Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A5 1,8 TFSI (125 kW, 320 Nm): Nový motor podrobně

Facelift Audi A5 uvede na trh třetí generaci motoru 1,8 TFSI. Jaká nás čeká technika?
Zpět na článek
6. 8. 2011 13:26
6. 8. 2011 14:08
8. 8. 2011 12:39
8. 8. 2011 15:10
8. 8. 2011 14:15
6. 8. 2011 14:23
8. 8. 2011 01:49
9. 8. 2011 17:28
9. 8. 2011 18:34
10. 8. 2011 08:21
10. 8. 2011 16:43
10. 8. 2011 20:51
Avatar - theolli
6. 8. 2011 12:55
to jsou zase kecy,
průměrná spotřeba 5,7 na 100 s 1.8 v turbu,když bude průměr o 2l výš budou majitelé rádi!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - palokalo
8. 8. 2011 14:14
Re: to jsou zase kecy,
A ktore auto ma realnu spotrebu ako sa pise v papieroch ked snim jazdic cca 50% mesto a 50% mino?? ;-)
8. 8. 2011 22:01
Re: to jsou zase kecy,
zejména mi přijde jako kecy věta: "Srovnání v rámci jediné generace modelu dobře ilustruje, jak rychle jde vývoj benzinových motorů kupředu." Stará Octavia RS 1,8 T s poladěním od CIMBU měla 139 kW a 330 Nm. To je teda pokrok. Jediný v čem bude možná rozdíl je spotřeba i když zajímalo by mě jak moc velkej rozdíl ve spotřebě to ve finále bude.
9. 8. 2011 23:30
Re: to jsou zase kecy,
Problém je v tom, že se (zřejmě) bavíme o základním výkonovém modelu daného motoru. I legendární 1.8T byl vyráběn v x verzích (jen co mi uvízlo v hlavě - 105, 110, 115, 132, 140, 154, 165, 177kW). A jak píšu v jiných příspěvcích, i potenciál tohoto motoru tak jak je, pouze lehkou modifikací SW při zachování běžné charakteristiky turbobenzínu alias protažení křivky krouťáku místo elektronického přidušení, je víc jak 150kW. A to, co z toho pak lze dostat pouze komplexnějším SW tuningem bez HW úprav, tipuji v oblasti okolo 175kW.
6. 8. 2011 13:26
Spotreba
V laboratornych podmienkach spotreba vzdy vychadza lepsie, ale napriklad na mojom aute spotreba nie je nadsadena..konkretne v meste. Bezne jazdim nenej ako za 8. Mimo mesta je to zase viac ako 5 litrov ktore udavaju, lebo clovek jazdi aj po dialnici co sa pri tomto merani asi nedeje. V kazdom pripade som so spotrebou spokojny.
Vyvoj benzinakov bol dlhe roky na bode mrazu, konecne to ide dopredu... Mimochodom stoji si za to pozriet www.spritmonitor.de .To su realne spotreby.. a hoci Octaviu nezanasam, lebo ju ma kazdy, musim uznat, ze motory TSI su na spicke techniky. Aspon mne osobne sa viac paci benzinove turbo ako diesel. Tato technika vynikala zatial len v nizsej strednej resp. v malom aute. Stredna+ bola v benzin turbe dost rozozrana, ale prave tato A5 to zda sa zmeni.
Rozbalit vlákno
4
6. 8. 2011 14:08
Re: Spotreba
Vždy ne. Existují auta, která reálně umí jezdit za méně. Vše je to o tom, že jedna metodika musí pokrýt rozličnou škálu aut (od Fabie Junior až po Mercedesy AMG) a že mnohé automobilky se snaží celé auto optimalizovat jen a jen na evropskou metodiku měření spotřeby. Čím více takto optimalizují, tím větší je pak reálná spotřeba. Naopak u "neoptimalizovaných" aut je spotřeba v praxi leckdy nižší - to se týká třeba některých japonských aut, u kterých Evropy není hlavním trhem.
8. 8. 2011 12:39
Re: Spotreba
Potvrzuji - moje osmiletá Mazda 6 jezdí v průměru za 7,9 a podle techničáku za 8,8.....
8. 8. 2011 15:10
Re: Spotreba
Nissan Primera P11 1.6 - papirove 7.2, realne jsem jezdil zhruba 6.8. Momentalne jsem s Accordem 2.2 i-DTEC tak 0.4 nad papirovou hodnotou, ale jezdit opravdu 90/130 tak bych na te papirove hodnote byl zrejme taky.
Avatar - palokalo
8. 8. 2011 14:15
Re: Spotreba
v tych testoch sa mimo mesta jazdi 80, 90 a 120 a medzi tym 50 - 60 pre simulaciu dediny alebo mesta. Tie rychlosti neviem presne ale max. je to 120
Avatar - DRBNUTY
6. 8. 2011 14:23
Multitronic
Kaslat im na novy motor, ked k nemu aj nadalej budu davat ten otrasny multitronic :'-(
Rozbalit vlákno
19
Avatar - petrumr
6. 8. 2011 19:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
6. 8. 2011 20:07
Re: Multitronic
To, co na všech "bezestupňových" převodovkách...
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 20:18
Re: Multitronic
No - možná ještě o "kapičku" VÍC (některé - japonské - bezestuňové jsou alespoň "použitelné", tahle konkrétní ... :no: ;-)
Avatar - petrumr
6. 8. 2011 20:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 22:58
Re: Multitronic
Bezestupňová "s řemenem"? S vámi je i docela "legrace" :yes: ;-)
Avatar - white label
6. 8. 2011 23:43
Re: Multitronic
Co je tak "legračního" na bezestupňové převodovce s řemenem, ať se můžu taky zasmát? ;-)
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 23:48
Re: Multitronic
S řemenem ?? (já si tedy na žádnou "konkrétní" NEvzpomínám.. ;-)
PS: A "z principu" mi to příjde "divné" (s řemenem to přece skoro NEmůže fungovat, ne...?
Avatar - white label
7. 8. 2011 00:51
Re: Multitronic
Proč by ne, fungují tak rozvody, pohon alternátoru a jiné věci, navíc řemen může být tzv. "ozubený"...
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2011 01:30
Re: Multitronic
Nu "teoreticky" SNAD, prakticky mi to příjde až NEsmyslné (a opravdu ŽÁDNOU konkrétní NEznám - vy ano? ;-)
Avatar - white label
7. 8. 2011 10:04
Re: Multitronic
Např. CVTéčka mají řemen. i když se jedná o ocelový, ohebný řemen, pořád je to řemen...
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2011 15:24
Re: Multitronic
No, to je spíš o "významu" slova (já si pod pojmem "řemen" představuji ... no NE ocel ;-)
Avatar - white label
7. 8. 2011 15:57
Re: Multitronic
Menší variátory mají i neocelové řemeny...
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2011 16:03
Re: Multitronic
Tak to je asi "pod úrovní" mých znalostí (mimo kategorie které sleduji) ... ;-)
PS: Samotný "princip" mi při použití "pouhého" řemenu příjde "problematický" (snad to jde u nějakých "slabých" motorů .. :-|
Avatar - white label
6. 8. 2011 23:41
Re: Multitronic
Může být s řemenem, nebo s řetězem... pro mutlitronic je typický řetěz:
[odkaz]
Avatar - del42sa
7. 8. 2011 09:14
Re: Multitronic
což je dáno potřebou přenosu vysokého točivého momentu a minimalizováním opotřebení a tím pádem zvýšením spolehlivosti celé převodovky.
Původní použitý pryžový řemen v menších CVT převodovkách byl slabým článkem, protože docházelo k jeho předčasnému opotřebení a roztrhnutí. Navíc tato převodovka byla původně určena jen pro malé vozy typu Lancia Y, Nissan Micra, Daihatsu apod. Tam vzhledem k nizké hmotnosti a výkonu byl řemen dostačující.Později byl tento řemen nahrazen speciálním kovovým, který se skládal ze spousta kovových článků, eleminoval se tak prokluz a zvýšila spolehlivost řemenu. [odkaz]

