Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Eco Drive 2011: Prahou se spotřebou 1,8 l/100 km

Hybridy jsou ve městě jako doma a to hlavně ty, které zvládají čistě elektrickou jízdu.
Zpět na článek
9. 8. 2011 13:06
10. 8. 2011 14:49
9. 8. 2011 14:55
9. 8. 2011 20:33
10. 8. 2011 15:00
9. 8. 2011 18:51
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 8. 2011 13:00
Agresivne po Praze?
Vubec ne. Rychle po Praze? Proboha proc? Uplna zbytecnost. 40, max. 50km/h je nejvhodnejsi rychlost. Sam autor napsal, ze rychlejsi jezdce stejne dosthl na dalsich semaforech. Hybridy jsou v dnesni dobe nejvhodnejsi automobily do velkomest. Navic hybrid i rychlejsiho jezdce nauci ridit rozumne.
Skoda jen, ze Cesko je tak barbarsky opozdene a nedokaze nabidnout jakekoliv ulehceni majitelum hybridu. Praha by mohla jit prikladem, podobne jako napr. Stockholm a nabidnout hybridum ... treba bezplatne parkovani. Moznosti je bezpocet. Vic hybridu v ulicich by nebylo na skodu (hlavne v dobach inverzi).
P.S. Gratuluji k dosazeni uzasne spotreby.
Rozbalit vlákno
1
10. 8. 2011 14:46
Re: Agresivne po Praze?
Také se mne překvapilo udivené zjištění autora článku o tom, že když jel plynule, pohyboval se nakonec městem stejně rychle jako ti, kdo jeli přískokem. Průjezd městem je řízen semafory skoro bez ohledu na to, jestli auta od jednoho k druhému letí a pak čekají, nebo jedou plynule a dojedou při naskoční zelené.
Že je takový způsob jízdy městem stejně rychlý, ale umožňuje dosáhnout nižší spotřeby, ví snad skoro každý - bohužel jen málokdo se tím řídí. A přitom by se mohlo i Prahou tímto způsobem jezdit poměrně pohodlně. I zácpy by byly menší, protože ten, kdo aspoň trochu zná teorii dopravních zácp (ta disciplina skutečně existuje a dokonce se jí zabývají univerzity), tak ví, že jednou z hlavních příčin ucpávání je překračování rychlostního omezení, které pak nutí větší množství aut zastavit na semaforu/v místě určení. A právě to zastavování a rozjíždění tu dopravu nejvíc zpomaluje.
9. 8. 2011 13:06
Dotaz pro redakci
Chtěl bych se pana redaktora zeptat na, jestli před zahájením testu byly baterie plně nabity a jaký byl stav nabití po jeho dokončení... je to docela zásadní pro smysl tohoto testu:-)

Díky za info!
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Katikakus
9. 8. 2011 13:18
Re: Dotaz pro redakci
Ani bych nerekl, ze stav baterii po dokonceni testu je nejak zasadni. Po Praze budes jezdit do tech 40 km a po dojeti dobijes ;-)
9. 8. 2011 13:27
Re: Dotaz pro redakci
zasadní je proto, že jsi prostě použil dodatečnou energii a do spotřeby ji nezapočítal ;-)

v tom je zásadní problém dnešní metodiky měření.. a stejný to je i s jizdním cyklem. Projedeš ho s hybridem jednou, podruhý.. otázka je, jestli i potřetí budeš mít onu deklarovanou spotřebu. Nebudeš, protože baterky jsou již vybitý. NEDC cyklus má 11km, pokud budeš dojíždět víc, tak se na tu deklarovanou spotřebu třeba ani nemůžeš dostat.

Extrémním případem by bylo, kdybych měl hybrid kombinující benzinový i naftový motor. Na benzin bych jel pár km, pak přepl na naftu a říkal, že mám spotřebu pouze 1,5l benzinu /100km. Stačí vyměnit naftu za elektřinu uchovanou v bateriích a je to totéž.

