Novinky
Kedy pride RS4? S tohorocnym faceliftom? Zaujimave, ze A7 dostane svoju RS verziu takmer okamzite, zatial co A4 musi poriadne dlho cakat... 8-s
Za tím by mohla být "taktika" - případné RS4 má momentálně velmi "povedené" soupeře (od BMW i MB - a dle mne ani IS-F "není k zahození" 😉 ) a přicházející motor BMW se třemi turby to audi také moc "neulehčuje" ...
... tím myslím že snad raději "nic" (žádné RS4) než model/motor, kteří by ostatní "porazili".. 😉
... tím myslím že snad raději "nic" (žádné RS4) než model/motor, kteří by ostatní "porazili".. 😉
Otázka je to, co myslíš tím "model/motor, kteří by ostatní "porazili"" .
Pokud přijde Audi RS4, tak se dá předpokládat, že přijde se stejným motorem, jako má RS5 a to 4,2 FSI V8 atmo se 450Hp. A určitě nejsem sám, kdo si myslí, že tento motor má pořád ještě co ukázat.
Pokud přijde Audi RS4, tak se dá předpokládat, že přijde se stejným motorem, jako má RS5 a to 4,2 FSI V8 atmo se 450Hp. A určitě nejsem sám, kdo si myslí, že tento motor má pořád ještě co ukázat.
Nu přece PŘESNĚ TOHLE 😉
NE že by 4.2 FSi (jeho dny ale asi s TÍMTO novým motorem ZDE popisovaným nejspíš "končí", ne?) byl "špatný" motor (i když do vozu střední třídy už asi - tak jako u BMW M3, asi V8 spíše už NE"půjde"), to jistě NEee, ale víte něco o MB C63 AMG Black Series (517 PS, 620 Nm)? Slyšel jste něco o připravovaném R6 3,2 tri-turbo od BMW? (třetí turbo bude poháněné elektricky - takový "náskok díky technice" v praxi - promiňte, NEmohla jsem odolat 😉
Prostě já být manažerka u audi, NEvím jak bych to řešila ... možná bych RS4 prozatím také raději "odložila" (neb než být "ten třetí", tak OPRAVDU raději "nic"..
.. tak TAKHLE jsem to myslela..
Pěkný den 😄
NE že by 4.2 FSi (jeho dny ale asi s TÍMTO novým motorem ZDE popisovaným nejspíš "končí", ne?) byl "špatný" motor (i když do vozu střední třídy už asi - tak jako u BMW M3, asi V8 spíše už NE"půjde"), to jistě NEee, ale víte něco o MB C63 AMG Black Series (517 PS, 620 Nm)? Slyšel jste něco o připravovaném R6 3,2 tri-turbo od BMW? (třetí turbo bude poháněné elektricky - takový "náskok díky technice" v praxi - promiňte, NEmohla jsem odolat 😉
Prostě já být manažerka u audi, NEvím jak bych to řešila ... možná bych RS4 prozatím také raději "odložila" (neb než být "ten třetí", tak OPRAVDU raději "nic"..
.. tak TAKHLE jsem to myslela..
Pěkný den 😄
Pokud RS4 bude v součastné generaci, tak nevidím důvod, proč by tam neměl být V8. Vzhledem ke shodě s RS5, která tento motor má je více než pravděpodobné, že RS4 ho dostane taky.
Jestli je triturbo nějaká velká výhra uvidíme až se ten motor představí. Vzhledem k trendu to asi bude u ostatních výrobců následovat. Ale i to je důvod pořídit si případnou RS4 s poctivým V8.
Jestli je triturbo nějaká velká výhra uvidíme až se ten motor představí. Vzhledem k trendu to asi bude u ostatních výrobců následovat. Ale i to je důvod pořídit si případnou RS4 s poctivým V8.
Ano, samozřejmě - pokud audi model RS4 "v dohledné době" plánuje JISTĚ použije identický motor z RS5 ..