Audi zvolila klasický zesílený řetěz, protože se ukázal jako nejpevnější a nejméně podléhající opotřebení

[odkaz]

tady je pěkně vidět jak CVT funguje ;-) [odkaz]
Avatar - petrumr
7. 8. 2011 09:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
7. 8. 2011 10:08
Re: Multitronic
Kdes na to přišel, Audi neznačí vše stejně, má Tiptronic, Multitronic, S-tronic (DSG), R-tronic...
Avatar - petrumr
7. 8. 2011 10:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - del42sa
7. 8. 2011 10:20
Re: Multitronic
Ne Lancia Y i Nissan Micra už měly kovový řemen skládaný z článků, pryžový řemen mají jen skůtry a malé motorky...

[odkaz]

[odkaz]

tady je nová CVT převodovka od Nissanu: [odkaz]

i když se na pohled může zdát, že jde o pryžový řemen , ve skutečnosti je v detailu vidět, že jde o řemen kovový [odkaz]
Avatar - Ada je zase tady
6. 8. 2011 20:50
Píše se rok 2011
Vývoj nového benzínového motoru se zkrácenou životností je omyl. Je to jako vyvíjet černobílou televizi a chlubit se, že nová TV je lehčí, protože na baňku obrazovky bylo použito tenčí sklo :no:
Rozbalit vlákno
23
Avatar - petrumr
6. 8. 2011 21:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 8. 2011 22:17
Re: Píše se rok 2011
Nerozumím větě: "vodní pumpa může žrát do sání fridex".
Avatar - petrumr
7. 8. 2011 09:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
7. 8. 2011 11:02
Re: Píše se rok 2011
Typhoon a Tycoon???
Chlapi, nejste vy náhodou ze jedné "rodiny"? >:-[]
7. 8. 2011 11:59
Re: Píše se rok 2011
Asi ne. Používám tento nick od roku 1999 do simulátorových her.
Avatar - del42sa
7. 8. 2011 10:50
Re: Píše se rok 2011
pořád to nějak nedává smysl ... :-| do jakého sání má ten fridex "probíhat" ??
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 10:58
Re: Píše se rok 2011
mě ano, to je to stejný jak se baví ti dva co si náramně rozumí akorát na konci rozhovoru zjistí, že jeden mluvíl o bundě z koženky a druhý o ku ndě z Boženky.
Avatar - petrumr
7. 8. 2011 12:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - del42sa
7. 8. 2011 12:30
Re: Píše se rok 2011
a kam že se to tedy ten "Fridex" ztrácí ? >:D
Avatar - petrumr
7. 8. 2011 15:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 8. 2011 17:12
Re: Píše se rok 2011
A já žil v domění že u turbo motoru bude v sání přetlak tak asi se mám ještě co učit. ;-)
Avatar - petrumr
7. 8. 2011 17:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2011 17:29
Re: Píše se rok 2011
Co je tam vyvedeno - "podtlak s fridexem"? ;-)
7. 8. 2011 17:33
Re: Píše se rok 2011
Nevím jestli to víš ale každý turbomotor ma speciální podtlakové čerpadlo hnané rozvodama.
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2011 17:52
Re: Píše se rok 2011
To opravdu NEvím (mé znalosti "podtlakových čerpadel" začínají a končí u BRZD :-|
7. 8. 2011 18:10
Re: Píše se rok 2011
Kdo si chce prostudovat starý 1.8 tfsi je to německy.