To auto nespotřebuje na jízdu méně energie, jen se to šikovně podá, aby to tak vypadalo ;-)
9. 8. 2011 13:30
Re: Dotaz pro redakci
abych to upřesnil.. méně energie spotřebuje, protože celková účinnost je vyšší, má lepší aerodynamiku, atd.

ale pořád v té udávané spotřebě chybí ta energie, co se použije z baterek, kterou jsi získal ze zásuvky
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2011 13:32
Re: Dotaz pro redakci
Mluvis o plug-in hybridech, tak se da souhlasit. Auris neni plug-in, takze ho na zasuvku nezapojis a ta uvaha je chybna. Jiste, muzes mluvit o rozdilech v nabiti beterky na zacatku a konci jizdy. Ale nema to moc vyznam. Muzu te svezt Priusem, abys pochopil proc :-)
9. 8. 2011 13:40
Re: Dotaz pro redakci
já ti rozumím, nemusíš mi to vysvětlovat

v tom případě by bylo fér, aby Auris začínal s prázdnými bateriemi a použil jen el. energii, kterou získá rekuperací při brzdění nebo v generatorovým režimu spálením benzinu
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2011 13:42
Re: Dotaz pro redakci
Nic ve zlem, ale kdyz tomu rozumis, proc pises neco o zasuvkach? ;-)
9. 8. 2011 13:49
Re: Dotaz pro redakci
psal jsem to obecně pro hybridy, včetně plug-in. To, že v tomhle konkrétním případě to neplatí, protože Auris HSD není plug-in hybrid je věc další.

Kažodpádně by se měla započítat do celkové spotřeby veškerá energie a ne jen ta získaná spálením benzinu/nafty. A jak jsem psal, vyjímkou by byla energie získaná rekuperací při brzdění
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2011 13:54
Re: Dotaz pro redakci
"psal jsem to obecně pro hybridy, včetně plug-in. To, že v tomhle konkrétním případě to neplatí, protože Auris HSD není plug-in hybrid je věc další".

Aha, tak tim se to vysvetluje, tys celou dobu psal o necem jinem. Ted uz te (trochu) chapu ;-)
9. 8. 2011 14:37
Re: Dotaz pro redakci
hele se mi zdá, že se z Ad. pokoušíš dělat osla, ale zatím o vypadá, že kdo nechápe seš ty. Má naprostou pravdu. Pro test je poměrně zásadní kolik energie bylo v baterce na začátku testu a kolik v ní zůstalo po ukončení. Jestli auto začínalo s plnou baterkou a dojelo s úplně prázdnou tak nelze spotřebu 1,8 brát vážně, protože si ještě spotřeboval energii, kterou auto muselo před testem vyrobit a byla tudíž před začátkem testu v baterce. Ta zadarmo určitě nevznikla.
9. 8. 2011 14:46
Re: Dotaz pro redakci
díky :yes:

konečně neěkdo chápe, jak to myslím
Avatar - Katikakus
9. 8. 2011 15:08
Re: Dotaz pro redakci
No, takze Michal Fokt to nize rozseknul - bylo tomu presne naopak - na zacatku baterky temer vybite, na konci testu temer plne nabite.
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2011 15:15
Re: Dotaz pro redakci
Ach jo. Nesnazim se z nikoho delat osla (EDIT: omylem jsem napsal "vola", omlouvam se), opravdu to nemam zapotrebi. Ale kdyz tady ze zacatku psal o tom, jak se vyuzije energie dobita ze zasuvky, nebo ze potreti uz neprojedes 11km testovaci okruh s danou spotrebou, protoze mas vybitou baterku, tak se na mne nezlob, to jsou prece v danem kontextu nesmysly.

Zkusim to zopakovat srozumitelne, bez napadani kohokoliv.

- Auris neni plug-in hybrid. Nabijeni ze zasuvky nepripada v uvahu.
- Stav nabiti baterii na zacatku a na konci testu ma na 40km trase po meste na celkovou spotrebu maly vliv, pokud se bavime o HSD, kterym je Auris vybaven. Zvlast pokud je zacatek trasy z kopce, takze se baterky nabiji pri brzdeni.
- stav baterky pri dojezdu muze byt "vybito" pouze v pripade, ze by se poslednich par set metru jelo na ciste elektricky pohon nastaveny tlacitkem EV. Tam je maximalni rychlost nekde okolo 45 km/h (u Priusu, pocitam ze Auris na tom bude podobne). V tomto rezimu se auto muze realne pohybovat cca 1-2 kilometry. Pokud je to do kopce (navrat do mista, odkud se startovalo), tak je to par set metru.

