Nejasal bych tolik ;-) Predchozi 2,2i-CTDi ma v realu (u vsech co byli s timhle motorem na brzde) stejny vykon i kroutak - 150k a 350 Nm. Obavam se ze s rostouci hmotnosti a predevsim DPF (filtrem pevnych castic) ceka nove vozy stejny a logicky osud- ze pojedou porad hur. A to i kdyby byl silnejsi. Accord 7G 2,2i-CTDi s papirovymi 140k akceleruje lip nez soucasny Accord 8G 2,2i-DTEC Type-S s papirovymi 180k.
Tak hlavně to video vyznívá trošku komicky, dělat dneska z nastupující verze turbodieselu o objemu 2,2! litru, který má 110kW/350Nm nějaký významnější pokrok je spíš úsměvné..., Samozřejmě i to má svou nespornou výpovědní hodnotu.
Šetrí nešetrí, kto má zbierať tie brikety čo padajú passatom z výfuku. A keď ide čiplá oktávka tak to rovno zbieram na vozík a chalupu mám na rok vykúrenú..
„ Technický ředitel DP Radek Zamrazil odmítl, že by autobusy na naftu byly méně ekologické než vozy na plyn. "Plynové mají sice menší emise oxidů dusíku, ale horší oxidů uhlíku," uvedl. Dopravní podnik by navíc musel kvůli plynu přestavět garáže."
No vidíš a pán technický ředitel co tomu rozumí, velebí diesel i proti téměř dokonale čistému CNG ;-) . Diesel propaganda začíná být čím dál směšnější. Osobně bych ve svém městě raději „čuchal" 100 autobusů na cng bez jediného katalyzátoru než 50 nejčistších dieselů splňujících EU6. Pan ředitel zřejmě nebude životní forma založená na uhlíku, když mu tak vadí, pro normálního člověka prakticky neškodný, CO2 a nevadí rakovinný odér dieselů.
Priliz velky motor do hatchbacku nizsej strednej. Ludia v tej triede kupuju najmensie motory a Honda sa furt drzi obrovskych objemov... Poistka na 2.2 je vysoka, napriklad v PL je na auta do 2.0 dovozna prirazka 3 percenta, nad 2.0 18 percent. To auto bude mat otrasnu cenu, uspora proti benzinom teda ziadna...
ja jezdim 8 roku a v zivote jsem neboural...takze na pro ostatni vysokou pojistku kaslu...ja mam diky bonusum malou...ale Honda bude delat jeste 1.6 diesel....i kdyz tenhle je fakt supr a s tim lehkym autem bude delat divy
To ze se to nebude prodavat ve vychodni (stredni) Evrope Hondu asi moc nezajima. Napriklad ve Velke Britani, coz je jeden z nejdulezitesich trhu pro civic, se pojistka i road tax nepocitaji podle obemu motoru. Road tax se pocita podle emisi. Pojistka podle veku ridice, toho jak ma dlouho ridicak, jeho historie atp.
No, ono je to taky správný a logický....když mám platit daň za znečišťování ŽP, tak ať to vychází ze skutečné "újmy" a ne zase z komplexu jakési "spravedlnosti", jako je to u nás. Ji nak i v Česku se silniční daň platí alespoň částečně ve vztahu k emisní normě a stáří auta. Na druhou stranu počítat všechno na CO2 je děsivá kravina a hloupé politikum, případné dopady na ŽP by měly být vyčísleny komplexně - kam by se ale pak dostal leckterý ten hybrid, že?
Presne tak, vetsinou se vyse povinneho ruceni i dalsi pojistky odvozuji hlavne z jinych udaju nez z pouheho obsahu motoru jako je tomu v CR. Kde je nakonec pro Hondu trh ne tolik podstatny.
Nestestim ale obsah prece jenom trosku je (resp. byl), predchozi "Hondi" turbodiesel 2,2i-CTDi mel obsah 2204 cm3 a treba pro Nemecko (to uz s prodejem vozu Honda hybe pro Evropu podstatne) byl prekazkou k masovemu rozsireni. Nad 2,2l. obsahu proste spadal do vyssich pojistnych i jinych kategorii. 2,2i-DTEC ma podle me i z techto duvodu obsah nepatrne snizeny na 2199 cm3, pri zachovani cca stejnych vykonovych parametru. Realny vykon na kolech + stale se zvysujici rozmery a hmotnost aut uz je jina kapitola ;-\