[odkaz]
Avatar - petrumr
7. 8. 2011 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 8. 2011 00:08
Re: Píše se rok 2011
Každopádně odpojitelné vodní čerpadlo co vím má pouze motor 1.2 tsi takže to nelze paušalizovat jako že je to u všech motorů tsi.
Avatar - petrumr
8. 8. 2011 16:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
7. 8. 2011 20:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2011 22:55
Re: Píše se rok 2011
:no: 8-s ;-\ - buďte tak laskav, rozbijte prasátko a někde si zaplaťte "udělání vám dobře" - myslím že to (už) NUTNĚ potřebujete.. ;-)
Avatar - petrumr
8. 8. 2011 16:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tomogo
6. 8. 2011 21:07
To je sice pěkný....
.... ale s títo motorem měli přijít dřív. Navíc pořád mají co zlepšovat (ale chápu, že nemůžou hodit na stůl to nej co maj v šuplíku), takže jsem zvědav, s čím příjdou tak za rok nebo dva. Todle je pořád jen mezikus, navíc s poměrně malým výkonem.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 23:14
Re: To je sice pěkný....
Vypusťte slůvko "poměrně" - vzhledem k tomu že Hyundai má a Citroën připravuje z dvou litrů 200 kW, výkon 125 z objemu 1.8 je na "naprostou novinku" opravdu NE výjímečný - uvidíme v praxi.. ;-)
6. 8. 2011 23:28
Re: To je sice pěkný....
A jsou i tací, co z dvou litrů udělají 85 kW/6.000 ot./min. (BMW). Bez turba, ovšem.
Avatar - Ham.
6. 8. 2011 23:40
Re: To je sice pěkný....
A proč ne, je to úplně normální postup. Pouze tabulkový kovboj slintá, že lze z 2.0 dostat 200kW no to samozřejmě umí každý hňup již dnes a když je potřeba tak v F1 dostanou z dvoulitru třeba 600kw a jen prosťáčka to může udivit. Stejně tak nevidím problém (snad vyjma zemí kde se platí pojistné podle kubatury a né podle výkonu), že někdo veme vymakaný dvoulitr a udělá škálu od 85 do 160 kw, je to zcela normální a opět jen prosťáček by se divil a pomlouval bmw za 85 kw.
6. 8. 2011 23:35
Re: To je sice pěkný....
Renault (a jim podobní) umí z 1,6 vytáhnout i 700 kW (+-autobus) a bez turba. Stojí to ale moc peněz a životnost je kolem 3.000 km.
Avatar - Ham.
6. 8. 2011 23:48
Re: To je sice pěkný....
jj, no abychom to dovedli na vrchol, tak já z 3,5 cm3 jednoválce při 40 000 ot/m dostávám 3,5 až 4 koně (RC modely s nitro motorem, měřítko 1:8), pravda motor vydrží tak 20 desetiminutových jízd (když se od něj žádají ty plné 3,5 hp). Takže 2 litr motor s 2000 hp v nějaké dragsteru by mě určitě na zadel neposadil.
7. 8. 2011 00:01
Re: To je sice pěkný....
Jen jsem chtěl uvést případy různých poměrných výkonů, aby se to tady nedémonizovalo.
Avatar - white label
6. 8. 2011 23:37
Re: To je sice pěkný....
Myslím, že bys už mohla vědět, že v tomto případě vůbec nejde o max. výkon, ale především o krouťák v určitých otáčkách ve spojení s novou přísnější emisní normou a právě v tomto ohledu (s touto normou) zatím nemá (ve své třídě) větší konkurenci...
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2011 23:50
Re: To je sice pěkný....
Ale já to přece VÍM - já "jen" napsala, že u NOVÉHO motoru o objemu 1.8 (s turbem) to NENí "mnoho" (že je to nikoli "poměrně", ale spíš MALÝ výkon - že tenhle motor NEní laděn na "max." výkon je JASNÉ a PROTO jsem napsala: "uvdíme v praxi" ;-)
PS: Ostatně kolik měl ten "starý" 1.8 turbo? Neměl dokonce VĚTŠí výkon??
Avatar - white label
7. 8. 2011 00:47
Re: To je sice pěkný....
Pokud myslíš ještě tu 20ti ventilovou 1,8 T, tak ta byla v mnoha výkonových verzích a ty nejvýše naladěné měly i podstatně větší výkon..., což by šlo udělat i u téhle jednotky, ovšem otáčky maxima krouťáku by šly logicky "nahoru" včetně zúžení rozsahu maxima...
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2011 01:31
Re: To je sice pěkný....
Nu a ten "nejrozšířenější" výkon - v "běžných" vozech typu Golf, Octavia?
Avatar - white label
7. 8. 2011 10:09
Re: To je sice pěkný....
110kW/150PS
Avatar - Hammunasakra
7. 8. 2011 15:28
Re: To je sice pěkný....
Ok, tak to JE (mírný) nárůst (a asi i s lepší/plošší křivkou ...
PS: I tak mne "více berou" ty 2litry od Hyundai a Citroën ;-)
(trápím vás - mne berou VÍCEválce ... i když "downsizingový" vývoj mne trochu "děsí" - NEvím NEvím jaké si příští auto/motor koupím... :-)
7. 8. 2011 11:35
Re: To je sice pěkný....
tento motor bude poukany ako zakladny (pravdepodobne), takze ak chces viac priplat si a ber vykonnejsi.
Avatar - kari.laz
8. 8. 2011 08:39
Re: To je sice pěkný....
Na co vyjímečný výkon z tohoto motoru, když v nabídce je 2,0TSI.
Avatar - Tomogo
6. 8. 2011 22:32
... 125 kW výkonu při 3800-6200
125 kW výkonu při 3800-6200 min-1. Nejvyšší hodnota točivého momentu 320 Nm bude k dispozici mezi 1500-3700 min-1.

