Ekonomika
ja tankoval jen Vervu a kdyz odeslo cerpadlo tak zmerili naftu a byla spatna
Jde o to,kde jsi tankoval.Pokud někde,kde se jedna nádrž vytočí za půl roku,pak ano.Pokud to bylo naftou. Vervu beru jen tam, kde vím, že ji lidé v dané oblasti hodně kupují.V chudém kraji je rozumné Vervu nekupovat a spokojit se s Top-Q.Říkejme tomu teď "chemické okénko"... :-!
Celej život tankuju tam, kde mi rovna dochází benzín, nebo nafta. Nedovedu si představit, jak se ocitám v chudym kraji a pravděpodobně sedám na vlak s kanysterm a ženu si to s vervou pro vervu.
Jo, taky tankuju když dochází... jenže když si auto začíná stěžovat, je tam ještě na 200km, takže si vcelku můžu vybrat.
Za deset let se bude lít do dnešních diesláků olej s Makra a všichni budou mudrovat, že do dnešních moderních motoru by to nešlo
Tobě se teda Nevyplatí dojít až k nám...? 😉
Ale v tomhle souhlas, nechávám si rezervu abych nemusel tankovat v JZD Olšiny, ale nezapichuju si do mapy vlaječky s logem oblíbený pumpy.
Ale v tomhle souhlas, nechávám si rezervu abych nemusel tankovat v JZD Olšiny, ale nezapichuju si do mapy vlaječky s logem oblíbený pumpy.
Taky jsem jednu dobu čerpal Vervu 100, ale pak jsem od toho upustil, ono při spotřebě 12l/100km to není nejekonomičtější, ale pravda je, že to opravdu líp táhne a celkově motor jede klidněji. Bohužel ji mají 40km od nás /ve Zlíně/. Ale jednou za čas je dobré nádrž vzít...
Co se týká nafty, pak kdo četl test v časopise autodiesel a zejména pak vyjádření jednotlivých výrobců, má jasno. Jasno je také subjektivně (i objektivně) pod kopytem. Shell se ke svým negativně šokujícím výsledkům vyjádřil tak, že při výběru paliv se snaží vyhovět specifikům toho kterého trhu... jo jo, a já jak blázen jel po revoluci na Kladno k první shell pumpě koupit si to nejlepší palivo na světě... Každopádně prémiová shell nafta v zahraníčí je něco jiného než "prémiová" shell nafta zde (ovšem stejného názvu...). To takový ARAL, pro který je nutno ovšem zajet do Drážďan nabídne přímo raketovou naftu. Právem evropská jednička.
A pak naše VERVA. Fantastické palivo, které ti na jedné nádrži přidá tak 100 - 150 km, motor ztichne a jde do otáček jak tchýně v kuchyni. Nahoře jsme se dozvěděli, že Benzina nadto ještě nyní zvyšuje u vervy cetanové číslo na 60! Pro nafťáky zpráva roku, vždyť jen ten Aral má tuším více, a to 62, ten je ovšem přes třicítku za litr. Tedy registrujme, že Benzina nabízí evropský naftový vrchol, fantasticky maže, čistí a samozřejmě... jede.
Dnes velmi zřetelně - BRAVO BENZINA :yes:
A pak naše VERVA. Fantastické palivo, které ti na jedné nádrži přidá tak 100 - 150 km, motor ztichne a jde do otáček jak tchýně v kuchyni. Nahoře jsme se dozvěděli, že Benzina nadto ještě nyní zvyšuje u vervy cetanové číslo na 60! Pro nafťáky zpráva roku, vždyť jen ten Aral má tuším více, a to 62, ten je ovšem přes třicítku za litr. Tedy registrujme, že Benzina nabízí evropský naftový vrchol, fantasticky maže, čistí a samozřejmě... jede.
Dnes velmi zřetelně - BRAVO BENZINA :yes:
Milá Galino - jsem RÁDA, že zde opakujete mé zkušenosti a ZCELA s vámi SOUHLASím ..