PS: Ale A5 tu s námi již chvilku je a ... a prostě to spíš působí/vypadá že tentokrát RS4 NEbude a v příští generaci A4/5 ... bude nejspíš (spíš) už V6 (a V8 4.2 skončí nahrazen "tímto" V8 4.8 ... a neb ten bude jako "základní" motor v "LUXUSním" Bentley Continental GT = použít tentýž motor v "levném/dostupném" A4 či A5 by jej mohlo (v očích kupců Bentley) poněkud "devalvovat" ... z čehož mi "opět" vychází že v příští generaci A4/5 už V8 spíše NEbude ...
Prostě JÁ tipuji, že RS4 NEbude .. a tak nějak se obávám/domnívám, že "RS" NEbude ani v příští generaci A4 ... a v příští A5, tedy RS5 bude asi spíše V6 - jestli se dvěma či třemi turby věru NEvím...
(se dvěma? 😉
PS: Ale A5 tu s námi již chvilku je a ... a prostě to spíš působí/vypadá že tentokrát RS4 NEbude a v příští generaci A4/5 ... bude nejspíš (spíš) už V6 (a V8 4.2 skončí nahrazen "tímto" V8 4.8 ... a neb ten bude jako "základní" motor v "LUXUSním" Bentley Continental GT = použít tentýž motor v "levném/dostupném" A4 či A5 by jej mohlo (v očích kupců Bentley) poněkud "devalvovat" ... z čehož mi "opět" vychází že v příští generaci A4/5 už V8 spíše NEbude ...
Prostě JÁ tipuji, že RS4 NEbude .. a tak nějak se obávám/domnívám, že "RS" NEbude ani v příští generaci A4 ... a v příští A5, tedy RS5 bude asi spíše V6 - jestli se dvěma či třemi turby věru NEvím...
(se dvěma? 😉
Co bude v příští generaci opravdu netuším, ale obávám se, že V6 je poměrně pravděpodobný. Bohužel.
Jestli bude součastná RS4 se také stále jen dohaduje. Například na autorevue proběhlo několik článků, kde se nejprve psalo, že RS4 nebude a následně že to nebyla pravda a že bude. Takže jak to doopravdy dopadne uvidíme nejspíše až v tu dobu, kdy se tak stane, či nestane. Já se přikláním k názoru, že RS bude, ale až později, někdy ke konci životního cyklu, podobně jako to bylo s RS3. Pro podporu prodejů.
Jestli bude součastná RS4 se také stále jen dohaduje. Například na autorevue proběhlo několik článků, kde se nejprve psalo, že RS4 nebude a následně že to nebyla pravda a že bude. Takže jak to doopravdy dopadne uvidíme nejspíše až v tu dobu, kdy se tak stane, či nestane. Já se přikláním k názoru, že RS bude, ale až později, někdy ke konci životního cyklu, podobně jako to bylo s RS3. Pro podporu prodejů.
Jak píše i Ham., Audi RS4 coupé (marketingem nazvaná jako RS5) už přece nějakou dobu je, takže v čem je problém, M3 je taky hlavně jako coupé, i když bývá i jako sedan a vůbec první M3 byla dvoudveřový! sedan, často zaměňovaný s coupé.
obdoba A7 je A5 a RS5 dávno jezdí, RS4 být může a nemusí(A4 se prodává zatím ned očekávání dobře a viagru na podporu prodejů zatím nepotřebuje), mě nedává moc smysl když existuje od stejné řady coupé a to je pro takto nabušené bestie daleko vhodnější než sedan nebo dokonce kombík (já vím tradice kombi u Audi tu je ale spíš u A6 ale i tady s příchodem A7 bych si sedan i kombi dovolil zatratit).
Předpokládám podobný průběh jako u RS3. Na konci životního cyklu vyjede na podporu prodejů RS4. Poměrně tomu nahrává i fakt, že RS5 už na trhu je. Tím se defakto značně sníží náklady na vývoj RS4, která je s RS5 totožná až na jinou karoserii.
Ano náklady na "vývoj" RS4 by samozřejmě byly "nijaké", ale NEvím NEvím ..
PS: Já bych teď naopak očekávala "postupné" stahování (ukončení výroby) V8 4,2 ...
PS: Já bych teď naopak očekávala "postupné" stahování (ukončení výroby) V8 4,2 ...
Pokud nebude nějaký velice pádný důvod, proč V8 z RS5 stáhnout, tak nevidím důvod, proč by ho tam nenechali do konce životního cyklu modelu a pak ho nahradili až v dalším modelu.