To je trochu podivné, spíš to připomíná softwarové přiškrcení. A hlavně auto bude postupně ztrácet tah při postupném zrychlování a bude se chovat spíš jako diesel, než jako benzin.
Rozbalit vlákno
45
Avatar - Ham.
6. 8. 2011 23:19
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
No mě to příjde jako zcela typycký průběh výkonu i krouťáku u moderních turbobenzínů, samozřejmě se takový motor dá nastavi na 150 i 180 kW ale pak se do něj musí nacpat některé jiné (kvalitnější) komponenty (viz třeba šetření na tloušťce/váze u hlavy a jen magoři v garáži s notebokem nastavují takové motory o 30% výš a bez uzardění tvrdí, že je to bez ztráty životnosti) a prostě toto je více než rovnocená náhrada jakéhokoliv atmo dvoulitru nebo i 2,5 litru které si dá 1,8 turbo k snídaní kdy se mu zachce právě vzhledem k plochým charakteristikám. Nevím o jaké ztrátě tahu mluvíš, 125 kW máš až do 6200 ot/m tak o čem je řeč? Mám najeto přes 150 tis. s 2.0 TFSI 155 kw což je zcela pohodový motor se zcela suprovou charakteristikou v porovnání s tím co jsem jezdil předtím v podobné třídě, má krouťák jako diesel dole ale jde s max výkonem až přes 6000 což diesel který začne uvadat ve 3 nebo 3,5 tis nemá ani náhodou takže mimo spotřeby strčí třeba 2.0 TDI 125kw nebo 320d s 130kw do kapsy a dvoulit atmo si zase jen škytne s max, krouťákem kolem 3,5 tis a dole nic a po 4,5 taky krouťák vadne a navíc jeho maximum je směšné, 200Nm?, 250 Nm? tady je 320 a 250 bude skoro od volnoběhu takže když porovnám s 2,5 bmw v E36/E46 tak mimo zvuku (ten u TFSI není žádný) opět jízdně lepší volba a podle mě tato 1,8 bude charakterem jak přes kopírák takže bych to viděl na těžkou pohodu.
6. 8. 2011 23:30
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
První rozumná slova k věci. :yes:
Avatar - Tomogo
6. 8. 2011 23:37
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Přesně vím o čem mluvím, právě proto, že je výkon stejný od 3800-6200, tak autu se zvyšující rychlostí bude klást větší a větší odpor vzduch a odpor rotujících částí taky poroste, takže se bude zrychlení s přibívající rychlostí zmenšovat. Takže se člověku nebude moc chtít tento motor vytáčet nad 3800, prostě to nebude ono.
Avatar - Ham.
6. 8. 2011 23:53
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
No ale to platí u každého auta/motoru a třeba u atmosfery je to ještě horší protože jí vedle toho že rostou odpory také padá nad 3,5 tis krouťák který je pro zrychlení daleko podstatnější pokud tedy nemáš 20 ti stupňovou převodovku která by držela motor jen v pásmu max. výkonu.....
Avatar - Tomogo
7. 8. 2011 00:04
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
No to je právě pravda jen na půl. U turba si to můžeš vyladit jak chceš a tady to poladili jako diesel. Normální běžný bezínový motor má maximální výkon někde kolem (záleží na motoru) cca 5500 ot/min. Ten krouťák jde u atmosféry ruku v ruce z výkonem takže se dží na maximu taky do cca 5000.
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 00:39
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
U atmosfery krouťák nejde ruku v ruce s výkonem to je omyl. Vrcholí někde v cca 3,5-5 a pak jen padá no a turbo je to úplně stejné akorát ten vrchol je minimálně o 50% vyšší a pád je úplně stejný jako u atmo, např ten 2.0 TFSI padá z 350 Nm v 5 tis. na 250 Nm v 7tis, když vemu pro srovnání nějaký koncernový blátostroj v atmo tak málokterý má max. až v 5 tis, spíš v 4 tis i níž a z nějakých 180-190 to atmo padne na 130 už v 6 tis. a 7 tis. je rád že točí sám se sebou natož aby dával krouťák (a to nebude vyjimka ani u jiných značek když vynechám typicky sportovní stroje jako type-r). No a porovnávat to s dieslem který zdechne v 3,5 - 3,8 to je zcela mimo mísu.
7. 8. 2011 00:44
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
U kazdeho motora ide kroutak ruku v ruke s vykonom, pretoze kroutak x otacky x nejaka pevna konstanta, ktorej hodnotu si teraz nepamatam = vykon. Vzdy.
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 00:56
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Nevím co si představit ruku v ruce ale při otáčkách kdy u řady atmosfér i turba výkon s dalším růstem otáček dále roste tak krouťák již padá, lze ověřit jak na grafech z mot. brzdy (na netu jich najdeš milion) tady jeden příklad za všechny viz pásmo nad 4,5 tis. [odkaz] tak stejně se to učí každý strojař v teorii motorů (fyzikální důvody proč to tak je se dají také najít na netu). To co píšeš platí a to ještě velmi omezeně u elektromotorů.....
7. 8. 2011 13:19
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
výkon (W) = točivý moment * otáčky * PI/30

Pokud chcete získat výkon v kilowattech (kW), musíte výslednou hodnotu ještě podělit tisícem. Vzhledem k tomu, že počítat s hodnotu PI/30/1000 je zdlouhavé, stačí, když podělíte součin momentu a otáček koeficientem 9550, který je jen jiným vyjádřením výše uvedeného.
Zdroj:[odkaz]
7. 8. 2011 21:13
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Důležitý fakt je, že řada řidičů má ráda projev dieselu - tedy zátah odspodu. Audi asi těžko bude ladit turbo benzín tak, aby se choval jako atmosférický, když lidé chtějí pro běžnou jízdu zátah odspodu. Jde o pohodlnost, nenucenost. Prodeje dieselů nejsou jen o spotřebě. Řidiči často vnímají diesely jako dynamičtější, což je dáno právě zátahem odspodu.
8. 8. 2011 01:18
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Turbobenzín má obvykle ještě mnohem nevýraznější projev než atmosférický benzín (má ještě plošší křivku krouťáku), takže jeho zrychlení a zátah v otáčkách 2.000 - 6.000 je skoro konstantní. Ano, prostě nedá takový kopanec jako turbodiesel, který má takový projev proto, že za maximem pak prostě krouťák "odejde" a motor tak dává pocit velkého zátahu, i když ve velmi úzkém spektru otáček.

