Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v prvním pololetí 2011: Velké terénní vozy a SUV

34 komentářů

reolda
reklama na vw? nesnáším vw. 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to reklama na Pajero, zboznujem Pajero :yes: pekne slo hore
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mastodonty od BMW klesaju 😉 , ono vlastne nastastie klesa cely trh s tymito ohavami :yes:
Avatar - white label
white label
Někdo tu nemůže rozchodit, že "neprémiově lidový" Touareg "drtí" prémiovou konkurenci, protože "nesnáší" VW, a co zřeba vejce, ty snášíš běžně? A další zase "oslavuje" meziroční nárůst pouhých 10ks Pajera za celý půlrok! Ovšem pořád se těch zbožňovaných "kompaktních" Pajer prodá jen zlomek toho, co těch "mastodontů" BMW X5/6. 😉
avirop
:yes:
Avatar - positivemind
positivemind
Sakra, ty už nám kylieizuješ (sakra, to je výraz). Uber trošku ty uvozovky, za chvíli k nim přibudou i VELKá a MALá písmenka 😄
Avatar - ORBiTH
ORBiTH
,,,,,,Tak isto patrím k logicky zmýšľajúcím ľudom ktorí zastávajú názor - prečo a načo mať velke, vysoké, ťažke, ťarbavé auto bez poriadných terénnych ani cestných jazdných vlastností len pre neiaky ,,pocit bezpečia a vyžší posaz" , ked často a ovela lacnejšie možem mať obdobný sedan alebo hatchback ktorý má samozrejme na asfalte určite oveľa lepšie jazdné vlasností, spotrebu, zrýchlenie, aerodynamiku, dyzajn etc. samozrejme pri rovnakých motorizáciách ako v SUVčkách..
,,,,,,Úprimne sa čudujem, že v posledných cca 10 rokoch, ktoré automobilový priemysel ovplivnili také vecy ako sú emisné limity a neskôr ekonomická kríza sa tešili a tešia SUV pomernej oblube medzi ľudmi na hlavných automobilových trhoch naprieč USA, Európou a Áziou :-!
Avatar - Special-line
Special-line
Přesně tak, také si myslím že SUV jsou za ty peníze nepraktická auta a prakticky jen módní záležitost. Než abych si koupil třeba VW Touareg za cenu převyšující milion Kč, tak si radši koupím za stejnou cenu VW Multivan a mám za porovnatelné provozní náklady opravdu kus praktického auta, s bočními posuvnými dveřmi, kde převezu bez problémů i kusy nábytku, pohodlně se v něm vyspím atd.
Ale lidem co si koupí SUV a výrobcům to nezazlívám, máme tržní prostředí a každý si může kupovat a prodávat co chce.
Hvarcz
proč suv nebo offroad? silnice jsou samá díra a lepší to nebude, mám auto střední třídy, když si budu moct dupnout příště bude suv
Avatar - Doupik
Doupik
Prosím vás, nevíte výsledek Grand Cherokeeho? Fandím mu 😄, ale myslím, že kvůli interiéru a špatné nálepce se pro něj rozhodne málo lidí i poté, co přijde diesel 😡 Přitom cenově je to parádní, za stejnou výbavu bych dal u BMW min. o mega více.
Avatar - GM.rja
GM.rja
11-tý s 9 ks za 6/2011, je v tabulce. Líbí se mi strašně moc, za tu cenu, super :yes: :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Diesel už dávno přišel. Už si ho můžeš koupit.

Prodeje nic moc no, ono jaksi marketing se pod vedením fiatu opět nekoná a ty čísla sou vcelku hezká, ovšem cca 30% z těch prodaných Jeepů tvoří šedý dovoz, vím letos minimálně o 6ti Grandčírech prodaných tady přes neofiko firmy z USA. + několik dodge Durango, což je sesterský model.

Ceny postatně rozdílné(cca 150-250 táců), navíc Pentastar pro evropu nespaluje E85, zatím Pentastar z USA jo.
