Spy Photos: Přeplňované osmiválce pro Audi RS 6 a RS 7
Představení ostré verze Audi RS 7 Sportback se blíží, automobil je teď už testován s minimem kamufláže. Pod kapotou nejostřejší verze Sportbacku A7 má podle posledních informací pracovat přeplňovaný osmiválec 4,0 TFSI biturbo, který jako první použije Bentley Continental GT.
Výkon RS 7 Sportback se bude pohybovat okolo hodnoty 410 kW (550 k). Takový výkon není náhodný, motor hlavního konkurenta – BMW M5 – produkuje 412 kW (560 k). Mnichovského rivala pohání vidlicový osmiválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll. Další protivník – stuttgartský Mercedes-Benz CLS 63 AMG – v tomto ohledu ztrácí, jeho vidlicový osmiválec o objemu 5,5 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly disponuje výkonem 386 kW, další evoluční verze na sebe ale jistě nenechají dlouho čekat.
Díky minimální kamufláži je patrné, že příď RS 7 Sportback použije ostře řezaný nárazník, ne nepodobný tomu na RS 3 Sportback. Na zádi jsou patrné dvě dvojice koncovek výfuku.
Audi však plánuje i model RS 6, který se bude vyrábět jak v provedení sedan, tak jako kombi. Během testování RS 7 Sportback se po jeho boku objevila právě nová generace RS 6 Avant .
RS 6 bude poháněno přeplňovaným osmiválcem 4,0 TFSI biturbo jako model RS 7 Sportback, totožný by měl být i jeho výkon. Minulá generace Audi RS 6 Avant používala pětilitrovou V10 s přímým vstřikováním benzinu FSI a dvěma turbodmychadly. Výkon tohoto superkombi činil 426 kW (580 k), nejvyšší točivý moment byl 650 Nm.
Dříve, než se začnou Audi RS 6 a RS 7 prodávat, přijdou verze S6 a S7, jejichž premiéra je očekávaná na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu.
Audi S6 a S7 budou poháněny přeplňovaným osmiválcem 4,0 TFSI, jehož výkon má být 300 kW (408 kW). Motor bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V modelu S6 nahradí atmosférický 5,2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm) z minulé generace.
Další dvě verze 4,0 TFSI zamíří do vlajkové lodi A8. Základní, naladěná na 309 kW, vyplní prostor mezi atmosférickými motory 4,2 V8 FSI (273 kW) a 6,3 W12 FSI (368 kW). Postaví se proti BMW 750i (300 kW) a Mercedesu S 500 (320 kW) s biturbo osmiválci.
Do Audi S8 zamíří také silnější provedení nového osmiválce, naladěné na 381 kW (518 k) – vyzyvatel nového Mercedesu S 63 AMG (400 kW) a Jaguaru XJ Supersport (375 kW). I v případě tohoto eSkového Audi nový motor nahradí 5,2 V10 FSI (331 kW, 540 Nm). Poprvé v historii modelu Audi A8 bude sportovnější verze S8 poháněna silnějším motorem než luxusní A8 L W12.