Napsáno jinak - ano, turbedisel má zátah odspodu, ale za 2.500 tento zátah rapidně klesá, až prostě umře. Turbobenzín má odspodu srovnatelný zátah, který mu ale vydrží až (nebo skoro) do omezovače a subjektivně vnímáno to prostě není taková bomba jako turbonafta.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2011 01:38
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Stručné pěkné jasné IV. :yes: :-)
7. 8. 2011 09:15
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Důležitý je výkon, nikoliv "krouťák". Zrychlení je úměrno síle, síla je úměrna práci, práce je úměrná výkonu.
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 09:40
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Hm, tak krouťák není důležitý, tak to je perla pro pobavení všech kdo něco vědi o autech.... Zkus to třeba vysvětlit vývojářům závodních aut a pak nám napiš jak dlouho se smáli.....
7. 8. 2011 23:05
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
No, ona treba takova formule 1 ma tocivy moment jen neco pres 400Nm, takze asi to bude fakt o tom vykonu :-)
Jednoduse receno, pokud mam dva motory o stejnem vykonu, oba pojedou stejne (co se tyce zrychleni a maximalni rychlosti). Ten, ktery bude mit vetsi kroutak ale bude mit mensi rozsah otacek, naopak ten s nizsim kroutakem bude "tocivejsi". Co kazdemu vyhovuje, to uz je jeho vec. Pokud nekdo nechce tocit, at si koupi auto s vyssim kroutakem, pri stejnych otackach bude mit zpravidla vyssi vykon a auto pojede rychleji, i kdyz je ten maximalni vykon totozny.
Avatar - white label
7. 8. 2011 23:21
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
A těch přes 400 Nm má být snad na relativně velmi lehkou formuli 1 málo?
Tak jak to píšeš to obecně neplatí, pokud mají dva motory shodný výkon, ale znatelně! odlišný krouťák, bude mít za stejných podmínek lepší zrychlení a max. rychlost vůz s motorem s vyšším krouťákem. Na "práci", kterou je schopen motor odvézt, má vliv jak jeho výkon v kW, tak krouťák v Nm.
8. 8. 2011 00:49
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Pro zrychlení je podstatný pouze výkon (krouťák je pak prakticky jen dopočet přes otáčky), jaký jsem díky zpřevodování schopen dostat při dané rychlosti na kola. Vzoreček závislosti výkonu a krouťáku už je tu v diskuzi uveden. Při snaze o maximální zrychlení je to čistě a jen o výkonu, protože u každého motoru se stejně pohybuji v oblastech, kde krouťák padá a výkon se nahání právě otáčkami.

Naopak při pružném zrychlení v běžných otáčkách na nějaký převodový stupeň a při nějaké rychlosti za jinak srovnatelných podmínek vč. otáček motoru vítězí motor s větším krouťákem (= opět větším výkonem). Pružné zrychlení je jen o phodě jízdy a (ne)nutnosti řadit, když jedu na pohodu. To ale neříká opět nic o tom, že když podřadím, tak že i u auta s nižším krouťákem nebo jeho plošší křivkou tam nedostanu najednou víc koní. Křivka krouťáku pak jen zobrazuje, jaký je relativní průběh zrychlení motoru. Ale neříká nic o tom, jaké je srovnání zrychlení maximálního, které je dáno charakteristikou výkonů někde mezi 5.000 - 7.000 ot. (u benzínu).
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2011 01:22
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Stručné pěkné jasné :yes: :-)
Avatar - white label
7. 8. 2011 10:00
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Proboha, tak snad je u motoru podstatný jak výkon, tak krouťák, dost zjednodušeně se dá říct, že výkon má větší vliv na zrychlení s pevným startem a krouťák zase spíš na zrychlení pružné..., ale zcela oddělovat tyto dva základní "výkonové" parametry motoru prostě nelze...

P.S. K tomu co tvrdíš by se hodil spíš nick "Tyson". ;-)
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 10:25
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
vždy záleži na optimálním sladění výkonu, krouťáku a převodovky, i zrychlení s pevným startem může mít lepší motor s nižším výkonem ale lepším průběhem křivek, důkazem budiž třeba 4.2 TDI a 4.2 FSI ve stejném autě jako je A8 kde dehet má nevýhodu vyšší váhy skoro o 200kg, nižší výkon (258 vs. 273 kW) a přesto dává 0-100 za 5,5 a benzin "jen" za 5,7 to by podle zdejších "fyziků" znamenalo, že Audi popírá základní fyzikální zákony no a to je už možná námět na docela dobrou reklamní kampaň...
Avatar - white label
7. 8. 2011 10:45
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Proto jsem napsal to: "dost zjednodušeně"...
U V8 vs V8TDI je (i díky přeplňování V8 TDI) relativně velký rozdíl u krouťáku, ale a naopak malý u výkonu.
Pochopitelně to (mimo jiné) jasně vyvrací nesmyls, který tu o krouťáku napsal Tycoon.
Avatar - del42sa
7. 8. 2011 12:34
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
počkej až se tu objeví Wolff, ten ti vysvětlí že 1,7l TBI je nejlepší , protože z menšího motoru vykouzlí vyšší výkon >:D >:-[]
Avatar - white label
7. 8. 2011 12:55
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Wolf je teď silně schyzofrenní, neví koho velebit dřív, jestli Fiat, nebo Chrysler. >:-[]
1.75 TBi je výborný motor, ovšem co se samotného max. výkonu týká, tak už někdejší koncernový 1.8 T 20V dával z obdobného objemu velmi vysoký výkon a dokonce už i letitá kompresorová 1,8 G60 16V v Golfu II Edition měla 210PS (ta běžná 8V 160 PS ), ale jen o max. výkonu samozřejmě motory zdaleka nejsou...
Avatar - del42sa
7. 8. 2011 13:10
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
tak tak, hlavně charakteristikou a zaměřením to jsou totálně odlišné agregáty :-)

tak Chrysler konečně spadnul Fiatu do chřtánu, takže teď musí velebit i to, nad čím předtím ohrnoval nos ;-)
Avatar - white label
7. 8. 2011 13:29
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Zkrátka nemá to teď chlapec vůbec jednoduché, navíc se svou pověstnou psychickou labilitou... :-)
Avatar - del42sa
7. 8. 2011 13:35
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
ne tak hlasitě, nebo sem přijde komando mr. Murphy & Wolff a nebudeš stačit odklikávat odpovědi >:D
Avatar - white label
7. 8. 2011 15:15
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Murphy a Wolff? Jen nevím, který z nich je Bodie a který je Doyle, vlastně spíš. který je Lauer a který je Hardy... >:-[]
8. 8. 2011 00:57
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Je to jednoduché, při rozjezdu z nuly TDi díky přeplňování velmi rychle nažene vcelku vysoký výkon, zatímco FSI má mnohem lineárnější průběh a výkon musí nahnat až otáčkami.