Trošku moc nevýhod pro ofiko prodej.

Interiér je nový a kvalitní, měkčené plasty, kůže Nappar, vyhřívaný volant, ventilované sicny - fakt nevím co by tam komu scházelo...
Avatar - Dinar
Dinar
Já jsem se tím dýzlem svezl, vnitřek je jistě pokrok oproti předchůdci, je tvarově jednoduchý, což se mě osobně líbí, jen ta jednoduchost je cítit nejen ve tvarech, a možná až moc, chybí tomu finesa dávající i při jednoduchých tvarech pocit "drahosti", či jak to nazvat, toho se interieru GC nedostává ani s ventilovanými sicnami. Motor je celkem tichý, ale auto oproti papírově srovnatelné (výkonem) konkurenci nejede, převodovka, pominu-li archaický způsob pohybu v kulise, je prostě generaci za aktuální špičkou, podvozek je taky pokrok pro Jeep, ale podprůměr ve srovnání s konkurencí, plus nepřesné řízení zůstalo od minula. Sumasumárum, na třídní premiovou konkurenci vč. vw svými kvalitami nestačí, a to citelně, jeho plusem je velmi přijatelný vzhled a nízká cena. Pokud se otázka nepostaví jako GC vs. X5, ML atd., ale vzhledem k ceně spíše jako GC vs. Outlander, Sorento apod. tj. mainstream na pomezí středních a velkých SUV, pak tam smysl dává.
Avatar - Doupik
Doupik
Durango jsem už viděl v Praze, docela mi spadla huba, vypadá též parádně, pochybuju ale, že si to někdo přes české dealerství koupí 😄 Jestli to vůbec FIAT do Evropy oficiální vozí, ani nevím.
cuoresportivo
do [odkaz] , ušetříte statisíce za SUV v dýzlu.
Avatar - white label
white label
Takže na tebe to funguje a můžeš jen doporučit, jo? 😲 :😉 >😒]
cuoresportivo
Doporučuje 10 z 9 uživatelů. >😁

(Osobně jsem jeden z těch, co si nepotřebují honit ego v SUV. V 99% to o ničem jiném není.)
Avatar - white label
white label
Tos mohl napsat v té závorce rovnou, že ho máš velkého! >😁
Přímo SUV taky nemám a ani jsem neměl >😒] , ale těch 99% je samozřejmě těžce přehnaných, viz motto v mém profilu... 😉
ozawasan
jjj - já když si na záchod nevezmu lupu, tak se ani nevymočím - proto kupuju SUVéčka 😉 :yes:
cuoresportivo
Samozřejmě že ho mám velkýho. Ale já se nevytahuju... 😉

Osobně považuju ty, co si honí to ego jen po městech v SUV, za omezence. Ohánět se 1-2 cestami za lyžováním na hory, nebo pseudopocitem bezpečí, je také holý nesmysl. Jsou to jen sebestřední sobečtí egoisti.
ozawasan
máš pravdu - jsem sebestředný sobecký egoista - k prvnímu SUV mně vedlo následující - žena těsně po autoškole(2😄 první malý nynýš - městský provoz plný ***ů ve votuněnejch jedničkovejch golfech vole.... Vyšší auto - větší přehled, větší bezpečnost. Sebestředně egoisticky jsem se jaksi nechtěl zúčastnit pohřbu svého dítěte, kvůli nějakýmu ***ovi.... (trošku hyperbola....). Když nám tady nasněží tak je víska kvůlivá cestám v polích občas - pár dní v roce - odříznutá ráno od města - a nízkou čtyřkolou to čerstvý svinstvo neprojedeš..... . Ale páč jsem se poučil z krizového vývoje, abych nebyl nápadný, tak mám teď jen zvýšené kombi - Outback. Ale to víš, že pošilhávám po nějakém Commanderu nebo Grandovi - přece jen - pohled do mušle přes holé nic mi činí ze života peklo...... 😉 .
Beru Tvoji větu trošku jako nadsázku mírně se dotýkající reality, tak se nanamíchni - a ber to od srdce a sportovně jako nadsázku.....