Ale já to tak MYSLÍM - to "postupné" stahování samozřejmě znamená "do ukončení prodejů modelu".. (což ale NEbude zas až za tak dlouho, ne? 😉
Tak zase tak dlouho v prodeji není. A4 od roku 2008 A5 od 2007
No právě ... po prázdninách jdou do prodeje "modelové roky" 2012 😉
trochu si pleteš pojmy s dojmy. Modelový rok, neznamená nový model.
Myslím, že tím Kylie nemyslí zrovna nový model, spíš tím chce připomenout, že od prémiéry aktuální generace A4/5 uteklo už docela hodně vody... 😉
To postupné stahování je otázka. Na rozdíl od BMW a MB, je tento V8 přítomen v relativně úzce profilovaném voze a to R8, kam se přeci jen vysokootáčkový atmosférický charakter hodí nejvíce. A pak je otázka, co dál Audi s R8 zamýšlí. V momentě, kdy dál budou chtít zachovat nižší verzi R8 taktéž s atmo. motorem, je možné, že se tohoto motoru dočkéme i v RS5, popř. RS4. Nebo bude RS4 méně sportovní s turbo motorem a RS5 specifikována více ostřeji (i s atmosférou). Každopádně přítomnost R8 v modelové řadě může ovlivnit, jak dlouho se bude Audi snažit zachovat atmosférické motory.
Každopádně hodně spekulativní.
Každopádně hodně spekulativní.
Atmosferickým motorům (už) "odzvonili" u BMW, audi je bude (na 100😖 "do roka a do dne" (nebo třeba do tří, ale nějak zásadně déle URČITĚ NE 😉 ) následovat..
PS: Prostě (tipuji) myslím že během řekněme příštích dvou (max 3) let bude u R8 4.2 nahrazen motorem 4.0 TFSi ...
PPS: A doba kdy byly "zajímavé víceválcové" motory dostupné i "širším" vrstvám DEFINITIVNĚ končí (8mi válce budou během - doslova - "pár let" dostupné jen NEJvyšším vrstvám, a i 6ti válce jen "bohatým"... 😐
(ráda bych se mýlila, ale .. 😉
PS: Prostě (tipuji) myslím že během řekněme příštích dvou (max 3) let bude u R8 4.2 nahrazen motorem 4.0 TFSi ...
PPS: A doba kdy byly "zajímavé víceválcové" motory dostupné i "širším" vrstvám DEFINITIVNĚ končí (8mi válce budou během - doslova - "pár let" dostupné jen NEJvyšším vrstvám, a i 6ti válce jen "bohatým"... 😐
(ráda bych se mýlila, ale .. 😉
Tvoje představa, že dění u Audi je především jakousi ozvěnou toho, co se děje u BMW může být dost zavádějící..., navíc to občas bývá i naopak. 😉
Formulovala bych to JINAK - BMW "jen" jako první reagovalo na "světové trendy/vývoj" ... a STEJNĚ bude "muset" reagovat audi, MB a samozřejmě i další..
Spíš bych řekl, že Audi uvedlo atmosférickou V8 jako reakci na BMW a MB, protože Audi ve vrcholných modelech spíš dávalo přeplňované motory. Nemluvil bych o tom, že BMW něco odhadlo, když to Audi dělalo mnohem déle. Atmosféry teď nabízí ze setrvačnosti, aby se co nejvíc zahojili.
😄 V dobách kdy (dokud) "to šlo" dělalo BMW atmosferické jednotky (a turbům se vysloveně "bránilo"!) - dnes "je jasné" že atmosferické motory KONČí ... a na tento trend ("nyní") zareagovalo BMW prostě dříve než audi.. 😉
PS: A samozřejmě starší motory KAŽDÝ nabízí "co to jde" - aby se uhradily OBROVSKÉ náklady do jejich vývoje (u velkoobjemových víceválcových motorů to platí "dvojnásob" ... tedy spíše i "hodně(KRÁT)násob" 😄
PS: A samozřejmě starší motory KAŽDÝ nabízí "co to jde" - aby se uhradily OBROVSKÉ náklady do jejich vývoje (u velkoobjemových víceválcových motorů to platí "dvojnásob" ... tedy spíše i "hodně(KRÁT)násob" 😄
No já mám pocit, že atmosféře audi "odzvonilo" daleko dříve než BMW a BMW v současné době následuje, viz motory 1.8, 2.0, 2,5 to je ale situace v běžné "konfekci" s normálními motory, u sportovně zaměřených aut si naopak audi nechává určitou exklusivitu jak v zachování atmo tak v nějakém tom válci navíc a to jak v benzínu tak v naftě a v současnosti je motorová paleta audi o něco širší než bmw a to je jen dobře protože "řežba" prémie bude pokračovat.
Přesně tak, spekulativní, podobně jako prognózy Kylie k V8 TDI (viz. má reakce ze 17:01). 😉
Myslím, že jsi se dotkl podstaty věci, audi potažmo koncern nedělá jen limuzíny nebo jejich supervýkonné klony ale i sportovní vozy a supersporty a tudíž má větší využití motorů na "horním konci" než jenom do nějaké RS5/6/7 ale naopak to co tak jako tak musí mít pro supersport čas od času "šoupne" do lima aby byla sranda, ne že by mě to nějak rajcovalo, osobně si myslím, že 400hp a více patří do sportovního auta a ne do pixly která má dvě tuny a průřez stěhovacího vozu ale když to zákazníci chtějí mají to mít. Takže otázka co vrazit do nějaké RS6 asi nebude nikdy pro audi problém protože vlastně vždy využije něco z koncernové kuchyně a vylepší si tak v podstatě ekonomiku vzhledem k vyššímu sdílení komponent. Co spíš bude muset audi řešit resp, koncern jako celek je kam se vrtnout u těch supersportů protože rodina je veliká (poršák, bejk, bugattka i R😄 a to už stojí za seriosní úvahu jaké řady motorů rozvíjet a kudy (atmo😜řeplňování/počty válců). Mít vše od 16válců dolů s přepl. I nepřepl. by se mi líbilo ale uznávám, že argumenty cost cutterů asi donutí koncern něco omezit a nějak tuto oblast vysokovýkonných motorů nově nasměrovat.
Osobně si v příštím RS neumím atmosféru představit. Co bude s R8 je otázka, ale motor vyvinutý mají a mohou si ho podle mě dovolit táhnout pro jediný model v nabídce. Navíc může najít uplatnění u koncernových značek jako Lamborghini, Bentley nebo Porsche. Audi má tři základní možnosti😒br />
a) Vymyslí nějakou technologickou inovaci pro V6 TFSI jako BMW.
b) V6 TFSI zvětší objem.
c) Použijí V8 TFSI z S6/7.
Je však také možné, že patřičný výkon vydolují beze změn objemu. Ostatně 2.0 TFSI i 2.5 TFSI mají 100 kW na litr.
a) Vymyslí nějakou technologickou inovaci pro V6 TFSI jako BMW.
b) V6 TFSI zvětší objem.
c) Použijí V8 TFSI z S6/7.
Je však také možné, že patřičný výkon vydolují beze změn objemu. Ostatně 2.0 TFSI i 2.5 TFSI mají 100 kW na litr.
Kylie opět předpovídá stažení další koncernové V8, tentokrát (po V8 TDI) té atm. benzínové... 😉 >😒]
Tohle je trochu něco JINÉHO než u naftových motorů V8, a hlavně to se NEtýká jen koncernu!
(vy znáte JAKOUKOLI automobilku která by dva takovéto "sobě blízké" motory DLOUHODOBĚ nechala v nabídce "vedle sebe"?? 😉
Tyto trendy se týkají "autoprůmyslu" (nebo řekněme modelů pro Evropu - chcete-li to "zúžit"...
PS: A nejdříve "odejdou" NAFTOVÉ V8 (jak TDi tak CDi - myslím že 4,4 v RANGE ROVERech tu opravdu zůstane nejdéle ze zmiňovaných..) a až POTÉ benzínové, tam to je vyloženě "nadlouho" (to že nový "několikavýkonnostní" V8 4.0 TFSi postupně nahradí starší V8 4,2 mi příjde LOGICKÉ ... v této "ne zrovna masově prodávané" nabízet dva "stejné" motory by bylo "trochu divné", ne??
(vím že to u vw NEní až tak výjímečné, ale něco jiného je když se "překrývají" 2 "masově" vyráběné 4válcové motory a něco jiného "zde".. 😉
(vy znáte JAKOUKOLI automobilku která by dva takovéto "sobě blízké" motory DLOUHODOBĚ nechala v nabídce "vedle sebe"?? 😉
Tyto trendy se týkají "autoprůmyslu" (nebo řekněme modelů pro Evropu - chcete-li to "zúžit"...
PS: A nejdříve "odejdou" NAFTOVÉ V8 (jak TDi tak CDi - myslím že 4,4 v RANGE ROVERech tu opravdu zůstane nejdéle ze zmiňovaných..) a až POTÉ benzínové, tam to je vyloženě "nadlouho" (to že nový "několikavýkonnostní" V8 4.0 TFSi postupně nahradí starší V8 4,2 mi příjde LOGICKÉ ... v této "ne zrovna masově prodávané" nabízet dva "stejné" motory by bylo "trochu divné", ne??
(vím že to u vw NEní až tak výjímečné, ale něco jiného je když se "překrývají" 2 "masově" vyráběné 4válcové motory a něco jiného "zde".. 😉
Nechajme V8 žit! pls. 😉 neviem kto iny nez Ty, by si sa mohla trochu za tie V8 prihovorit...ale ked uz ani Ty nie, musim zase ja😒br />
Audi RS4 BUDE !!! - basta, z aktualnej generacie, hned ako dostane Facelift. A prave vdaka slusnym uspechom A4, sa s tym Faceliftom nejako neponahlaju, myslim uvedenie na trh, prototypy uz davno behaju, uz davno beha aj RS4, len sa este nikomu nepodarilo odhadnut podla zvuku co ma pod kapotou...ale ocakavajme - podla mna bohuzial - 4,2 FSI-Atmo-450 PS.
Uz minimalne 3 roky sa kde tu objavi sprava o novom "doppelturbo" V6, aaaa....
Ticho po pesine alebo ako tomu hovorite ;-\ Vsetko nasvedcuje tomu ze 3,0 TFSi bol len taky "prechodovy" motor, kde Audi chcelo konecne zapchat huby vsetkym neprajnikom "Turbo-dierovych " motorov, a koli tomu tam fukli kompresor...takze este asi chvilku potrva, kym sa tato kompresorova verzia zaplati / ved uz ju pchaju fakt do vsetkeho co ma pozdlzne motor / a potom mozeme cakat nove "doppelturbo" a bude vymalovane.
A este k R8...-az teraz dostane Facelift, 4,2 FSi z RS5 - 450 PS, V10 tiez posilni, a potom este samozrejme nejake zaverecne edicie za nejake 3-4 roky a potom nova gen.
To uz bude 4,0 TFSI v plnom svungu vo vsetkych moznych S a RS a Bentleyoch, a po tom ako BMW nema problem pchat Oturbene motory do novych "M-ikon" asi ani Audi nebude mat nejaky moralny problem dat ten motor do novej R8.
Fuh, ale som sa rozpisal, to je este daleka buducnost, dovtedy budme radi ze tu este mame takuto siroku ponuku 😉
pekny vecer, idem pozerat tych nasich "preslavnych" futbalistov, ako dopadnu proti Rakusakom. TCHUS !
Uz minimalne 3 roky sa kde tu objavi sprava o novom "doppelturbo" V6, aaaa....
Ticho po pesine alebo ako tomu hovorite ;-\ Vsetko nasvedcuje tomu ze 3,0 TFSi bol len taky "prechodovy" motor, kde Audi chcelo konecne zapchat huby vsetkym neprajnikom "Turbo-dierovych " motorov, a koli tomu tam fukli kompresor...takze este asi chvilku potrva, kym sa tato kompresorova verzia zaplati / ved uz ju pchaju fakt do vsetkeho co ma pozdlzne motor / a potom mozeme cakat nove "doppelturbo" a bude vymalovane.
A este k R8...-az teraz dostane Facelift, 4,2 FSi z RS5 - 450 PS, V10 tiez posilni, a potom este samozrejme nejake zaverecne edicie za nejake 3-4 roky a potom nova gen.
To uz bude 4,0 TFSI v plnom svungu vo vsetkych moznych S a RS a Bentleyoch, a po tom ako BMW nema problem pchat Oturbene motory do novych "M-ikon" asi ani Audi nebude mat nejaky moralny problem dat ten motor do novej R8.
Fuh, ale som sa rozpisal, to je este daleka buducnost, dovtedy budme radi ze tu este mame takuto siroku ponuku 😉
pekny vecer, idem pozerat tych nasich "preslavnych" futbalistov, ako dopadnu proti Rakusakom. TCHUS !
To jste mne špatně pochopil! Já bych CHTĚLA, aby bylo více a více (spíše BENZÍNových) 6ti a 8mi válců a občas i nějaké to V12, ale já nemluvila o "snech", ale o REALITĚ (která se blíží../kterou očekávám 😐
Nu a ta "mi říká", že ATMOsferický motor V8 (6.3 od Mercedes v "běžné" produkci už asi zůstatne NEpřekonán) jako takový je "dinosaurus" a v dnešní době vpodstatě jen "dožívá"... (to se pochopitelně týká i V10)
PS: futbal - to je to jak po trávníku běhá 20 mladých multimilionářů a davy "chudiny" se na ně dívají? NEbývalo to lepší ve starém ŘÍMě, kdy(ž) to ještě bývalo spíš "naopak"? 😉
Pěkný den (dnes už sna😜 s jakýmkoli "víceválcovým" atmosferickým motorem 😄
Nu a ta "mi říká", že ATMOsferický motor V8 (6.3 od Mercedes v "běžné" produkci už asi zůstatne NEpřekonán) jako takový je "dinosaurus" a v dnešní době vpodstatě jen "dožívá"... (to se pochopitelně týká i V10)
PS: futbal - to je to jak po trávníku běhá 20 mladých multimilionářů a davy "chudiny" se na ně dívají? NEbývalo to lepší ve starém ŘÍMě, kdy(ž) to ještě bývalo spíš "naopak"? 😉
Pěkný den (dnes už sna😜 s jakýmkoli "víceválcovým" atmosferickým motorem 😄
To je pravda, ale proč to tedy neudělali stejně jako nyní s RS6/RS7? RS4 se podle mně ukáže až v další generaci, jak Ham. správně řekl, vlastně ani není potřeba... Další verze (k těm už zmíněným), která mě napadla je ta, že by RS4 vyjela těsně po zahájení prodeje nové A5 (a to už s novým šestiválcovým turbem)...
V článku máte, že audi má 410kW (550k) a BMW má 412kW (560k) to jsem nevěděl, že 2kW delají 10koní...
Normálně ne, ale u BMW ano! >😁
P.S. U BMW je ten přepočet dobře, ale Audi zřejmě při přepočtu něco ubrali...
P.S. U BMW je ten přepočet dobře, ale Audi zřejmě při přepočtu něco ubrali...
No u audi vzali asi konskou sílu pana Watta kdy 410kW=550 hp (horse power) odvozenou z yardů, liber etc. a u BMW koně metrické 412 kW=560 ps (pferdestaerke) což je skopčácká míra odvozená z metrů, kilopondů etc. Není kůň jako kůň, oba mají pravdu ostatně jako vždy. U běžných pleček to je šumák protože rozdíl je v řádu koně, tady jsme trochu ve vyšších číslech a rozdíl narůstá.
Matematicky to opravdu vychází jako dva odlišné přepočty, v jednom případě mechanickou koňskou silou (Audi), ve druhém metrickou koňskou silou (BMW). Ovšem těch 550 mechanických koní určitě nebude údaj přímo od Audi, protože pro potřeby kontinentální Evropy se v tomto odvětví používá výhradně kůň metrický (s koeficientem přepočtu 1,35962).
Nedávno jsem tu podobný "problém" řešili pod edičním MRS.
Nedávno jsem tu podobný "problém" řešili pod edičním MRS.
