Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Přeplňované osmiválce pro Audi RS 6 a RS 7

David Bureš
Diskuze (68)
Silná Audi vyšší střední třídy budou poháněna přeplňovaným osmiválcem 4,0 TFSI biturbo o výkonu 410 kW (550 k).

Představení ostré verze Audi RS 7 Sportback se blíží, automobil je teď už testován s minimem kamufláže. Pod kapotou nejostřejší verze Sportbacku A7 má podle posledních informací pracovat přeplňovaný osmiválec 4,0 TFSI biturbo, který jako první použije Bentley Continental GT.

Výkon RS 7 Sportback se bude pohybovat okolo hodnoty 410 kW (550 k). Takový výkon není náhodný, motor hlavního konkurenta – BMW M5 – produkuje 412 kW (560 k). Mnichovského rivala pohání vidlicový osmiválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll. Další protivník – stuttgartský Mercedes-Benz CLS 63 AMG – v tomto ohledu ztrácí, jeho vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 386 kW, další evoluční verze na sebe ale jistě nenechají dlouho čekat.

Díky minimální kamufláži je patrné, že příď RS 7 Sportback použije ostře řezaný nárazník, ne nepodobný tomu na RS 3 Sportback. Na zádi jsou patrné dvě dvojice koncovek výfuku.

Audi však plánuje i model RS 6, který se bude vyrábět jak v provedení sedan, tak jako kombi. Během testování RS 7 Sportback se po jeho boku objevila právě nová generace RS 6 Avant .

RS 6 bude poháněno přeplňovaným osmiválcem 4,0 TFSI biturbo jako model RS 7 Sportback, totožný by měl být i jeho výkon. Minulá generace Audi RS 6 Avant používala pětilitrovou V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly. Výkon tohoto superkombi činil 426 kW (580 k), nejvyšší točivý moment byl 650 Nm.

Dříve, než se začnou Audi RS 6 a RS 7 prodávat, přijdou verze S6 a S7, jejichž premiéra je očekávaná na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu.

Audi S6 a S7 budou poháněny přeplňovaným osmiválcem 4,0 TFSI, jehož výkon má být 300 kW (408 kW). Motor bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V modelu S6 nahradí atmosférický 5,2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm) z minulé generace.

Další dvě verze 4,0 TFSI zamíří do vlajkové lodi A8. Základní, naladěná na 309 kW, vyplní prostor mezi atmosférickými motory 4,2 V8 FSI (273 kW) a 6,3 W12 FSI (368 kW). Postaví se proti BMW 750i (300 kW) a Mercedesu S 500 (320 kW) s biturbo osmiválci.

Do Audi S8 zamíří také silnější provedení nového osmiválce, naladěné na 381 kW (518 k) – vyzyvatel nového Mercedesu S 63 AMG (400 kW) a Jaguaru XJ Supersport (375 kW). I v případě tohoto eSkového Audi nový motor nahradí 5,2 V10 FSI (331 kW, 540 Nm). Poprvé v historii modelu Audi A8 bude sportovnější verze S8 poháněna silnějším motorem než luxusní A8 L W12.


David Bureš
Diskuze (68)
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2011 23:54
Re: mírné zklamání
Je to opravdu SMUTNÁ zpráva a NAPROSTO se s vámi "ztotožňuji" a navrhuji abychom (pomalu) šli shánět černou.. 8-s :-| ;-\
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2011 23:52
Re: RS4
:-) V dobách kdy (dokud) "to šlo" dělalo BMW atmosferické jednotky (a turbům se vysloveně "bránilo"!) - dnes "je jasné" že atmosferické motory KONČí ... a na tento trend ("nyní") zareagovalo BMW prostě dříve než audi.. ;-)
PS: A samozřejmě starší motory KAŽDÝ nabízí "co to jde" - aby se uhradily OBROVSKÉ náklady do jejich vývoje (u velkoobjemových víceválcových motorů to platí "dvojnásob" ... tedy spíše i "hodně(KRÁT)násob" :-)
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2011 23:48
Re: výkon
Ano, PS uvádím "nejčastěji" - COŽE? tak já jsem už "pamětnice"?? No to .. 8-s
Avatar - Hammunasakra
11. 8. 2011 23:46
Re: RS4
To jste mne špatně pochopil! Já bych CHTĚLA, aby bylo více a více (spíše BENZÍNových) 6ti a 8mi válců a občas i nějaké to V12, ale já nemluvila o "snech", ale o REALITĚ (která se blíží../kterou očekávám :-|
Nu a ta "mi říká", že ATMOsferický motor V8 (6.3 od Mercedes v "běžné" produkci už asi zůstatne NEpřekonán) jako takový je "dinosaurus" a v dnešní době vpodstatě jen "dožívá"... (to se pochopitelně týká i V10)
PS: futbal - to je to jak po trávníku běhá 20 mladých multimilionářů a davy "chudiny" se na ně dívají? NEbývalo to lepší ve starém ŘÍMě, kdy(ž) to ještě bývalo spíš "naopak"? ;-)
Pěkný den (dnes už snad: s jakýmkoli "víceválcovým" atmosferickým motorem :-)
Avatar - AUDIRS6
10. 8. 2011 20:09
Re: RS4
Nechajme V8 žit! pls. ;-) neviem kto iny nez Ty, by si sa mohla trochu za tie V8 prihovorit...ale ked uz ani Ty nie, musim zase ja:
Audi RS4 BUDE !!! - basta, z aktualnej generacie, hned ako dostane Facelift. A prave vdaka slusnym uspechom A4, sa s tym Faceliftom nejako neponahlaju, myslim uvedenie na trh, prototypy uz davno behaju, uz davno beha aj RS4, len sa este nikomu nepodarilo odhadnut podla zvuku co ma pod kapotou...ale ocakavajme - podla mna bohuzial - 4,2 FSI-Atmo-450 PS.
Uz minimalne 3 roky sa kde tu objavi sprava o novom "doppelturbo" V6, aaaa....
Ticho po pesine alebo ako tomu hovorite ;-\ Vsetko nasvedcuje tomu ze 3,0 TFSi bol len taky "prechodovy" motor, kde Audi chcelo konecne zapchat huby vsetkym neprajnikom "Turbo-dierovych " motorov, a koli tomu tam fukli kompresor...takze este asi chvilku potrva, kym sa tato kompresorova verzia zaplati / ved uz ju pchaju fakt do vsetkeho co ma pozdlzne motor / a potom mozeme cakat nove "doppelturbo" a bude vymalovane.
A este k R8...-az teraz dostane Facelift, 4,2 FSi z RS5 - 450 PS, V10 tiez posilni, a potom este samozrejme nejake zaverecne edicie za nejake 3-4 roky a potom nova gen.
To uz bude 4,0 TFSI v plnom svungu vo vsetkych moznych S a RS a Bentleyoch, a po tom ako BMW nema problem pchat Oturbene motory do novych "M-ikon" asi ani Audi nebude mat nejaky moralny problem dat ten motor do novej R8.
Fuh, ale som sa rozpisal, to je este daleka buducnost, dovtedy budme radi ze tu este mame takuto siroku ponuku ;-)
pekny vecer, idem pozerat tych nasich "preslavnych" futbalistov, ako dopadnu proti Rakusakom. TCHUS !