Provocateur
Už vzhledem k jeho nicku se nemá cenu na téma SUV s ním bavit. Až přijede Alfa s prvním SUV, tak vystřízliví a vyleze z něj, že zas tak velkýho ho nemá 😉
cuoresportivo
SUV i od Alfy nikdy. :no:
cuoresportivo
Až ti tvý neřiditelný 2 tuny ujednou pod * a nakonec se převrátí (evtl. práskonou do stromu), tak vykládej něco o bezpečnosti (škoda že o tý pseudobezpečnosti píšu výše). A my, co jsme na tom dobře, nikam nespěcháme a klidně počkáme, až nám ten sníh odhrnou (evtl. roztaje). A když je sněhová kalamita, je nejlepší koupit lastminute na Kanáry nebo Kapverdy. 😄
ozawasan
no naštěstí má otík jenom 1600 kilo......
Provocateur
V tom případě to bude ale moje chyba. Kdybych se bál, že udělám chybu a někde auto rozstřelím, tak nikam nevyjíždím. Čeho se bojím je, že mi třeba nějakej závodník v Alfě nedá přednost anebo mi vjede do protisměru. Pak vyjdeš z tohoto střetu ve 2 t autě jako vítěz a žádná aktivní bezpečnost ti nepomůže 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tvůj názor úplně jasně ovlivňuje, že Alfa na to nemá, aby mohla dát do výroby SUV. Koncept a povedený už byl před pěti lety. SUV nemám a zatím o něm neuvažuju, ale úplně chápu jeho výhody.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
franco
Nemôžem sa zbaviť dojmu, že podstatná časť anti SUV poznámok tu prezentovaných spadá do kategórie : keď nemohla líška dočiahnuť na hrozno, vyhlásila, že je kyslé. Rád by som vedel ,čo antiSUVčkári jazdia ,a či vôbec mali možnosť v tejto triede sedieť /nie v showroome/ ,prípadne ju na dlhšej ceste aj šoférovať. ORBiTH ma vo svojom príspevku presviedča, že nemá o jazdných vlastnostiach a terénnej priechodnosti SUV ani potuchy. Special-line zase vo svojej praktičnosti porovnáva neporovnateľné a mám strach aby nakoniec neskončil v skriňovom Ivecu.Nemám SUV a ani ho mať nikdy nebudem ,ale mám možnosť pomerne často s touto triedou jazdiť aj väčšie vzdialenosti, takže viem o čom hovorím. Osobne si myslím, že každá z deklarovaných automobilových tried je tu na niečo a pre niekoho. Okrem praktických a úžitkových vecí prípadne aj pre radosť a povedzme aj na posilnenie ega, alebo prezentáciu postavenia /nemá to nič spoločné s dĺžkou ,ani hrúbkou/. Sme len ľudia. Je príjemnejšie ráno vycúvať z garáže s tlstým autom ,než nasadnúť do „lidovky“. Ak niekto povie, že nie ,tak si zasluhuje môj obdiv za skromnosť, alebo bohapusto klame.
BeranK
Máš naprostou pravdu. Je za tím pouze závist a navíc skutečně asi většina z nich v podobném aut+ ani neseděla, natož aby s ním jela. líbí se mi třeba bláboly o tom, jak jsou ty auťáky malé a nepohodlné - kamarádai si Touarega pořídili a pro jejich účely jak firemní tak soukromé (outdorové sporty od lyží až po kola je to ideální auto). Kdyý pojedu na hory do Rakouska nebo Itálie třeba i větším sedanem, tak když po těch x-set kilometrech vylezu, budu rozlámanej, z tohodle ne. A co se týká přehledu a bezpečí, tak taky nemám problém. A ovladatelnost? Pro ty, cio volant tohodle auta nevezmou do ruky, je to jednodušší, než si většina lidí zase dokáže představit - řídil jsem párkrát malého (do 3,5 t) Transita a to byla dřina - Tourag je normální větší osobní auto.....

Ale co, závist je závist ať se maskuje jednou sociálním cítěním, podruhé ekologií, potřetí "praktičností" nebo dokonce "logikou" nebo dokonce "zdravým rozumem".....Nakonec za komančů měli všichni škodovky a některým tahle doba zjevně schází....a třeba v takové KLDR lidi auta nemají vůbec, zato si mohou závidět třeba barvu kartáčků na zuby.
Avatar - ORBiTH
ORBiTH
,,,,Franky, ver, že viem o čom hovorím a nemám to zo showroomov, z plagátov ale z vlastného empirického výskumu,, konkrétne vela rôznych, aj SUV aut, ktore samozrejme nie sú a neboli moje, som posledných cca 5 rokov šoferoval. Bolo to možno na menšie vzdialenosti ale opčas aj v lahkom terene a celkovo dostatok nato, aby to stačilo na pocity, zavery, porovnávania..
Ja som v mojom prtedošlom príspevku len vravel, že logický z veľa vlastností a exaktných údajov vyplíva, že SUV sú nevýhodnejšie, nákladnejšie.. opakujem sa ale sú to vlasnosti ako spotreba,aerodynamika,agilita,handling,e… etc. týchto aut. . .a či sa ti to páči alebo nie, tieto vlasnosti pri sú pri rovnakých motorizáciach na horšej úrovni oproti sedanom / hatchbakom obdobných segmentov a značiek.. No a na margo terénnych vlasností SUV, samozrejem je rozdiel v teréne Land Rover, Wrangler či Grand Cherooke a je rozdiel isť do terénu s bmw X5, X6, cayenom či ML-kom.. Áno napr. s prvou spomínanou trojkou si v tomto segmente užije človek aj čosi terénu, ale tu druhú trojku v teréne kludne preští aj Felicia 1.3 Lxi /pejoratívne povedané/ A nieje predsa opäť jednoduhšie, logickejšie a ekonomicke si kupiť 1 vyhodnejšie auto na asfalt a dokupiť starého rýdzeho off-roada ako mame my doma /LADA NIVA 1.7i 4x4/ a ver že s týmto autom viem čo je terén a, že by si ma dlho vo svojom SUV v hore neprenasledoval..

.....A čoje prosim ťa za argument s tou mačkou ? ano, jasne, že Ja nemam teraz na nove auto, ale to nieje dôvod na hanenie auta, nepotrebujem si tu ako bolo spomenuté honiť ego cez auto.cz. Tym pádom, podla teba aj napr. také AUDi RS6 , ktoré tiež nemožem a asi ani nikdy mať nebudem by som tu mal zakopávať pod čiernu zem a rozhodne sa tak nedeje :-!

.....Záverom, Je jasné, že 100ludí, 100chutí. Ako vravím SUV mali a majú svojích prívržencov, svoju cielovú skupinu a preto sa výrábaju a aj sa vyrábať budú, to sú fakty. Ja
len vravím, že ja si ho asi nikdy nekupím, a to aj keď naň naozaj budem mať ! Ako bolo spomenuté je to hlavne o IMAGEy velkeho mocneho auta a začlenení sa do SUV smotánky len z princípu..
franco
Nazdar Michal, ak si svoj vek v karte uživateľa k dnešnému dňu neopravoval, tak predpokladám, že máš cca 25 rokov, v opačnom prípade 23. I v tomto rannom veku máš bezpochyby nárok na svoj vlastný názor ,otázne ale je nakoľko je podporený skutočnými životnými skúsenosťami a praxou. Nechcem a ani ťa nebudem stavať do role mliečňaka, ktorého poúča starý 62 ročný pytel. Viem ,že mladí ľudia radi robia jasné, rýchle a jednoznačné uzávery, ktoré potom pod vplyvom okolností v živote x-krát menia. Asi som nebol iný. Ale k meritu veci😒br /> Toto je citácia z tvojho prvého príspevku:.... patrím k logicky zmýšľajúcím ľudom ktorí zastávajú názor - prečo a načo mať velke, vysoké, ťažke, ťarbavé auto bez poriadných terénnych ani cestných jazdných vlastností len pre neiaky ,,pocit bezpečia a vyžší posaz" .....atď. ,čiže hovoril si o SUV ako o celku. Na základe toho som aj v tvojom prípade napísal to, čo som napísal. Teraz len dodám, že pocit bezpečia resp.bezpečie ako také nie je neiaké /ako ho označuješ/,ale absolútne konkrétna veličina, ktorá je potrebná pre naše prežitie na cestách. Mojou filozofiou je mať v aute všetky mne dostupné bezpečnostné prvky a nikdy sa nedostať do situácie ,v ktorej by museli dokazovať svoju opodstatnenosť. Výhody vyžšieho posazu asi oceníš ,až prídeš do rokov, keď opotrebenie tvojej chrbtice a kĺbov bude úmerné veku a počtu najazdených km a nastupovanie a hlavne vystupovanie z vozidla sa stane tortúrou.
V druhom príspevku už autá rozdeľuješ na terén a neterén s dôrazom na schopnosť jazdy v teréne. Nepovažujem sa za e😜erta, ale asi sa nemýlim, keď konštatujem, že trieda SUV nie je primárne určená do terénu. Tam by som videl jednoznačne OFF ROAD. Aj o tých sa článok zmieňuje, ale z ohľadom na predaje, v tabuľke figuruje len Pajero, Land Cruiser a Discovery. Na Slovensku by bola ešte aj tvoja Lada Niva /9ks v júni a 32ks celkovo v tomto roku/. Ale späť k SUV /Sports Utility vehicle. Otrocky preklad by bol „Športové úžitkové vozidlá“, voľnejší ma nenapadá. Ako hovorí charakteristika tejto triedy , ich denné využitie je v prvom rade na spevnených cestách a v meste, terénne schopnosti hrajú len druhoradú rolu. Napriek tomu niektoré si vedia poradiť aj s tým , napríklad VW Tuareg – pre mňa etalón triedy.
Práve s takýmto vozom som minulý mesiac absolvoval cca 3000 dovolenkových km po talianskych a francúzskych cestách. Spotreba bola niekde okolo deviatich litrov nafty a nepamätám si veľa áut, ktoré by nás boli predbiehali. Môžeme polemizovať na tému, či by moju telesnú schránku BMW radu 5, Mercedes E, prípadne Audi 6 neodviezli o niečo pohodlnejšie, ale ani z jednou z týchto limuzín by som sa napríklad v Provensálskych Alpách nadostal na také miesta, na aké mi to umožnil Tuareg. A to bez diskusie. Snáď uznáš, že tvoja rada o jednom aute na asfalt a druhom do terénu je mi v tomto prípade užitočná asi ako mŕtvemu kabát. Život sa totižto neodohráva len v okolí tvojho dvora, z ktorého môžeš krátkou cestou vyraziť do okolitých lesov a šantiť v teréne so svojou starou Ladou /sám ju tak označuješ/, predpokladám, že vyhýbajúc sa stretnutiu s políciou.
Snažil som sa napísať svoj názor. Ak si z toho niečo osvojíš –dobre, ak nie –aj tak dobre.
[odkaz]
franco
kliknuté omylom
Avatar - ORBiTH
ORBiTH
,,,,Takže, pekne po poriadku, Mám 24 rokov, ty 62 /zvláštne, aj to ptm divne znie, že ti hned odzačiatku tykám,ale to sú úskalia internetových konverzácií, snáď nevadí >😁 /. Uprimne som prijemne prekvapení, že aj ludia vo veku mi môžu a oponujú v internetových diskusiách. Ver ale, že naozaj sa ,,okolo autakov" pohybujem od narodenia a nič situ nepotrebujem kompenzovať a dokazovať. Nie som tak isto žiadný e😜ert, ale auta mam proste rád..
,,,,Možno aj v tomto vekovom rozdiele tkvie určitý názorový rozpor k tejto téme, pretože priznám sa, nikdy /doteraz/ by ma nenapadlo vyberať si auto podľa kritéria pohodlnosti nastupovania/ vystupovania.
,,,,Zdá sa mi ale, že sa stále nechápeme a každí ,,meleme to svoje". Sám v tomto poslednom príspevku priznávaš, že kategória SUV ako taká je hlavne určená na asfalt, takže oné terenné schopnosti SUV nechajme bokom. Ja to /a opäť a 2x sa opakujem/ beriem exaktne, logicky a hlavne na asfalte, kde len tvrdím, že namiesto napr. takej X5,X6 ťa na asfalte určite pohodlnejšie, rýchlejšie, úspornejšie odvezie bmw 5er či namiesto Q7 sedan A6, čo priznávaš napokon v príspevku aj sám. Ja vravím len to, že na asfalte je vyžšia svetla výška, vyžšia hmotnosť, horšia aerodynamika a celkovo ,,väčšia masa auta" mne osobne /logicky zmýšlajúcemu, pri jazde preferujúcemu dynamiku, handling, pohodlie, úspornosť/ len na príťaž. Už aj v mojom ,,rannom" veku mi je jasne, že nie všetky stránky života sa riadia prísnou logikou a áno, možno s prichádzajúcim vekom začnem aj ja prehodnocovať svoje postoje, priority aj v oblasti jazdy autom, zatial ale som aký som a ver, že nie som ani ta mačička z tvojho prvého príspevku a kopu SUV som naozaj jazdil. Japonské a kórejske ma vobec neoslovili a nepresvedčili, Q7 a Touareg sa dajú, ale neni to proste moja cup of cofee.
,,,,,Tak sito teda zhrňme, hlavnými devízami tejto triedy sú teda 1. Terénne schopnosti, 2. image a pocit vlasniť SUV, 3. Bezpečnosť (?)
1 Ohladom terénnych schopnosti týchto aut sme tu už diskutovali a je všeobecne zname, že sú rozdielne v závislosti na modeli auta, jazdnej situácie či vodiča. Nie každý sa potrebuje preháňať po dovolnke po Provensalskom teréne, ale vpohode. i keď som si stále nie až tak istý ake nesporne výhody má v teréne nejaký Touareg oproti levné Vochcávke Scout nebo Forestru.
3 bezpečnost SUV áut ? No neviem... Teraz sa nepodme ohaňať testami NCAP, alebo ADAC, pri ktorých je jasné, že sa tu automobilky cielene pripravujú čisto na vopred dané modelové kolízne situácie v záujme toho, aby tu ich modely získali čo možnmo najväčší počet hviezdičiek. Podla mňa majú SUV lepšiu len pasívnu bezpečnosť /to je tá, ktorá ma za úlohu po okamihu kolízie zmierniť následky nárazu/. Aktívna bezpečnosť /samotné predchádzanie nehode alebo kolíznej situácií/ u SUV opäť dokázatelne, exaktne nemôže byť lepšia, /oproti napriklad nižšej 4x4 konkurencií nakoľko majú vyžší podvozok a celkovú výškusa, čiže sa vjac nakláňajú, majú spravidla vyžšiu hmotnosť a tým dlhšiu brzdnú dráhu a pod. Toto bude možno trochu teoretické ale podla mňa napr. v určitej rovnakej hraničnej situácií napr. nejaká totožná mierna zákruta pokryta vodou, rýchlosť prejazdu 130 km/h, tak verím, že napr. AUDI A6 quattro bude neutralnejšie,predvídavejšie a neskôr pôjde do šmyku /čiže je aktívne bezpečnejšie/ ako Q7 v rovnakej situácií samozrejme z rovnakou motorizáciou a kludne aj so silnejšími brzdamiu a hrubšími gumami..
,,,,,,Dosť už o tom. Každy z nás vieme čo aktualne chceme a obaja vieme, že druhu stranu nema zmysel presviedčať o opaku.. s pozdravom. . .