PS: Jen doplním, že nej- benzín/naftu (Aral Ultimate) lze koupit např. i téměř "na hranicích" - v městě Zittau (a nemusíte jet až do Dresden 😉
PPS: Také jsem si všimla že benzín Benzina Verva 100 je v česku možná nej- ... v praxi bych ho přirovnala např. k německému Esso Super Plus 98 Oktan :yes: (Aral Ultimate 100 je ale /a to o DOST/ lepší - žádné V.S.O.P., jednoznačně X.O. :yes: 😉 :yes:
PS: Jen doplním, že nej- benzín/naftu (Aral Ultimate) lze koupit např. i téměř "na hranicích" - v městě Zittau (a nemusíte jet až do Dresden 😉
PPS: Také jsem si všimla že benzín Benzina Verva 100 je v česku možná nej- ... v praxi bych ho přirovnala např. k německému Esso Super Plus 98 Oktan :yes: (Aral Ultimate 100 je ale /a to o DOST/ lepší - žádné V.S.O.P., jednoznačně X.O. :yes: 😉 :yes:
Hele teta, že ty to piješ, když to tak dokážeš přirovnat, ne?
Milý (skoro)synovče!
Dávám (stále) přednost kalifornskému červenému, ale proti gustu ...
PS: Já ale motor(y) svých aut POSLOUCHÁM a mám za ty roky dojem/pocit/názor, že to dokonce NENí "jen" o kvalitě benzínu/nafty, ale trochu i o tom jak který kterému motoru "šmakuje" (skoro BEZ legrace! 😉 ).
PPS: Vy když řídíte SVÉ auto (s kterým máte trochu zkušeností, jste s ním "spojen") vy NEcítíte/-slyšíte ŽÁDNÝ rozdíl (dle použitého paliva)?!?
(já svému autu přeji i dobrou noc a chválím ho jak pěkně dnes jel a mám ho prostě RÁDA ... a on mí ŘÍKAL, že NEJvíce mu chutná právě Aral Ultimate 100 - a úplně NEJ"divočeji" jede když mu jednou za čas přidám 500 ml STP "Complete Fuel System Cleaner" - a to i přesto že docela DŮSLEDNĚ používám víceoktanová/aditivovaná paliva)
Chcete mi snad říci, že vy se se svým vozem NEbavíte (třeba o tom co mu "chutná", co by "potřeboval" aby se lépe cítil a ještě LÉPE jezdil)? 😄
Ty by bylo na VYDĚDĚNí z rodiny! 😉
Dávám (stále) přednost kalifornskému červenému, ale proti gustu ...
PS: Já ale motor(y) svých aut POSLOUCHÁM a mám za ty roky dojem/pocit/názor, že to dokonce NENí "jen" o kvalitě benzínu/nafty, ale trochu i o tom jak který kterému motoru "šmakuje" (skoro BEZ legrace! 😉 ).
PPS: Vy když řídíte SVÉ auto (s kterým máte trochu zkušeností, jste s ním "spojen") vy NEcítíte/-slyšíte ŽÁDNÝ rozdíl (dle použitého paliva)?!?
(já svému autu přeji i dobrou noc a chválím ho jak pěkně dnes jel a mám ho prostě RÁDA ... a on mí ŘÍKAL, že NEJvíce mu chutná právě Aral Ultimate 100 - a úplně NEJ"divočeji" jede když mu jednou za čas přidám 500 ml STP "Complete Fuel System Cleaner" - a to i přesto že docela DŮSLEDNĚ používám víceoktanová/aditivovaná paliva)
Chcete mi snad říci, že vy se se svým vozem NEbavíte (třeba o tom co mu "chutná", co by "potřeboval" aby se lépe cítil a ještě LÉPE jezdil)? 😄
Ty by bylo na VYDĚDĚNí z rodiny! 😉
Já s autama hlavně jezdím a ne abych s nima ještě koštoval panáky benzínu před tankováním. Tohle je dobrý pro ty, co se tady do úmoru hádaj, jestli je jejich 50kw rychlejších, než 50kw toho druhýho.
