aby při přeřazování nahoru klesly otáčky akorát tak nějak do pásma nejvyššího momentu.
Časy vysokokompresních TDI jsou dávno pryč, dneska se hraje až na výjimky na malou kompresi a velký plnící tlak, tak kde má ten motor ten vzduch vzít? Je to lehký celohliník, ve vyšších otáčkách se mu celkem líbí a na rozdíl od lehce nadopovaných Hyundai motorů u toho ani nemusí čoudit jak lokomotiva. Podívejte se na ten mega intercooler před chladičem a turbo co stíhá normálně plnit i dvoulitr a rázem vám bude jasné, proč je tam ta pseudodíra.
Takže se nebojte ten motor držet ve větších otáčkách, než je zvykem. On vám nebude lapat po dechu, vy nebudete muset mít při každém zrychlení cihlu na pedálu a celkově se vám to odmění nižší spotřebou.
Ono se s ním opravdu nedá jezdit jinak, než ho držet kolem 2000 otáček. A přesně tak jsme se k motoru chovali. Navíc otáčky při jízdě konstantní rychlostí, které používáme pro naše srovnání, jsou jasně dané.
Spotreba vyrazne klesne, moja M3 zacal po cca 10 000 km zrat asi o 15% menej. Samozrejme, nebolo to zo dna na den.... Ok, iny motor, ina prevodovka... ale v okruhu mojich znamych majitelov Mazd ide viac o pravidlo ako vynimku.
Ja nevim, uz mi prijdou cesti novinari jak z jine planety s vecnym nadavanim na ovladani PPC u Mazdy. Je to tak jednoduche a intuitivni. Ono to bude ve vysledku asi tim, na co je kdo zvykly, nicmene krom ceskych novinaru neznam cloveka, co by si na to ovladani stezoval.
Dale pokracuje stara znama o tvrdych plastech, panove na nich soulozi? Nebo je to zase ta znama uchylka boreni prstu do palubky behem nudy v prazskych kolonach? (au, zlomil jsem si o tu palubku z kamene nehet)
No a koncime minusem o malem vyberu kombinaci vybav a motoru... Panove by se meli podivat, jak vypada nabidka evropskych vozu v Japonsku, nejsou na tom s vybavovymi stupni o nic lepe nez Japonci u nas. Takze otevrit oci a neblemcat tady porad dokola stejne pohadky...
je to zbytečně složité, například tlačítka pro ovládání počítače [odkaz] a rádia [odkaz] , místo toho například v režimu rádia mačkáte kolébkový přepínač na právé straně volantu a auto pípá, místo toho, aby se pohyboval kurzor ve zobrazeném seznamu stanic.
A není to problém jenom tohoto modelu, palubní elektronika je u všech dnešních Mazd nedomyšlená a uživatelsky nepřívětivá. Zvyknout se určitě dá, ale Japonci, kteří byli vždycky "machři" na elektroniku, tomu mohli věnovat víc. Zde se opravdu hodí napsat "zlatý VW" :-)
OT: Ať už je v článku cokoliv a názory jakékoli, tak před autorem musím smeknout kvůli jeho účasti v diskuzi. To se vidí u málokoho/málokde. Vyplodit článek je jedna věc, stát si za ním a doplnit případné požadované informace jiná...
Pan Vaverka a mikrovlnku mate doma tiez len na dve tlacidla? A Android telefon si tiez nevyberiete lebo je tam moc velka skalovatelnost? A Televizor doma mate tiez len CRT bez teletextu a bez DVD lebo by bolo vela tlacidiel na ovladaci? Ja neviem ale faktom je ze ziadny majitel mazdy sa na to nestazuje kedze po najazdeni prvej 1000ky km si zvykne ovladat svoje auto. Niekedy vas novinarov nechapem nad tymi breptami co dokazete vyludit. Tvrde plasty vam prekazaju v mazde ale siroka palubka v octavke akosi nie. To z tej palubky zvyknete obedovat?
Prepacte za moju drzost ale uz sa to naozaj tazko cita...
Masovy uspech applu je podmieneny kvalitnym - VELMI KVALITNYM marketingom. Ostatok su len vlastnosti. Ked dokopy nic neponukate, nemoze to byt zlozite.
Spat k mazde. AKo som povedal majitelia s tym nemaju problem len vy novinari. Je samozrejme ze na niektore auto si zvyknete skor - ano, napr. VW a na niektore potrebujete dlhsiu dobu. Ale mazda nema zrovna command line miesto PPC aby sa to nedalo zapamatat a naucit za kratky cas, ked sa Vam neleni ucit sa jazdit s pretlacitkovanymi limuzinami a ich palubnymi systemami. Oproti nim ma mazda doslova kalkulacku.
a este edit: presiel som z iOS na Android prave kvoli intuitivnejsiemu ovladaniu.
Uspech Apple je podmieneny tym, ze robi veci lepsie a inak, a to tak, ze jednoducho funguju. Nerob z ludi debilov :-)
Mam Mazdu. Bez problemov. Za 12 rokov som mal niekolko PC, Macov, iPodov. Mal som Android phone, Palm aj iPhone. Presiel som cez niekolko gitarovych procesorov. Rozne generacie, rozne operacne systemy a rozne filozofie ovladania. Niekomu vyhovuje viac Android, inemu iOS.
V kazdom pripade islo o uplne logicky a intuitivny system - hoci kazdy ma nejaky problem. Islo o to POCHOPIT ten system a prijat konkretnu blbost.
Dufam, ze nikoho neurazim, niektori ludia, to vedia lepsie a rychlejsie, inym to trva dlhsie ako dlzka testu, niektori budu nadavat stale. To je skusenost s ludmi z kapely, s kolegami v robote, so znamymi, ktorym som pomahal s kupou auta.
Inak, spominam si na jeden test Mazdy na Slovensku. "Redaktorskej" sa stazoval, ze zobrazovanie vonkajsej teploty sa ovlada "nicnehovoriacim" tlacidlom AMB. Redaktor bol * na n-tu, pretoze inak by vedel, ze AMB je skratka pre anglicke ambient - ambientna teplota = teplota okolia predmetu.
Hovorim, niekedy staci porozmyslat (ovladat cudzi jazyk) a logika sa objavi.
Ale klobuk dolu pred redaktorom v diskusnom fore! :yes: