Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
zlysoused
a cenové relaci se dá mnohem lépe nakoupit u francouzů. Za mě :no:
za podobny motor a vybavu moc nie.. aspon ak porovnam slovenske cenniky.
akurat som to chcel napisat...ceny seatu su dost podobne cenniku francuzov. Jedinym problemom xl verzie (z mojho pohladu) je dizajn. Ten nalepeny batoh vyzera hrozne. Kratka altea je po dizajnovej stranke velmi podarena
Taky jsem před půl rokem vybíral auto s velkým kufrem a tuhle třídu jsem zcela zavrhnul. Na tu velikost to moc nepřináší, kufr není zase tak velký, jízdně je to nevyvážené (viz tvrdý podvozek a slabý motor). Nakonec jsem vybral nový Fiat Dobló, který má kufr mnohem větší (790l) a praktičtější (má možnost dvou podlah), při odstranění víka vzrostne objem na dvojnásobek bez sklopení sedaček, po sklopení sedaček 3000l. To je oproti Altee nebe a dudy. Vzal jsem 1.4 benzín + LPG, je to línější, ale spolu s měkčím podvozkem neskutečně pohodlné auto, v provozu ale rozhodně žádná brzda. Navíc za cenu o 100 tisíc nižší.
Přijde mi, že tyhle MPV si hrají na něco, co nejsou. Je to takový hybrid, který neumí ani to, ani ono.
Přijde mi, že tyhle MPV si hrají na něco, co nejsou. Je to takový hybrid, který neumí ani to, ani ono.
kazdy ma svoje preferencie na zaklade ktorych kupuje auto. Mpv su mne blizke, ale ak si chcel vacsi kufor, doblo (pripadne ina dodavka) su lepsiou volbou. Mpv-cka prekonava priestorom. Zvysok ako jazdne vlastnosti, spracovanie atd. hra do kariet mpv. Rozdiel v niektorych disciplinach je zasadny
Přesně tak. Záleží na mnoha faktorech. Jestli je to auto na práci nebo jako rodinné, na vkusu majitele, penězích atd.
Např. já bych si raději připlatil za pohodlné atraktivní MPV než bych jezdil nehezkou krabicí na čtyřech kolech s velkým prostorem, který ani nepotřebuji.
Např. já bych si raději připlatil za pohodlné atraktivní MPV než bych jezdil nehezkou krabicí na čtyřech kolech s velkým prostorem, který ani nepotřebuji.
Je jako rodinné, jízdní vlastnosti má ale dobrý, až jsem byl překvapen, nikdy jsem s takovým autem nejezdil, tak jsem se toho docela bál. Má to měkký podvozek, což ale na našich silnících spíše vyhovuje, takže je opravdu pohodlné, navíc má docela vysoký podvozek, takže ani někde v mírném terénu nezklamalo. MPV podle mne tak pohodlné nebude, protože bude mít tvrdší podvozek, možná s ním bude větší zábava, ale to nepotřebuju. Navíc MPV si člověk taky bude pořizovat spíše jako rodinné. Ani tak nekrtitizuju třídu MPV, spíš nechápu, proč stojí o tolik více, když výbavou jsou na tom dnes stejně, technikou taky. Možná je to kvůli tomu, že dodávky si kupuje firma a ta šetří více a tak více tlačí na cenu?
vzhladom k tomu, ze s dodavkami ako doblo,berlingo a podobne som nieco najazdil, ti mozem spolahlivo povedat, ze akekolvek mpv je lepsia volba ako dodavka (mam na mysli komfort a pohodlnost). Nespochybnujem pokrok, ktory dodavky spravili a ani fakt, ze dodavky hodne scivilneli (uz to nie je len pracovny nastroj). K cene dodavka vs. mpv len tolko, ze v dodavkach najdes vzdy lacnejsie materialy a jednoduchsie riesenia. Dovod si popisal sam, tlak na cenu a fakt, ze ta dodavka byva najma pracovny nastroj.
K tym podvozkom len tolko, ze podvozok dodavok byva viac uskakany, lebo je stavany na vyssiu moznu zataz a ked ides s prazdnym kufrom, tak na priecnych nerovnostiach si trochu poskaces. Ak ju zatazis, tuto chybicku eliminujes
K tym podvozkom len tolko, ze podvozok dodavok byva viac uskakany, lebo je stavany na vyssiu moznu zataz a ked ides s prazdnym kufrom, tak na priecnych nerovnostiach si trochu poskaces. Ak ju zatazis, tuto chybicku eliminujes
No musim upravit tuj nazor, Berlingo, Kangoo a stare Doblo jsou dodavky ale nove Doblo je na 95% MPV svymi jiznimi vlastnostmi a zpracovanim! ;-)
koncern W je lepší- než francouz
Jak v čem. V kompaktních MPV zrovna za všemi třemi francouzi pokulhává.
tak som si porovnal alteu xl 1.6 TDI Style a Scenic 1.5 Dci advantage (Sk cenniky a priblizne podobna vybava aj motor). Seat stoji 16 843,- euro a Scenic 17590,- (bez priplatkovej vybavy). Kto na to ma asi skor pojde do scenicu koli variabilite interieru ale pre koho je kazde euro dobre moze kludne siahnut po Seate a myslim ze ajtak chybu neurobi.
palokalo
u altei XL zvolil jednoznacne motor 1.4 TSI
Pro městský a příměstský provoz ok, ale na dálnici už začíná spotřeba stoupat dosti vysoko.
Kamarat ma Alteu XL s 1.4 TSI a tak zavratne vysoko to neni aby som za to vyhodil 1500 euro navyse. Auto je relativne dynamicke a ak chces aj usporne. Ak vytacas motor samozrejme ze nie. A to ten kamarat rozhodne nieje brzda premavky a rychlostne limity moc casto nedodrziava.
Po dálnici kolem 150 to jde k 10/100. Neříkám, že je to špatné, ale ten kdo využívá často dálniční síť spíš sáhne k naftě. Jinak kulturní a příjemný motor.
Dlhodobá spotreba Altea(krátka) s 1,4 TSI 8,1 l/100km. 80%dialnice a 20% mesto prevažne BA. Dialnica +/-140 tacho - tempomat. Rád ten motor točím, striktne predpisovo zväčša nejazdím. Najazdené za rok 75t km... Takže s tou spotrebou by som to nevidel nejako negatívne. Nich s aute neduní, nič sa netrasie ako vybrátor. Proste benzín mám rád. ;-)
Ale nie kazdy jazdi po dialnici 150. Mne staci ked ma dobru spotrebu pri 130 co je moja bezna rychlost a rezervu vykonu na predbiehanie. Co u mna 1.4 TSI splnuje.
Tym netvrdim ze 1.6 TDI je zly motor skor naopak.. len by som si rozmyslel 2x ci sa mi oplati tolko priplacat za slabsi a menej kultivovany motor s lepsou spotrebou.
Tym netvrdim ze 1.6 TDI je zly motor skor naopak.. len by som si rozmyslel 2x ci sa mi oplati tolko priplacat za slabsi a menej kultivovany motor s lepsou spotrebou.
150km/h tachometrových je nějakých 137km/h reálných ;-). Ale jinak máš pravdu, do 130 jede vážně za málo, pak už naskakuje i velká čelní plocha. nebýt tvrdého podvozku, vzal bych jí. Golf Plus je třeba pohodlnější. Připadá mi od španělů hloupé držet se zvlášť u MPV dnes podle mě hloupého sportovního zaměření.
ten tachac ma kazde auto inak.. ja na mojom saabe mam pri 140 tachometrovych realne podla GPS cca 133. Ale je pravda ze ten podvozok mohol byt asi o kusok menej tvrdy. Ale da sa na to zvyknut.
Čelní plocha naskakuje od nuly a násobí se kvadrantem rychlosti :-! :-)
A to je spolu s vyšší hmotností problém proč to papká víc jak oktávka => u nás horší prodeje.
Ale podle mně až na výstražné před řadičkou výborně promyšlené auto.
A to je spolu s vyšší hmotností problém proč to papká víc jak oktávka => u nás horší prodeje.
Ale podle mně až na výstražné před řadičkou výborně promyšlené auto.
overnight
Altea je jistě dobrou volbou pro všechny, kdo chtějí praktické MPV za atraktivní cenu (s technikou VW) a především krátší verze je podle mne nejkrásnějším MPV na trhu vůbec! :yes:
Jinak souhlasim s autorem článku, že Seaty jsou neprávem opomíjené, což je docela škoda, protože jsou to velmi kvalitní (což ukázal test Seatu Ibiza - AutoBildu) a dynamická auta.
Jinak souhlasim s autorem článku, že Seaty jsou neprávem opomíjené, což je docela škoda, protože jsou to velmi kvalitní (což ukázal test Seatu Ibiza - AutoBildu) a dynamická auta.
knight rider
seat altea xl- je dobrý rodiný auto s dobrým podvozkem a s kvalitou :-)
Dobrým, ale příšerně tvrdým podvozkem, nehodným rodinného cestování. Kvalitou čeho prosím?
nepřeháněj :no:
Já jsem Alteou jel a můžu říct, že je to opravdu moc pohodlné auto a na silnici drží super, rozhodně lépe než nějaký houpavý frantík.
Já jsem Alteou jel a můžu říct, že je to opravdu moc pohodlné auto a na silnici drží super, rozhodně lépe než nějaký houpavý frantík.
Jazdím s tým denne. Podvozok je VEĽMI tvrdý. Je divné, keď má rodinné auto čo je primárne určené na pohodlné cestovanie, podvozok ako motokára. Mne to vyhovuje - deti nemám a ako sa spomína o príspevok nižšie dá sa na to zvyknúť. U nás sa hovorí, že človek si zvykne aj na sekeru v chrbte. Je len otázne či je to žiadúce - viď problémy Seatu. ;-\
Jinak jezdíš na trakaři? Altea je jedno z nejtvrdších aut, které znám,je tvrdší než moje A4 v S-Lineu! Manýelka jí chtěla, ale právě kvůli nepohodlnému podvozku jsem jí nevzal.
především to není ani ryba ani rak. Na špičková kompaktní MPV z Francie ztrácí ve variabilitě, kvalitě interieru i pohodlí podvozku.
knight rider
kvalitním zpracováním interiéru-ano nekomu se to nelíbí ale nekomu ano.Na podvozek se dá zvyknout.ale špatný auto to neni.
Ji/Ri
je v tom, že je to hnusné, nejede, žere. Co víc chtít...? V této třídě jsou mistři v zemi Galského kohůta.... ale tahle pixla ...zrovna včera jsem za tím stál, no hnus velebnosti. 8-s
Myslíš ty pouťový autíčka s těma komediantskýma palubkama, kde schránka je před volantem a budíky, nebo displej nebo co to je? je skoro před spolujezdcem. To je pro děti, těm se tyhle čančarádičky líbí. Chlap si vezme Tourana, C-maxe,Alteu atd.
ked chces putove auticko, tyk si zober testovanu alteu xl. Ten prilepeny kufor vyzera fakt genialne :-! .
Dva mesiace mám novú Alteu XL 2,0 TDI s prevodovkou DSG, vo výbave style. Je to perfektné auto, má športový look, dobrú spotrebu a priaznivú cenu. Je to výborné auto!
Zdravím priatelia...
známy jazdí Seat Altea XL 2.0 TDI CR 103 kW, ktoré si nechal načipovať na 130 kW /175 koní/ a 390 NM. Má ho vo verzii Style so 6 stupňovým manuálom. Pri zaťažení auta 4 osobami / 2 ženy, 2 muži/ plus batožina, spolu cca. 310 - 370 kg sa mi nejavil na našom road tripe skrz Nemecko podvozok ako slabý. Na kvalitných nemeckých cestách to rozhodne nebolo žiadne utrpenie, skôr naopak. Auto sedelo na cestách ako prilepené. Samozrejme - koľko ľudí, toľko chutí...Prajem veľa pohody za volantom.
známy jazdí Seat Altea XL 2.0 TDI CR 103 kW, ktoré si nechal načipovať na 130 kW /175 koní/ a 390 NM. Má ho vo verzii Style so 6 stupňovým manuálom. Pri zaťažení auta 4 osobami / 2 ženy, 2 muži/ plus batožina, spolu cca. 310 - 370 kg sa mi nejavil na našom road tripe skrz Nemecko podvozok ako slabý. Na kvalitných nemeckých cestách to rozhodne nebolo žiadne utrpenie, skôr naopak. Auto sedelo na cestách ako prilepené. Samozrejme - koľko ľudí, toľko chutí...Prajem veľa pohody za volantom.
Podľa katalógu ma 1,6 Tdci pohotovostnú 1504 kg / v tom je vodič 75kg + 90% nádrže/ najľahší benzín 1,6 má 1477 kg.
Altea 1485 kg. /môžme diskutovať či sú v tom narátané vodič a náplne alebo nie/
Urcite ta zaskocim, ak ti poviem, ze CR a SR katalogy maju chybne udaje pre C-Max aj Focus prave o 75kg. Spravna pohotovostna hmotnost s palivom a vodicom 1.6TDCi je 1390kg a najlahsi benzin vazi 1374kg...
Kolko vazi Altea XL neviem, v CR katalogu som nasiel iba rozmery.
Ak by Ford u Maxa pridal nejaké tie kilá na zvýšenie tuhosti karosérie, nemuseli by dverné tesnenia v lete neustále vrźgať, ukotvenie zadných sedačiek by nepískalo a kedy tedy by sa k tomu nepridal koncert palubnej dosky. Ešte pridať trochu tapacíru, aby sa neodťahoval a neukazovala sa tak vnútorná kabeláž.
Povinnou výbavou Maxa je WD 40-tka alebo teflónový spray. Kde tu naolejovať, kde tu namazať, .... ako starý orloj.