Pokud se ale budeme bavit o pružném zrychlení, tak při vyšších rychlostech, kdy se oba motory budou stále více pohybovat kolem svých maxim, se naopak projeví převaha benzínu.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2011 01:37
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Stručné pěkné jasné II. :yes: :-)
7. 8. 2011 00:08
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Tady je spousta lidí posedlá vytáčením motoru do maxima. Tento motor nebyl stvořen pro závodění. Pro provoz na věřejných komunikacích má motor naprosto skvělou charakteristiku.
7. 8. 2011 00:22
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Presne tak. Tento motor je ladeny na pohodove jazdenie. Max. vykonu pri 3800 ot. tomu jasne napoveda. V podstate ho mohli obmedzovacom seknut aj pri 4000 ot. a nic by sa nedialo.
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 00:46
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
No dělo i nedělo, ano pro pohodu (velmi čerstvou pohodu) stačí 3800, dokonce i třeba jen 2500 (tam pojede na 6stku Audi dálničních 130) a většina lidí s otáčkoměrem za 6 tis. se diví, že nestíhá, no ale když jednou za čas se chce člověk svést nebo někde opravdu odpálit z nějaké ošemetné situace tak dvojka nebo 3 roztočená klidně na 7 tis. má svůj význam, to pak už jezdci v atmo nestíhají ani v 8 tis.
Avatar - Tomogo
7. 8. 2011 00:25
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Ale to není pravda, prostě nemám rád, když se benzíňákům bere jejich charakter. Kdo chce diesel, ať si koupí diesel, ale proč nenechat benzíňákům výkonovou špičku ve vyších otáčkách? To je prostě podle mne škoda, z jízdy se pak stává nudná diesel nuda. A tento motor má rozhodně na víc než na 125kW. Stačilo by přidržet krouťák alespoň do 4500 a už by to bylo o něčem jiném. Uvidíte, že ten motor za 1/2 roku dorazí na trh jako horká novinka a ve zkutečnosti to nebude nic jiného, než tento samý motor s jíným softwarem.
7. 8. 2011 00:29
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Ono sa tomu braniu charakteru u VW hovori "downspeeding". To znaci, ze v prospech nizsej spotreby im vezmu horne pasmo otacok a nechaju ich bezat ako diesle.
Avatar - Tomogo
7. 8. 2011 00:37
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
No mě se to minimálně nelíbí. Proč bych si jako řidič nemohl vybrat mezi ekonomickou jízdou, nebo záživnou jízdou? Já jezdím, když chci, po Praze se svým 2.0TSI za 8l/100km ale když nechci tak třeba za 12.
7. 8. 2011 00:41
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Holt EU kaze, automobilky sa prisposobuju ;-\ . Mne tiez viac vyhovuje moja stara atmosfera, kde v nizkych otackach jazdim na pohodu a spotrebu a vo vysokych pre radost.
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 01:17
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
šmarja pano, 1,8 a 2,0 TSI jsou chrakterém prakticky totožné motory jen výkonově odsazené o 30kw a 30 Nm, to co tady vyčítáš 1,8 můžeš klidně vyčítat 2.0 protože ta má úplně stejně plochý krouťák a nejvyšší výkon nemá v nějaké špičce ale plochý od 4000 do 6500 a dál neroste (podle toho co píšeš by správně naladěná 2.0 TSI byla ta s 221kw ale to pak není motor na pohodu do běžné střední třídy (turbo díra) a za jiné (vyšší) výrobní náklady. A charakter spotřeby bude zase úplně stejný jako 2.0 jen o řekněme 0,5 litru níž takže 7,5-11. To bchom rovnou mohli výrobcům vyčítat, že dělají motory 1,4 s 90kw když mohou dělat samé 6.0 v úpravě AMG.
Avatar - Tomogo
7. 8. 2011 18:19
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Já tedy nevím o kterém 2.0TSI hovoříš, ale já mám 2.0TSI s maximálním krouťákem od cca 2000 do 5000. Takže 2.0 a tento 1.8 rozhodně nejsou charakterem podobné. Já nechápu proč si lidi neustále něco vymýšlí a pak to na netu vydávají za pravdu?
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 18:35
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Pokud jsi si všiml tak řeč je motorech audi a audi 2.0 TFSI rozhodně nemá krouťák od 2000-5000 to mají ty slabší motory v koncernu které mají pouze 280 Nm ale to jsme jinde někde u škodovek nebo golfů. I tato 1,8 má daleko víc než "plebsová" 2.0 v masovce (320 vs. 280).
Avatar - Tomogo
7. 8. 2011 19:41
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
No dobře, tak tebou zmiňovaný motor 155kW má maximální krouťák 350Nm v rozmezí 1500-4200 ot./min. a to je pořád lepší než u tohoto 1.8 kde to končí v 3800 otáčkách. Takže pořád trvám na tom, že ty motory rozhodně nemají stejnou charakteristiku.
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 19:51
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
No trvej si na čem chceš, já tvrdím, že jsou to zcela analogické motory...
Avatar - baca42
7. 8. 2011 11:59
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
:yes:
čau: [odkaz]
7. 8. 2011 11:28
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
je mozne, ze pocitaju aj nejakou vykonnejsiou verziou do buducnosti, takze si nechvaju priestor na posunutie vykonu smerom hore
8. 8. 2011 01:09
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Přesně v tomhle smyslu jsem tu napsal nedávno při prvním článku o tomhle motoru :-) Mně osobně toto přijde jako nepochopitelný marketingový krok, protože motor je naprosto jednoznačně elektronicky přiškrcený a jeho charakter je pak v provozu naprosto nepřirozený, kdy v případě, že potřebuji maximálně zrychlit a chci využít maximální otáčky, tak tam mám výkon jako při otáčkách o 40% nižších. Tzn. že pružné zrychlení ve vysokých otáčkách bude lehce se stoupající tendencí padat, ale ono bude padat výrazně, stejně a od 3.800 ot. hned.

Na druhou stranu, osobně jsem zvědav, kdy se objeví úpravy tohoto motoru, který je právě velmi nahoněný v nízkých a středních otáčkách, na "přirozený" potenciál okolo 150kW, které má při zachování běžné charakteristiky turbobenzínu, tzn. postupnému poklesu kroutáku ža plochým a rozsáhlým maximem.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2011 01:38
Re: ... 125 kW výkonu při 3800-6200
Stručné pěkné jasné III. :yes: :-)
7. 8. 2011 11:29
Ideální motor...
... pro A3, A4 a OII :yes: Musím říct, že tenhle motor by se mi moc líbíl i v OII místo mé chrochtající 2.0TDi. Stejný krouťák, vyšší výkon a daleko líp to pojede a že to bude mít vyšší spotřebu, s tím bych se srovnal.