Jako clovek, ktery Prahou jel hybridem s HSD mockrat, proste vim jak to v realu funguje. Muzeme se bavit o tom, ze budu mit mensi spotrebu na trase 3km, pokud budu na zacatku vyrazet s baterkou nabitou "po strop", jak mi HSD dovoli (at uz ji nabiju brzdenim, nebo pres system brzda+plyn). Ale na trase 40km v beznem mestskem provozu je ta debata naprosto bezpredmetna.
9. 8. 2011 13:51
Re: Dotaz pro redakci
Uz teda vies, ze to nie je plugin, ale ked robili podobny test na sme.sk s Peugotom iOn, tak zacinali s plnymi baterkami na testovacom polygone a ukazovalo im to dojazd nejakych dajme tomu 100km. Ked sa po par kolach striedali vodici, tak mu to ukazovalo este o 1km dojazdu viac, ako ked startoval. Takze tie baterky sa dobyjaju pomerne slusne, ked ides eko.
9. 8. 2011 13:56
Re: Dotaz pro redakci
informaci o dojezdu se nedá úplně věřit. uvěřím jen hodnotě, kterou to auto skutečně ujelo

Výpočet dojezdu bere v potaz spotřebu během posledních xy kilometrů. Stačí, aby každý řidič jel jiným stylem a dojezd se změní také.

Tím samozřejmě neříkám, že cestou něco nedobili. Pokud to ovšem není objektivně změřený např. proudem tekoucím z/do baterek, tak je vypovídací hodnota nula nula nic
Avatar - Tomas_2002
9. 8. 2011 13:30
Re: Dotaz pro redakci
Pravdu má ten chlapec :yes: To mě nenapadlo a jistě by to v testu být mělo. Je to jako když řeknu že jezdím po Praze s průměrnou spotřebou 0,5 l benzínu na 100 km. No aby ne když každých 450 km naleju 4 kila CNG.
Avatar - KANKUNEN
9. 8. 2011 13:34
Re: Kontratest
S vybitýma baterkama pojedeme s hybridem do kopce a pak porovnáme s Aurisem1,33.
10. 8. 2011 14:49
Re: Kontratest
No, rozdíl je v tom, že tu energii v baterkách si to auto při jízdě samo vyrobilo. To bohužel s naftou není možné...
Ale jinak poznámku o nabitých bateriích na začátku testu uznávám.
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2011 13:30
Re: Kontratest
Nedobijes, neni to plug-in :-)
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2011 13:33
Re: Kontratest
Nema :-)

(EDIT: pardon, to patrilo jinam)
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2011 13:30
Re: Kontratest
Auris neni plug-in, takze se nabiji pouze z benzinu nebo rekuperaci. Na 40km vzdalenost by stav baterii na zacatku mel pomerne maly vliv. Zvlaste pokud prvni cast trasy byla ze Stodulek dolu z kopce, tam se baterky dobijeji docela slusne.

Da se predpokladat, ze auta byla nabita tak, jako kdyz se zaparkuje po normalni jizde - tj. nekde mezi 60-70% nabiti baterky. Baterka se sice da dobit na "maximum" (asi 80% kapacity, vic to system nedovoli) soucasnym stisknutim brzdy a plynu u zaparkovaneho auta (jde to u Priusu, u Aurisu predpokladam taky), ale to by melo na celkovou spotrebu minimalni vliv.
Avatar - Katikakus
9. 8. 2011 13:41
Re: Kontratest
Mea Culpa, to jsem si neuvedomil. Diky za upresneni. :yes:
9. 8. 2011 14:25
Re: Kontratest
Dojezd na plně nabité baterie je za dobrých podmínek něco přes 2 kilometry, což při trase dlouhé 40 km podle mě nehraje vůbec podstatnou roli, ať byly na začátku nabité nebo vybité.
9. 8. 2011 14:55
Re: Kontratest
našel jsem si, že kapacita baterek Aurisu HSD je 6,5Ah při 201,6V. To mi dává nějakých 1,3 kWh.

Pro jízdu ustálenou rychlostí 30km/h potřebuješ přesně 1,3kW (45Nm na kolech), vozidlo 1400kg, čelní plocha 2m^2, Cx=0,26, souč. odporu valení 0,01, hust. vzduchu 1,26 kg/m^3, poloměr kola 0,288m.

To znamená, že ti ta baterie vydží na přesně hodinu jízdy, tedy 30km. Myslíš, že palivo, které spotřebuješ při této jízdě je zadedbatelné? ;-)

Jen připomínám, že se jedná o ustálenou jízdu a ne pocukávání po městě, aby jsi mi nezačal říkat, že uváděný dojezd jsou 2km. Jen ještě doplním, že jsem zadedbal účinnosti převodovky, diferenciálu, el. zařízení a veškerou další spotřebu (světla, rádio, apod.). To by ale změnilo jen dojezd, ta energie, kterou spotřebuješ se nezmění....
Avatar - JirkaVejrazka
9. 8. 2011 15:28
Re: Kontratest
Hezky vypocet :-)

Ja jsem se nejlip dostal cca na 12km, pri sjizdeni z Alp do udoli. Hustotu vzduchu jsem pritom nemeril ;-)

Realne se dostanes na cca 1,5 km pri jizde padesatkou. Verim tomu, ze kdybych jel tricitkou a vypnul vsechno zbytecne, tak se pri pouziti tlacitka EV (tj. rikam HSD "nepouzivej benzin dokud to jenom jde") dostanu nekam na 3-4 kilometry. Ale vic fakt ne, nezlob se.

Podstatne info je, ze baterka se nikdy nevybiji "do mrtva". Udaje, ktera se ukazuji ridici jsou jenom orientacni. Pokud je ukazovano "plne nabito", tak je realne baterka nabita asi na 80%. Stav "uplne vybito" na displeji je realne "nabito na 40%". Je to kvuli zivotnosti baterky. Tim se tvych 30 km zkrati na cca 12km (odhadem). A to je tedy teoreticky strop (z me strany hrube odhadnuty) pri idealni ustalene jizde rychlosti 30km za hodinu. V praxi a mestskem provozu je to pochopitelne vyrazne mene.

A uz koncim, nechci z toho delat chytani za slovicka, tim mene nejakou osobni hadku. Jestli jsem se te dotknul, tak se omlouvam. Nemel jsem to v umyslu, jenom jsem chtel opravit ty "zasuvky" u clanku u Aurisu. Asi to byla chyba.
9. 8. 2011 16:17
Re: Kontratest
Výpočet z teoretického hlediska sice bezchybný, ale v praxi úplně mimo :-) Sice jsem najel s Priusem a Aurisem HSD dohromady jen asi 2000 kilometrů, ale jak říká JirkaVejrazka, při maximální snaze s maximálně dobitými baterkami se dostanete někam na 3 možná i 4 kilometry. Víc ani ťuk.
9. 8. 2011 20:33
Re: Kontratest
já vím, že to takle nejde spočítat, že účinnost a spotřeba dalších přístrojů vezme hodně.. Šlo mi spíš o to ukázat, že to zas není tak málo energie, aby se dala zanedbat

když to přepočtu, kolik paliva bych potřeboval, abych mohl vyprodukovat 1,3kW, tak mi vyjde asi 0,15 litru benzinu, pokud tedy vim, ze tenhle vykon staci na jizdu rychlosti 30km/h, muzu lehce spocitat, ze ta energie v baterkach, kterou se soucasnou metodikou mereni zanedbam, odpovida spotrebe cca 0,5 litru na 100km..

JirkaVejrazka: nikoho jsi neurazel, proste probihala diskuze, pri ktery jsme se uplne nepochopili, protoze kazdej psal trochu o necem jinem. Slo mi hlavne o to poukazat na to, ze napr. plugin hybridy spotrebuji celkem dost energie i z baterii, ale ta se do spotreby nezapocita. Tot vse. To, ze Auris HSD neni plugin hralo proti me. Mel jsem si to nejdriv overit. Tez uz tuhle diskuzi uzaviram, kazdy jsme rekli sve, vice jiz neni treba:-)

A redakci dekuji za odpoved!
10. 8. 2011 15:00
Re: Kontratest
U Plug-inů máš pravdu, že spotřebují i energii ze zásvuky. Teď si sice nevzpomínám na čísla, ale četl jsem, že cena toho nabití je podstatně nižší než cena ušetřeného benzínu.
To samozřejmě nesouvisí s testem Aurisu už vůbec, to jen k těm plug-inům... :-)
Avatar - Michal Fokt
9. 8. 2011 15:05
Re: Kontratest
Ad: K mé nevelké radosti měl můj Auris akumulátory téměř vybité, do cíle jsem přivezl "baterky" naopak téměř plné, při této úsporné jízdě si se stoupáním ke Stodůlkám poradil spalovací motor víceméně sám.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 8. 2011 18:51
Re: Kontratest
Bateria sa v Aurise (Priuse, CT200 h) dobija vzdy pri uvolneni nohy z plynu... cim viac "dojizdeni", tym castejsie sa dobija, cim viac velmi pomalych priskokov vpred (pomaly rozbeh na 20-30 km/h), tym viac sa vyuziva bateria.

Technicky je teda mozne bateriu v mestskej premavke dobit na plnu kapacitu, hoci pri starte mohla byt na 1/2.

A paradox - cim vacsia zapcha, cim viac priskokov, cim viac dojizdakov bez plynu... tym ma hybrid nizsiu spotrebu.
9. 8. 2011 19:12
"Nepřirozený styl jízdy"?
Autor článku na sebe prozradil víc než možná chtěl. A pokud to napsal vědomě, pak mě to zaráží, neboť se nemá moc čím chlubit. Jde mi zejména o termín "nepřirozený styl jízdy".

Ve čtvrtém odstavci se píše, cituji "Opatrné rozjezdy a ponechávání delších mezer v řadě aut, spolu brzkým zpomalováním není zrovna ten správný recept na jízdu uspěchanou a současně ucpanou Prahou.". Aha.

V odstavci šestém autor píše, cituji "Auta v mém okolí se měnila mnohem méně, než bych čekal. Zatímco za semafory mě ostatní intenzivně předjížděli, šouráním 40-50 km/h jsem je stejně na další červené dojel a tato situace se opakovala i několikrát za sebou." Aha.

Autor tedy nejprve poměrně definitivním způsobem tvrdí že něco je faktem, tento ovšem vzápětí sám popírá. Odstavec pět leccos vysvětluje. Autor sám sebe řadí k agresivní (či arogantní, podle libosti čtenáře) části řidičů, která neváhá použít klakson na plynule jedoucího spoluúčastníka silničního provozu (což je podle mých znalostí pravidel silničního provozu zakázáno). Z článku lze tedy odvodit, že dle názoru autora je "nepřirozený jízdní styl", který přispívá k plynulosti silničního provozu, hoden trestání v podobě troubení (odst. 5., "Já bych tedy na sebe klaksonem nešetřil…"). Smutné.

Normálně nemám potřebu do nikoho rýpat a zdržím se komentářů. Výjimku udělám když mě něco nadzvedne ze židle, jako nyní. Ano, chápu že je tento článek jeden z těch odlehčenějších. I tak by se ovšem autor mohl zamyslet nad tím co a jak nám chce sdělit a také nad tím, co nám na sebe chce prozradit.
Rozbalit vlákno
5
9. 8. 2011 20:55
Re: "Nepřirozený styl jízdy"?
Myslim, ze barbarske 90-te roky su uz prec a vacsina vyjazdenych mestskych vodicov uz vie, ze rychlejsie ako +/- 50 nema vyznam ist, pretoze jedine co tym clovek dosiahne je to, ze bude stat na dalsej cervenej.
Ten neprirodzeny styl jazdy co autor spomina je uplne normalny rozumny mestsky styl. Ja teraz neviem nakolko sa ti vodici "vliekli" je jasne, ze do 50 sa snazim zrychlit svizne..co mam skusenost tak pomaly rozbeh moc neznizuje spotrebu. To by musel by fakt velmi pozvolny rozbeh.. Navyse hybrid prave pri rozbehu setri palivo. Filozofia je taka, ze kazdy rozbeh zerie hodne benzinu a jeho predlzovanie v konecnom dosledku palivo nesetri. Chce to kompromis.
Rozumne medzery tiez nepovazujem za dovod vytrubenia.. INa vec je 100 metrov pred semaforom spomalit na 20, cakat tak na zelenu a brzdit celu kolonu...to uz rozumne podla mna nie je :-)
Hybrid je podla mna vinikajuci vynalez a nechapem preco sa v byvalom ost bloku stretava s takym despektom a to aj zo strany vlad.. Do mesta je to pri zdravom rozume za volantom o vela lepsie riesenie ako diesel. Vyvoj ide teraz dopredu a o par rokov sa detske muchy v podobe obmedzeneho batozinoveho priestoru a hmotnosti vyriesia. Treba ale nejako zacat.
Tento test ma zaujal, lebo konecne s tym hybridom jazdil niekto normalne.. povazujem za nenormalne ked si niekto zoberie na test hybrid a ocakava, ze pri prasackom style jazdy bude mat dobru spotrebu.. na to hybridy konstruovane nie su.. Je to na uspornu jazdu s dostatkom vykonovej rezervy ale nie na nezmyselne dupanie po plyne.. Na to je fakt lepsi modry kybel TDI. Pri hybridoch su nezanedbatelne nizsie aj skodliviny.
Avatar - Michal Fokt
9. 8. 2011 23:55
Re: "Nepřirozený styl jízdy"?
Dovolím si nesouhlasit. Právě rozjezdy jsou pro dosažení nízké spotřeby jedním z nejdůležitějších faktorů a čím volnější (a otravnější) je, tím je spotřeba lepší. Perfektní návod poskytuje zejména systém Eco Assist od Hondy, jenž změnou barvy podsvícení rychloměru ukazuje, jak moc na každém pohybu pedálu záleží.