Asi zcela NEchápu souvislost mezi povedeným/NEpovedeným, špatným/dobrým, lepším/horším benzínem/naftou a nějakými 50 kW (ale i mezi "čísličkově" STEJNÝMi motory samozřejmě JSOU ROZDÍLy - a někdy až nečekaně VELKÉ .. o tom žádná 😉
Já se SNAŽÍM používat to v danné cenové relaci NEJlepší - paradoxně je to docela často úplně JINAK než si "dav"/lidé přestavují - a u benzínu nafty je to v této době právě Aral Ultimate - dle testů i praxe opravdu JE asi momentálně NEJ- ... tak proč svému "miláškovi" kupovat do bříška něco HORŠíHO ... že?
PS: To je jako byste říkal, že mezi KRABICEovým a třeba tím kalifornským vínem NENí vlastně moc rozdíl, "víno jako víno" 😉
Já se SNAŽÍM používat to v danné cenové relaci NEJlepší - paradoxně je to docela často úplně JINAK než si "dav"/lidé přestavují - a u benzínu nafty je to v této době právě Aral Ultimate - dle testů i praxe opravdu JE asi momentálně NEJ- ... tak proč svému "miláškovi" kupovat do bříška něco HORŠíHO ... že?
PS: To je jako byste říkal, že mezi KRABICEovým a třeba tím kalifornským vínem NENí vlastně moc rozdíl, "víno jako víno" 😉
No však je načase, aby to niekto naštartoval, tie naše bežné nafty oprostené pričinením únie od síry sú tak suché, že motor má chuť klepať, akoby som mu lial do nádrže vodu a nie naftu...
Raz za mesiac fľaška aditíva, to už sa fakt oplatí priplatiť si za kvalitku. Ešte by sa mohol chytiť ten náš slávny Slovnaft, Benzina, myslím, na Slovensku žiadne čerpačky nemá... ;-\
Raz za mesiac fľaška aditíva, to už sa fakt oplatí priplatiť si za kvalitku. Ešte by sa mohol chytiť ten náš slávny Slovnaft, Benzina, myslím, na Slovensku žiadne čerpačky nemá... ;-\
Ty naše suché nafty nešmakují povětšinou pouze francouzům. Jejich motory nejsou stavěny na tuto naftu. Proto se do francouzů doporučuje raz za čas nalít trošku M2Tčka.
Myslím že NEkvalitní (jedno zda s příliš vysokým obsahem síry či jinak "mrzká") nafta NEšmakuje ŽÁDNÉMU motoru - problém s ní mají hlavně vstřikovače a ty používají firmy "napříč státy" - realita je TAKová, že za STEJNOU cenu si např. v Österreich koupíte prostě LEPŠí naftu ... (třeba ten Aral Ultimate, který je v Evropě poslední roky asi nejlepší má cetanové číslo 62)
... což ocení JAKÝKOLIV motor (a je jedno kde se zrovna "narodil", nebo jaké konkrétně používá vstřikovače 😉
PS: A stejné je to u benzínů - nevím čím vším se "ředí" paliva v česku, ale na poslední větší test paliv kde i v laboratorních podmínkách byla nejlepší německá paliva (právě Aral), pak slovenský vzorek a až POTÉ české vzorky si dobře pamatuji a naprosto ODPOVÍDAJÍ i praktickým zkušenostem ...
problém není v motorech, ale opravdu JEN a POUZE v (ne)kvalitních českých palivech (která snižují výkon, zvyšují spotřebu a bohužel i celkově poškozují motor ;-\ :no: 8-s
PPS: V česku lze situaci "řešit" JEDINÝM způobem, a to PRAVIDELNÝM přidáváním aditiva (a tady narozdíl od paliv jako takových "postačí" výborný český ViF :yes: 😄
... což ocení JAKÝKOLIV motor (a je jedno kde se zrovna "narodil", nebo jaké konkrétně používá vstřikovače 😉
PS: A stejné je to u benzínů - nevím čím vším se "ředí" paliva v česku, ale na poslední větší test paliv kde i v laboratorních podmínkách byla nejlepší německá paliva (právě Aral), pak slovenský vzorek a až POTÉ české vzorky si dobře pamatuji a naprosto ODPOVÍDAJÍ i praktickým zkušenostem ...