Osobně jsem docela překvapen, že si stále redaktoři hrají s ps/hp místo uvádění pouze kW. Sám bych asi měl tlačit slzu a koně obhajovat (je mi 55 a zamlada byly v autech jen koně) ale protože všude jinde mimo auta se Watt používá i používal i v dřevních dobách tak neustálé přepočty u aut v době kdy je watt vlastně "ze zákona" za to nestojí notabene když sami redaktoři si neumí tyto základní přepočty ohlídat a podobných chyb sekají kvanta... Koně ano ale u veteránů, tam to tak nějak patří k sobě, u současné produkce v roce 2011 je to docela kravina.
Vskutku kontinentální Evropa používá jedny koně, kterým v Německu říkají PS = Pferdestärke. Nicméně už roku 1992 byl kůň v EU prohlášen za zastaralou jednotku a byl nahrazen kilowattem. Koně se uvádí hlavně pro "pamětníky."
Toto nahrazení je plně oficiální, jde o směrnici EU.
Toto nahrazení je plně oficiální, jde o směrnici EU.
A k těm "bestiím", jde o to, že třistakoňovou můžeš nějak v provozu pustit z řetězu, ale pětisetkoňovou ani omylem, pořád říkám, chce to takové auto zkusit, protože koňmi se hází lehce, ale rozdíl mezi třísetkoňovým a pětisetkoňovým autem stejné třídy je obrovský. Reálně se v RS6 můžeš opájet její "bestialitou" maximálně v situaci, kdy to zašlápneš při předjíždění nějaké kolony, ale jet s tím autem v provozu tak, abys mohl využít třeba 90% potenciálu jeho motoru je prakticky nemožné, tak abys nepředstavoval akutní hrozbu pro sebe i okolí.
Pod výraz "úlet" jde schovat cokoliv, problém je, že proti němu nelze stavět nutně opačný extrém, tedy čirou "praktičnost, přiměřenost" či jak to nazvat. Většina jen trochu silnějších motorizací se pohybuje v rámci prostoru mezi těmito extrémy, a v tomto prostoru je také třeba hledat odpověď na otázky smyslu resp. definice jednotlivých "rychlých" nebo "sportovních" verzí. Dost často se vedou např. diskuse na téma "pravý hothatch", co to má být, jaká má být míra jeho praktičnosti, denní použitelnosti ve vztahu k jeho ryze sportovním vlastnostem daných třeba také výkonem motoru. Podobně je to i s kategorií "sportovní sedan", "supersedan" což je pořád nejvíce používané označení pro auta kategorie M5 nebo RS6. Jestliže vezmu v úvahu, že průměr koní v motorizacích aut vyšší střední bude někde lehce přes dvěstě, pak je otázka, jestli supersedan musí mít nutně výkon o sto procent vyšší, navíc vzhledem k faktu, že většina toho co se na silnicích pohybuje jede na výkonu cca sto koní, tedy pětkrát menším. Jinými slovy, stav silnic se nijak zásadně nezlepšuje, nemění, hustota provozu stoupá, na deklasování průměrného silničního povozu stačí s přehledem třista koní, pětiset netřeba, to je v kastli sedanu, primárně neurčenému k ježdění na okruhu, nevyužitelné a skutečně označitelné čistě výrazem úlet, což se ale dle mého nerovná definici sportovního sedanu, či supersedanu v jejiž podstatě (tom na čem jsou postaveny; sedan vyšší střední) se skrývá funkčnost, praktičnost, a to by mělo alespoň částečně charakterizovat i jeho motorizaci. 😉
PS: Velmi pěkný rozbor Dinare :yes:
Co se hmotnosti týče, jde jednoznačně o náklady. Zatím automobilky necítily dostatečný tlak, který by je donutil masivně investovat do patřičných technologií. A zákazníci nemají v běžných modelech zájem takové technologie platit. Navíc je tu velký problém s patenty. Vždyť i Audi s B&O začalo původně spolupracovat kvůli opracování hliníku.
Je třeba si uvědomit, že změna motorizace u RS6 je výrazně jiná, než u konkurenční M5, tam se sice traké "ubraly" dva válce, ale jednalo se o přechod z atmosféry na turbo, kdežto u RS6 se přechází jen z většího turba na turbo menší, takže čekat (navíc při stále přísnějších limitech "kouřivosti") nárůst výkonu i v tomto případě, je docela přehnané...