Dalším důležitým faktorem je vámi zmíněné brzké zpomalování před křižovatkou. To intenzivněji dobíjí akumulátory, zatímco u běžných aut jen zbytečně opotřebovává brzdy a potom právě udržení rychlosti, byť sebemenší, "trefou" do zelené, má na spotřebu též blahodárný vliv.

Nesouhlasím ani s tím, že by toto bylo "normální ježdění" s hybridem, to najdete spíše v mých regulérních testech Jazzu [odkaz] , Insightu [odkaz] , Priusu [odkaz] a Aurisu [odkaz] . Popřípadě trošku recesistický test Insightu na AUTOFUN [odkaz] , popřípadě Prius "na plný koule" [odkaz] ;-)
Avatar - Michal Fokt
9. 8. 2011 23:37
Re: "Nepřirozený styl jízdy"?
Analýza je to sice takřka freudovská, nicméně skutečně si myslíte, že lze "plynulým jízdním stylem" dosáhnout s hybridem spotřeby 1,8 l benzinu? Ačkoli jsem příznivcem hybridů, tak růžové to s nimi skutečně není, jednalo se vážně o extrémní formu úsporné jízdy, plynulým stylem lze docílit s malými hybridy 4-4,5 l, nikoli 1,8. Takže pokud zmiňuji nepřirozený jízdní styl, pak byl, pokud to jsem jako jeho strůjce a vcelku zkušený řidič schopen posoudit, skutečně nepřirozený.

Nejedná se přitom ani tak o rychlost jízdy samotné, tu diktuje provoz a pochopitelně i dopravní předpisy, ale zejména rozjezdy z křižovatek a dobržďování před nimi. I velmi pomalý rozjezd na 40-50 km/h znamená ztrátu jen pár desítek metrů, což není mnoho, nemluvě o tom, že jsem brzdil auta pravém pruhu za sebou a tudíž zahušťoval provoz v pruhu levém.

Co se týče vašeho odhalení mých démonů, vyvolaných psychickou újmou, způsobenou prodělaným traumatem v šestinedělí, to ponechám na zdravém úsudku člověka, jenž je čtením nadzvedáván ze židle. :-)
10. 8. 2011 12:21
Re: "Nepřirozený styl jízdy"?
Díky za reakci. Na ujasněnou:

Vámi dosaženou spotřebu jsem nijak nekomentoval (a gratuluji Vám k ní). V testu jste psal: "Zatímco za semafory mě ostatní intenzivně předjížděli, šouráním 40-50 km/h jsem je stejně na další červené dojel a tato situace se opakovala i několikrát za sebou." Z toho se jen těžko dá vyčíst, že byste jel stylem jízdy, který by zásadním způsobem omezoval silniční provoz. Proto jsem se divil tomu, že byste na sebe "klaksonem nešetřil". Za předpokladu, že by se většina motoristů pohybovala podobným způsobem jako vy v testu, provoz by pravděpodobně byl plynulý (bezpečnější, ohleduplnější, tišší) a podle vašich zkušeností i podobně rychlý. Z "nepřirozeného" stylu jízdy by se vlivem skupinového chování stal styl "přirozený".

Shrnuto - nelíbila se mi Vaše vyjádření o "nepřirozeném stylu jízdy" a "klaksonu". Z nich jsem usoudil, že se řadíte k agresivnější části motoristů. Omlouvám se, pokud jsem si Vaše výroky interpretoval špatně. I to se může stát :-) A ty démony bych snad i nechal stranou...

Ať se daří :yes:
Avatar - Michal Fokt
10. 8. 2011 13:55
Re: "Nepřirozený styl jízdy"?
Mým cílem nebylo až podrobně popisovat, jakým jízdním stylem jsem se pohyboval a jak se jevil v okolním provozu. Sice asi jsem schopen dosáhnout nízké spotřeby, ale rozhodně to nemohu v obecné rovině vyučovat stejně tak, jako bych nemohl vyučovat okruhové ježdění po pár návštěvách uzavřených tratí. Takže je jasné, že mohou vzniknout nějaké pochybnosti. Současně zabředávání do podrobností dělá text nudnějším, takže k vyjasnění určitých pochybností poslouží myslím diskuze vcelku dobře.