problém není v motorech, ale opravdu JEN a POUZE v (ne)kvalitních českých palivech (která snižují výkon, zvyšují spotřebu a bohužel i celkově poškozují motor ;-\ :no: 8-s
PPS: V česku lze situaci "řešit" JEDINÝM způobem, a to PRAVIDELNÝM přidáváním aditiva (a tady narozdíl od paliv jako takových "postačí" výborný český ViF :yes: 😄
V tom "francúzovi" mám vstrekovače Bosch, a tam je pes zakopaný. 😉
Tohle "doporučení" dostal můj tchán přímo od prodejce Peugeotu při nákupu nového vozu. Jinak je mi naprosto jedno, jestli za to můžou vstřikovače, které pro různé motory jsou různé, nebo čerpadlo a nebo zdejší prodejci PHM.
To by býti NE-mělo, myslím že by VŠEM mělo VADIT, že zrovna v česku je z okolních států nejNEkvalitnější palivo 😉
PS: A NEmyslím že: "vstřikovače pro různé motory jsou různé" 😉 - jsou spíše STEJNÉ (a nekvalitní palivo nedělá dobře/vadí VŠEM 😐
PPS: "Těší" asi JEN těch pár lidí co "v tom jedou" = kradou (a navíc všem ostatním POŠKOZUJí motory ;-\ , což asi nakonec vyjde DRÁŽE, než kolik si tím "ředěním" sami "vydělají" - takže CELKOVĚ opravdová "bubost non plus ultra"
PS: A NEmyslím že: "vstřikovače pro různé motory jsou různé" 😉 - jsou spíše STEJNÉ (a nekvalitní palivo nedělá dobře/vadí VŠEM 😐
PPS: "Těší" asi JEN těch pár lidí co "v tom jedou" = kradou (a navíc všem ostatním POŠKOZUJí motory ;-\ , což asi nakonec vyjde DRÁŽE, než kolik si tím "ředěním" sami "vydělají" - takže CELKOVĚ opravdová "bubost non plus ultra"
Vstřikovače bohužel/bohudík nejsou stejné. Většinou pracují s jiným tlakem, mají jíné průměry trysky atd. Jednoduše řečeno, nejde vzít vstřikovač z toyoty a strčit ho do citroenu bez toho, aby to mělo vliv na charakteristiku motoru. Jsou vstřikovače, které prakticky neovlivňuje kvalita paliva (nákladní vozy) a jsou zase takové, které i normalizované palivo odmítají.
Druhá věc je, jestli tady je, nebo není špatné palivo. Tohle jsou věci, který jedinec nemá šanci ovlivnit. Samozřejmě, že i já bych byl velmi rád, kdybych u jakékoli pumpy nabral kvalitní palivo, které je prakticky na stejné cenové úrovni jako ve státech na západ od nás. Ale máme tu dost zlatokopů, co jim jde především o vlastní zisk.
Druhá věc je, jestli tady je, nebo není špatné palivo. Tohle jsou věci, který jedinec nemá šanci ovlivnit. Samozřejmě, že i já bych byl velmi rád, kdybych u jakékoli pumpy nabral kvalitní palivo, které je prakticky na stejné cenové úrovni jako ve státech na západ od nás. Ale máme tu dost zlatokopů, co jim jde především o vlastní zisk.
so Slovnaftom, ze ich nafta je najlepsia. Spotrebu si sledujem detailne, zapisujem, pocitam. Na Slovnaft diesel som dosiahol minimalnu spotrebu 5,5l/100km, Shell V-Power diesel to pod 6,1 nedostal. Zbytok cerpaciek sa mota tak do 5,9l/100. Je to sledovane dlhodobo, na rovnakej trase do prace, pouzivam pravidelne VIF aditivum. Motor mam 2.0TDI.
Do auta zásadně chčiju!
Kdeby nějaký Shell se svým ošizeným V-Power Diesel. :no:
ale je tak kvalitní i benzínová Verva? já bych jí celkem věřil (rozhodně víc než Shell v-power), ale chtělo by to nějaké zkušenosti ostatních...
a taky mě teda trochu štve, že není ani jedna benzinka s Vervou 95 na jižní Moravě... 100ka je na nic... :-!
Benzínová Verva je taky výborná.
U Shellu je zajímavý jen (dražší) v-power racing.