1.8TFSI 125kW/320Nm bude tak někde kolem 8-9l, takže žádná hrůza, jde jen o to jak za to "tahá" >:D V porovnání s 2.0FSI v OII to bude ještě úsporný motor, ta dokázala jezdit i za 12l >:D
Rozbalit vlákno
21
Avatar - AUDIRS6
7. 8. 2011 12:39
Re: Ideální motor...
Idealny a blbuvzdorny, to predovsetkym.
Hlavna vyhoda bude pre toho "Bubca" ktory jazdi s nejakym TDi a ono sa mu to bude javit podobne, akurat ze to bude tahat az cez 6xxx ot.min-1 >:D a bude to o hoooooodne tichsie a kultivovanejsie. vysvetlovat tu niekomu preco to nema viac PS/Nm to je plytvanie casu, ale ked to ma 320 Nm v 1500-3750, nebol by problem aby to malo tesne ku 400Nm pri 3xxx a s max.plniacim tlakom toho turba by to mohlo mat kludne aj 300Nm pri 5xxx a tym padom aj vykon niekde na urovni 250 Ps a viac...ale na co? a za co? v motore, ktory Audi sice ide ako do prvej dat do A5ky, ale bude urceny hlavne pre modely v nizsej strednej - Golf a spol.zmenia len uchytenie pre priecnu zastavbu a hotovo.
Premieruju ho teraz vo Faceliftovanej A5, typujem ze potom A4, ale uplne idealne sa hodi do novej generacie A3, ktora pride o rok ;-)
7. 8. 2011 13:23
Re: Ideální motor...
jj výkon i krouťák mi přijde přiměřený, já jsem s tím v pohodě. Mimo 2.0TDI v OII mám ještě 1.6THP 115kW/240Nm v P5008 a super. Tahle 1.8TFSi je ještě o kus dál (+80Nm) a podle mě není důvod ten motor šponovat do nebezských výšin...

Souhlasím s tím, jak píšeš, že je určený do nižší střední a střední třídy, tedy do A3/4/5, Golf/Jetta/Passat (tady se spíš cpe pořád 1.4TSI), OII/Superb, Altea/Leon/Exeo, ani v jednom z těch aut nebude pro ostudu, ba právě naopak - jeho výkony jsou ideálné pro většinou řidičů - teda pokud to koncern nepos... s cenou :'-(
Avatar - AUDIRS6
7. 8. 2011 13:35
Re: Ideální motor...
Dufam, ze nebudu nenazrany...Vies, ked motor vyvyjaju ing. od Audi, asi beru iny plat ako ti vo VW :-! , ale to by som ako problem nevidel, ten motor je urceny presne na to co pises, mne sa to nechcelo tak obsirne, to by sme tam museli este pridat Eos, Touran, Tiguan...chapeme sa...
Co je vsak dolezitejsie - ekonomika prevadzky - nizsie otacky na "slabom motore" - dobra spotreba, ale potrebujes pridat, a musis podradit...
Tu potrebujes pridat, turbo natlaci na 320 Nm a ideeeees...proste a jednoducho pre vacsinu aj biednych polovodicov super motor, ktrory bude mat aj v reale dobru spotrebu, pokial s nim bude clovek radit ako s TDi -ckom. :yes:
7. 8. 2011 13:54
Re: Ideální motor...
Osobně to vidím jako super náhradu za stávajíci OII FL s 2.0TDI za OIII 1.8TFSI - jen aby ho škodovka vůbec dostala ;-) Taky doufám, že motor vydrží mých 40tis ročně bez ztráty květinky... >:D :yes:
Avatar - white label
7. 8. 2011 15:10
Re: Ideální motor...
Aby ho dostala nejen Škodovka, ale i VW a taky A3. Stačí se mrknout na aktuální 2.0 T(F)SI 155kW s 350Nm!. Kromě "podélných" Audin, ho v koncernu nemá ani A3, o dalších "příčných" VW/Škoda/Seat nemluvě.
Avatar - AUDIRS6
7. 8. 2011 15:39
Re: Ideální motor...
aj to sa zmení...neboj
ved myslim, ze aktualna Octavka Rs ho ma...alebo sa mylim - 211 PS - Valvelift...
7. 8. 2011 15:46
Re: Ideální motor...
Asi nee, OII má pořád a stále 147kW/280Nm.... ;-)
Avatar - white label
7. 8. 2011 15:53
Re: Ideální motor...
Nejde o těch 155kW (ty má už dlouho třeba Golf VI GTI), ale o 155kW s 350Nm! (viz ericn 15:44)
OII RS má stále 147kW, jako měl Golf V GTI.
7. 8. 2011 16:04
Re: Ideální motor...
JJ jasně já to pochopil ;-)
Avatar - white label
7. 8. 2011 16:13
Re: Ideální motor...
Vím, žes to pochopil, proto to taky nebyla reakce na tebe, ale na AUDIRS6. :-)
7. 8. 2011 15:44
Re: Ideální motor...
No jo pravdu díž, Golf GTI má sice taky 2.0 TFSI 155kW ale jen 280Nm. No uvídíme, jestli to koncern (Audi) nezazdí ;-) Pokud si Audi nechá i tuhle 1.8TFSI pro sebe, tak A4 kvuli tomu kupovat nebudu >:D
Avatar - AUDIRS6
7. 8. 2011 16:05
Re: Ideální motor...
neboj nebudes musiet...a nic proti tomu motoru...ale do A4 by som si vedel predstavit aj nieco...hmmm...vhodnejsie ;-)
nasiel som odkaz, do coho vsetkeho pchali ten 2,0 TFSi ale aj 1,8, proste kod
EA 888...[odkaz]
po pozornom prestudovani z toho vyplyva, ze OII Rs ma motor konstrukcne zhodny, akurat ze bez toho Valveliftu, a teda len 280Nm...smola
Avatar - white label
7. 8. 2011 16:19
Re: Ideální motor...
Tak vidíš, že nekecám, zatím žádná koncernová "příčná neAudi", verzi s 350Nm nedostala. Vyjímky jsou jen "podélné" Exeo (stará A4) a Audi TT Mk2 (8J).
Avatar - AUDIRS6
7. 8. 2011 16:24
Re: Ideální motor...
Casom pride naradu aj zvysok koncernu...
a Cital si aj len tak mimochodom ako to presne-asi bude so 4,0 TFSi?
...je to tam - dole... ;-)
Avatar - white label
7. 8. 2011 16:26
Re: Ideální motor...
Golf VI GTI má také verzi s označením Valvelift a má jen 280 Nm (verze VW/Audi), nikoli 350 Nm (verze Audi/Seat), takže jen v tom to není.
Avatar - AUDIRS6
7. 8. 2011 16:32
Re: Ideální motor...
ved jasne - len ovladanie zdvihu ventilov nemoze urobit 70 Nm...je to prepln.tlakom, to vieme, nie? ale malo by to menej zrat...ak mas pristup ku cislam pozri sa aku mala spotrebu Golf V bez valveliftu a VI s nim...pls. a ak chces posli mi to do mojej schranky, alebo to napis tu ak to najdes, diiik
Avatar - white label
7. 8. 2011 16:51
Re: Ideální motor...
Papírově se mi to hledat nechce, ale protože zrovna jezdím jak s G5 GTI (147kW), tak s G6 GTI (155kW), oba 3dv. na 18" s DSG, tak reálný rozdíl se pohybuje tak kolem jednoho litru +- 0,5 litru, samozřejmě ve prospěch G6 GTI. Ale tuším, že i papírový rozdíl je někde kolem toho jednoho litru.
Avatar - AUDIRS6
7. 8. 2011 17:02
Re: Ideální motor...
No a o tom to je...
V kazdom pripade dik, ostava len teda verit, ze novy motor sa fakt dostane do celeho koncernu aby si jeho vyhody mohlo uzivat co najvacsie mnozstvo potencialnych zakaznikov :yes:
Avatar - white label
7. 8. 2011 17:09
Re: Ideální motor...
Těch rozdílů mezi EA113 (v GTI5) a EA888 (v GTI6) je víc, takže čistě jen na ten Valvelift bych ten rozdíl neházel. G5 GTI pro severní Ameriku už má EA888 s Valveliftem, ale ve verzi 147 kW.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2011 02:01
Re: Ideální motor...
A tyhle "hrátky" co NEmají co dělat s auty (jde JEN a POUZE o MARKETINGová rozhodnutí) jsou "to", co mi (na koncernu) vwadí.. :no: :-|
Avatar - Ham.
7. 8. 2011 16:18
Re: Ideální motor...
Myslím, že WL má pravdu a že si koncern tyto edice s vyšším krouťákem nechává výhradně pro Audi a obyč. produkce nemá nárok, ještě bych tak věřil, že nová A3 ale thats it.
Avatar - Hammunasakra
8. 8. 2011 01:49
Au au ..
.. au au au, audi ..

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
9. 8. 2011 17:28
TSI-MPI
Celkem rána pro fanoušky koncernu,kteří poslední roky neuznávali žádný motor za dobrý se vstřikováním do sání.A ejhle Audi náhle kombinuje přímý i nepřímý vstřik tak,jak to vlastně měl už první hromadně produkovaný motor od Mitsubishi (1,8GDI).
Navíc se možná už začíná odklánět i od downsizingu (malý objem=vysoký výkon).
Od automobilky takového formátu se spíše čeká něco pokrokovějšího,ne přešlapování na místě. :'-(
Rozbalit vlákno
8
Avatar - white label
9. 8. 2011 17:46
Re: TSI-MPI
Škoda, že aktuálně, aspoň tak nějak podobně "nepřešlapují na místě" i ti Japonci..., kteří jsou v tomto ohledu skuteční mistři v přešlapování už hezky dlouho... ;-)
9. 8. 2011 18:34
Re: TSI-MPI
Kterou japonskou firmu máš konkrétně na mysli?Částečně máš možná pravdu.Na druhou stranu tam už většinou vývoj nabral jiný směr (hybridy,elektormobily) než Evropa.A je stále více pravděpodobnější,že jejich směr má větší budoucnost.
Benzínový agregát s charakterem dieslu (momentová a výkonová charakteristika,spotřeba není nijak prokázaná a to už podobné zřejmě nebude) je něco převratného?Posunování celého pole točivého momentu níže,či výše,je něco super?Ne,neví spíše co počít.
Proč před léty jakoby zavrhli MPI a teď se k němu vrací,i když ne naplno,ale v kombinaci?Proč?
Jo BMW už s třemi turby to je něco jiného,hlavně tím,že je jedno elektrické.Věřím,že to elektrické má třeba ve spojení s termočlánky větší budoucnost v přeplnování.Opravdu zvýší energetickou účinnost.
Avatar - white label
9. 8. 2011 20:10
Re: TSI-MPI
Proč se hned musí jednat o něco "převratného"? I podobná evoluce je mnohem lepší, než už s tím nedělat prakticky nic. Jak "zavrhli" MPI? Vyšla snad nějaká tisková zpráva/prohlášení, kde zavrhli MPI s tím, že už ho nikdy nepoužijou? Navíc v této kombinaci je to snad celkově o něčem jiném.
BMW je (spolu s koncerny VW a FIAT) ve spalovacích motorech pro běžnou produkci osobních automobilů na světové špičce (viz i ankety motor roku), což už o japonských automobilkách delší dobu zdaleka neplatí...
10. 8. 2011 08:21
Re: TSI-MPI
Projdi si diskuze nazpět a zjistíš co jsi psal o motorech které nepoužívají přímý vstřik,dle tvého názoru byl vždy důležitější než třeba variabilní časování a zdvih ventilů.Ono ne přímo automobilka,ale zdejší diskutující.Proto je to rána především pro ně.
Ono ti to nepřijde jako návrat zpět,na počátek?Mě tedy silně.Toto není snad ani evoluce.Ani použití onoho elektrikou hnaného dmychadla není revoluce,jen evoluce,ale vpřed,ne zpět,co už tu bylo.
A japonci?Jejich přínos v oblasti hybridních technologií,elektromobilech je nesporný.V tom jsou na špici.Jsem zvědav i na nové techolodie Mazdy.Tam je vidět jistá evoluce.
Avatar - white label
10. 8. 2011 09:25